تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

آموزش تعویض لامپ یخچال – عیب یابی روشن نشدن لامپ

یخچال و فریزرلوازم خانگی

لامپ یخچال با یک اهرم کوچک یا با یک سوئیچ دکمه‌ای نصب شده در قاب درب یخچال، کار می‌کند. هنگامی که درب را می‌بندیم، سوئیچ مدار را قطع می‌کند و لامپ را خاموش می‌کند. وقتی در را باز می‌کنیم، کلید مدار را کامل می‌کند و باعث روشن شدن لامپ یخچال می‌شود. اما اگر ناگهان چراغ روشن نشد چه؟ آیا مشکل جدی برای یخچال به وجود آمده است؟ آیا یخچال روشن نمی‌شود؟

خوشبختانه نه، مشکلی در سیستم خنک کننده یخچال وجود ندارد و اینجا مشکل عمده، لامپ است. دلایل روشن نشدن چراغ در یخچال، بسیار متنوع است، بنابراین ابتدا باید دلیل روشن نشدن چراغ یخچال مشخص و معین شود. معمولاً فقط با یک جایگزینی و تعویض ساده لامپ مشکل حل می‌شود. تعویض لامپ یخچال بسیار ساده است. همچنین می‌توان از این فرصت برای جایگزینی یک لامپ معمولی با یک منبع نور جدید با فناوری LED یکپارچه استفاده کرد که مصرف برق کمتری نیز نسبت به انواع قدیمی دارند. اگر علاقه مندید که با نحوه تعویض لامپ یخچال آشنا شوید، لطفا این مقاله از مجله آچاره را تا انتها بخوانید.

مشکلات رایج در تعویض لامپ یخچال

توجه داشته باشید که نیازی نیست لامپ یخچال مرتباً تعویض شود. اما هر از چند گاهی با سوختن لامپ قدیمی یخچال نیاز است لامپ جدیدی جایگزین لامپ قدیمی شود. تعمیر و نگهداری یخچال، عمر مفید یخچال را افزایش می‌دهد که خب تعمیر چراغ یخچال هم جزوی از این کار است.

لامپ یخچال و خرابی آن

گاهی اوقات نیز پیش می‌آید که کلیدی که با باز و بسته‌شدن درب یخچال به طور خودکار کار می‌کند به‌درستی کار نمی‌کند و لامپ به طور مداوم روشن می‌ماند و ممکن است آن‌قدر داغ شود که قطعات پلاستیکی مجاور آن به معنای واقعی کلمه بسوزد. علاوه بر این، در صورت روشن ماندن چراغ، مصرف انرژی یخچال افزایش می‌یابد زیرا لامپ انرژی را به‌صورت گرما ساطع می‌کند. در چنین حالتی باید اقدام به تعویض کلید و چراغ کنیم.

 دستورالعمل‌های زیر نحوه تعویض لامپ یخچال را به شما نشان خواهد داد. ما لامپ معیوب را با یک لامپ LED تعویض می‌کنیم و عملکرد سوئیچ را نیز مورد بررسی قرار می‌دهیم.

تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

نحوه تعویض لامپ یخچال

1.  لامپ جایگزین

اگر می‌خواهید لامپ یخچال را تعوض کنید، ابتدا باید لامپ جایگزین مناسبی تهیه کنید. در این پروژه به‌جای جایگزینی لامپ با یک لامپ مشابه، بهتر است لامپ قدیمی با یک لامپ LED جدید و کم‌مصرف جایگزین ‌شود.

تعویض آسان لامپ یخچال

مهم: هنگام تعویض، مطمئن شوید که پایه لامپ جدید همان پایه لامپ قبلی باشد.

2.  لامپ قدیمی را باز کنید

بعد از بازکردن درب یخچال، می‌توان بلافاصله پوشش لامپ را جدا کرد. برای انجام این کار، آن را کمی به سمت پایین هل می‌دهیم و سپس به سمت عقب، یعنی به سمت دیواره پشتی یخچال فشار می‌دهیم. نواحی زغالی که ممکن است دیده شود به دلیل گرمای تولید شده توسط لامپ است.

تعویض لامپ یخچال

لامپ جدیدی که قرار است جایگزین قبلی شود دارای فناوری LED است و بنابراین نمی‌تواند تا این حد داغ شود و خیالتان از این بابت راحت خواهد بود. بااین‌حال، بلافاصله این سؤال مطرح می‌شود که آیا با بسته‌شدن درب یخچال، نور واقعاً خاموش می‌شود؟ برای بازکردن لامپ قدیمی به‌سادگی آن را با پیچاندن در جهت خلاف جهت عقربه‌های ساعت از سوکت خارج کنید.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

3. تعویض لامپ یخچال با لامپ نو

در مرحله بعد، لامپ جدید را از بسته‌بندی خود خارج کنید و در سوکت به‌جای لامپ قبلی ببندید. به‌محض اینکه انتهای پایه در داخل سوکت تماس الکتریکی برقرار کرد، لامپ روشن می‌شود. چیز بیشتری برای این مرحله وجود ندارد. همان‌طور که متوجه شدید، تعویض لامپ یخچال به‌هیچ‌وجه سخت نیست. اما کار ما هنوز تمام نشده است!

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

4.  پوشش را در جای خود قرار دهید

در آخر، برای گذاشتن پوشش در جای خود، فقط کاور را روی آن قرار دهید و آن را به جلو بلغزانید تا در جای خود قرار گیرد. همین!

تمام! لامپ تعویض شده و با نوری درخشان و قدرتمند در یخچال شما می‌درخشد. برای بررسی اینکه آیا سوئیچ هنگام بسته‌شدن درب یخچال واقعاً چراغ را خاموش می‌کند یا خیر، تنها کاری که باید انجام دهید این است که کلید را فشار دهید. اگر به‌درستی کار کند لامپ باید خاموش شود.

بیشتر بخوانید آموزش نحوه تعویض روغن موتور یخچال

اگر بعد از تعویض لامپ یخچال هنوز داخل یخچال خاموش است، موارد زیر را بررسی کنید:

منبع تغذیه کار می‌کند؟

اولین کاری که باید انجام دهید این است که منبع تغذیه را بررسی کنید. آیا واقعاً دوشاخه یخچال به‌درستی به پریز وصل شده است؟ یا حتی خود سوکت دارای برق است؟ همچنین توصیه می‌شود سیم برق را بررسی کنید چون ممکن است آسیب دیده باشد.

تعویض لامپ

توجه: در صورت عدم وجود منبع تغذیه، نه‌تنها چراغ یخچال خاموش می‌ماند، بلکه خود دستگاه نیز هیچ برقی برای فرایند خنک‌سازی دریافت نمی‌کند. براین‌اساس، مواد غذایی ذخیره شده در آن دیگر ممکن است فاسد شوند. در این صورت اگر نتوانستید خودتان منبع تغذیه را بازیابی کنید، بهتر است دراسرع‌وقت با تعمیرکار یخچال تماس بگیرید که به عیب یابی یخچال شما بپردازند و آن را به بهترین شکل تعمیر کنند.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

سوکت لامپ برق ندارد؟

اگر بعد از تعویض لامپ هنوز درون یخچال تاریک بود، ممکن است به این دلیل باشد که برق برای سوکت لامپ تأمین نمی‌شود. در این صورت یخچال همچنان به خنک شدن ادامه می‌دهد، اما نور کار نمی‌کند. برای تعیین این مورد، لازم است ولتاژ سوکت را در نقاط اتصال آن بررسی کنید. اگر معلوم شد که در آنجا ولتاژ وجود دارد، باید یک قاب جدید بخرید. البته توجه داشته باشید که برخی از نسخه‌ها دارای مکانیزم قفل داخلی خاص خود هستند. به همین دلیل، یخچال باید حداقل به مدت نیم ساعت از منبع تغذیه جدا شود. اگر وسیله لازم برای اندازه‌گیری ولتاژ ندارید، بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید.

تعویض صحیح لامپ یخچال

حرف آخر

یخچال یکی از لوازم خانگی استاندارد در هر خانه است. به لطف لامپ یخچال، همیشه به‌راحتی می‌توان فهمید که دقیقاً چه چیزی در یخچال وجود دارد. بااین‌حال، ممکن است گاهی لامپ خراب شود. دلایل خاموش شدن نور در یخچال بسیار متنوع هستند، بنابراین ابتدا باید دلیل تاریکی مشخص شود. معمولا با تعویض لامپ یخچال مشکل حل می‌شود. اما در صورتیکه بعد از تعویض لامپ یخچال، مشکل تاریکی داخل یخچال حل نشد، می‌توانید با متخصصین یخچال آچاره تماس بگیرید که در اسرع وقت برای تعمیر یخچال در محل حاضر شوند.

برای ثبت سفارش تعمیر و سرویس یخچال در اصفهان و ارتباط با متخصصین آچاره میتوانید از طریق سایت با اپلیکیشن اقدام به ثبت سفارش نمایید.

بیشتر بخوانید نگهداری یخچال خاموش به مدت طولانی

2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید