7 روش آسان از بین بردن لکه چربی کهنه روی لباس

خشکشویینظافت و شستشو

برای از بین‌ بردن لکه چربی کهنه روی لباس ابتدا از مواد پاک‌کننده خانگی شروع کنید. سرکه و جوش شیرین برای حذف لکه‌های چربی روی پارچه بسیار موثر هستند.

در ادامه چند ماده پاک‌کننده و لکه‌بر قوی چربی‌ها را معرفی می‌کنیم تا از بين بردن لکه چربي کهنه روي لباس برای شما راحت‌تر باشد و بتوانید با مواد در دسترس، به آسانی لکه‌ها را از بین ببرید و به روش خانگی خشکشویی کت در منزل و سایر لباس‌ها را اجرا کنید.

همچنین شما می‌توانید برای پاک کردن انواع لکه از لباس‌های مجلسی، ابریشمی و سایر پارچه‌های ظریف و باارزش سفارش خشکشویی آنلاین تهران و شهرستان‌های آچاره را سفارش دهید. این سرویس با بهترین کیفیت و در سریع‌ترین زمان ممکن، ارائه می‌شود.

نکات کلیدی

  • یکی از راه‌ها برای از بین ‌بردن لکه چربی کهنه روی لباس استفاده از پودر بچه است.
  • برای نتیجه بهتر، از مسواک استفاده کنید. مسواک را بر روی لکه بکشید تا اثرات لکه از بین برود.
  • گچ قادر است روغن لباس را به خود جذب کند ازاین‌رو می‌توانید از این ماده شگفت‌انگیز برای از بین ‌بردن لکه چربی کهنه روی لباس استفاده کنید.
  • بعد از اتمام شستشوی لباس، آن را در معرض هوا قرار دهید تا کاملا خشک شوند.

لکه روغن یا چربی روی لباس

روغن ماشین، روغن مو، لوسیون، روغن پخت‌وپز، کره، گریس، انواع کرم‌ها و… همگی در دسته روغن یا چربی قرار می‌گیرند. گاهی اوقات مقدار کم یا زیادی روغن روی لباس می‌ریزد که باید هرچه سریع‌تر به فکر از بین‌ بردن چربی باشید تا لکه روغن کهنه نشود، اما اگر لکه‌های کهنه چربی روی لباستان هست و قصد پاک کردن لکه دارید را از بین ببرید، قسمت بعدی را از دست ندهید.

روش‌های از بین‌ بردن لکه چربی کهنه روی لباس

برای از بین لکه چربی کهنه روی لباس و روغن روی لباس راهکارهای متفاوتی وجود دارد؛ اما از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. پاک‌ کردن لکه روغن از لباس با پودر بچه

یکی از راه‌ها برای از بین‌ بردن لکه روغن از روی لباس، استفاده از پودر بچه است. برای نتیجه‌گرفتن از این روش ابتدا روی لکه مقداری پودر بچه بریزید تا حد امکان پودر، چربی را جذب کند. سپس درون ظرفی مایع ظرف‌شویی و آب و ریخته و به طور کامل با هم ترکیب کنید.

سپس این ترکیب را روی لکه بریزید و به‌صورت حرکات دورانی دستان خود را روی لکه تا به طور کامل لکه چربی کهنه را روی لباس پاک کنید.

برای از بین‌ بردن لکه چربی کهنه روی لباس رنگی، این گزینه می‌تواند بهترین روش باشد. همچنین شما می‌توانید برای از بین بردن لکه‌های چربی روی پارچه کرپ نیز از این راه استفاده کنید.

در نظر داشته باشید که این روش در مواردی که هنوز لکه کاملا روی پارچه خشک نشده بهتر عمل می‌کند و برای از بین بردن لکه چربی کهنه روی لباس، بهتر است روش‌های قوی‌تری را اجرا کنید.

از بین بردن لکه چربی کهنه روی لباس رنگی

2. پاک‌ کردن لکه چربی کهنه روی لباس با شوینده‌ها

برای از بین بردن لکه چربی کهنه روی لباس به وسیله شوینده می‌توانید از شامپو یا صابون‌های دست و بدن که قوی هستند استفاده کنید. برای لکه‌های کهنه و سخت از صابون‌های لباسشویی بهره ببرید.

برای نتیجه بهتر صابون یا شامپو را بر روی لکه بریزید و با استفاده از یک مسواک کهنه، لکه را از بین ببرید. بعد از اتمام مراحل لباس را با آب و شوینده بوشید و در معرض هوا قرار دهید تا خشک شود.

از بین بردن لکه چربی کهنه روی لباس

3. پاک‌ کردن لکه روغن از لباس با سرکه

یکی از مواد پاک‌کننده طبیعی که قدرت بالایی نیز دارد، سرکه است. برای از بین ‌بردن لکه چربی کهنه روی لباس با استفاده از سرکه باید ابتدا سرکه و آب را به نسبت یک ‌به ‌دو، ترکیب کرده و روی لباس بریزید.

مدت کوتاهی باید سرکه روی لباس بماند بعد از آن می‌توانید با استفاده از شوینده کل لباس را بشویید و آن را در نور قرار دهید تا خشک شود.

محاسبه رایگان هزینه خشکشویی آنلاین!

4. از بین بردن لکه چربی کهنه روی لباس با جوش‌شیرین

از بین‌ بردن لکه چربی روی لباس با جوش ‌شیرین یکی دیگر از راه‌ها برای پاک‌ کردن لکه است. در این روش شما باید مقداری جوش‌شیرین را روی لکه ریخته ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بگذارید.

سپس با استفاده از یک مسواک آغشته به مایع ظرف‌شویی، جوش‌شیرین روی لباس را تمیز کنید. این مرحله را چندین بار تکرار کنید تا لکه به‌طورکامل پاک شود.

جوش‌شیرین اغلب برای لباس سفید به‌کار می‌رود؛ اما شما می‌توانید برای از بین‌ بردن لکه چربی کهنه روی لباس رنگی نیز از این روش بهره ببرید تا شاهد نتایج شگفت‌انگیز آن شوید.

از بین بردن لکه چربی روی لباس با جوش شیرین

5. از بین بردن لکه چربی کهنه روی لباس با استفاده از لکه‌بر

برای از بین‌ بردن لکه چربی روی پارچه کرپ، بهترین گزینه، استفاده از لکه‌برها است. برای نتیجه ‌گرفتن بهتر و سریع‌تر، لکه‌بر را روی لکه لباس کرپ اسپری کرده و با استفاده از یک مسواک کامل بشوید.

خدمات خشکشویی سیار با تیم آچاره

6. پاک‌ کردن لکه روغن کهنه با استفاده از اسپری روان‌کننده

برای از بین بردن لکه چربی کهنه روی لباس از اسپری‌های روان‌کننده نیز می‌توانید استفاده کنید. نکته‌ای که باید در هنگام کار با اسپری روان‌کننده باید بدانید این است که ابتدا باید قسمتی از لباس تست حساسیت شود.

بر روی قسمت کوچکی از لباس، مقداری اسپری روان‌کننده بزنید تا مطمئن شوید برای آن مشکلی پیش نمی‌آید.

از بين بردن لکه چربي کهنه روي لباس

7. استفاده از گچ برای از بین‌ بردن لکه چربی کهنه روی لباس

گچ قادر است روغن لباس را به خود جذب کند ازاین‌رو می‌توانید از این ماده شگفت‌انگیز برای از بین ‌بردن لکه روغن استفاده کنید کافی است ابتدا محل دارای لکه را ابتدا با دستمال پاک ‌کرده و سپس کل آن را با گچ بپوشانید.

سخن پایانی

لکه‌های چربی روی لباس، جزء سخت‌ترین لکه‌هایی هستند که روی پارچه ایجاد می‌شوند و باید برای پاک کردن این لکه‌ها سرعت عمل داشت و فورا آن را از بین برد.

اما اگر در زمان مناسبی موفق به پاک کردن لکه‌های روغنی نشدید، می‌توانید یکی از روش‌های ذکر شده در این مطلب را برای از بین بردن لکه چربی کهنه روی لباس اجرا کنید. توصیه می‌کنیم در روش‌های استفاده از سرکه و روان‌کننده ابتدا در قسمتی از لباس امتحان کنید تا آسیبی به لباس شما نرسد.

سوالات متداول

بهترین راه برای از بین بردن لکه چربی کهنه روی لباس چیست؟

پاسخ این سوال به جنس پارچه بستگی زیادی دارد؛ اما به‌طورکلی استفاده از جوش شیرین تاثیر بیشتری در از بین بردن لکه چربی کهنه دارد.

آیا می‌توان برای تمامی پارچه‌ها یک روش را بکار برد؟

خیر، برخی از راهکارهای ممکن است به بعضی از جنس پارچه‌ها آسیب برساند.

چه ابزاری در کنار مواد پاک‌کننده در لکه‌بری موثر است؟

استفاده از مسواک می‌تواند در از بین بردن لکه چربی کهنه تاثیرگذار باشد.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا