نحوه استفاده از جرم‌گیر ماشین ظرفشویی

لوازم خانگیماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی ظروف شما را تمیز می‌کند؛ اما گاهی اوقات لازم است خود ماشین ظرفشویی را هم جرم‌گیری کنید؛ زیرا ضایعات غذا، چربی و کف صابون می‌توانند بازدهی ماشین را کاهش دهند و حتی بوی بدی ایجاد کنند. در این مقاله از مجله آچاره قصد داریم به آموزش نحوه استفاده از جرم‌گیر ماشین ظرفشویی بپردازیم.

عملکرد جرم‌گیر ماشین ظرفشویی

جرم‌گیر ماشین ظرفشویی به 2 صورت برای محافظت از ماشین ظرفشویی شما عمل می‌کند:

  • از بین بردن چربی یا مواد زائد باقیمانده از مواد غذایی
  • شکستن رسوب آهک که به خاطر کلسیم موجود در آب ایجاد می‌شود.

به‌طور کلی 2 نوع تمیزکننده ماشین ظرفشویی در بازار عرضه می‌شود که به روش‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند:

  1. در هنگام شستشو با بار کامل ظروف
  2. زمانی که ماشین ظرفشویی خالی است

پاک‌کننده‌های جرم‌گیر را می‌توان همزمان با شستشو به‌طور مرتب استفاده کرد. جرم‌گیری که در چرخه خالی استفاده می‌شود، قدرت جادویی خود را روی نقاط مشکل و قسمت‌های پنهان مانند فیلترها، بازوهای اسپری و لوله‌ها اعمال خواهد کرد. هر 2 محصول فوق، ماشین ظرفشویی را به‌صورت مؤثر و به یک اندازه تمیز می‌کنند. این بستگی به شما دارد که کدام را ترجیح بدهید.

نحوه استفاده از جرم‌گیر ماشین ظرفشویی

برای استفاده از پاک‌کننده ماشین ظرفشویی، ابتدا باید ماشین ظرفشویی را خالی کنید. سپس باقیمانده مواد غذایی یا زباله‌ها را از فیلتر تمیز کنید. حالا این مراحل را به دقت انجام دهید:

  1. ماشین ظرفشویی خود را خالی کنید تا ظرفی در آن باقی نماند.
  2. به‌جای جدا کردن درپوش بطری جرم‌گیر، برچسب را از بالای بطری جدا کنید تا توپک براقی را ببینید.
  3. بطری جرم‌گیر ظرفشویی را به‌صورت وارونه در داخل سبد ظروف یا قفسه پایینی قرار دهید.
  4. درب ماشین ظرفشویی را ببندید و آن را در دمای حداقل 60 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید.
  5. پس از اتمام چرخه و خاموش شدن ماشین ظرفشویی، بطری را بردارید و دور بیندازید.

نحوه استفاده از جرمگیر ماشین ظرفشویی

چگونه قسمت بیرونی ماشین ظرفشویی را تمیز کنیم؟

اگر می‌خواهید قسمت بیرونی ماشین ظرفشویی خود را تمیز کنید، این مراحل را انجام دهید: درب و دکمه‌ها را با پارچه تمیز و مقداری آب گرم و مایع ظرفشویی تمیز کنید.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

هر چند وقت باید ماشین ظرفشویی را جرم‌گیری کنیم؟

توصیه می‌کنیم هر 3 ماه یک بار ماشین ظرفشویی خود را با جرم‌گیر ظرفشویی تمیز کنید. علائمی وجود دارند که نشان می‌دهند ماشین ظرفشویی شما به تمیز کردن نیاز دارد. در ادامه به بررسی این علائم می‌پردازیم:

  • بوی نامطبوع
  • تجمع مواد غذایی در فیلتر ماشین ظرفشویی
  • کارد و چنگال و ظروف پس از چرخه شستشو چرب و کثیف هستند
  • زنگ‌زدگی داخل ماشین
  • غذا در بازوی اسپری
  • گرفتگی ماشین ظرفشویی

مطلب پیشنهادی:تعویض قفل درب ماشین ظرفشویی

همیشه تکه‌های بزرگ غذا را قبل از گذاشتن ظرف‌ها در ماشین ظرفشویی بتراشید. این کار از هدر رفتن آب برای شستشوی بشقاب‌ها جلوگیری می‌کند. جدای از فهرست بالا علائم دیگری مانند تجمع چربی و رسوب آهک در قسمت‌های پنهان ماشین، ضرورت استفاده از جرم‌گیر را بیشتر می‌کنند. با دانستن زمان و نحوه استفاده از جرم‌گیر ماشین ظرفشویی، یکی از مفیدترین لوازم آشپزخانه خود را حفظ می‌کنید. همچنین با جرمگیری ماشین ظرفشویی ماشین خود را در بهترین حالت نگه می‌دارید.

جرمگیر ماشین ظرفشویی

آیا استفاده از جرمگیر ماشین ظرفشویی ضروری است؟

اگر می‌خواهید عمر و کارایی ماشین ظرفشویی خود را افزایش دهید، تمیز کردن آن با جرم‌گیر را جدی بگیرید. درست مانند هر ابزار و وسیله دیگری، ماشین ظرفشویی هم به تمیز کردن منظم نیاز دارد تا بهترین عملکرد را داشته باشد.

ماشین ظرفشویی بدون جرم‌گیری معمولی می‌تواند به عملکرد خود ادامه دهد؛ اما با گذشت زمان، چربی و رسوب آهک باعث تجمع این مواد می‌شوند و تمیز کردن ظروف را مختل می‌کنند. همچنین باعث ایجاد بوی بد در فضای داخلی ماشین ظرفشویی خواهند شد. برای این‌که ماشین ظرفشویی شما به‌درستی کار کند و بوی خوبی داشته باشد، توصیه می‌کنیم که یک‌بار در ماه از جرم‌گیرماشین ظرفشویی استفاده کنید.

آیا جرم‌گیر ماشین ظرفشویی تاریخ انقضا دارد؟

اگر چند قوطی جرم‌گیر ماشین ظرفشویی در کابینت آشپزخانه پیدا کردید، اول از همه چک کنید که آیا جرم‌گیرها تاریخ انقضا دارند یا خیر. به‌عنوان یک قاعده کلی، جرم‌گیرهای ماشین ظرفشویی بعد از 6 ماه اثر خود را از دست می‌دهند. احتمالا دیده‌اید که تاریخ ساخت اکثر جرم‌گیرهای ماشین ظرفشویی، از جمله پاک کننده‌های Finish در جایی روی محصول چاپ شده است، اما تاریخ انقضایی روی جعبه نمی‌بینید.

تاریخ انقضا معمولاً روی بسته‌ها درج نمی‌شود؛ زیرا جرم‌گیرهای ماشین ظرفشویی منقضی نمی‌شوند. البته این احتمال وجود دارد که آنزیم‌های موجود در جرم‌گیرها که به رفع چربی و رسوب آهک کمک می‌کنند، در طول زمان کم‌اثر شوند. این نکته بدین معناست که هر چه مدت بیشتری در کابینت بمانند، اثربخشی آن‌ها کمتر خواهد شد!

مطلب پیشنهادی:آموزش اتصال ماشین ظرفشویی به آب گرم

چگونه ماشین ظرفشویی را تمیز کنیم؟

با گذشت زمان و استفاده مکرر از ماشین ظرفشویی، تکه‌های غذا، چربی، مواد شوینده حل‌نشده و مواد معدنی آب، روی فیلتر و دیواره‌های داخلی ماشین ظرفشویی جمع می‌شوند و اگر ماشین ظرفشویی خود را به‌درستی تمیز نکنید، دستگاه شما نمی‌تواند کار خود را به‌طور کامل انجام دهد.

1. گرد و خاک قسمت پایین ماشین ظرفشویی را تمیز کنید

ابتدا ماشین ظرفشویی خود را خالی کنید و قفسه پایینی را بردارید. در مرحله بعد، مواد غذایی قابل مشاهده را از قسمت پایین ماشین ظرفشویی خارج کنید.

2. فیلتر ماشین ظرفشویی را تمیز کنید

تمیز کردن فیلتر، مرحله‌ای حیاتی از پروسه تمیز کردن ماشین ظرفشویی است. اگر ماشین ظرفشویی شما فیلتر دارد، آن را بردارید و هر چیزی که داخل آن گیر کرده را دور بیندازید.

جرمگیری ماشین ظرفشویی

3. درزگیرهای ماشین ظرفشویی را پاک کنید

یک قطره مایع ظرفشویی را روی پارچه‌ تمیزی بریزید و درزگیرهای ماشین ظرفشویی و اطراف آن را پاک کنید تا ذرات غذا از بین بروند.

4. بازوی اسپری ماشین ظرفشویی را تمیز کنید

بازوی اسپری را با پارچه‌ای مرطوب پاک کرده و از خلال دندان برای جدا کردن ذرات یا تکه‌های غذا از سوراخ‌های بازوی چرخان استفاده کنید. همچنین برای تمیز کردن بازوهای اسپری ماشین ظرفشویی، آن‌ها را از ماشین ظرفشویی خارج کنید. برای انجام این کار به ابزار خاصی نیاز ندارید.

5. قفسه‌های ماشین ظرفشویی را دوباره تنظیم کنید

چک کنید که چرخ‌ها در یک راستا قرار بگیرند. اگر چرخ‌ها خارج از مسیر باشند، قفسه مانع از چرخش بازوی اسپری می‌شود. در نتیجه تمیز کردن ضعیف خواهد شد. ظروف را به‌درستی جاسازی کنید تا بازوی اسپری را مسدود نکنند.

نحوه استفاده از جرم‌گیر ماشین ظرفشویی

جمع‌بندی

توصیه می‌شود که حداقل یک بار در ماه، روند جرم‌گیری ماشین ظرفشویی خود را پشت سر بگذارید. استفاده از جرم‌گیر در چرخه شستشوی خالی، بهترین نتیجه را خواهد داشت. همچنین برای بهبود عملکرد ماشین ظرفشویی باید از شوینده مناسب استفاده کنید. جرم‌گیری به‌موقع ماشین ظرفشویی، بازدهی در شستشوی ظروف را بهتر می‌کند و شما با این کار می‌توانید عمر ماشین ظرفشویی که وسیله‌ای پرکاربرد در آشپزخانه شما است را بیشتر کنید.

در این مقاله به نحوه استفاده از جرم‌گیر ماشین ظرفشویی پرداختیم. شما می‌توانید سوالات و دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید تا پاسخ خود را در زمانی کوتاه از کارشناسان آچاره دریافت کنید.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:تعویض فیوز حرارتی ماشین ظرفشویی

4.2/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا