تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

آیا اتصال گوشی به تلویزیون قدیمی ممکن است؟

لوازم خانگیتلویزیون

اتصال گوشی به تلویزیون قدیمی کار نسبتا آسانی است اما بسته به مدل تلویزیون و گوشی شما، روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد. برای انجام این کار باید هر دو دستگاه با هم کاملا سازگار باشند و حداقل از یکی از روش‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم توسط هردو دستگاه پشتیبانی شود. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا روش‌های مختلف انجام این کار را با هم بررسی کنیم.

ترفند اتصال موبایل به تلویزیون قدیمی با شارژر

اتصال موبایل به تلویزیون قدیمی با شارژر خیلی راحت است اما به یاد داشته باشید که تنها راه میرور کردن گوشی فقط با استفاده از کابل شارژر نیست. در صورتی که گوشی موبایل خود را با استفاده از کابل شارژر به تلویزیون وصل کنید، تلویزیون آن را به عنوان کارت حافظه یا فلش مموری می‌شناسد. روش انجام کار هم خیلی ساده است و تنها وسیله‌ای که برای آن نیاز دارید، کابل شارژر گوشی است.

وصل کردن موبایل به تلویزیون قدیمی

 قبل از اتصال، به منوی تنظیمات گوشی خودتان مراجعه کنید و از بخش Developer Option یا گزینه‌های توسعه دهنده، USB Debugging را فعال کنید. کابل شارژر را به گوشی و پورت USB تلویزیون خودتان وصل کنید. یک پاپ آپ داخل گوشی باز می‌شود که باید گزینه File Transfer را داخل آن فعال کنید. با این کار تلویزیون گوشی را به عنوان هارد دیسک شناسایی خواهد کرد و می‌توانید از طریق تلویزیون به فیلم‌ها، تصاویر و آهنگ‌های خودتان دسترسی داشته باشید.

ترفند اتصال موبایل به تلویزیون قدیمی با شارژر برای افرادی مناسب است که می‌خواهند فقط به فایل‌های داخل گوشی دسترسی داشته باشند اما اگر بخواهید گوشی را به اصطلاح Mirror کنید و صفحه نمایش گوشی را داخل تلویزیون ببینید، این روش کاربرد ندارد و باید از روش‌های بعدی برای این کار استفاده کنید.

تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

مطلب پیشنهادی اتصال گوشی اندروید به تلویزیون

اتصال گوشی به تلویزیون قدیمی با کابل HDMI

در گوشی‌های موبایلی که از تکنولوژی MHL پشتیبانی می‌کنند می‌توانید از این ترفند استفاده کنید. برای اینکار فقط به یک کابل تبدیل HDMI به میکرو USB یا HDMI به تایپ C نیاز خواهید داشت. همچنین قبل از خرید کابل باید مطمئن شوید که تلویزیون شما نیز از تکنولوژي MHL پشتیبانی می‌کند. برای اطمینان از اینکه گوشی و تلویزیون شما از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند یا خیر فقط کافیست که مشخصات آن‌ها را در سایت سازنده بررسی کنید.

اتصال گوشی به تلویزیون قدیمی با HDMI

مبدل‌های متنوعی برای انجام این کار در بازار وجود دارند که می‌توانند به راحتی گوشی شما را به تلویزیون قدیمی وصل کنند و تصویر گوشی را روی تلویزیون نمایش دهند ولی طرز کار همه این مبدل‌ها یکسان است. برای این منظور کافیست که فقط کابل مبدل را به پورت شارژ گوشی و پورت HDMI تلویزیون خودتان وصل کنید. حال کافیست تلویزیون را روی پورت HDMI موردنظر تنظیم کنید تا صفحه نمایش موبایل شما روی تلویزیون نمایش داده شود.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر تلویزیون!

مطلب پیشنهادی آموزش اتصال لپ تاپ به تلویزیون در ویندوز 10

اتصال گوشی به تلویزیون قدیمی با Miracast

یکی دیگر از روش‌های اتصال گوشی به تلویزیون قدیمی استفاده از میراکست است. میراکست یک تنولوژی انتقال تصویر است که بر پایه وای فای فعالیت می‌کند و به عنوان یک جایگزین بیسیم برای کابل HDMIشناخته می‌شود. امروزه تمامی گوشی‌های اندرویدی با نسخه سیستم عامل بالاتر از ۴.۲ از این تکنولوژی بهره مند هستند و امکان اتصال آن‌ها به تمامی تلویزیون‌هایی که از وای فای پشتیبانی می‌کنند وجود دارد.

این قابلیت به صورت پیشفرض در اکثر دستگاه‌ها غیرفعال است و برای پیدا کردن آن باید کمی در منوی تلویزیون یا گوشی هوشمند خودتان بگردید. ممکن است در تلویزیون‌های مختلف این قابلیت با نام‌هایی نظیر  SCREEN SHARING، Cast Screen، Miracast Screen، Screen Mirroring، Wireless Display و Smart View معرفی شده باشد.

پس از اینکه این قابلیت را در گوشی موبایل و تلویزیون خودتان فعال کردید، باید در گوشی خودتان به دنبال دستگاه‌های سازگار با این تکنولوژی بگردید. پس از اتصال گوشی به تلویزیون قدیمی با استفاده از این روش، به راحتی می‌توانید صفحه نمایش خودتان را به تلویزیون منتقل کنید و از تماشای محتوای آن روی یک صفحه نمایش بزرگتر لذت ببرید.

مطلب پیشنهادی استفاده از موبایل به عنوان کنترل تلویزیون

اتصال گوشی به تلویزیون قدیمی با کروم کست

دستگاه‌های قدیمی‌تر از میراکست پشتیبانی نمی‌کنند و اتصال گوشی به تلویزیون قدیمی با استفاده از این روش ممکن نیست. چاره کار استفاده از دانگل HDMI کروم کست است. این دانگل در سال ۲۰۱۳ توسط گوگل معرفی شد و با اتصال به پورت HDMI تلویزیون شما، می‌تواند تصاویر لپ تاپ یا گوشی موبایل شما را به صورت زنده بر روی تلویزیون نمایش دهد. پس در صورتی که تلویزیون قدیمی دارید می‌توانید از این روش به سادگی استفاده کنید.

برای استفاده از این روش به یک شبکه وای فای یا مودم خانگی نیاز دارید و باید حتما نرم افزار گوگل هوم را نیز روی تلویزیون خودتان نصب کنید. با استفاده از کروم کست می‌توانید چند برنامه مختلف را به صورت همزمان روی گوشی خودتان اجرا کنید و انجام کارهای همزمان با استفاده از آن خیلی راحت‌تر خواهد بود.

اتصال گوشی به تلویزیون قدیمی با استفاده از HDMI

این دانگل ظاهر بسیار ساده‌ای دارد و از طریق پورت HDMI به تلویزیون شما وصل می‌شود. همچنین برق مورد نیاز آن هم از طریق پورت Micro USB تامین می‌شود. اتصال گوشی به تلویزیون قدیمی از طریق اپلیکیشن کروم هوم نیز خیلی راحت است و به هیچگونه دانش اضافی برای این کار نیاز نخواهید داشت.

نصب و تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم آچاره

اتصال گوشی به تلویزیون قدیمی از طریق DLNA

DLNA یک تکنولوژی نسبتا قدیمی است که در سال ۲۰۰۳ توسط شرکت سونی معرفی شد و در اکثر تلویزیون‌های تولید شده توسط این برند پشتیبانی می‌شود. طرز کار آن نیز با دیگر روش‌های اتصال گوشی به تلویزیون قدیمی که در این مقاله معرفی کردیم کمی متفاوت است.

در این تکنولوژی یکی از دستگاه‌ها به عنوان سرور و دستگاه دیگر به عنوان کلاینت معرفی خواهد شد. سپس دستگاهی که به عنوان سرور معرفی شده است فایل‌های موردنظر را به اشتراک می‌گذارد و سایر دستگاه‌ها می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. البته این روش با محدودیت‌های خاص خودش هم روبرو است. برای مثال نمی‌توانید از آن برای انتقال صفحه نمایش استفاده کنید و فقط می‌توانید فایل‌های داخل گوشی را به اشتراک بگذارید.

مطلب پیشنهادی آب رفتن داخل کنترل تلویزیون و اقدامات لازم

استفاده از این روش خیلی راحت است و فقط کافیست که برنامه DLNA را از گوگل پلی یا اپ استور دانلود کنید و سپس با دنبال کردن دستورالعمل‌های مربوطه گوشی خودتان را به تلویزیون متصل کنید.

سرویس پیشنهادی آچاره خدمات تعمیر تلویزیون در منزل

اتصال گوشی به تلویزیون قدیمی

وصل کردن گوشی آیفون به تلویزیون قدیمی

ساده‌ترین روش برای اتصال گوشی آیفون به تلویزیون قدیمی استفاده از مبدل Digital AV Adapter است. با استفاده از این آداپتور می‌توانید صفحه نمایش گوشی خودتان را به تلویزیون منتقل کنید و از تماشای محتوای گوشی روی یک صفحه نمایش بزرگتر لذت ببرید. برای انجام این کار فقط کافیست گوشی آیفون خودتان را از طریق کابل لایتنینگ به مبدل وصل کنید و سپس مبدل را نیز از طریق کابل HDMI به تلویزیون وصل کنید. در این مرحله کار شما تمام شده و فقط کافیست تلویزیون را روی ورودی HDMI موردنظر تنظیم کنید.

سخن نهایی

با وجود اینکه در تلویزیون‌های امروزی روش‌های خیلی ساده‌تری برای اتصال گوشی به تلویزیون وجود دارد، تلویزیون‌های قدیمی این امکانات را ندارند. بهترین روش برای انجام این کار، استفاده از یکی از متدهایی است که در بخش‌های بالا معرفی کردیم. با استفاده از این روش ها اتصال گوشی به تلویزیون قدیمی به راحتی قابل انجام است.

3.3/5 - (25 امتیاز)

2 دیدگاه

  1. سلام ممنون میشم راهنمایی کنید من میخوام با کابل شارژر ب تلویزیون وصل بشم میزنه پشتیبانی معتبر نیست اون تنظیمات رو هم فعال کردم تو گوشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات تعمیر تلویزیون در محل
تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید