علت سوختن لامپ چرخ خیاطی و نحوه تعویض آن

لوازم خانگیچرخ خیاطی

چرخ خیاطی یکی از لوازم کاربردی در هر خانه‌ای است که برای هر نوع دوخت و دوزی به آن نیاز پیدا می‌کنیم. از آنجایی که لازمه خیاطی وجود نور کافی است، سوختن لامپ می‌تواند خیاطی را به کاری دشوار و طاقت فرسا تبدیل کند. به همین دلیل عیب‌یابی سریع لامپ، به سرعت بخشیدن در روند تعمیر آن کمک بسیاری می‌کند. در این مقاله از مجله آچاره قصد داریم به بررسی علت سوختن لامپ چرخ خیاطی و آموزش نحوه تعویض آن بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

 انتخاب لامپ‌ چرخ خیاطی

لامپ‌های چرخ خیاطی در دو نوع ال ای دی و رشته‌ای به بازار عرضه می‌شوند. لامپ‌های ال ای دی خود به دو دسته ال ای دی متحرک و معمولی تقسیم‌بندی می‌شوند. لامپ‌های رشته‌ای بیشتر برای چرخ خیاطی‌های قدیمی استفاده می‌شوند. کاربرد لامپ‌های ال ای دی متحرک نیز معمولا برای چرخ‌خیاطی‌های صنعتی و کارگاهی است بنابراین لامپ‌های ال ای دی معمولی، بهترین نوع لامپ برای چرخ‌ خیاطی‌های عادی هستند که نسبت به دیگر لامپ‌ها مصرف برق کمتر و طول عمر بیشتری دارند. یکی دیگر از نکات مهمی که برای انتخاب لامپ چرخ خیاطی باید به آن توجه کنید، نور لامپ است. اگر ساعت‌ها پای چرخ هستید و استفاده طولانی مدت از آن دارید، به هیچ عنوان از لامپ‌های زرد و تیره استفاده نکنید زیرا نامناسب بودن نور چرخ خیاطی به سلامت چشم‌ها آسیب می‌رساند. فاکتور مهم دیگر که معمولا غافل شدن از آن دلیل رایج سوختن لامپ چرخ خیاطی است، انتخاب لامپ بدون توجه به توان دستگاه است که در ادامه مقاله به بررسی بیشتر این موضوع خواهیم پرداخت.

علت سوختن لامپ چرخ خیاطی

علت سوختن لامپ چرخ خیاطی چیست؟

سوختن لامپ چرخ خیاطی می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که رایج‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند؛

1. شل شدن سرپیچ لامپ

گاهی دلیل خاموش شدن لامپ چرخ خیاطی شل شدن پیچ سوکت آن است. لامپ را با دقت بررسی کنید تا محکم در سوکت خود قرار گرفته باشد و اگر به درستی در جایگاه خود قرار نگرفته بود، آن را سفت کنید. اگر مشکل همچنان ادامه داشت ممکن است دلایل فنی داشته باشد و بهتر است به یک تعمیرکار متخصص چرخ خیاطی مراجعه نمایید.

2. عدم مطابقت لامپ با توان چرخ خیاطی

همان طور که در بخش قبل اشاره کردیم، یکی از مهم‌ترین دلایل سوختن لامپ چرخ، انتخاب لامپ بدون در نظر گرفتن توان دستگاه است. برخی مدل‌های لامپ‌های چرخ خیاطی از نظر ظاهر و شکل سرپیچ شبیه به یکدیگر هستند، اما از نظر میزان ولتاژ و وات با یکدیگر متفاوتند. بنابراین باید در انتخاب لامپ دقت کنید و آن را متناسب با نوع چرخ خود انتخاب کنید. برای مثال لامپ 110 ولت را رو چرخی با توان 220 ولت نصب کنید، لامپ فورا می‌سوزد یا حتی ممکن است باعث انفجار یا آتش‌سوزی چرخ خیاطی شود همین طور اگر لامپ 220 ولت را روی چرخی با توان 110 نصب کنید نور بسیارضعیف خواهد بود. توان لامپ مورد نیاز برای چرخ خیاطی را با مراجعه به دفترچه راهنمای چرخ می‌توانید پیدا کنید.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

علت سوختن لامپ چرخ خیاطی

3. نوسانات برقی

از دیگر دلایل رایجی که باعث کاهش عمر لامپ چرخ خیاطی و در نهایت سوختن آن می‌شود، نوسانات برقی است. هنگامی که لامپ بیش از اندازه خاموش و روشن شود، در نهایت می‌سوزد.

 چرخ خیاطی

 4. کیفیت پایین لامپ

یکی دیگر از دلایل سوختن لامپ چرخ خیاطی کیفیت پایین یا فیک بودن لامپ است. بنابراین توصیه می‌کنیم لامپ را از فروشگاه‌های معتبر خریداری نمایید.

نحوه تعویض لامپ چرخ خیاطی در سه مرحله

پس از آنکه لامپ را باتوجه به نوع چرخ خیاطی خود انتخاب کردید، باید با نحوه تعویض لامپ سوخته آشنا باشید. برای تعویض لامپ مراحل زیرا دنبال کنید:

  • ابتدا برق دستگاه را قطع کنید و درب پیشانی چرخ خیاطی را باز کنید.

علت سوختن لامپ چرخ خیاطی

  • لامپ سوخته را را به آرامی روبه بالا فشار دهید و آن را به سمت چپ بپیچانید تا از محل سر پیچ خارج شود.

علت سوختن لامپ چرخ خیاطی

  • لامپ جدید را در محل قرار داده و آن را را با کمی فشار رو به بالا به سمت راست بچرخانید.
از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

علت سوختن لامپ چرخ خیاطی

سخن پایانی

در این مقاله از مجله آچاره به بررسی علت سوختن لامپ چرخ خیاطی و آموزش شیوه تعویض آن در طی چند مرحله پرداختیم. شما می‌توانید سوالات خود را در ارتباط با لامپ چرخ خیاطی در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید، تا پاسخ خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن از متخصصین آچاره دریافت کنید. همچنین اگر چرخ خیاطی شما ایرادی پیدا کرده و خوب کار نمی‌کند می‌توانید از تعمیرکاران ماهر آچاره کمک بگیرید و بدون نیاز به حمل چرخ تا تعمیرگاه، خدمات تعمیر در محل دریافت کنید.

4.2/5 - (6 امتیاز)

1 دیدگاه

  1. چرخ زو میل لنگ fNIسر میل لنگ وحفره آن وبرش یک سر بسته .الماس داخل میل لنگ وبرش از کدام منبع وابعاد آن. وقیمت کلی میل لنگ جهت بروش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا