پاک کردن چسب از روی فرش

خانه‌داریقالیشویینظافت و شستشو

مسلماً در خانه‌های مختلف قالی‌ها دستبافت یا ماشینی وجود دارند که گاهی اوقات ممکن است با استفاده از انواع چسب‌ کثیف شوند. پاک کردن چسب از روی فرش، می‌تواند به شیوه‌های مختلفی انجام شود و افرادی که می‌خواهند لکه‌های چسب را از روی فرش پاک کنند، باید در سریع‌ترین زمان ممکن این کار را انجام دهند. در ادامه مطلب ما چند روش ساده را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم تا بتوانید انواع مختلفی از لکه‌های چسب را از روی فرش‌های خود پاک کنید.

همچنین در صورتی که ساکن شهر مشهد هستید، می‌توانید از سرویس‌های متنوع آچاره همچون نظافت منزل مشهد استفاده کنید.

نکات کلیدی

  • یکی از نکات قابل توجه در مورد پاک کردن چسب از روی فرش این است که پس از لک شدن فرش سریع اقدام به پاک کردن آن کنید.
  • نکته دیگری که در این جا باید ذکر کنیم، این است که اگر هنگام پاک کردن لکه از روی فرش متوجه شدید که فرش پاک نمی‌شود، مقداری آب گرم روی لکه بریزید و سپس با استفاده از لبه نرم چاقو، لکه را بتراشید.
  • بهتر است که لکه چسب به صورت یکجا از روی فرش برداشته شود و در هنگام برداشتن و پاک کردن لکه چسب، توجه داشته باشید که به الیاف فرش یا موکت آسیبی وارد نشود.

پاک کردن چسب از روی فرش با سرکه سفید

همانطور که اشاره کردیم می‌تواند با استفاده از انواع مختلفی از چسب‌ها لک شود. روش‌های متعددی برای پاک کردن چسب از روی فرش وجود دارند که یکی از این روش‌ها پاک کردن چسب با استفاده از سرکه سفید است. در ابتدای کار باید با قسمت نرم چاقو کمی لکه را بتراشید و پس از این کار مقداری از سرکه سفید را به پارچه آغشته کنید و حداقل به مدت زمان یک دقیقه ناحیه لک شده را بسابید.

توجه داشته باشید که ناحیه مورد نظر حتماً باید به اندازه کافی مرطوب باشد و سپس می‌بایست به مدت زمان ۱۵ دقیقه سرکه سفید را روی قسمت لک شده بگذارید.

اگر تمایل داشته باشید، می‌توانید برای پاک کردن لکه از ترکیب آب و سرکه به یک اندازه استفاده کنید. اگر می‌خواهید این کار را بکنید‌، توصیه می‌کنیم که از یک روز قبل این محلول را آماده کنید.

نکته قابل توجه این است که سرکه سیب باعث می‌شود تا لکه به شکل راحت‌تری لایه برداری شود. به طور کلی باید بگوییم که برای پاک کردن هرگونه لکه چسب، می‌توانید از یک پارچه مرطوب استفاده کنید و باید بگذارید تا پارچه روی لکه بماند تا لکه را به خود جذب کند.

توجه داشته باشید که برای پاک کردن لکه از روی مناطق بزرگ‌تر، بهتر است از سرکه سفید یا سرکه مقطر استفاده کنید. پیشنهاد دیگر ما این است که قبل از پاک کردن مناطق بزرگتر، این مواد را روی لکه‌هایی که کوچکتر هستند، امتحان کنید.

پاک کردن چسب از روی فرش با سرکه

چگونه چسب رازی را از روی فرش پاک کنیم؟

یکی از انواع چسب‌هایی که می‌تواند با ریخته شدن روی فرش لکه ایجاد کند، چسب رازی است. برای پاک کردن این نوع چسب از روی فرش هم، راه حلی وجود دارد که این راه حل مربوط به فریز کردن آن است.

برای انجام این کار می‌توانید با استفاده از چند تکه یخ لکه را پاک کنید. چند تکه یخ را داخل یک کیسه قرار دهید و سپس روی منطقه لک شده بگذارید. در این صورت چسب به حالت خشک شده و فریز شده در می‌آید و می‌توان به راحتی آن را از فرش جدا کرد.

در نهایت باید بگوییم که هنگام جدا کردن چسب رازی از روی فرش، توجه کنید که از ابزاری استفاده نمایید که به فرش آسیبی وارد نکند.

پاک کردن چسب رازی از روی فرش

حلال چسب قطره‌ای روی فرش

یکی از پرکاربردترین حلال‌هایی که توسط افراد زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد، حلال چسب قطره‌ای است. در این قسمت می‌خواهیم در مورد حلال چسب قطره‌ای روی فرش صحبت کنیم. حلال‌هایی که برای پاک کردن چسب قطره‌ای از روی فرش مورد استفاده قرار می‌گیرند، دارای انواع مختلفی هستند و این حلال‌ها عبارتند از:

  1. صابون
  2. یخ
  3. استون
  4. محلول‌های شیمیایی پاک کننده برای چسب‌های قطره‌ای
  5. سرکه
  6. وازلین
  7. نمک
  8. حرارت غیر مستقیم

هنگامی که چسب‌های قطره‌ای روی انواع مختلفی از فرش‌ها می‌ریزند، سریع به بافت فرش جذب می‌شوند و هر فردی باید به سرعت اقدام به پاک کردن این چسب کند. قبل از هر چیزی باید اطمینان پیدا کنید که چسب قطره‌ای به بافت فرش آسیبی وارد نکرده باشد و سپس می‌توانید مقداری استون روی پارچه بریزید. بعد از این کار باید پارچه آغشته شده به استون را روی فرش بکشید تا لکه پاک شود. در نهایت می‌توانید با استفاده از شامپو فرش فرش را تمیز کنید و زیر نور خورشید آن را خشک کنید.

با نحوه پاک کردن چسب قطره‌ای روی فرش آشنا شدید، همچنین برای پاک کردن چسب قطره‌ای از روی دست می‌توانید این مطلب را مطالعه کنید.

حلال چسب قطره ای روی فرش

پاک کردن چسب از روی فرش دستباف

برای پاک کردن چسب از روی فرش دستباف، می‌توان از یک روش ساده و کاربردی استفاده کرد. این روش ترکیب آب، مایع ظرفشویی و صابون است که باید این سه ماده را با یکدیگر ترکیب کنید و سپس اقدامات لازم را برای پاک کردن چسب از روی فرش انجام دهید.

هنگامی که این ترکیب را تهیه کردید، باید پارچه را به آن آغشته کنید و سپس روی لکه فرش بگذارید و بردارید. این کار را تا وقتی انجام دهید که لکه از روی فرش پاک شود.

قطعاً از طریق این روش می‌توانید لکه را به طور کامل پاک کنید یا آن را خیلی کمرنگ نمایید. اگر باز هم اثری از لکه مشاهده کردید، می‌توانید این کار را چندین بار دیگر هم انجام دهید تا به طور کامل لکه را پاک کنید.

پاک کردن چسب از روی فرش دستباف

پاک کردن چسب ۱۲۳ از روی فرش

یکی دیگر از انواع چسب‌هایی که می‌تواند روی فرش لکه ایجاد کند، چسب ۱۲۳ است. اگر با این مشکل مواجه شدید، می‌توانید از یک راهکار مناسب بهره بگیرید و تنها زمانی این کار برای شما سخت خواهد شد که شیوه پاک کردن چسب ۱۲۳ از روی فرش را بلد نباشید.

برخی از افراد ممکن است از شیوه انجام دادن این کار آگاهی نداشته باشند و با استفاده از یک وسیله نوک تیز شروع به پاک کردن چسب ۱۲۳ بکنند که این کار اشتباه است. این کار باعث صدمه وارد کردن به الیاف فرش می‌شود و از طرفی دیگر لکه چسب را هم از بین نمی‌برد.

یکی از روش‌هایی که می‌توانید با استفاده از آن چسب ۱۲۳ را از روی فرش پاک کنید، روش استفاده از اتو است. اگر لکه مورد نظر خیلی قدیمی است، حتماً باید آن را مرطوب کنید، زیرا در طی مدت زمان طولانی چسب خیلی خشک می‌شود. در مرحله اول باید یک حوله را بردارید و آن را خیس کنید و سپس روی لکه قرار دهید. سپس باید با استفاده از اتو حوله را گرم کنید. در نهایت می‌تونید با استفاده از یک چاقو حوله را کم کم بتراشید و لکه را از روی فرش پاک کنید.

محاسبه رایگان قیمت نظافت منزل مشهد

استفاده کردن از استون هم، یکی از روش‌های پاک کردن چسب ۱۲۳ از روی فرش است. در این روش تنها کاری که لازم است، این است که چند قطره استون را روی لکه بریزید و سپس لکه را از فرش جدا کنید.

دقت کنید که برای انجام دادن این کار احتیاط لازم است و بهتر است که با استفاده از یک قطره چکان قطره‌های استون را روی لکه بریزید تا قطره‌ها به سایر قسمت‌های فرش نریزند. نکته مهم این است که این روش هم مانند روش استفاده از سرکه، اول باید روی یک قسمت کوچک‌تر امتحان شود تا فرد مطمئن شود که آسیبی به فرش وارد نمی‌شود.

پاک کردن چسب 123 از روی فرش

پاک کردن چسب ناخن از روی فرش

بسیاری از افراد از چسب ناخن برای چسباندن ناخن مصنوعی‌های خود استفاده می‌کنند و این چسب هم مانند بسیاری دیگر از چسب‌ها، ممکن است روی زمین بریزد و لکه ایجاد کند. در مورد پاک کردن چسب ناخن از روی فرش، باید بگوییم که یک راه حل سریع برای پاک کردن این لکه وجود ندارد و فرد باید کم کم این لکه را از روی فرش پاک کند.

اول بگذارید تا چسب خشک شود و سپس محلولی تهیه کنید که این محلول شامل سرکه سفید، مایع ظرفشویی و آب گرم باشد. پارچه تمیز یا دستمال کاغذی خود را به محلول آغشته کنید و آرام روی چسب بمالید. در مرحله بعدی قسمت مورد نظر را با استفاده از دستمال مرطوب پاک کنید و بگذارید که فرش در آفتاب خشک شود.

پاک کردن چسب ناخن از روی فرش

کلام آخر

هر شخصی ممکن است هنگام مشاهده لکه چسب روی فرش خود، تصور کند که این لکه دیگر پاک نخواهد شد. اما پاک کردن چسب از روي فرش، می‌تواند با به کار بردن روش‌های مختلف امکان پذیر باشد. در این محتوا ما مطالبی را ارائه کردیم تا بتوانید با استفاده از آن‌ها انواع مختلفی از لکه‌ها را با استفاده از مواد مختلف پاک کنید.

همینطور اشاره کردیم که باید مراحل و شیوه‌های پاک کردن انواع چسب‌ها از روی فرش را بلد باشید. در نهایت پس از انجام تلاش‌های خود در صورتی که اثرات باقیمانده‌ای را روی فرش مشاهده کردید، استفاده کردن از شامپو فرش برای از بین بردن آن‌ها گزینه مناسبی است. هنگام استفاده از شامپو فرش، توجه داشته باشید که فرش زیاد خیس نشود. در نتیجه می‌توانید با استفاده از این محصول باقیمانده لکه را پاک کنید.

مدت زمان لازم برای از بین بردن لکه چسب از روی فرش چقدر است؟

مدت زمان لازم برای پاک کردن لکه‌های مختلف چسب از روی فرش حدوداً بین ۱۰ تا ۳۰ دقیقه است.

چه موادی می‌توانند برای لکه بری مورد استفاده قرار بگیرند؟

مواد مختلفی می‌توانند جهت از بین بردن لکه‌های چسب از روی فرش استفاده شوند که این مواد شامل استون، سرکه سفید، شوینده‌های لکه بر، یخ و غیره هستند. البته ممکن است نوع چسب هم در استفاده از هر کدام از این مواد تاثیرگذار باشد.

آیا پاک کردن لکه چسب قدیمی از روی فرش هم امکان ‌پذیر است؟

بله شما می‌توانید لکه‌های چسب قدیمی را هم از روی فرش پاک کنید. همانطور که اشاره کردیم، روش‌های مخصوصی برای انجام دادن این کار وجود دارد.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا