آب رفتن زیر ال سی دی گوشی و اقدامات فوری بعد از آن!

لوازم دیجیتالموبایل

گارانتی گوشی، آسیب ناشی از خیس شدن گوشی را پوشش نمی‌دهد و تمام عکس‌ها و اطلاعات شما ممکن است در لحظه‌ای کوتاه، نیست و نابود شوند! پس بهترین راه برای محافظت از گوشی در برابر آسیب ناشی از نفوذ آب چیست؟ در صورتی که موبایل شما خیس شده است، برای رفع مشکلات ناشی از آب رفتن زیر ال سی دی گوشی و  اقدامات فوری بعد از آن، در ادامه این مقاله از مجله آچاره با ما همراه باشید.

اقدامات لازم هنگام آب رفتن زیر ال سی دی گوشی

وقتی تلفن شما در آب افتاد و خیس شد، به راه‌حلی سریع نیاز دارید. این نکات را به خاطر بسپارید و برای جلوگیری از آب رفتن زیر صفحه موبایل، فورا آن‌ها را انجام دهید.

1. بلافاصله گوشی را از آب خارج کنید

در لحظه اول ممکن است فکر کنیم که دیگر دیر شده و ارزش ندارد که برای نجات گوشی عجله کنیم. با این حال هر ثانیه مهم است و اگر خوش‌شانس باشید، می‌توانید گوشی خود را نجات دهید. آب رفتن زیر ال سی دی گوشی

2. گوشی خود را خاموش کنید

در بیشتر مواقع وقتی گوشی شما در آب میفتد، به‌طور خودکار خاموش می‌شود. اگر اینطور نشد، برای جلوگیری از خیس شدن ال سی دی گوشی در خاموش کردن یا برداشتن باتری آن تردید نکنید. این کار از اتصال کوتاه داخلی دستگاه محافظت می‌کند.

مطلب پیشنهادی:نبایدها و بایدهای شارژ موبایل در ماشین
آب رفتن زیر ال سی دی گوشی

3. در صورت امکان باتری را خارج کنید

اگر باتری تلفن همراه شما خارج نمی‌شود، مانند آیفون، این مرحله را نادیده کنید. اما اگر امکان خروج باتری از گوشی وجود دارد، بدون تردید این کار را انجام دهید. این کار مانع از سوختن گوشی شما می‌شود. اگر باتری را بردارید، منبع انرژی را قطع کرده و از آسیب بیشتر جلوگیری می‌کنید.

برای تعمیرات گوشی موبایل از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

4. سیم کارت، کارت حافظه و سایر لوازم جانبی را خارج کنید

تمام درپوش‌ها و دوشاخه‌هایی که شکاف‌های گوشی را می‌پوشانند، بردارید. گوشی خود را با پارچه میکروفیبر یا حوله تمیز خشک کنید. توصیه می‌کنیم از دستمال کاغذی استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است شکاف‌های گوشی را مسدود کند.

5. گوشی را در کیسه وکیوم قرار دهید

با این کار می‌توانید آب نفوذ کرده در شکاف‌ها و مناطقی که دسترسی به آن دشوار است را خارج کنید. گوشی را در کیسه پلاستیکی قرار دهید و هوا را بیرون بکشید و خلاء ایجاد کنید. خلاء ایجادشده به رفع مشکل آب رفتن زیر ال سی دی گوشی شما کمک می‌کند.

6. گوشی خود را در کاسه برنج یا ماده جاذب دیگری بگذارید

شما با خشک کردن گوشی با دستمال، به داخل گوشی دسترسی پیدا نمی‌کنید و برای حل مشکل به ماده‌ای برای جذب رطوبت نیاز دارید. برای مثل برنج خام. گوشی و تمام قطعات آن را در کاسه برنج بگذارید و اجازه دهید حدود 2 روز در آنجا بماند. می‌توانید از مواد جایگزین دیگری که آب را جذب می‌کنند، مانند کیسه‌های خاک گربه یا سیلیکاژل که معمولاً در غذاهای خشک، ویتامین‌ها یا جعبه‌های کفش جدید یافت می‌شوند، استفاده کنید. خشک کردن موبایل خیس

7. گوشی را فورا روشن نکنید!

توصیه می‌کنیم حداقل 2 روز به گوشی خود فرصت دهید تا خشک شود. بهتر است آن را فورا روشن نکنید؛ زیرا اگر قطره‌ای آب داخل آن باقی بماند، تمام تلاش شما بی‌فایده خواهد بود. با این حال تا یک هفته به گوشی توجه داشته باشید؛ چراکه گاهی برخی ویژگی‌ها مانند گذشته کار نمی‌کنند.

چگونه متوجه شویم که گوشی به خاطر آب آسیب دیده است؟

چند نشانه وجود دارد که می‌تواند آب رفتن زیر ال سی دی گوشی را تایید کند. در ادامه به بررسی این علائم می‌پردازیم:

  • وجود قطرات آب یا بخار یا علائم آب خشک‌شده در صفحه گوشی را بررسی کنید.
  • علائم خوردگی قابل مشاهده در پورت‌ها را چک کنید.
  • نشانگر آسیب ناشی از نفوذ مایع (LDI) را بررسی کنید. LDI معمولاً در جک هدفون، محفظه باتری یا شیار سیم کارت قرار دارد. اگر تلفن شما به خاطر آب آسیب دیده باشد، LDI قرمز یا مایل به قرمز ظاهر می‌شود.

آیا برنج در تعمیر گوشی‌های آسیب‌دیده از آب تاثیری دارد؟

قرار دادن گوشی آب خورده در برنج ممکن است مقداری رطوبت را جذب کند؛ با این حال ممکن است مشکلات دیگری برای گوشی شما ایجاد شود. مانند ورود گردوغبار و نشاسته خشک به شکاف‌های گوشی. همچنین ممکن است برنج در درگاه شارژ یا جک هدفون گوشی گیر کند. در این صورت با متورم شدن برنج هنگام قرار گرفتن در معرض مایع، جدا کردن آن بسیار دشوار است.

آیا می‌توانیم گوشی آسیب دیده از آب را با سشوار خشک کنیم؟

خشک کردن گوشی به‌عنوان راه‌حلی برای رفع مشکل خیس شدن موبایل توصیه نمی‌شود. گرمای سشوار می‌تواند مقداری از رطوبت سطحی را از بین ببرد اما در از بین بردن رطوبت داخل دستگاه تاثیری ندارد و گرما می‌تواند آسیب جدی به اجزای داخلی گوشی شما وارد کند.

چگونه آب را از پورت شارژ خارج کنیم؟

برای خارج کردن آب از پورت شارژ گوشی، این مراحل را انجام دهید:

  • گوشی را خاموش کنید.
  • اگر گوشی شما گارد دارد، آن را بیرون آورید.
  • اگر می‌‌توانید باتری را خارج کنید.
  • دستگاه را با یک حوله خشک و جاذب پاک کنید.
  • مایع اضافی را با احتیاط و با استفاده از هوای فشرده یا با دمیدن دقیق روی آن دور کنید.
  • بگذارید خشک شود. پورت‌های شارژ باید باز باشند.

آب رفتن در پورت شارژ

چگونه آب را از اسپیکر‌های گوشی خود خارج کنیم؟

این نکات را برای خروج آب از اسپیکرهای گوشی آیفون یا اندروید خود امتحان کنید:

  • یک سواب پنبه‌ای را بردارید و آن را به‌آرامی اطراف اسپیکرها را بکشید.
  • گوشی را خاموش کنید و آن را در حالت عمودی قرار دهید تا خشک شود. در این شرایط اسپیکرها باید رو به پایین باشند. انجام این کار باعث خروج آب اضافی می‌شود.

هنگام آب رفتن زیر ال سی دی موبایل چه کاری نباید انجام دهیم؟

  • اول و مهم‌تر از همه نترسید.
  • در تلاش برای روشن کردن مجدد گوشی خود، دکمه‌های آن را پشت سر هم فشار ندهید.
  • هیچ وقت سعی نکنید که دستگاه خود را پس از تماس با آب به شارژ بزنید. ممکن است قسمت‌های داخلی گوشی بسوزد.
  • برای رفع آب رفتن زیر ال سی دی موبایل، هیچوقت گوشی را با سشوار خشک نکنید. گرما ممکن است به صفحه نمایش و سایر قسمت‌های داخلی دستگاه آسیب برساند.

آب رفتن زیر ال سی دی گوشی

وقتی پورت USB گوشی خیس است از این کارها اجتناب کنید

در ادامه به شرح مهم‌ترین کارهایی که باید در زمان خیس شدن گوشی خود از انجام آن‌ها اجتناب کنید، می‌پردازیم:

1. گوشی خود را شارژ نکنید

مهم‌ترین چیزی که همیشه در زمان خیس بودن پورت USB باید از آن اجتناب کنید، شارژ کردن تلفن است. پیام‌های هشدار گوشی هوشمند به ما می‌گویند که وقتی پورت USB خیس است، گوشی خود را شارژ نکنید. به 2 دلیل باید این توصیه را جدی بگیریم.

اولاً اتصال تلفن به منبع برق زمانی که رطوبت در پورت USB وجود دارد، بسیار خطرناک است. بنابراین قبل از اتصال تلفن به پریز برق هشدار رطوبت گوشی را چک کنید. علاوه‌بر این، تماس شارژر با آب می‌تواند به شارژر آسیب برساند. پس حتی اگر باتری گوشی شما کم است، باید قبل از شارژ مجدد اجازه دهید تا خشک شود.

برای تعمیرات گوشی موبایل از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

2. به پورت USB تلفن خود ضربه نزنید

زمانی که پورت USB گوشی شما خیس است، یکی از اولین کارهایی که ممکن است انجام دهی،د فوت کردن آن است. این کار توصیه نمی‌شود؛ زیرا تاثیری ندارد. حتی نیروی نفس شما ممکن است آب را بیشتر به داخل پورت USB وارد کند.

3. گوشی خود را تکان ندهید

می‌توانیم با اطمینان بگوییم که تکان دادن گوشی شما تاثیری در رفع رطوبت آن ندارد! بهترین راه برای خشک کردن پورت USB مرطوب، استفاده از جریان ثابت هوای خنک است. بنابراین با تکان دادن گوشی خود را خسته نکنید؛ زیرا هیچ کمکی به شما نخواهد کرد.

مطلب پیشنهادی:سبک‌ترین نسخه ویندوز 10

جمع‌بندی

اکثر گوشی‌های هوشمند در برابر آب مقاوم نیستند و در صورت تماس با آب، نتایج می‌تواند خطرناک باشد. استخر شنا، کاسه توالت یا هر آب دیگری تنها تهدیدات احتمالی دستگاه تلفن همراه شما نیستند؛ حتی قرار گرفتن کوتاه‌مدت در معرض باران برای چند دقیقه، برای از بین بردن گوشی هوشمند شما کافی است.

زمانی که چنین حادثه‌ای رخ می‌دهد، وحشت نکنید. ضربه زدن دیوانه‌وار روی دکمه‌های دستگاه برای روشن کردن مجدد آن ممنوع است. شما با انجام مراحلی که در این مقاله بررسی کردیم، می‌توانید مشکل آب رفتن زیر ال سی دی گوشی را سریعا رفع کنید. همچنین شما می‌توانید سوالات و دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا پاسخ خود را از کارشناسان آچاره دریافت کنید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا