تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

عیب‌یابی میکروسوئیچ درب یخچال هیمالیا

لوازم خانگییخچال و فریزر

لامپ داخل یخچال چگونه بعد از باز شدن درب روشن می‌شود؟ این سوالی است که هر کودک حداقل یک بار از خود پرسیده است. فارغ از این که شما از چه برندی یخچال خود را تهیه کرده باشید، برای مشاهده محتویات آن به نور نیاز دارید اما آیا تا به الان از خود پرسیده‌اید که لامپ درون محفظه یخچال چگونه پس از باز شدن درب، روشن می‌شود؟ در راستای پاسخ به این سوال باید کمی بیشتر با میکروسوئیچ درب یخچال آشنا شوید چرا که مهم‌ترین نقش در این روند را این قطعه ایفا می‌کند. در این مقاله از مجله آچاره با بررسی عملکرد میکروسوئیچ درب یخچال هیمالیا، شما را با این قطعه که در ساخت همه یخچال‌ها از آن استفاده می‌شود، بیشتر آشنا خواهیم کرد. پیشنهاد می‌کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

میکروسوئیچ چیست؟

این قطعه را می‌توان یکی از رایج‌ترین قطعاتی دانست که در صنعت برق به کار برده می‌شود. میکروسوئیچ در واقع یک ابزار کلیدزنی ساده است که قابلیت قطع و وصل جریان در مدار را فراهم می‌کند. میکروسوئیچ که به آن اصطلاحا کلید مینیاتور نیز گفته می‌شود، امروزه به صورت وسیع در ساخت و طراحی ابزارآلات برقی و شبکه‌های الکتریکی استفاده شده و شما می‌توانید آن را در ساختار بسیاری از لوازم مشاهده کنید. این قطعه به صورت کلی بر اساس میزان ولتاژی که توانایی کنترل آن را دارد، طبقه‌بندی شده و شما می‌توانید با بررسی نیازهای خود، یک میکروسوئیچ مناسب را تهیه کنید.

میکروسوئیچ چیست

کاربرد میکروسوئیچ در درب یخچال چیست؟

میکروسوئیچی که در ساخت یخچال‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، یک تفاوت میانی با دیگر میکروسوئیچ‌ها دارد که بکارگیری فنر در ساختار آن است. در ساختار میکروسوئیچ درب یخچال برخلاف دیگر میکروسوئیچ‌ها از یک فنر استفاده شده تا پس از رها شدن فشار از روی میکروسوئیچ، فنر به حالت اولیه خود بازگردد.

همان‌طور که می‌دانید پس از باز شدن درب یخچال، لامپ درون محفظه آن روشن می‌شود اما تا به حال از خود پرسیده‌اید، چرا؟ زمانی که درب یخچال بسته است، اهرم میکروسوئیچ توسط درب یخچال فشرده شده و مدار برقی که لامپ از آن تغذیه می‌کند، قطع می‌شود. با باز شدن درب یخچال، فشار از روی میکروسوئیچ برداشته شده و فنر موجود در آن به حالت اولیه بازمی‌گردد. این روند باعث تکمیل مدار و در نتیجه روشن شدن لامپ یخچال می‌شود البته اگر سال باشد و نیاز به تعویض لامپ یخچال نداشته باشید.
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

بنابراین می‌توان گفت که اگر لامپ درون محفظه یخچال شما روشن نمی‌شود، یکی از دلایل احتمالی آن وجود مشکل در عملکرد میکروسوئیچ درب یخچال است. البته میکروسوئیچ در برخی از یخچال‌ها وظایف دیگری را نیز برعهده دارند. به عنوان مثال در یخچال‌هایی که به آبسردکن و یخ‌ساز مجهز هستند، از میکروسوئیچ در راستای اجرای صحیح وظایف این بخش‌ها نیز کمک گرفته می‌شود.

برای تعمیر یخچال فریزر از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

میکروسوئیچ درب یخچال هیمالیا

مزایای میکروسوئیچ

  • طراحی و ساختار ساده‌ی میکروسوئیچ یکی از مزایای اصلی این قطعه محسوب می‌شود.
  • استفاده از این قطعه مصرف برق را به صورت قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.
  • میکروسوئیچ دقت بالایی دارد.
  • نصب این قطعه راحت است.
  • مزیت دیگر میکروسوئیچ مقاومت فیزیکی مناسب آن در برابر عوامل بیرونی است.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

بیشتر بخوانید : علت خارج نشدن یخ از یخساز هیمالیا‎‎ چیست؟

معایب میکروسوئیچ

  • نیاز به تماس فیزیکی برای کارکرد صحیح، نقطه ضعف میانی میکروسوئیچ است.
  • میکروسوئیچ به صورت میانگین دارای عمر مفید کمی است که یکی از دلایل آن کارکرد مکانیکی و استهلاک بالای آن است.
  • عملکرد مکانیکی این قطعه باعث شده که از آن در تجهیزاتی با سرعت نسبتا پایین استفاده شود.

عیب‌یابی میکروسوئیچ درب یخچال هیمالیا

در شرایطی که به وجود مشکل در عملکرد میکروسوئیچ درب یخچال خود مشکوک هستید، با استفاده از 2 روش می‌توانید نسبت به عیب‌یابی این قطعه اقدام کنید. در روش اول شما می‌توانید به صورت فیزیکی شرایط عملکرد میکروسوئیچ را بررسی کنید. به این منظور با دست موقعیت اهرم این قطعه را تغییر داده و با تحت نظر داشتن شرایط لامپ، از چگونگی عملکرد آن مطلع شوید.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

در صورتی که با استفاده از روش اول موفق به عیب‌یابی دقیق میکروسوئیچ درب یخچال هیمالیا نشدید، باید با استفاده از یک مولتی‌متر از سالم و یا خراب بودن این قطعه اطمینان حاصل کنید. در این روند باید ابتدا میکروسوئیچ را از موقعیت خود خارج کرده و سپس با مولتی‌متر شرایط آن را مورد بررسی قرار دهید.

میکروسوئیچ درب یخچال هیمالیا


خدمات پیشنهادی آچاره : تعمیر یخچال فریزر در محل


فراموش نکنید که در این روند سلامت فیزیکی میکروسوئیچ و اجزای آن مانند فنر و … را نیز چک کرده و در صورت نیاز اقدامات لازم را در نظر بگیرید.
در صورتی که پس از پشت سر گذاشتن این مراحل به این نتیجه رسیدید که میکروسوئیچ درب یخچال هیمالیای شما خراب شده است، باید این قطعه را تعویض کنید. در این شرایط ابتدا با مطالعه دفترچه راهنمای یخچال اطلاعات موردنیاز را به دست آورده و سپس میکروسوئیچ را با توجه به این نکات تعویض کنید. توجه داشته باشید که تهیه میکروسوئیچ جدید از مراکز معتبر به شما در جهت کسب اطمینان از اصالت و کیفیت این کالا کمک خواهد کرد.

در این مقاله از مجله آچاره تلاش کردیم تا با معرفی بیشتر میکروسوئیچ درب یخچال هیمالیا، به شما در راستای عیب‌یابی و تعویض این قطعه کمک کنیم. فراموش نکنید که روند تعویض میکروسوئیچ درب یخچال هیمالیا دارای خطرات بالقوه بوده و می‌تواند سلامت شما را در معرض خطر قرار دهد. در صورتی که در این زمینه تجربه ندارید، پیشنهاد می‌کنیم با سپردن این روند به کارشناسان مجرب آچاره بهترین نتیجه نهایی را به دست بیاورید. همچنین شما می‌توانید با طرح سوالات خود در بخش نظرات، پاسخ خود را در سریع‌ترین زمان ممکن از این متخصصین دریافت کنید. از این که تا انتها با ما همراه بودید، سپاس‌گزاریم.

ماهرترین و زبده ترین تعمیرکاران و سرویسکاران یخچال در شهر اصفهان آمادگی انجام سفارشات تعمیر یخچال در اصفهان شما را دارند.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید