3 راهکار عالی برای از بین بردن لکه زرد سوختگی روی فرش

قالیشویینظافت و شستشو

اگر به دنبال راه‌حلی برای از بین ‌بردن لکه زرد سوختگی روی فرش هستید با مجله آچاره همراه باشید؛ روش‌های مختلفی از جمله رفع سوختگی فرش با سنگ پا، یخ و سشوار وجود دارد.

در ادامه روش‌های کاربردی و مفیدی برای رفع لکه‌های ناشی از سوختگی الیاف فرش بیان خواهیم کرد و شما می‌توانید به راحتی این لکه‌ها را از بین ببرید.

اگر شستشوی فرش و پاک کردن لکه‌های آن برای شما دشوار است و فرصت کافی برای این کار ندارید، می‌توانید با ثبت سفارش در صفحه قالیشویی آنلاین سایت آچاره یا تماس با شماره ۱۴۷۱ شستشوی فرش‌های خود را به متخصصان بسپارید.

نیروهای خدماتی بلافاصله پس از ثبت سفارش شما، جهت تحویل گرفتن فرش‌ها در محل حاضر خواهند شد و با امکانات و تجهیزات پیشرفته و مواد شوینده موثر و ایمن، فرش‌های شما را مانند روز اول، درخشان و پاک در اسرع وقت تحویل خواهند داد.

نکات کلیدی

  • با استفاده از کاغذ سنباده، آثار سوختگی سیگار را روی فرش به‌آرامی سنباده کنید و پس از آن با استفاده از جاروبرقی دستی، محل را تمیز کنید.
  • برای از بین ‌بردن زردی و برداشتن سوختگی می‌توانید از روش رفع سوختگی فرش با یخ استفاده کنید.
  • برای از بین‌ بردن لکه زرد سوختگی روی فرش، پیاز را به دونیم تقسیم کنید و یک شب روی محل سوختگی قرار دهید تا زردی فرش را بگیرد.

از بین ‌بردن آثار سوختگی روی فرش

پس از سوختگی الیاف فرش، معمولاً لکه زردی بر روی فرش ایجاد می‌شود، برای از بین ‌بردن این لکه باید مراحلی را طی کنید.

در این قسمت چند روش را آموزش می‌دهیم تا به وسیله این راهکارها اثرات سوختگی روی فرش شما کاملاً نابود یا به حداقل برسد.

1. چیدن الیاف سوخته فرش

با استفاده از قیچی قسمت سوخته فرش را باحوصله و دقت برش دهید.

رفع سوختگی فرش با سنگ پا

2. شستشوی بخش‌های سوخته فرش

پس از جدا کردن قسمت‌های سوخته فرش، با استفاده از یک شوینده ملایم، ناحیه سوخته را با یک اسفنج نرم تمیز کرده و آبکشی کنید.

محاسبه رایگان هزینه خدمات قالیشویی در محل!

3. ترمیم و رفوی فرش سوخته

با استفاده از یک ‌تکه فرش کهنه، قسمتی از فرش را که از محل سوختگی بزرگ‌تر است را برش دهید. برای ترکیب بهتر و ترمیم سوختگی فرش، دقت داشته باشید رنگ‌های آن با رنگ فرش سوخته مطابقت داشته باشد و الیاف در این جهت باشد.

قطعه جدید فرش را روی قسمت سوخته بگذارید و با استفاده از یک چاقوی ابزار مناسب، اطراف لبه‌ها را برش دهید. شما باید فرش سوخته را تا کف‌ فرش ببرید و تکه فرش سوخته را بیرون بیاورید.

پس از خارج ‌کردن تکه فرش سوخته، با استفاده از چسب یا چسب دوطرفه، تکه فرش جدید را روی ناحیه سوخته بگذارید تا خشک شود. توجه داشته باشید که از راه‌ رفتن روی این تکه از فرش جدا خودداری کنید.

رفع سوختگی فرش با سشوار

نحوه رفع سوختگی سیگار روی فرش

اگر فرش توسط سیگار، دچار سوختگی شد برای از بین ‌بردن آن باید با استفاده از کاغذ سنباده، آثار سوختگی که روی فرش ایجاد شده است را به‌آرامی سنباده کنید و پس از آن با استفاده از جاروبرقی دستی، محل را تمیز کنید.

درصورتی‌که الیاف فرش سیاه شده باشد، از قیچی برای بریدن آن استفاده کنید. ممکن است پس از این مراحل نیز علائم سوختگی سیاه‌رنگی را مشاهده کنید. به‌عنوان گام آخر شما باید از محلول حاوی ۱ قسمت پراکسید هیدروژن، ۱۰ قسمت آب استفاده کنید تا به‌طورکامل عاری از سوختگی شود.

پارچه کوچکی را در این محلول خیس کنید و محل را پاک کنید. برای عملکرد بهتر، از بیرون شروع کنید و به سمت وسط حرکت کنید. ناحیه را آب بشوید سپس با استفاده از یک دستگاه حرارتی، محل را کاملاً خشک کنید؛ به‌عنوان‌مثال می‌توانید برای رفع سوختگی فرش با سشوار این کار را انجام دهید.

رفع سوختگی فرش با پیاز

از بین ‌بردن لکه زرد سوختگی روی فرش

در قسمت قبلی به از بین ‌بردن سوختگی روی فرش پرداختیم. در این قسمت از بین‌ بردن لکه زرد سوختگی روی فرش را آموزش می‌دهیم.

1. از بین بردن لکه زرد سوختگی روی فرش با یخ

برای از بین ‌بردن زردی و همچنین برداشتن سوختگی می‌توانید از یخ استفاده کنید. در روش رفع سوختگی فرش با یخ، لازم است تکه‌هایی از یخ را بر روی محل سوختگی قرار دهید و آن را به نحوی صاف کنید و سپس پرزهای اطراف را با استفاده از یک شانه یا برس مناسب، به سمت محل سوختگی بکشید.

با این‌کار می‌توانید به‌راحتی محل سوختگی فرش را پنهان کنید. به‌طورکلی استفاده از یخ و شانه در جهت خواب فرش برای رفع و پنهان ‌کردن زردی و سوختگی فرش بسیار مناسب است.

رفع سوختگی فرش با زغال

2. از بین بردن لکه زرد سوختگی روی فرش با پیاز

اگر از روش بالا نتیجه نگرفتید، رفع سوختگی فرش با پیاز را امتحان می‌کنید. برای از بین‌ بردن لکه سوختگی به‌خصوص لکه زردی ناشی از سوختگی روی فرش، پوست یک پیاز متوسط را بکنید و سپس آن را به دونیم تقسیم کنید و تقریباً یک شب روی محل سوختگی قرار دهید تا زردی فرش را بگیرد.

3. از بین بردن لکه زرد سوختگی روی فرش با زغال

برای رفع سوختگی فرش با زغال، باید ابتدا روی فرش را با استفاده از شامپو فرش به‌طورکامل بشویید و سپس با زغال روی آن بکشید. پس از این مراحل، با استفاده از مواد شوینده، زغال را از روی فرش تمیز کنید. با این کار تا حد زیادی به از بین سوختگی و زردی ناشی از آن کمک می‌کنید.

خدمات قالیشویی با تیم کاربلد آچاره

سخن پایانی

اصل مهم برای از بین بردن لکه زرد سوختگی روی فرش، سرعت عمل است. اگر فورا برای رفع لکه‌ها اقدام کنید، شانس بیشتری برای برطرف کردن آن‌ها خواهید داشت.

در این مطلب تلاش کردیم راهکارهای موثر و آسانی را برای از بین بردن لکه زرد سوختگی روی فرش ارائه کنیم تا بتوانید توسط ابزار و مواد در دسترس به راحتی فرش خود را ترمیم و تمیز کنید.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا