تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

نحوه پیدا کردن شماره سریال تلویزیون سامسونگ

لوازم خانگیتلویزیون

چگونه باید متوجه اصل بودن تلویزیون شد؟ این سؤال بسیاری از کاربران هنگام خرید و تعویض تلویزیون است. امروزه تلویزیون تقریبا به یک کالای ضروری تبدیل شده و اکثر خانواده‌ها از این دستگاه در راستای صرف اوقات فراغت خود، آگاهی از اخبار روز و … استفاده می‌کنند.

با این که شما می‌توانید انواع مختلف تلویزیون‌های اورجینال را به وفور در سطح بازار هر شهری مشاهده کنید اما کماکان تلویزیون‌های تقلبی نیز در این محیط به فروش می‌رسند. به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال راهکارهایی مناسب در راستای اثبات اصل بودن تلویزیون مدنظر خود می‌گردند.

یکی از روش‌هایی که به این منظور مورد استفاده قرار می‌گیرد، بررسی شماره سریال تلویزیون است. شما با بررسی شماره سریال هر تلویزیون علاوه بر کسب اطمینان از اصل بودن آن می‌توانید به اطلاعات انحصاری تلویوزیون خود نیز دسترسی پیدا کنید و می‌توان گفت که مطلع بودن از این شماره سریال در بلندمدت کمک‌های شایان‌توجهی را به شما خواهد کرد.

در این مقاله از مجله آچاره به شما در پیدا کردن شماره سریال تلویزیون سامسونگ کمک کرده و اطلاعات لازم به این منظور را در اختیار شما قرار خواهیم داد. پیشنهاد می‌کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

اهمیت شماره سریال تلویزیون سامسونگ و تفاوت آن با شماره مدل

تعمیر تلویزیون در محل
تعمیر تلویزیون در محل

شاید بپرسید که اطلاع داشتن از شماره سریال تلویزیون به ما چه کمکی می‌کند؟ همان‌طور که اشاره کردیم شما با استفاده از این شماره سریال می‌توانید اصل بودن تلویزیون خود را مورد بررسی قرار دهید اما کاربردهای این شماره سریال به همینجا محدود نمی‌شوند. فعال کردن حساب کاربری، استفاده از خدمات پس از فروش، دسترسی به اطلاعات منحصربه‌فرد دستگاه و … از دیگر کاربردهای شماره سریال تلویزیون سامسونگ بوده که آن را به یک اطلاعات مهم تبدیل می‌کند.

البته هر تلویزیون دارای یک شماره مدل نیز بوده که با شماره سریال کاملا متفاوت است. شماره مدل در بین مدل‌های یکسان هر برند، مشترک بوده و شما با استفاده از این شماره فقط می‌توانید به اطلاعات کلی مرتبط با مدل تلویزیون خود دسترسی پیدا کنید. در صورتی که شماره سریال هر تلویزیون تنها مختص به یک دستگاه بوده و در واقع هر تلویزیون دارای یک شماره سریال منحصربه‌فرد است. در نتیجه با استفاده از شماره سریال تلویزیون در هر موقعیتی شما مستقیما به تلویزیون خود اشاره خواهید کرد. البته این دو شماره معمولا در کنار یکدیگر قرار داشته و شما به هر دوی آن‌ها به صورت همزمان دسترسی پیدا می‌کنید.

روش‌های پیدا کردن شماره سریال تلویزیون سامسونگ

به صورت کلی کاربران با استفاده از 2 روش می‌توانند از شماره سریال تلویزیون سامسونگ خود مطلع شوند. شما با دنبال کردن یکی از راهکارهایی که در ادامه شرح خواهیم داد، می‌توانید به سادگی هر چه تمام به این شماره سریال دسترسی پیدا کنید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر تلویزیون!

بررسی اطلاعات روی جعبه و بدنه تلویزیون

سازندگان تلویزیون به طور معمول اطلاعات هر دستگاه را با استفاده از برچسب بر روی جعبه و بدنه تلویزیون ثبت می‌کنند بنابراین شما با مطالعه این برچسب‌ها از شماره سریال تلویزیون سامسونگ خود مطلع خواهید شد. در این راستا ابتدا برچسب روی جعبه را یافته و سپس به برچسب روی بدنه تلویزیون دسترسی پیدا کنید. این برچسب معمولا در مدل‌های قدیمی تلویزیون سامسونگ در قسمت پشتی و در مدل‌های جدید تلویزیون‌های این برند در قسمت سمت راست تلویزیون قابل مشاهده است.

پس از این که هر دو برچسب را پیدا کردید، اطلاعات ثبت شده بر روی هر کدام را با یکدیگر تطابق داده تا از یکسان بودن آن‌ها نیز اطمینان حاصل کنید. در این برچسب‌ها شماره سریال تلویزیون پس از شماره مدل ذکر شده و شما نباید این دو را با یکدیگر اشتباه بگیرید.

پیدا کردن شماره سریال تلویزیون سامسونگ

بررسی اطلاعات منوی تلویزیون

این راهکار پیدا کردن شماره سریال تلویزیون سامسونگ بسیار ساده بوده و صرفا یک الی دو دقیقه از زمان شما را صرف خواهد کرد. به این منظور کافی است که شما به منوی تنظیمات تلویزیون سامسونگ خود مراجعه کنید. از آن جایی که رابط کاربری تلویزیون‌های جدید سامسونگ نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر کمی تغییر پیدا کرده، احتمالا برخی از گزینه‌های منو در این دستگاه‌ها متفاوت خواهد بود.

به صورت کلی می‌توان تلویزیون‌های سامسونگ را از این لحاظ به 2 دسته تولید قبل از سال 2016 و بعد از سال 2016 تقسیم کرد. در تلویزیون‌های سامسونگی که قبل از سال 2016 تولید شده‌اند، شما با دنبال کردن مراحل ذیل می‌توانید روند پیدا کردن شماره سریال تلویزیون سامسونگ خود را پشت سر بگذارید.

پیدا کردن شماره سریال تلویزیون سامسونگ

پیدا کردن شماره سریال تلویزیون سامسونگ در منوی مدل‌های قدیمی (تولید قبل از سال 2016)

  • در قدم اول وارد منوی تنظیمات (Settings) تلویزیون شوید.
  • سپس گزینه پشتیبانی (Support) را انتخاب کنید.
  • در این مرحله گزینه ارتباط با سامسونگ (Contact Samsung) را انتخاب کرده تا به منوی اطلاعات تلویزیون خود دسترسی پیدا کنید.
[Settings à Support à Contact Samsung]

پیدا کردن شماره سریال تلویزیون سامسونگ

پیدا کردن شماره سریال تلویزیون سامسونگ در منوی مدل‌های جدید (تولید پس از سال 2016)

  • ابتدا وارد منوی تنظیمات (Settings) شوید.
  • در قدم بعد گزینه پشتیبانی (Support) را انتخاب کنید.
  • در نهایت گزینه درباره این تلویزیون (About This TV) را انتخاب کنید تا شماره سریال تلویزیون شما به نمایش درآید.
[Settings à Support à About This TV]

البته در راستای پیدا کردن شماره سریال تلویزیون سامسونگ می‌توان از روش‌های دیگری نیز استفاده کرد که در ادامه از آن‌ها به صورت خلاصه نام می‌بریم:

  1. شما با بررسی مدارکی همچون فاکتور، برگه گارانتی و … نیز می‌توانید از شماره سریال تلویزیون خود مطلع شوید. البته امکان یکسان نبودن کد ذکر شده در این مدارک نسبت به شماره سریال اصلی تلویزیون وجود داشته و نمی‌توان صرفا به شماره سریال ثبت شده در این قسمت‌ها اکتفا کرد.
  2. دیگر راهکار پیدا کردن شماره سریال تلویزیون سامسونگ، مراجعه به منوی مخفی تلویزیون است که به منظور استفاده متخصصین و تعمیرکاران از آن، در تلویزیزیون به کار برده شده است. البته آچاره استفاده از این راهکار را به شما پیشنهاد نمی‌دهد زیرا ایجاد هر گونه تغییر در این قسمت می‌تواند عملکرد تلویزیون سامسونگ شما را با اختلال و حتی خطر جدی مواجه کند.

استفاده از 2 راهکار اصلی در این راستا، اطلاعات موردنیاز را در زمانی کوتاه و به سادگی در اختیار شما قرار خواهد داد.

نصب و تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم آچاره

نحوه تشخیص اصل بودن تلویزیون سامسونگ

در سال‌های گذشته همراه با افزایش استفاده عموم مردم از تلویزیون، تولید مدل‌های تقلبی این دستگاه نیز افزایش پیدا کرده و این دستگاه‌ها همانند مدل‌های اصلی تلویزیون در مناطق مختلف به فروش گذاشته می‌شوند. به همین دلیل در این شرایط بسیاری از مصرف‌کنندگان نگران اصلی نبودن تلویزیونی که قصد خرید آن را دارند، هستند. در این بخش با مرور برخی از روش‌ها در جهت کسب اطمینان از اصل بودن تلویزیون سامسونگ به شما کمک خواهیم کرد.

نحوه تشخیص اصل بودن تلویزیون سامسونگ

بررسی و تطبیق شماره سریال تلویزیون

همان‌طور که اشاره کردیم شماره سریال تلویزیون سامسونگ بر روی جعبه و بدنه دستگاه قابل مشاهده خواهد بود. شما می‌توانید با بررسی شماره سریال ثبت شده در این دو قسمت و اطمینان از یکسان بودن آن‌ها، از منطبق بودن جعبه و دستگاه و در نتیجه اصل بودن تلویزیون خود اطمینان حاصل کنید.

بررسی شماره مدل تلویزیون

پس از دسترسی به شماره مدل تلویزیون، آن را در یک مرورگر (ترجیحا گوگل) جستجو کنید تا اطلاعات مرتبط با تلویزیون شما به نمایش درآید. در این مرحله مشخصات نمایش داده شده باید با مشخصات تلویزیون شما کاملا یکسان باشد در غیر این صورت احتمال اصل نبودن دستگاه به شدت افزایش پیدا می‌کند.

تشخیص اصل بودن تلویزیون سامسونگ

بررسی رابط کاربری

دیگر عاملی که تلویزیون‌های اصلی را نسبت به تلویزیون‌های تقلبی مجزا می‌کند، رابط کاربری تلویزیون‌های اصلی است. از آن جایی که برند سامسونگ سیستم عامل و در نتیجه رابط کاربری محصولات خود را در فواصل زمانی نه‌چندان بلندمدتی به‌روز می‌کند، با بررسی نحوه نمایش صفحه‌های مختلف در تلویزیون و مقایسه رابط کاربری آن با رابط کاربری تلویزیون اصلی (مشاهده در وب‌سایت برند سامسونگ)، می‌توانید اصل بودن یا نبودن تلویزیون خود را مورد بررسی قرار دهید.

لازم به ذکر است که در بسیاری از شرایط‌ها، بررسی ظاهر جعبه تلویزیون و نحوه بسته‌بندی آن هم به شما در راستای تشخیص اصل بودن تلویزیون سامسونگ کمک خواهد کرد اما نمی‌توان آن را یک روند قطعی در نظر گرفت.

در این مقاله از مجله آچاره تلاش کردیم که علاوه بر مرور راهکارهای پیدا کردن شماره سریال تلویزیون سامسونگ و بررسی جداگانه هر کدام از آن‌ها، نحوه تشخیص اصل بودن تلویزیون سامسونگ را نیز شرح دهیم. فراموش نکنید که تلویزیون سامسونگ را حتما از مراکز معتبر تهیه کرده و خدمات پس از فروش آن را به افراد دارای صلاحیت بسپارید.

در غیر این صورت احتمال اصل نبودن دستگاه و یا خارج شدن آن از شرایط گارانتی شرکت سازنده، وجود خواهد داشت. همچنین شما می‌توانید سوالات خود را از طریق بخش نظرات با ما در میان گذاشته و پاسخ آن را در زمانی کوتاه از کارشناسان مجرب آچاره دریافت کنید. امیدواریم که مطالب ذکر شده در این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات تعمیر تلویزیون در محل
تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید