تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

آیا تعمیر تلویزیون آب خورده ممکن است؟

لوازم خانگیتلویزیون

آب‌خوردگی تلویزیون می‌تواند یکی از بدترین اتفاقاتی باشد که برای سیستم تلویزیون رخ دهد و باعث روشن نشدن تلویزیون شود. این مشکل خیلی سریع علائم خود را نشان می‌دهد و لازم است که بلافاصله پس از مشاهده نشانه‌ها، تلویزیون خود را خاموش کرده و از برق بکشید و بهتر است تا زمانی که توسط تکنسین متخصص بررسی نشده است، از آن استفاده نکنید. تعمیر تلویزیون آب خورده غیرممکن نیست و می‌توان تلویزیون را به حالت اول برگرداند. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر به روش‌های تعمیر تلویزیون آب‌ خورده بپردازیم.

تعمیر تلویزیون آب‌ خورده

تعمیر تلویزیون آب ‌خورده جزو سخت‌ترین کیس‌های تعمیرات محسوب می‌شود و شدت و محل آسیب آن متفاوت است. اگر محیطی که تلویزیون در آن قرار دارد مرطوب است، سریعاً تلویزیون را به ناحیه خشک و کم رطوبت منتقل کنید. یکی از مهم‌ترین نکاتی که درباره مراقبت از لوازم الکترونیکی لازم است بدانیم این است که آب و مدارهای الکترونیکی در کنار هم قرار نمی‌گیرند، بنابراین می‌توانند منجر به اتصالی، آتش‌سوزی و حتی انفجار شوند.

در صورت مشاهده علائم آب‌خوردگی تلوزیون، لازم است که سریعاً نسبت به تعمیر تلویزیون آب‌ خورده اقدام کنید؛ بنابراین لازم است سریعاً تلویزیون خود را از برق جدا کنید. این کار برای جلوگیری از آسیب یا بروز آسیب بیشتر به تلویزیون ضروری است.

تعمیر تلوزیون

چه چیزی باعث آب‌ خوردگی تلویزیون می‌شود؟

رطوبت می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری بر سیستم تلویزیون بر جای بگذارد، چرا که این رطوبت می‌تواند مدار داخلی تلویزیون را قطع کند و حتی در مواردی باعث تغییر پیکسل‌ها و اختلال در رنگ‌های تصویر شود. از این‌رو نیاز است که پس از ورود رطوبت سریعاً نسبت به تعمیر تلویزیون آب ‌خورده اقدام نمایید. هنگامی‌که وسایل الکترونیکی مانند تلویزیون خیس می‌شوند و یک مدار در آنها خیس می‌شود، ممکن است مشکلات مختلفی رخ دهد.

تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

به بیان دیگر، آب مسیری به اجزای مختلف تلویزیون ایجاد می‌کند، در نتیجه اجزای تلویزیون ممکن است بیش از آنچه که ظرفیت دارند برق دریافت کنند و دچار آسیب‌های الکترولیتی شوند. استفاده از دستگاه‌های رطوبت ساز از دیگر علل آب‌ خوردگی تلویزیون است. تنظیم دستگاه‌های رطوبت ساز در درجه‌های بالا می‌تواند آسیب جدی به وسایل الکترونیکی وارد کند، اما استفاده به‌اندازه با درجه مناسب از دستگاه رطوبت ساز، هیچ آسیبی به وسایل وارد نمی‌کند.

مطلب پیشنهادی آب رفتن داخل کنترل تلویزیون و اقدامات لازم

دلایل آب‌خوردگی تلویزیون

هنگام خیس شدن تلویزیون چه باید کرد؟

اگر هنگام خیس شدن تلویزیون این سؤال برای شما پیش آمده که چه باید کرد؟ تنها مراحل زیر را دنبال کنید:

  • بلافاصله تلویزیون را از برق بکشید.
  • لازم است که حتماً تلویزیون را از برق جدا کنید، چرا که مدارها هنگام خیس شدن می‌توانند الکترون‌ها را بدون توجه به روشن یا خاموش بودن دستگاه به جریان در بیاورند.
  • اگر تلویزیون خود را به دیوار نصب کرده‌اید، لازم است که آن را از دیوار جدا کنید.
  • ناحیه آسیب ‌دیده را با سشوار خشک کنید.

تمیز کردن تلویزیون آب خورده

گاهی ممکن است تعمیر تلویزیون آب ‌خورده به‌راحتی انجام شود. به عنوان مثال: استفاده از سشوار در محل خیس شده می‌تواند ایده خوبی برای رفع مشکل باشد. در اینجا لازم است که سشوار را در درجه خنک قرار دهید، چرا که درجه گرم ممکن است به سیستم و قطعات تلویزیون آسیب برساند. کمی صبر کنید.

مطلب پیشنهادی آموزش تعمیر کنترل تلویزیون

  • در مواقعی صبور بودن شما می‌تواند در تعمیر آب‌خوردگی پنل تلویزیون مؤثر باشد، لذا تلویزیون را در جایی خشک قرار داده و چند روز زمان بدهید تا خشک شود.
  • با تعمیرکار متخصص تماس بگیرید.

به طور کامل میزان آسیب و محل آن را برای تعمیرکار شرح دهید و از قیمت تخمینی و شانس درست شدن آن اطلاع یابید.

  • در مرحله آخر اگر تعمیرکار متخصص نیز قادر به تعمیر تلویزیون نبود، لازم است که آن را با یک تلویزیون جدید جایگزین کنید.

برای تعمیر تلویزیون آب ‌خورده قبل از بررسی تعمیرکار می‌توانید یک‌پارچه خشک بردارید و آب را از صفحه تلویزیون خشک کنید. سپس با پارچه خشک دریچه‌ها و پورت‌های تلویزیون را با احتیاط خشک کنید. برای این کار بهتر است از حوله یا پارچه‌های جاذب و مخصوص استفاده کنید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر تلویزیون!

مطلب پیشنهادی آیا اتصال گوشی به تلویزیون قدیمی ممکن است؟

چقدر زمان می‌برد تا تلویزیون آب ‌خورده خشک شود؟

لوازم الکترونیکی از جمله تلویزیون حداقل 48 ساعت برای خشک‌شدن کامل نیاز دارد. این زمان به میزان آب وارد شده به تلویزیون بستگی دارد و ممکن است به مدت ‌زمان بیشتری نیاز داشته باشد و حتی نیاز باشد از تجهیزات خشک‌کننده استفاده کنید. گاهی ممکن است نیاز باشد که تلویزیون را چندین روز یا یک هفته، بدون اینکه برای روشن شدن آن را تست کنید، کنار بگذارید تا خشک شود.

خشک کردن تلویزیون

پیشگیری از آب‌خوردگی تلویزیون

برای پیشگیری از بروز مشکل آب ‌خوردگی تلویزیون لازم است تلویزیون خود را به خشک‌ترین و کم رطوبت ترین محیط در خانه انتقال داده یا از یک دستگاه تهویه مناسب در محل قرارگیری تلویزیون استفاده کنید. استفاده از رطوبت‌گیر نیز می‌تواند در جلوگیری از آب‌خوردگی تلویزیون مؤثر باشد.

اگر دانش فنی دارید، روش‌های زیر را برای تعمیر آب‌ خوردگی تلویزیون انجام دهید

اگر تا حدودی با سیستم‌های تلویزیون آشنایی دارید می‌توانید به‌نوعی خودتان دست به کار شده و با انجام مراحلی که در ادامه بیان می شود، تعمیر تلویزیون آب خورده را انجام دهید. جعبه ابزار خود را پیدا کنید و برای بررسی جزئیات خاص به دفترچه راهنمای تلویزیون مراجعه کنید. برد مدارها مانند برد اصلی، برد تغذیه و… را جدا کرده و از پنل تلویزیون خارج کنید و بادقت و احتیاط با پارچه میکروفیبر خشک کنید ( تعمیر مادربرد تلویزیون: معرفی اجزای مین برد و علل خرابی ).

در این مرحله لازم است که اقداماتی را انجام دهید تا دوباره بتوانید قطعات را به درستی در جای خود قرار دهید. به عنوان مثال می‌توانید از اتصالات، پیش از جداسازی عکس بگیرید. می‌توانید از مواد خشک کننده استفاده کنید و مدارها را در آنها قرار دهید و خشک کنید. گوشه‌ها و برآمدگی‌های پنل تلویزیون را به‌دقت بررسی کنید و مطمئن شوید که آب از آن خارج شده و به طور کامل خشک شده است. خشک کردن پنل را می‌توانید با کج یا وارونه کردن تلویزیون، استفاده از سشوار، هوای فشرده، جاروبرقی یا پارچه‌های میکروفیبر انجام دهید.

نصب و تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم آچاره

احتیاط کنید که حین انجام کار به قطعات تلویزیون آسیب نرسانید و در عین حال آنها را به خوبی خشک کنید. حال دوباره قطعات را در جای خود قرار داده و تلویزیون را ببندید، و با احتیاط زیاد چک کنید. حتماً هنگام روشن کردن تلویزیون از آن فاصله باشید و مراقب خطر برق گرفتگی باشید.

مطلب پیشنهادی اتصال گوشی اندروید به تلویزیون

پیش‌گیری از خراب شدن تلویزیون

جمع بندی

در این مطلب به بررسی نحوه تعمیر تلویزیون آب خورده پرداختیم. امیدواریم مطالب ذکر شده برای شما مفید بوده باشد. هیچ تضمین صد درصدی برای اثر بخشی مراحل ذکر شده وجود ندارد اما در صورت انجام آنها بلافاصله بعد از آب خوردگی تلویزیون، ممکن است مؤثر واقع شوند.

حتماً مراقب باشید و نکات ایمنی را رعایت کنید، چرا که برق گرفتگی در تعمیر تلویزیون آب خورده یک خطر جدی است. اگر حل مشکل آب خوردگی پنل تلویزیون برای شما مقدور نیست، لازم است تلویزیون خود را به تعمیرگاه ببرید. می‌توانید با متخصصان تعمیر تلویزیون تماس بگیرید و شرحی از نحوه و میزان آسیب به آنها بدهید و تخمینی از قیمت و امکان تعمیر کنید وبرآورد کنید که آیا تلویزیون شما ارزش تعمیر دارد یا خیر.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات تعمیر تلویزیون در محل
تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید