تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

رفع مشکل سیاه شدن تصویر تلویزیون سامسونگ

لوازم خانگیتلویزیون

می‌توان گفت تلویزیون‌های سامسونگ یکی از محبوب‌ترین تلویزیون‌ها در سرتاسر جهان هستند و فروش بسیار بالایی دارند. این تلویزیون‌ها طراحی‌ زیبایی دارند و برخی از مدل‌های آن‌ بسیار اقتصادی هستند که به همین دلیل توسط شمار زیادی از مردم خریداری می‌شود. با این حال ممکن است تلویزیون‌های سامسونگ نیز مانند هر محصول دیگری مشکل داشته باشند. یکی از مشکلاتی که افراد زیادی با آن مواجه شده‌اند، سیاه شده صفحه است. اگر شما هم به دنبال روش‌هایی برای رفع مشکل سیاه شدن تصویر تلویزیون سامسونگ هستید، این مقاله را بخوانید.

علت سیاه شدن تصویر تلویزیون سامسونگ

برای رفع مشکل سیاه شدن تصویر تلویزیون سامسونگ، بهتر است علت این اتفاق را بدانید. سیاه شدن تصویر در تلویزیون‌های سامسونگ می‌تواند علل مختلفی داشته باشد. به عنوان مثال ممکن است با مشکلی مواجه شوید که به مرگ صفحه تلویزیون سامسونگ معروف است. در این شرایط بهتر است قبل از این که تلویزیون را به تعمیرکار بسپارید، برخی از علت‌ها و روش‌های رفع مشکل را بدانید.

علت سیاه شدن تصویر تلویزیون

1. کابل برق تلویزیون

ایراد در کابلی که تلویزیون به آن متصل است، می‌تواند علت سیاه شدن تصویر تلویزیون سامسونگ باشد. این مورد یکی از شایع‌ترین علت‌های سیاه شدن تصویر است. همچنین از علل دیگر می‌توان به نبود برق یا وصل بودن کابل تلویزیون به یک دستگاه جانبی اشاره کرد.
تعمیر تلویزیون در محل
تعمیر تلویزیون در محل

2. ورودی تلویزیون

از موارد دیگری که می‌تواند علت سیاه شدن تصویر تلویزیون سامسونگ باشد، می‌توان به ورودی تصویر تلویزیون اشاره کرد. تلویزیون‌ها به یک ورودی متصل هستند و سیگنال‌ها را از آن دریافت می‌کنند. سپس این سیگنال‌ها را به صورت صدا و تصویر نمایش می‌دهند. برای تنظیم ورودی تلویزیون اولین کار اتصال تلویزیون به آن ورودی با کابل و سپس تنظیم تلویزیون روی آن است. ممکن است تصویر به دلیل تنظیم اشتباه سیاه شده باشد. به عنوان مثال تلویزیون به دستگاه ویدیو پلیر وصل باشد و ورودی آن روی یک پلیر دیگر تنظیم شده باشد. در این صورت به دلیل این که سیگنال دریافت شده به تلویزیون نمی‌رسد، احتمال سیاه شدن تصویر وجود دارد.

ورودی تلویزیون

3. آپدیت نبودن تلویزیون سامسونگ

تلویزیون‌های مدرن‌تر و جدیدتر، به دلیل این که برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ تلویزیون زیادی رویشان نصب شده است، نیاز به آپدیت‌های مختلف دارند. سیستم تلویزیون و نرم‌افزار‌های آن ممکن است به روز نباشند و از لیست پشتیبانی خارج شده باشند. آپدیت نبودن تلویزیون و خارج شدن آن از لیست پشتیبانی سامسونگ، می‌تواند علت سیاه شدن تصویر تلویزیون سامسونگ باشد. در این صورت برای رفع مشکل تلویزیون را از بخش منو آپدیت کنید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر تلویزیون!

4. تنظیمات تلویزیون

احتمال کمی وجود دارد که علت سیاه شدن تلویزیون، تنظیمات اشتباه یا فعال بودن برخی از گزینه‌ها باشد. به عنوان مثال اگر گزینه «ذخیره انرژی» در تنظیمات تلویزیون فعال باشد، بعد از مدتی تصویر تلویزیون سیاه خواهد شد. در این صورت کافی است تا برای رفع مشکل تنظیمات آن را بررسی کرده و این گزینه را غیر فعال سازید.

تنظیمات تلویزیون

5. خرابی سخت‌افزار

علت دیگر سیاه شدن تصویر می‌تواند مربوط به خرابی‌ها و ایراداتی در سخت‌افزار تلویزیون، مدار و سیم کشی‌های آن و قطعات داخلی آن باشد. برای بررسی این موضوع کار خاصی از دست شما برنمی آید. در صورتی که بررسی‌ها و تلاش‌هایتان برای رفع مشکل نتیجه‌ای نداشت، بهتر است تا آن را به دست یک تعمیرکار متخصص بسپارید. خرابی قطعات تلویزیون یا سوختن آن‌ها، یک مشکل بزرگ و جدی باشد. این موضوع می‌تواند علاوه بر سیاه شدن تصویر، ایرادات دیگری را نیز به وجود بیاورد.

روش‌های رفع مشکل سیاه شدن تصویر تلویزیون سامسونگ

به دلیل این که یافتن علت سیاه شدن تصویر تلویزیون ممکن کاری سخت باشد، بهتر است تا از آسان‌ترین روش‌ها شروع کنید. در صورتی که پاسخی نگرفتید، بهتر است روش‌های دیگر و پیچیده‌تر را نیز امتحان کنید. اگر پس از این کار‌ها نیز به نتیجه‌ای نرسیدید، باید تلویزیون خود را پیش یک تعمیرکار و متخصص در این زمینه ببرید و رفع مشکل را به او بسپارید.

ریست کردن تلویزیون

این راه برای حل بسیاری از مشکلات از جمله سیاه شدن تصویر کاربرد دارد. برای ریست کردن تلویزیون کافی است تا آن را از برق کشیده و بعد از گذشت یک دقیقه، دوباره به برق وصل کنید و تلویزیون را روشن کنید. این روش در عین سادگی می‌تواند بسیار کاربردی باشد و بهتر است در صورت بروز مشکلات دیگر نیز آن را امتحان کنید.

ریست کردن تلویزیون

ریبوت کردن تلویزیون

این روش نیز یکی از روش‌های آسان اما کاربردی برای رفع مشکل سیاه شدن تصویر تلویزیون سامسونگ است. برای ریبوت کردن تلویزیون کافی است تا اتصال آن به برق را قطع کنید. سپس دکمه پاور ریموت کنترل را به مدت سی ثانیه نگه دارید. بعد از این کار تلویزیون رو به برق وصل کرده و آن را روشن کنید.

رفع مشکل سیاه شدن تصویر تلویزیون

بررسی کابل‌ها

همانطور که اشاره شد ممکن است ایراد در کابل‌ها علت سیاه شدن تصویر تلویزیون سامسونگ باشد. برای رفع این مشکل بهتر است تا تمام کابل‌های پشت تلویزیون را خارج کرده و از نو متصل سازید. همچنین بهتر است تا کابل‌ها را بررسی کنید و گرد و غبار آن‌ها را از بین ببرید. احتمال دارد تا قطعی برخی از کابل‌ها عامل سیاه شدن تصویر باشد که می‌توانید با عوض کردن آن کابل، این مشکل را رفع کنید.

بهتر است تا با هوای فشرده شده، کابل‌ها را تمیز کنید. علاوه بر آن می‌توانید کابل را آغشته به ماده مخصوص تمیز کردن سوکت‌ها کرده و این صورت آن را به تلویزیون وصل کنید. با این کار سوکت تلویزیون را نیز تمیز می‌کنید که ممکن است باعث سیاه شدن تصویر تلویزیون شده باشد. انجام این کار‌ها می‌تواند منجر به رفع مشکل سیاه شدن تصویر تلویزیون سامسونگ شود.

انتخاب ورودی درست

پیش‌تر نیز اشاره شد که انتخاب نادرست ورودی تلویزیون می‌تواند علت این مشکل باشد. بهتر است کابل منبع تلویزیون و ورودی آن را در تنظیمات تلویزیون بررسی کنید. ورودی تلویزیون در تنظیمات باید با منبع ورودی یکسان باشد. این مورد در بیشتر تلویزیون‌ها روی گزینه TV قرار دارد. با این حال اگر تلویزیون را به دستگاه دیگری مانند ویدیوپلیر یا کنسول بازی وصل کرده‌اید، باید ورودی یا اینپوت تلویزیون را نیز روی این مورد تنظیم کنید.

تلویزیون‌ها پورت‌های HDMI مختلفی دارند که با عدد نشان داده می‌شوند. در نتیجه اگر کابلی به پورت اول تلویزیون وصل است، تنظیمات ورودی تلویزیون نیز باید روی این پورت تنظیم شود. در تنظیمات احتمالاً گزینه‌هایی مانند HDMI 1 یا  HDMI 2 را خواهید دید. این گزینه باید با پورتی که کابل به آن وصل است، هماهنگ باشد. همچنین بهتر است تا ورودی‌های مختلف HDMI را امتحان کنید، زیرا ممکن است یک پورت خراب شده باشد و باعث سیاه شدن تصویر شود. در نتیجه ممکن است عوض کردن پورت HDMI به رفع مشکل کمک کند.

نصب و تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم آچاره

کنترل تایمر تلویزیون

ممکن است تایمر Sleep یا خاموش شدن تلویزیون فعال شده باشد. این موضوع باعث می‌شود تا پس از گذشت یک زمان مشخص، صفحه تلویزیون سیاه شده یا تلویزیون خاموش شود. با خاموش کردن این تایمر در تنظیمات می‌توانید به رفع مشکل بپردازید. همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شد، بهتر است تا گزینه Energy saver را نیز غیرفعال سازید تا از سیاه شدن ناگهانی تصویر جلوگیری کنید.

تایمر تلویزیون را کنترل کنید

تنظیمات کارخانه

اگر هیچ یک از روش‌ها باعث رفع مشکل سیاه شدن تصویر تلویزیون سامسونگ شما نشد، آخرین کاری که می‌توانید انجام دهید، ریست کردن کامل تلویزیونتان است. این موضوع تمام آپدیت‌ها، تمام داده‌ها و هر برنامه‌ای را که روی تلویزیون داشته باشید، پاک می‌سازد. با این حال احتمال زیادی وجود دارد که سیاه شدن تصویرتان را نیز برطرف کند. برای ریست کردن کامل تلویزیون خود باید به تنظیمات رفته و در بخش پشتیبانی یا support گزینه ریست را انتخاب نمایید. رمزعبوری که از شما خواسته می‌شود، در صورتی که آن را تغییر نداده باشید، 0000 خواهد بود. بعد از این کار تلویزیون وارد پروسه ریست خواهد شد.

یست کردن کامل تلویزیون

بررسی بک لایت

برای این کار ابتدا باید تلویزیون خود را روشن کنید و سپس یک چراغ قوه را در چند سانتی‌متری صفحه آن بگیرید. اگر در محل برخورد نور تصاویری محو و کمرنگ را مشاهده کنید، به این معنی است که بک لایت تلویزیونتان خراب شده است. در این صورت تعمیر آن به صرفه نخواهد بود و اگر تلویزیونتان جدید نیست و قیمت بالایی نیز ندارد، بهتر است تا یک تلویزیون نو خریداری کنید.

تعمیر تلویزیون

در صورتی که هیچ یک از روش‌های بالا کارساز نبود، بهتر است تلویزیونتان را به یک تعمیرکار متخصص بسپارید. هزینه این کار به علت سیاه شدن تصویر تلویزیون سامسونگ بستگی دارد و می‌تواند متغیر باشد. اگر تعمیرکار تشخیص دهد که هزینه تعمیر بسیار زیاد خواهد بود، به شما توصیه می‌کند تلویزیون جدیدی بخرید. خرید تلویزیون جدید آخرین راه ممکن است. در صورتی که سیاه شدن تصویر تلویزیونتان برطرف نشود یا هزینه تعمیر آن بالا باشد، خرید یک تلویزیون جدید منطقی‌تر خواهد بود.

2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات تعمیر تلویزیون در محل
تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید