فرق قرص ماشین ظرفشویی و ژل ماشین ظرفشویی چیست؟

لوازم خانگیماشین ظرفشویینظافت و شستشو

قرص ماشین ظرفشویی و ژل ماشین ظرفشویی به‌عنوان جایگزینی برای پودر ماشین ظرفشویی، از محبوبیت بیشتری برخوردارند. چیزی که باعث محبوبیت بیشتر قرص و ژل می‌شود، راحتی بیشتر، سهولت اندازه‌گیری و کاهش خطر نشت است. فرق قرص ماشین ظرفشویی و ژل ماشین ظرفشویی چیزی است که در هنگام خرید موجب ترجیح دادن یکی بر دیگری می‌شود.

فرق قرص ماشین ظرفشویی و ژل در مواد و آنزیمی است که در هر کدام از آن‌ها وجود دارد. دو ماده اصلی فعال در مواد شوینده ماشین ظرفشویی سفیدکننده و آنزیم‌ها هستند. سفیدکننده لکه‌هایی مانند قهوه و چای را از بین می‌برد، در حالی که آنزیم‌ها پروتئین‌ها و مواد جامد را از بین می‌برند.

هر دوی این مواد نقش مهمی در نظافت خانه و شستشوی ظروف و چرخه شستشوی ماشین ظرفشویی دارند و هم در قرص و هم در ژل وجود دارند؛ اما در ژل ظرفشویی آنزیم‌ها و سفیدکننده‌ها نمی‌توانند به‌خوبی با هم عمل کنند، چون وقتی سفیدکننده‌ها به شکل مایع باشند باعث از بین رفتن آنزیم‌ها می‌شوند.

بررسی فرق قرص ماشین ظرفشویی و ژل ماشین ظرفشویی

قرص ماشین ظرفشویی

 یکی از خوبی‌های قرص ماشین ظرفشویی این است که مانند پودر دیگر نیازی به اندازه‌گیری ندارد‌ و به‌راحتی قابل استفاده است و فقط کافی است که قرص را در محفظه مخصوص مواد شوینده قرار دهید. یکی دیگر از نکات مثبت استفاده از پودر، قدرت بیشتر در میزان لکه بری است.

همچنین این قرص‌ها اصطلاحاً دارای پاور بال Powerballs هستند که شامل طیف وسیعی از عملکردهای دیگر مانند چربی زدایی بیشتر تا تمیز کردن ماشین ظرفشویی را در برمی‌گیرند. فرق  و ژل قرص ماشین ظرفشویی در این است که قرص‌های ماشین ظرفشویی قیمت بیشتری نسبت به پودر و ژل مایع دارند و همین‌طور برای از بین بردن رسوبات معدنی نیاز به چرخه شستشوی طولانی‌تری دارند.

همچنین انعطاف‌پذیری کمتری نسبت به ژل و پودر دارند، چون نمی‌توان مقدار آن‌ها را به‌طور دقیق برای چرخه‌های مختلف ماشین ظرفشویی اندازه‌گیری کرد.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر ماشین ظرفشویی!

قرص ماشین ظرفشویی

ژل ماشین ظرفشویی

ژل ماشین ظرفشویی با فرمولاسیونی خاص فقط برای مصرف در ماشین ظرفشویی طراحی‌شده است. به هیچ عنوان از مایع ظرفشویی نمی‌توان برای شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی استفاده کرد، چون باعث آسیب رساندن به ماشین ظرفشویی شما می‌شود که قابل جبران نیست. به هیچ‌وجه با روش‌های معمول تعمیر ماشین ظرفشویی امکان برطرف کردن خسارت وارد شده به ماشین ظرفشویی وجود ندارد.

ژل ماشین ظرفشویی نسبت به قرص و پودر نکات مثبت بیشتری دارد. یک فرق قرص ماشین ظرفشویی و ژل در این است که ژل بر پایه آب است. این یعنی هنگام شستشو روی ظروفی مانند لیوان و ظروف تزئینی ساییدگی کمتری ایجاد می‌کند. حتی می‌توانید کمی مایع براق‌کننده هم به ماشین ظرفشویی خود اضافه کنید تا ظروف در پایان چرخه شستشو براق‌تر و خشک‌تر شوند.

تفاوت قرص ماشین ظرفشویی و ژل ماشین ظرفشویی

پودر ظرفشویی

با همه نکات مثبتی که ژل و قرص نسبت به پودر دارند اما نباید استفاده از پودر را به‌طور کامل فراموش کنید. هرچند که استفاده از پودر ماشین ظرفشویی نسبت به استفاده از ژل و قرص برای ظروف ظریف کمتر مناسب است اما نباید قدرت لکه‌گیری آن را دست‌کم بگیرید.

پودر ظرفشویی می‌تواند بهترین گزینه برای از بین بردن لکه‌های سوختگی روی قابلمه‌ها باشد. میزان سختی آب به‌طور مستقیم بر عملکرد ماشین ظرفشویی تأثیر دارد. در مناطقی که سختی آب بالا است، پودر عملکرد بهتری نسبت به قرص و ژ ل ماشین ظرفشویی دارد. چون شما می‌توانید مقدار مواد شوینده را مشخص کنید و در صورت نیاز از پودر بیشتری برای شستشوی ظروف استفاده کنید.

اگر ظروف غذاخوری مختلفی دارید، می‌توانید بیش از یک نوع شوینده بخرید تا مطمئن شوید برای هر موقعیتی آماده هستید. برای جلوگیری از مشکلات ماشین ظرفشویی و سازگاری مواد شوینده با ماشین ظرفشویی، بهتر است همه مواد شوینده از هر نوعی را که می‌خرید همگی از یک نوع برند معتبر باشند. قرص ماشین ظرفشویی و ژل ماشین ظرفشویی پاک‌کننده‌های خوبی هستند، اما پودر ماشین ظرفشویی کاری می‌کند که شوینده‌های دیگر نمی‌توانند انجام دهند.

پودر ماشین ظرفشویی

بررسی فرق قرص ماشین ظرفشویی و ژل ماشین ظرفشویی ازنظر سازگاری با محیط‌ زیست

امروزه تمام شرکت‌ها و تولیدکنندگان در زمینه‌های مختلف به فکر مواد شوینده سازگار با محیط زیست می‌باشند. شرکت‌های تولیدکننده مواد شوینده ماشین ظرفشویی نیز از این امر مستثنا نیستند.

قرص ماشین ظرفشویی و ژل ماشین ظرفشویی به علت نوع بسته‌بندی زباله بیشتری نسبت به پودر ماشین ظرفشویی تولید می‌کنند؛ اما شرکت‌ها برای این مشکل به دنبال راه‌حلی هستند تا بتوانند بسته‌بندی قرص‌ها و ژل‌ها را طوری طراحی کنند تا کاملاً دوستدار محیط زیست باشند و جذب طبیعت شوند.

فرق قرص ماشین ظرفشویی و ژل ماشین ظرفشویی

نکته دیگر در مورد حمل و نقل انواع مواد شوینده ماشین ظرفشویی است. قرص‌ها و ژل‌ها به دلیل نوع متفاوت بسته‌بندی و فشرده بودن مواد، حجم کمتری را اشغال می‌کنند و در عین حال حمل و نقل آن‌ها نیز آسان‌تر است.

یکی دیگر از نکاتی که شرکت‌ها برای سازگاری بیشتر این مواد با محیط زیست در نظر دارند بالا بردن قدرت شستشوی این مواد و درنتیجه کوتاه‌تر کردن چرخه شستشوی ماشین ظرفشویی هستند تا آب و برق کمتری مصرف شود. همین‌طور طراحی فرمولاسیونی برای این شوینده‌ها تا با آب سرد نیز بتوانند شستشو را به‌خوبی و به‌طور کامل انجام دهند و از انرژی کمتری در حسین شستشو استفاده شود.

در پایان با توجه به آنچه که درباره فرق قرص ماشین ظرفشویی و ژل ماشین ظرفشویی گفته شود، هنگام خرید مواد شوینده، با توجه به سلیقه و نیاز خود سعی کنید شوینده مناسب برای ماشین ظرفشویی خود انتخاب کنید.

یکی از نتایج مهم استفاده از مواد شوینده خوب و معتبر این است احتمال خرابی ماشین ظرفشویی به‌طور چشمگیری کاهش پیدا می‌کند و درنتیجه نیاز شما به تعمیر ماشین ظرفشویی نیز کمتر می‌شود.

نصب و تعمیر ماشین ظرفشویی با تیم آچاره

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا