تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

مشکلات درب یخچال سامسونگ و رگلاژ آن

لوازم خانگییخچال و فریزر

در طول روز چندین بار از یخچال استفاده می‌کنیم و درب آن باز و بسته می‌شود. یکی از نکات مهم در بازدهی و راندمان خوب یخچال، به خوب و درست بسته شدن درب یخچال بستگی دارد. اگر به‌درستی و به‌صورت کامل بسته نشود، موتور دستگاه به‌طور دائم کار می‌کند، مواد غذایی به خوبی سرد نمی‌شوند و در کل بازدهی یخچال کم می‌شود. به همین دلیل درست بسته شدن درب یخچال مهم است. در این مقاله قصد داریم درباره مشکلات درب یخچال سامسونگ و رگلاژ آن توضیح دهیم.

چرا درب یخچال درست بسته نمی‌شود؟

درهای یخچال بارها در طول روز باز و بسته می‌شوند که گاهی اوقات می‌تواند منجر به مشکل شود. در ادامه دلایل احتمالی بروز این مشکل و روش‌های حل آن را به شما می‌گوییم.

  1. یخچال ثابت نیست.
  2. درزگیر یا لاستیک درب بد قرار گرفته یا فرسوده شده است.
  3. لولاها شل شده‌اند.
  4. اقلام داخل یخچال در موقعیت بدی قرار گرفته‌اند یا یخچال بیش از حد پر شده است.
  5. کشوها در جای نامناسبی قرار دارند.
  6. بقایای غذا به در چسبیده است.
  7. در خم شده است.

1. یخچال ثابت نیست

یکی از دلایل رگلاژ درب یخچال ساید سامسونگ ثابت نبودن یخچال است. اگر یخچال کمی به جلو خم شده باشد، بسته شدن درب با مشکل مواجه خواهد شد. با استفاده از تراز، بررسی کنید که یخچال کمی به عقب متمایل شده باشد تا درها راحت‌تر بسته شوند. برای تراز کردن یخچال از این آموزش مجله آچاره کمک بگیرید.

2. درزگیر یا لاستیک درب بد قرار گرفته یا فرسوده شده است

با گذشت زمان، ممکن است لاستیک اطراف درب یخچال شل شود. به عنوان مثال، محکم باز کردن یا بستن درب یخچال ممکن است منجر به جدا شدن درزگیر شود. اگر لاستیک جدا شده باشد، درب دیگر به دیواره یخچال نمی‌چسبد و ممکن است باز بماند. بررسی کنید که لاستیک به درستی در جای خود قرار گرفته باشد و در صورت نیاز آن را در موقعیت مناسب قرار دهید. اگر لاستیک به طور تصادفی جدا شده باشد، می‌توان آن را با یک چسب مخصوص دوباره چسباند. گاهی اوقات ممکن است لاستیک در جای مناسبی قرار گرفته باشد اما بیش از حد فرسوده باشد. هرگونه پارگی احتمالی را بررسی کنید. نگهداری نامناسب ممکن است سایش لاستیک را تسریع کند. درزگیر یخچال را می‌توان به طور مرتب با استفاده از یک برس نرم خیس شده در سرکه رقیق شده یا آب صابون تمیز کرد. قبل از ادامه تمیز کردن بهتر است دستگاه را از برق بکشید. اگر لاستیک خیلی فرسوده شده است، بهتر است اقدام به تعویض لاستیک یخچال کنید.

رگلاژ درب یخچال ساید سامسونگ

3. لولاها شل شده‌اند

لولاهای یخچال بسته به اینکه یخچال از چه سمتی باز شود، در شکاف بین در و دیوارهای یخچال، در سمت چپ یا راست قرار دارند. به لولاها نگاهی بیندازید تا مطمئن شوید که جدا، فرسوده یا خم نشده‌اند. خرابی لولا می‌تواند در باز و بسته شدن درب یخچال مشکل ایجاد کند. اگر معیوب هستند، آن‌ها را تعویض کنید.

تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

شل شدن لولاها

4. یخچال بیش از حد پر شده است

یخچال خود را با قرار دادن بیش از حد غذا در آن پر نکنید. مطمئناً یخچالی که بیش از حد پر شده باشد در بسته شدن با مشکل مواجه خواهد شد. وقتی غذا و ظروف را در یخچال خود قرار می‌دهید، حتماً بین همه آن‌ها فاصله بگذارید. علاوه بر این، سعی کنید وسایل درون یخچال را خیلی نزدیک به لبه‌های قفسه‌ها قرار ندهید. می‌توانید از سبدهای ذخیره‌سازی برای سازمان‌دهی وسایل داخل یخچال خود استفاده کنید.

برای سرویس یخچال فریزر از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

5. کشوها در جای نامناسبی قرار دارند

اگر کشوهای میوه یا سبزیجات به درستی در جای خود قرار نگیرند، درب یخچال به‌درستی بسته نمی‌شود. بررسی کنید که چیزی مانع بسته شدن آن نشود. هرگز سعی نکنید درب یخچال را به زور ببندید، زیرا ممکن است قسمت‌هایی از آن بشکند یا آسیب ببیند. گاهی اوقات تشخیص اینکه چه چیزی مانع بستن درست درب یخچال می‌شود، دشوار است. در این صورت، ممکن است بخواهید به تدریج یخچال خود را خالی کنید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

کشو یخچال

6. درب خم شده یا تاب برداشته است

با گذشت زمان ممکن است درب یخچال خم شود. اگر فکر می‌کنید این‌طور است، می‌توانید از یک خط کش بلند برای بررسی مستقیم بودن درب استفاده کنید.

بیشتر بخوانید : نشتی یخچال: 10 دلیل عمده و تعمیر آن

اقدامات لازم در زمان بسته نشدن درهای یخچال ساید سامسونگ

اگر درهای یخچال بسته نمی‌شود، نکات زیر را رعایت کنید:

1. فضای بین درها را خالی کنید

اگر فضای بین درها اشغال شود، درها به درستی بسته نمی‌شوند.
اگر یخچال ساید بای ساید روی زمین تراز نباشد، درب‌ها به درستی بسته نمی‌شوند. برای تراز کردن یخچال مراحل زیر را دنبال کنید:خالی کردن فضای بین درب ها

  1. پایه جلویی را بردارید تا به پایه‌های یخچال دسترسی پیدا کنید.
  2. برای تراز کردن یخچال، یک پیچ‌گوشتی صاف را در شیار اهرم کنترل قرار دهید، آن را در جهت عقربه‌های ساعت یا خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا ارتفاع آن کم یا زیاد شود و یخچال را بر اساس آن تراز کنید.
  3. اگر دستگاه همچنان روی زمین قرار ندارد، این کار را با پایه دیگر هم تکرار کنید.

خدمات پیشنهادی آچاره : تعمیر حرفه ای یخچال فریزر


2. درب را دوباره مغناطیس کنید

اگر درب یخچال شما برای بسته ماندن به نیروی مغناطیسی متکی است، این احتمال وجود دارد که مغناطیسی اصلی به مرور زمان از بین رفته یا ضعیف شده باشد. برای یخچال‌های مغناطیسی، می‌توان از یک سرویس تعمیر برای رگلاژ درب یخچال ساید سامسونگ و مغناطیس مجدد درب شما استفاده کرد.

برای مغناطیس کردن مجدد لاستیک درب یخچال، یک آهنربا را 50 بار در امتداد هر طرف واشر بچرخانید و همیشه در یک جهت حرکت کنید. این کار دوباره نوارها را مغناطیسی می‌کند و لاستیک در را بازیابی می‌کند. انجام این کار هر چند سال یک‌بار باعث می‌شود درب یخچال شما محکم شود.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

چگونه مشکل درب یخچالی را که به سختی باز می‌شود برطرف کنید؟

  1. انگشت خود را به داخل گوشه‌ای از لاستیک درب فشار دهید تا مقداری از مکش درب آزاد شود.
  2. کمی صبر کنید.
  3. از محکم بستن درب یخچال خودداری کنید.
  4. تمیزی سطح لاستیک درب را بررسی کنید.
  5. لوله تخلیه داخل دستگاه را بررسی کرده و آن را تمیز کنید.

اگر درب یخچال همیشه به سختی باز می‌شوند:

  1. سعی کنید کمی پارافین جامد و یا وازلین را در امتداد لبه‌های کل لاستیک بمالید. پارافین جامد برای استفاده در اطراف مواد غذایی بی‌خطر است.
  2. از موم شمع استفاده نکنید زیرا ممکن است حاوی مواد شیمیایی باشد که برای استفاده در اطراف غذا خطرناک است.

هوای داخل یخچال یا فریزر با سردتر شدن هوا منقبض می‌شود. این امر باعث ایجاد مکش می‌شود که باز کردن در را دشوار می‌کند. اگر درب به سرعت بسته شود یا با فشار محکم بسته شود، هوا با فشار خارج می‌شود و ممکن است چند دقیقه طول بکشد تا خلأ آزاد شود و پس از آن می‌توان در را به طور معمول باز کرد.

برای سرویس یخچال فریزر از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

رگلاژ درب یخچال ساید سامسونگ

هنگامی که درب یخچال به خوبی بسته نمی‌شود یا درزبندی مناسب ایجاد نمی‌کند، هوای سرد می‌تواند از یخچال خارج شود و اجازه دهد هوای گرم به محفظه نفوذ کند. اگر درب همچنان محکم بسته نمی‌شود، لاستیک درب یخچال را بررسی کنید. لاستیک درب یخچال را با آب گرم و صابون و یک پارچه نرم تمیز کنید.

برای ثبت سفارش تعمیر انواع یخچال در اصفهان هم اکنون می توانید اقدام کنید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید