8 روش پاک کردن قیر از روی ماشین

خودروصافکاری و نقاشی

از آنجا که قیر ماده‌ای چسبنده ‌است، لکه‌های ناشی از آن به سختی پاک می‌شوند. پاک کردن لکه قیر از روی ماشین بسیار سخت است و اگر راه درست پاک کردن آن از روی ماشین را ندانید، ممکن است به وسیله نقیله شما صدمه بزند و  از آن جایی که ماشین جزو وسیله‌های قیمتی است، بنابراین اینکه لکه قیر را چگونه از روی آن پاک کنیم اهمیت بسیاری دارد. ما در این مقاله از مجله آچاره قصد داریم ۸ روش پاک کردن قیر از روی ماشین را آموزش دهیم. پس مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

راه های پاک کردن قیر از روی ماشین

1. استفاده از روغن خوراکی برای پاک کردن قیر از روی ماشین

روغن خوراکی چه جامد چه مایع یکی از در دسترس‌ترین و ارزان‌ترین روش‌های پاک کردن قیر از روی ماشین است. در این روش پنبه یا کمی پارچه کتان را به مقداری روغن جامد باشد یا مایع آغشته کرده و روی سطحی که قیر ریخته شده می‌کشیم تا اینکه قیر پاک شود. پس از اینکه لکه پاک شد سطح لکه را با آب گرم و مقداری مایع ظرفشویی یا هر شوینده دیگری می‌شوییم.

2. پاک کردن قیر از روی ماشین با استفاده از جلاسنج 

در این روش ابتدا باید جلاسنج مخصوص فلزات را روی لکه بمالید و پس از اینکه قیر پاک شد، سطح لکه را با آب و مایع ظرفشویی یا سایر شوینده‌ها شستشو خودرو را انجام دهید.

3. استفاده از بنزین و تینر 

از آنجا که قیر یک ماده نفتی است،ی کی از راه‌‌های اصلی پاک کردن آن استفاده از حلال‌هایی همچون بنزین و تینر است. در این روش کمی بنزین یا تینر را روی سطح لکه بریزید و چتد دقیقه صبر کنید تا قیر‌ها آب شوند، بعد از اینکه قیر‌ها آب شدند، با دستمال نم دار قیر را پاک کنید. فقط مطمئن شوید که بنزین و تینر کاملا از سطح ماشین پاک شوند.

پاک کردن قیر از روی ماشین

4. استفاده از اسپری حشره کش

در این روش برای پاک کردن قیر کافی است کمی حشره کش بر روی لکه قیر اسپری کنید و با دستمال لکه را پاک نمایید.

پاک کردن قیر از روی ماشین

5. استفاده از اسپری قیر پاک کن

این روش جزو آسان‌ترین روش‌ها برای پاک کردن لکه قیر است چرا که به‌طور خاص برای همین کار طراحی شده‌ است. در این روش باید کمی از اسپری را بر روی لکه قیر اسپری کرده و پس از چند لحظه لکه را پاک کنید.

بیشتر بخوانید: رفع آفتاب سوختگی خودرو در خانه و راهکارها

6. استفاده ار نفت و الکل

در این روش باید ابتدا قیر نرم شود، برای اینکه قیر را نرم کنیم ماشین را برای مدتی زیر نور قرار داده و سپس کمی نفت رو قیر ریخته و صبر می‌کنیم تا قیر‌ نرم‌تر شوند و سپس شروع به پاک کردن آن می‌کنیم ودر نهایت با آب و مواد شوینده مورد نظر سطح لکه را تمیز می‌کنیم.

پاک کردن قیر از روی ماشین

7. استفاده از آب گرم 

در این روش برای پاک کردن قیر از روی ماشن کافی است آب گرم و مایع ظرفشویی یا هر ماده شوینده دیگری را با هم مخلوط کرده و با آن سطح محل لکه را پاک کنیم.

8. استفاده از گازوئیل

از گازوئیل هم مانند روش نفت برای پاک کردن قیر استفاده می‌شود. لازم توجه است که گازوئیل علاوه بر اینکه لکه قیر را کاملا از سطح ماشین پاک می‌کند موجب درخشندگی رنگ ماشین هم می‌شود.

برای کارواش در محل از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

نکاتی که حین پاک کردن قیر از روی ماشین باید به آنها توجه کرد

پاک کردن قیر از روی ماشین علاوه بر اینکه از حیث تمیزی و زیبایی ماشین دارای اهمیت است همچنین اگر لکه قیر برای مدت طولانی روی ماشین بماند ممکن است باعث صدمه جدی به رنگ ماشین شود.

  • در صورتی که یکی از این روش‌ها برای پاک شدن قیر جواب نداد می‌توان همان روش را بار دیگر تکرار کرد و اگر جواب‌گو نبود، روش‌های دیگر را به کار ببرید.
  • قبل از استفاده از هرکدام از روش‌ها، ابتدا عمل پاک‌سازی را در قسمتی از ماشین که کمتر دیده می‌شود امتحان کنید.
  • برای پاک کردن قیر از روی ماشین از اشیاء تیز استفاده نکنید.
  • سعی کنید اولین روشی که استفاده می‌کنید روغن خوراکی باشد چرا که در دسترس و بی خطرترین روش است.
  • بعد از هر مرحله سطح لکه را با آب و مایع شوینده شست و شو دهید.
  • در صورت لزوم از دستکسش استفاده کنید.
  • بعد از اتمام کار می‌توانید از واکس خودرو خانگی یا صنعتی برای زیباتر شدن خودرو استفاده کنید.
4.6/5 - (18 امتیاز)

1 دیدگاه

  1. سلام خیلی ممنون میشم از بهترین سایت و دستتون درنکنه متشکر از همه مدیران این سایت خدمتی به مردم آرزوی موفقیت برای همتان …الهی امین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا