تعمیر سشوار چرخشی + معرفی 5 مدل‌ سشوار چرخشی

سشوارلوازم خانگی

یکی از اصلی‌ترین لوازم جانبی برای خشک کردن و حالت دادن به موها، سشوار است. سشوار یکی از لوازم بسیار کاربردی است که براساس نوع استفاده به سشوار خانگی، سشوار مسافرتی و سشوار حرفه‌ای دسته‌بندی می‌شوند. جدیدترین نسل سشوارها، سشوارهای چرخشی هستند که علاوه‌بر تولید گرما می‌توانند از برس‌های قابل چرخش و با امکان تغییر جهت چرخش استفاده کنند.
در واقع کاربر می‌تواند برس را به جهت دلخواه حرکت دهد. سشوارهای چرخشی از برس‌های گرد درست شده‌اند. این سشوارها مانند تمام لوازم الکتریکی دچار مشکل می‌شوند که اغلب قابل حل هستند. با ما همراه باشید تا به توضیح تعمیر سشوار چرخشی بپردازیم.

نکات کلیدی

  • سشوارهای چرخشی به کمک چند خار در جای خود محکم شده‌اند.
  • قاب سشوارهای چرخشی به‌سختی باز می‌شود و اگر نکات اولیه آن‌ را ندانید، در دستتان می‌شکند.

تعمیر سشوار چرخشی

در این بخش می‌خواهیم به تعمیر سشوار چرخشی پرنسلی بپردازیم. سشوارهای چرخشی دارای چندین خار هستند تا محکم در سرجای خودشان محکم قرار بگیرند. واضح است که برای تعمیر سشوار چرخشی باید آن را باز کنیم. البته باز کردن سشوار چرخشی ممکن است کمی دشوار باشد. چون این قاب‌ها را به‌عنوان یک‌بارمصرف می‌شناسند و باز کردن آن‌‌ها اکثرا با شکستن قاب آن‌ها همراه است. اما اگر روش و قلق آن را بلد باشید، دیگر باز کردن آن برایتان سخت نیست.

تعمیر سشوار را از کارشناسان کاربلد آچاره بخواهید!

  • تعمیر المنت سشوار
  • تعویض دکمه‌های سشوار
  • تعمیر برد الکتریکی سشوار
  • تعویض سیم و دوشاخه سشوار
تعمیر سشوار با آچاره
تعمیر سشوار را از کارشناسان کاربلد آچاره بخواهید!
  • تعمیر المنت سشوار
  • تعویض دکمه‌های سشوار
  • تعمیر برد الکتریکی سشوار
  • تعویض سیم و دوشاخه سشوار
تعمیر سشوار با آچاره

این نوع سشوارها یک ضامن دارند که به شکل یک حلقه است و از قسمت بالای دستگاه می‌توانیم آن را داخل بیاریم و در بخشی که ابتدای بدنه دستگاه است آن را چفت کنیم. اگر به داخل ضامن دقت کنید، خارهایی درون آن وجود دارد که به همان بخش بدنه قفل می‌شود ولی بخشی که ضامن روی آن قرار می‌گیرد، یک چسب بسیار قوی دارد؛ بنابراین برای باز کردن سشوار باید چسب را دربیاورید.

برای این‌ کار باید مقداری روغن لحیم یا هر روغنی که مدنظرتان هست را تهیه کرده و چاقویی را به آن آغشته کنید. سپس آن را خیلی ساده و راحت وارد بخش زیرین ضامن کنید. فقط وقتی چاقو را حرکت می‌دهید مراقب باشید؛ چون چاقو چرب است و به راحتی لیز می‌خورد و ممکن است دستتان آسیب ببیند. خیلی آرام چاقو را حرکت دهید و به سمت جلو پیش بروید.

در جاهای خاصی شما صدای تقه می‌شنوید؛ یعنی باعث می‌شود که چسبی که بین خار و ضامن قرار گرفته است، جدا شود. این چسب‌ها معمولا 4 عدد هستند که با این حرکت می‌شکنند و به‌راحتی کنده و باز می‌شوند. وقتی تمام چسب‌ها برداشته شد، آرام آرام حلقه را بیرون بیاورید. الان می‌خواهیم یکی از دو پلاستیکی که قسمت پایین سشوار را پوشش می‌دهند، بیرون بیاوریم.

تعمیر سشوار چرخشی

اما چطور باید این‌ کار را انجام بدهیم؟ وقتی دو قسمت پلاستیکی در جای خودشان قرار دارند، در لبه‌های آن‌ها خارهایی وجود دارد. اگر به شکل سشوار دقت کنید متوجه می شوید که تعداد خارها 3 عدد است که در هر دو طرف آن قرار گرفته‌اند.

برای باز کردن این قسمت باید از بخش زیرین شروع کنید و چاقو را در لبه قرار دهید و با فشار دست کمی به سمت بالا بکشید تا باز شود. وقتی که خارها را باز کنید، قاب بالا به‌راحتی جدا می‌شود و می‌‌توانید آن را بردارید.

بخش داخلی بدنه و سیستم آن دارای کلیدهای فشاری کوچکی است که درون یک سطح برد مانند قرار گرفته است و یک دکمه روی بخش داخلی قابی وجود دارد که آن را جدا کردیم. این قسمت با فشار دادن به چپ و راست حرکت می‌کند که در واقع دو دایره‌ای که روی برد قرار گرفته‌اند باعث می‌شود موتوری که در بخش بالای اتو قرار گرفته با تغییر جهت دایره‌ها به سمت چپ و راست حرکت کند.

اما ایرادهای آن چیست؟ این سشوارها غالبا نمی‌سوزند و بخشی که عمدتا خراب می‌شود مربوط به سیمی است که در انتهای دستگاه قرار می‌گیرد. این سیم در پشت دستگاه وارد یک بخش کوچکی می‌شود که قطعه دایره مانندی است و به خاطر همین است که سیم می‌تواند خیلی آزادانه شروع به چرخش کند. این امر باعث می‌شود که اطراف یا داخل قطعه دایره مانند شروع به اکسید شدن کند.

بعضی وقت‌ها هم قسمت ابتدایی سیم که خیلی آزاد می‌چرخد، شروع به خراب شدن می‌کند. برای حل آن در این‌جا باید سیم را قطع کنید و در بخش انتهایی دستگاه، سیم را روی پایه‌های خازن لحیم کنید. وقتی که کار لحیم تمام شد باید قسمت مربوطه را با چسب حرارتی پر کنید. چسب حرارتی باعث می‌شود که سیم دیگر از جای خودش جابه‌جا نشود و تکان نخورد.

در مرحله آخر باید دستگاه را ببندید که این مرحله ساده‌ترین بخش تعمیر سشوار چرخشی است. ابتدا باید دکمه دستگاه را در جای مخصوص خودش بگذارید که غالبا به‌صورت برعکس هم در جای خودش قرار می‌گیرد. بعد از این‌که دکمه را سرجای خودش محکم کردید، حالا قاب را روی دستگاه قرار دهید و بعد از این‌که چفت شد، سرپوش را سرجای خودش قرار دهید و اگر نیاز بود برای محکم کردنش از چسب حرارتی یا هر چسب دیگری استفاده کنید.تعمیر سشوار بابلیس

سشوار چرخشی بایبلیس

سشوار چرخشی بابیلیس به جرات یکی از بهترین برندهایی است که لوازم برقی مثل سشوار تولید می‌کند. در این بخش به بررسی 3 نمونه از سشوارهای چرخشی بابیلیس میپردازیم که بسیار عالی و بی‌نظیر هستند.

  • سشوار چرخشی بابیلیس مدل 2736E

این نوع سشوار از سشوارهای نیمه‌حرفه‌ای بابلیس به‌شمار می‌رود و با توان 1000 وات کار می‌کند. این کالا سری‌های مختلفی دارد که هرکدام دارای کاربردهای خاص خودشان هستند. از برس گرد 50 میلی‌متری و برس 20 میلی‌متری برای حجم دادن و حالت دادن به مو می‌توان استفاده کرد.

علاوه‌بر این سری‌های دندانه‌دار آن را می‌توانید برای صاف کردن و خشک کردن مو استفاده کنید. برس 50 میلی‌متری این سشوار و سری دندانه‌دار آن از جنس سرامیک هستند که مقاومت زیادی در برابر حرارت دارند.

یکی از دیگر از ویژگی‌های مثبت این محصول سبک بودن آن است که باعث می‌شود هنگام استفاده دست‌هایتان احساس خستگی نکنند. تکنولوژی یون‌ساز موجود در این دستگاه باعث می‌شود که چربی‌های داخل موهایتان حفظ شود و به موهایتان صدمه نزند. علاوه‌بر این موارد باعث نرمی و لطافت موهایتان هم خواهد شد.

مزایا سشوارهای چرخشی

  • سشوار چرخشی بابیلیس مدل AS250E

سشوار چرخشی بابیلیس AS250E یکی از انواع سشوارهای خانگی است که مجهز به موتور DC است و با توان 1000 وات کار می‌کند. این سشوار دارای 4 سری مختلف است. برای مثال برس گرد 50 میلی‌متری و برس 38 میلی‌متری دارد که می‌توانید از آن‌ها برای براشینگ، صاف کردن و حالت دادن به مو استفاده کنید.

این سشوار در 2 حالت گرم و سرد موهایتان را خشک کرده و حالت می‌دهد. استفاده کردن از باد سرد سشوار برای تثبیت حالت موها و جلوگیری کردن از سوختن ریشه مو خیلی اهمیت دارد. فیلتر جداشونده از دیگر ویژگی‌های مثبت این محصول است که باعث می‌شود که نظافت آن بسیار راحت شود.

از قابلیت‌های مهم این دستگاه می‌توان به تکنولوژی یون‌ساز آن اشاره کرد. این تکنولوژی باعث می‌شود موهایتان حالت الکتریسیته و وز بودنش را از دست بدهد و با حرارت سشوار آسیب نبیند. علاوه‌بر این موهای شما در زمان کمتری خشک شده و لطافت و درخشندگی آن بیشتر می‌شود.

انواع سشوار

  • سشوار برس‌دار چرخشی بابیلیس مدل 2736SDE

سشوار بابیلیس مدل 2736SDE، از مدل‌های پرطرفدار سشوارهای چرخشی بابیلیس است که از سشوارهای نیمه‌حرفه‌ای و سفری محسوب می‌شود. این سشوار مجهز به موتور DC است و با توان 1000 وات کار می‌کند. از ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به حالت باد سرد، تقویت‌کننده توربو، فیلتر و هوای جداشدنی اشاره کرد. این محصول با 4 عدد سری همراه است و از تکنولوژی یون‌ساز نیز بهره می‌برد.

خرابی سشوارهای چرخشی

سشوار چرخشی رمینگتون یکی از بهترین برندهای سشوارهای چرخشی موجود در بازار است که بسیار کاربردی محسوب می‌شود. در این بخش به معرفی 2 مدل محبوب سشوار چرخشی رمینگتون می‌پردازیم تا کاملا با کاربرد و مزایای آن آشنا شوید.

برای تعمیر انواع سشوار از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.
  • سشوار برس‌دار چرخشی رمینگتون مدل AS8110

سشوار چرخشی برس‌دار مدل AS8110 یکی از سشوارهای مناسب برای مصرف خانگی است که مجهز به موتور DC است. این دستگاه با توان 1000 وات کار می‌کند و دارای خاصیت کراتینه است. یعنی شما بعد از استفاده از این دستگاه متوجه می‌شوید که موهای شما حالت لطیف‌تر و درخشان‌تری به خود گرفته است.

علاوه‌بر این، سشوار مدل AS8110 خاصیت الکتریسیته ساقه مو را از بین می‌برد و از وز شدن موها جلوگیری می‌کند. این دستگاه 2 برس دارد که از برس 50 میلی‌متری می‌توانید برای حجم دادن و از برس 40 میلی‌متری می‌توانید برای سشوار کردن مو و حالت دادن به آن استفاده کنید. دکمه‌های تنظیم حالت چرخش روی بدنه قرار دارند. این دستگاه حالت باد سرد دارد که برای تثبیت مو می‌تواند مفید باشد.

سشوار مدل رمینگتون

  • سشوار برس‌دار چرخشی رمینگتون مدل AS8810

این مدل سشوار نیز از محصولات نیمه‌حرفه‌ای رمینگتون است که با توان 1000 وات کار می‌کند و دستگاه قدرت‌مندی محسوب می‌شود. جنس المنت این دستگاه از سرامیک است که باعث می‌شود حرارت به‌صورت یکسان و مساوی در تمام بخش‌های سشوار تقسیم شود. چرخش برس سشوار باعث می‌شود موهای شما صاف شود و حالت زیباتری به خودش بگیرد.تعمیر سشوار چرخشی

هنگام استفاده از سشوار چرخشی به چه نکاتی باید توجه کنید؟

سشوار چرخشی باعث می‌شود موهای شما پرپشت‌تر و براق‌تر به نظر برسد که جلوه بسیار زیبایی دارد. اما شما می‌توانید در کنار این سشوار از سرم‌های حجم‌دهنده مو استفاده کنید تا تاثیر بیشترش را ببینید. این نوع سشوارها برای 2 نوع موی بلند و کوتاه قابل استفاده هستند. اگر موهای بلندی دارید بهتر است موهایتان را به دسته های کم‌حجم‌تر تقسیم کنید تا حالت دادن و خشک کردنشان برایتان راحت باشد.

اگر موهای ضخیمی دارید امکان دارد که تارهای آن داخل برس گیر کند. ما موهای مختلفی داریم. برخی از ما دارای موهایی با تار نازک و برخی دارای موهای ضخیم‌تری هستیم. اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که تار موی ضخیمی دارند، حتما قبل از استفاده از این سشوار، آن را خشک کنید.

درست است که این سشوار را می‌توان روی موهای مرطوب هم استفاده کرد اما دلیل خاصی وجود ندارد موهایتان را طولانی‌مدت در معرض گرما و حرارت قرار دهید.

تعمیر سشوار

نتیجه‌گیری

تمام خانم‌ها دوست دارند که موهایی پرپشت، خوش‌حالت و زیبا داشته باشند. اما استفاده از سشوار و برس هم زحمت زیادی دارد و هم وقت زیادی را به خودش اختصاص می‌دهد. البته خوشبختانه امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی، شاهد محصولاتی هستیم که سرعت کارها را زیاد می‌کنند و وقت کمتری را از ما می‌گیرند.

یکی از همین محصولات سشوار چرخشی است که راه بسیار ساده‌ای برای خشک کردن مو است. سشوار چرخشی به ما کمک می‌کند تا در مدت کوتاهی به موهایی بی‌نظیر و خوش‌حالت برسیم. در این مقاله به‌طور کامل به بررسی سشوار چرخشی و مشکلات آن پرداختیم و روش تعمیر سشوار چرخشی را هم توضیح دادیم. امیدوارم این مقاله مفید بوده باشد. ممنون که تا آخر ما را همراهی کردید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا