بررسی علل روشن نشدن وای فای گوشی + روش‌های حل

لوازم دیجیتالموبایل

روشن نشدن وای فای گوشی از مشکلات رایجی است که کاربران گوشی‌های هوشمند را می‌آزارد. آیا وای فای گوشی شما در حالت خاموش گیر کرده است و هر کار می‌کنید، روشن نمی‌شود؟ آیا علامت روشن بودن Wi-Fi را می‌بینید، اما به اینترنت متصل نمی‌شوید؟ اگر دوست دارید بدانید چطور می‌توانید این مسائل را برطرف کنید، این مقاله را تا انتها بخوانید.

روشن نشدن Wi-Fi گوشی

روشن نشدن Wi-Fi  گوشی مشکلی است که اغلب به یکباره با آن مواجه می‌شوید. ناگهان می‌بینید که وقتی Wi-Fi گوشی را روشن می‌کنید، بدون دخالت هیچ عامل دیگری خودبه‌خود خاموش می‌شود. حتی در برخی موارد دیده شده که علامت وای فای روشن است، اما در حقیقت گوشی به وای فای متصل نیست. احتمالاً در این شرایط اعصابتان خورد می‌شود؛ زیرا با اینترنت گوشی کار دارید و می‌بینید که نمی‌توانید به آن متصل شوید. پیش از هر چیز خونسردی خود را حفظ کنید و بررسی کنید که کدام یک از عوامل گفته شده در این مقاله موجب روشن نشدن Wi-Fi گوشی شما شده است. وای فای گوشی

مواردی وجود دارد که باعث بروز این مشکل در گوشی‌های هوشمند می‌شود. گاهی اوقات ممکن است مشکل سخت‌افزاری باشد، اما این مشکل اغلب به نرم‌افزار مربوط است تا سخت‌افزار. ممکن است به‌تازگی نرم‌افزار گوشی خود را ارتقا داده باشید. یکی از علل به‌وجود آمدن این مشکل، آپدیت و به‌روزرسانی نرم‌افزار گوشی است. مشکلات نرم‌افزاری راه حل‌های ساده‌تری نسبت به مشکلات سخت‌افزاری دارند و از این نظر شانس با شماست. برخی از علل روشن نشدن Wi-Fi گوشی به شرح زیرند:

  • وجود مشکلات موقتی مرتبط با نرم‌افزار
  • روشن بودن حالت پرواز
  • وجود برخی مشکلات در سخت‌افزار گوشی
  • وجود برخی مشکلات در نرم‌افزار گوشی
  • آپدیت نبودن روتر
  • کمبود حافظه رم
  • فعال بودن حالت ذخیره باتری
  • آسیب دیدن Wi-Fi

بیشتر بخوانید : بررسی و حل 11 مشکل وای فای تلویزیون

علل مختلف روشن نشدن وای فای گوشی

در ادامه به شما خواهیم گفت که چه عواملی باعث روشن نشدن وای فای در گوشی‌های اندرویدی می‌شوند. بسیاری از این علل در گوشی‌های برندهای مختلف یکسان هستند. با این وجود ممکن است برخی برندهای خاص گوشی علل متفاوتی برای روشن نشدن وای فای داشته باشند.

1. مشکلات نرم‌افزاری؛ از علل روشن نشدن وای فای گوشی

گاهی وجود برخی مشکلات موقتی در دستگاه هوشمند موجب عملکرد نادرست برخی از اجزای آن می‌شود. با خاموش و روشن کردن گوشی خود شروع کنید. این اولین قدم برای عیب‌یابی تلفن هوشمند است. راه‌اندازی مجدد تلفن همراه شما به‌راحتی قادر است مشکلات جزئی مرتبط با نرم‌افزار که ممکن است دستگاه‌های اندرویدی را به خود گرفتار کند، برطرف سازد.وای فای گوشی

گوشی خود را به مدت 15 تا 60 ثانیه در حالت خاموش نگه دارید. اگر باتری گوشی شما قابل جدا شدن است، آن را بیرون بیاورید تا مطمئن شوید که تلفن همراه به طور کامل خاموش شده است. اگر باتری گوشی قابلیت جدا شدن ندارد، نگران نباشید. گوشی را خاموش کرده و به مدت 30 ثانیه تا 1 دقیقه صبر کنید. بعد مجدداً گوشی را روشن کنید.

وقتی تلفن همراهتان به طور کامل روشن شد، وای فای را روشن کنید تا ببینید که آیا مشکل روشن نشدن وای فای گوشی برطرف شده است یا خیر. اگر کار می‌کند، از وای فای خود لذت ببرید و در غیر این صورت ادامه مقاله را بخوانید.

2. روشن بودن حالت پرواز

ممکن است احمقانه به‌نظر برسد، اما گاهی اوقات حالت پرواز گوشی روشن است و متوجه نیستیم! هنگامی که دستگاه ما در این حالت است، کل مرکز دریافت شبکه غیر فعال است و نه داده موبایل و نه وای فای کار نمی‌کنند؛ بنابراین چک کنید که گوشی شما در حالت پرواز نباشد. پنل نوتیفیکیشن را به پایین بکشید تا منوی دسترسی سریع برای شما باز شود. از این قسمت بررسی کنید که حالت پرواز فعال است یا خیر.حالت پرواز

3. وجود مشکل در سخت‌افزار گوشی

یک علت دیگر برای روشن نشدن وای فای گوشی، وجود مشکلات سخت‌افزاری است. اگر وای فای گوشی شما روشن نمی‌شود، ممکن است یکی از قطعات تلفن شل، پاره یا قطع شده باشد. اگر کابل انعطاف‌پذیر باز شده باشد یا اتصال آنتن وای فای به درستی صورت نگرفته باشد، مطمئناً در وصل شدن تلفن همراه به شبکه بی سیم مشکلاتی به‌وجود خواهد آمد.

بیشتر بخوانید : چرا نباید از وای فای عمومی استفاده کنیم؟

اگر کمتر از یک سال از عمر گوشی هوشمند شما می‌گذرد و نشانه‌ای از آسیب فیزیکی در آن به چشم نمی‌خورد، احتمالاً هنوز گوشی شما تحت ضمانت سازنده قرار دارد. در این شرایط خودتان اقدام به جدا کردن و باز کردن قطعات گوشی نکنید؛ زیرا این کار دستکاری تلقی می‌شود و با انجام چنین کاری گارانتی تلفن همراه خود را لغو خواهید کرد. راه حلی که در ادامه می‌گوییم را با احتیاط انجام دهید.مشکلات سخت افزاری

  1. به‌آرامی گوشی خود را تکان دهید. اجازه ندهید از دستتان بیفتد؛ زیرا در این صورت صفحه نمایش آن خرد می‌شود. همچنین با ملایمت چند ضربه به پشت آن بزنید. دقت کنید که نباید به صفحه نمایش ضربه بزنید؛ تنها چند ضربه به پشت گوشی کفایت می‌کند.
  2. بعد از ضربه زدن به پشت یا تکان دادن تلفن همراه، وای فای را تست کنید و ببینید که آیا مشکل روشن نشدن آن برطرف شده است یا خیر. ممکن است نیاز باشد چند بار عمل تکان دادن و ضربه زدن ملایم به گوشی را تکرار کنید تا کابل‌ها یا قطعات جابه‌جا شده به جای خود بازگردند. در نتیجه اگر در اولین بار موفق به حل مشکل نشدید، ناامید نشوید و باز هم ادامه دهید.
  3. اگر با انجام این کار وای فای روشن شد، پس مشکل روشن نشدن وای فای گوشی به سخت‌افزار مرتبط بوده است.

بعد از برطرف شدن مشکل و روشن شدن وای فای، چند کار پیش روی شماست. هر کدام از اقدامات زیر را می‌توانید انجام دهید:

  1. به استفاده از تلفن همراه و وای فای آن ادامه دهید؛ زیرا سخت‌افزار به احتمال زیاد در جای صحیح خود قرار گرفته است.
  2. به استفاده از تلفن همراه ادامه دهید و اگر دوباره با مشکل قطعی مواجه شدید، چند ضربه به پشت گوشی زده و آن را با ملایمت تکان دهید تا دوباره به‌درستی کار کند. توجه کنید که اگر این اتفاق مرتب تکرار شود، ممکن است گوشی آسیب ببیند. در صورت تکرار مداوم قطع وای فای بهتر است روش دیگری را انتخاب کنید.
  3. راه دیگر این است که تا زمانی که وای فای گوشی فعال است به استفاده از آن ادامه دهید و در صورت قطع شدن، از گارانتی آن سرویس بخواهید. اگر دیگر تحت ضمانت سازنده نیستید، گوشی را جدا کنید و ببینید مشکل از کدام قطعه سخت‌افزاری است. ممکن است مشکل سخت‌افزاری شما به‌سادگی با فشار دادن سیمی در جای خود حل شود. این روش بهتر است؛ زیرا اثر دائمی‌تری خواهد داشت.
برای تعمیر موبایل از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

بیشتر بخوانید : استفاده از موبایل به عنوان کنترل تلویزیون

بررسی مشکلات نرم‌افزاری گوشی

اگر به‌نظر می‌رسد که بعد از کمی تکان دادن یا ضربه زدن باز هم وای فای گوشی کار نمی‌کند، احتمالاً مشکل از نرم‌افزار گوشی هوشمند شما است. برای حل مشکلات نرم‌افزاری اقدامات زیر را انجام دهید:

1. اپلیکیشن‌های موبایل را چک کنید

کمی به عقب برگردید. فکر کنید و ببینید دقیقاً تلفن همراه شما از چه زمانی دچار مشکل شده است. آیا به‌یاد دارید که در آن زمان چه برنامه‌هایی را دانلود و نصب کرده‌اید؟ اغلب مشکلات نرم‌افزاری ایجاد شده در گوشی‌های اندروید به دلیل وجود مشکل در یکی از برنامه‌های نصب شده است. برنامه‌هایی که احتمال می‌دهید در آن زمان نصب کرده‌اید را حذف کنید. وای فای را چک کنید و ببینید که آیا علت روشن نشدن وای فای آن برنامه بوده است یا خیر.اپلیکیشن ها

2. ریست هارد

حتی اگر برنامه‌های خود را مرور کنید و آنهایی که احتمال می‌دهید باعث بروز مشکل در اتصال وای فای شده‌اند حذف کنید، باز هم ممکن است برخی مشکلات در زمینه نرم‌افزار باقی بمانند. بهترین راه برای حل مشکلات مربوط به نرم‌افزار؛ پشتیبان‌گیری کامل و ریست دستگاه هوشمند است. با این کار گوشی به تنظیمات کارخانه باز می‌گردد و همه چیز روی آن از ابتدا شروع می‌شود. هارد ریست معمولاً آخرین راه حلی است که برای حل مشکل روشن نشدن وای فای گوشی به‌کار می‌رود، اما ابزاری بسیار قدرتمند است.

3. به روز نبودن روتر

یکی از راه‌های مناسب برای حل مشکل روشن نشدن وای فای گوشی، آپدیت روتر است. ممکن است روشن نشدن وای فای گوشی به روتر مربوط باشد. مطمئن شوید که سفت‌افزار (ترکیبی از نرم‌افزار و سخت‌افزار) روتر به‌روزرسانی شده است. برای این کار اقدامات زیر را انجام دهید:

  • مرورگر خود را باز کرده و آدرس IP وب سایت روتر خود را تایپ کنید. آدرس IP پشت روتر به همراه نام کاربری و رمز عبور پیش فرض چاپ شده است.
  • پس از باز شدن صفحه ورود، با نام کاربری و رمز عبور وارد شوید. اگر نتوانستید وارد شوید، با ارائه‌دهنده خدمات شبکه‌تان تماس گرفته و از آنها اعتبارنامه ورود بخواهید.
  • پس از ورود به سیستم عامل به تب advanced بروید.
  • روی گزینه Firmware upgrade کلیک کنید. با انجام این کار سفت‌افزار روتر شما ارتقا می‌یابد.

در پایان برخی علل دیگر که از روشن شدن وای فای گوشی جلوگیری می‌کنند، بیان شده‌اند.

  • کم بودن حافظه رم: یکی دیگر از علل روشن نشدن وای فای گوشی، کم بودن حافظه رم موجود در دستگاه هوشمند شما است. اگر کمتر از 45 مگابایت رم خالی داشته باشید، وای فای روشن نمی‌شود.
  • روشن بودن محافظ باتری: عامل دیگری که از روشن شدن وای فای به شکل طبیعی جلوگیری می‌کند، روشن بودن محافظ باتری دستگاه است. حالت صرفه‌جویی در باتری از اتصال شما به اینترنت جلوگیری می‌کند؛ زیرا اتصال به اینترنت انرژی زیادی از دستگاه می‌گیرد. برای برقراری اتصال و حل مشکل روشن نشدن وای فای گوشی باید این حالت را غیر فعال کنید.
  • آسیب دیدن وای فای: گوشی‌ها عمر محدودی دارند و بعد از مدتی استفاده فرسوده می‌شوند. ممکن است وای فای گوشی شما آسیب دیده یا عمر خود را به شما داده باشد.

بیشتر بخوانید : آیا اتصال گوشی به تلویزیون قدیمی ممکن است؟

آیا ممکن است با انجام اقدامات بیان شده باز هم وای فای گوشی روشن نشود؟

در بسیاری از موارد با انجام راه حل‌های گفته شده در بالا وای فای شما بار دیگر به‌درستی کار می‌کند، اما اگر بدشانس باشید، ممکن است با وجود رعایت تمام موارد باز هم موفق نشوید وای فای خود را روشن کنید. اگر با وجود اجرای راهکارهای بالا هنوز هم مشکل روشن نشدن وای فای گوشی شما پابرجا است، کار زیادی نیست که بتوانید خودتان برای حل این مشکل انجام دهید. اگر وای فای شما روشن می‌شود اما در اسکن یا برقراری اتصال به اینترنت با مشکل مواجه است، بهتر است از یک تعمیرکار ماهر موبایل بخواهید تا گوشی شما را بررسی کند. به احتمال زیاد یکی از قطعات سخت‌افزاری گوشی آسیب جدی دیده است.

3.6/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا