تعمیر لباسشویی تعمیر ماشین لباسشویی

عیب یابی و کد ارور ماشین لباسشویی زیرووات (Zerowatt)

لوازم خانگیماشین لباسشویی

گاهی اوقات برخی ایرادات کوچک و جزئی در نحوه عملکرد ماشین لباسشویی زیرووات ممکن است نشانه‌های خیلی مهمی باشند و در صورتی که رفع نشوند هزینه‌های زیادی به شما تحمیل کنند. در ماشین لباسشویی هوشمند زیرووات برخی از مشکلات از طریق کد خطاهای مختلف به اطلاع شما می‌رسند و می‌توانید از طریق آن‌ها به سرعت مشکل ماشین لباسشویی خودتان را متوجه شوید. به همین خاطر در این مقاله قصد داریم به نحوه تعمیر و عیب یابی ماشین لباسشویی زیرووات بپردازیم.

فهرست مطالب

وجود ذرات پودر یا مایع شوینده روی لباس‌ها

در صورتی که پس از شستشو متوجه شدید که ذرات پودر یا مایع شوینده روی لباس‌های شما باقی مانده است، ممکن است دلیل آن گرفتگی شیر آب سرد ورودی به دلایلی مانند رسوب باشد. در این صورت آب کافی به دیگ نمی‌رسد و ماشین لباسشویی نمی‌تواند به خوبی عمل شستشو را انجام دهد. البته خرابی برخی از قطعات داخلی دستگاه یا بهم ریختن تنظیمات هم ممکن است دلیل این موضوع باشد که در بخش کدهای خطا به آن می‌پردازیم.

وجود لکه پس از شستشو

در صورتی که قبل از شستشو لباس‌ها هیچ لکه‌ای نداشته‌اند اما پس از شستشو متوجه وجود لکه روی آن‌ها شوید، دلیل آن ممکن است نشت روغن از موتور ماشین لباسشویی باشد. در این شرایط برای تعمیر ماشین لباسشویی زیرووات باید به یک تعمیرکار مجرب مراجعه کنید.
تعمیر لباسشویی
تعمیر ماشین لباسشویی

عیب یابی ماشین لباسشویی زیرووات

روشن نشدن ماشین لباسشویی زیرووات

یکی از مهم‌ترین دلایل روشن نشدن ماشین لباسشویی زیرووات، فعال شدن سوئیچ عدم تعادل دستگاه است. برای عیب یابی ماشین لباسشویی زیرووات در این حالت، لباس‌ها را به صورت یکنواخت داخل ماشین لباسشویی پخش کنید و از تراز بودن آن مطمئن شوید.

در صورتی که باز هم مشکل وجود داشت، به احتمال زیاد دلیل آن خرابی برد دستگاه یا تایمر الکترونیکی آن است. در این شرایط می‌توانید برای تعمیر ماشین لباسشویی زیرووات خود  از متخصصین ماهر آچاره کمک بگیرید.

عیب یابی ماشین لباسشویی زیرووات

چکه کردن ماشین لباسشویی زیرووات

این موضوع دلایل متفاوتی دارد: استفاده بیش از اندازه از مواد شوینده، سوراخ شدن یا ترک برداشتن دیگ لباسشویی یا شلنگ ورودی آب، شل شدن شلنگ‌ها، مسدود شدن شلنگ تخلیه، خرابی پمپ و… فقط برخی از دلایلی هستند که ممکن است باعث نشتی ماشین لباسشویی شوند. در صورت نشتی ماشین لباسشویی زیرووات قبل از هر اقدامی آن را از برق بکشید؛ در این شرایط ممکن است آب وارد موتور شود و در صورتی که از آن استفاده کنید، هزینه‌های سرسام آوری به شما تحمیل خواهد شد.

چکه کردن ماشین لباسشویی زیرووات

لرزش زیاد ماشین لباسشویی

دلیل لرزش ماشین لباسشویی معمولا تراز نبودن آن است. برای عیب یابی ماشین لباسشویی زیرووات در این حالت می‌توانید پایه‌هایی که در زیر لباسشویی قرار دارد را کمی بیشتر باز یا بسته کنید. همچنین قرار گرفتن لباسشویی بر روی سطوح نامناسب و ساییدگی نوارهای لرزشگیر داخلی هم ممکن است دلیل لرزش زیاد ماشین لباسشویی شما باشد. در صورتی که به این مشکل توجه نکنید ممکن است صدمات زیادی به ماشین لباسشویی شما وارد شود.

عیب یابی ماشین لباسشویی زیرووات هنگام تخلیه نشدن آب

در صورتی که متوجه شدید ماشین لباسشویی شما به درستی آب را تخلیه نمی‌کند، به احتمال زیاد پمپ تخلیه معیوب شده یا شلنگ‌های دستگاه پاره شده‌اند. همچنین مسدود شدن شلنگ تخلیه هم یکی دیگر از دلایل بروز این مشکل است.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر لباسشویی!

عدم چرخش دیگ ماشین لباسشویی

ممکن است دیگ ماشین لباسشویی زیرووات به دلایلی مانند خرابی سوئیچ درب یا ضامن آن، بروز مشکل در سیم‌های رابط، پارگی یا بریدگی تسمه یا خرابی اجزای الکتریکی نتواند به درستی بچرخد. همچنین در صورتی که قبل از بروز مشکل، ماشین لباسشویی صدا بدهد، ممکن است دلیل عدم چرخش دیگ ماشین لباسشویی خرابی و شکستگی بلبرینگ‌های آن باشد.

مشکل چکه کردن در عیب یابی ماشین لباسشویی زیرووات

آشنایی با ارورهای عیب یابی ماشین لباسشویی زیرووات

در برخی از مدل‌های ماشین لباسشویی زیرووات ممکن است در صورت بروز مشکل یک کد خطا بر روی صفحه نمایشگر ظاهر شود. شما می‌توانید از این کد خطا برای تعمیر ماشین لباسشویی زیرووات استفاده کنید. عیب یابی ماشین لباسشویی زیرووات با استفاده از این کد خطا خیلی راحت‌تر است و با استفاده از آن می‌توانید به سادگی مشکلات ماشین لباسشویی خودتان را تشخیص دهید:

ارور E1: وجود مشکل در ورودی آب

در صورتی که ورودی آب ماشین لباسشویی زیرووات دارای مشکل باشد، کدخطای E1 را مشاهده خواهید کرد. برای تعمیر ماشین لباسشویی زیرووات در صورت مشاهده کد خطای E1 ابتدا مطمئن شوید که آب وصل است و شیر فلکه ماشین لباسشویی هم باز است. سپس شلنگ را از لباسشویی جدا کنید و فیلتر ورودی آن را از هرگونه رسوبات و جرم تخلیه کنید. همچنین ممکن است به دلیل پیچ خوردگی شلنگ آب ورودی این مشکل به وجود بیاید که با باز کردن پیچ شلنگ می‌توانید آن را برطرف کنید.

ارور E3: خرابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

به دلیل خرابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی ممکن است کد خطای E3 را بر روی صفحه مشاهده کنید. برای رفع این مشکل یک ظرف خالی را زیر درپوشی که پایین ماشین لباسشویی قرار دارد بگذارید و پس از باز کردن درپوش، به راحتی اهرم پیچی که زیر آن قرار دارد را باز کنید. از این قسمت به فیلتر پمپ تخلیه دسترسی خواهید داشت که باید آن را تمیز و در صورت خرابی تعویض کنید.

ارور E4: ورود آب اضافی به داخل دیگ

خطای E4 به دلیل ورود آب اضافی به داخل دیگ نمایش داده می‌شود. برای عیب یابی ماشین لباسشویی زیرووات در این شرایط باید با متخصصین تعمیر لباسشویی کمک بگیرید. روش تعمیر ماشین لباسشویی زیرووات در صورت مشاهده کد خطای E4 تعمیر یا تعویض دریچه تخلیه آب است.

وجود مشکل در ورودی آب

ارور E5: خرابی ترموستات ماشین لباسشویی زیرووات

در صورتی که ترموستات ماشین لباسشویی زیرووات خراب باشد، کد خطای E5 را بر روی صفحه نمایش مشاهده خواهید کرد. در صورتی خرابی ترموستات آب گرم نمی‌شود و به درجه کافی نمی‌رسد. برای تعمیر ماشین لباسشویی زیرووات که کد خطای E5 را نمایش می‌دهد ابتدا باید با اهم متر مقاومت قطعات مختلف را بسنجید. این مشکل ممکن است به دلیل خراب بودن رله ترموستات یا لوله هیدروستات الکتریکی و یا حتی خرابی سنسور هیدروستات به وجود بیاید. در صورتی که دانش کافی برای رفع این مشکل را ندارید، بهتر است با یک متخصص تماس بگیرید.

تعمیرات تخصصی لباسشویی با آچاره

بیشتر بخوانید تعمیر و نگهدای آسان ماشین لباسشویی

ارور E6: نامناسب بودن ولتاژ ماشین لباسشویی

در صورتی که لباسشویی نتواند ولتاژ مناسب دریافت کند، کد خطای E6 بر روی آن ظاهر خواهد شد. در این صورت باید قبل از هرچیزی سیم کشی‌ها و برد الکتریکی ماشین را به دقت بررسی کنید.

ارور E7: اختلال در کارکرد موتور لباسشویی

اگر کد خطای E7 را دریافت کردید، به احتمال زیاد در کارکرد موتور لباسشویی اختلالی به وجود آمده است. در این شرایط باید از یک فرد متخصص بخواهید، سیم‌کشی‌ها و زغال لباسشویی را مورد بررسی قرار دهد و در صورت خرابی هر کدام از آن‌ها موتور را تعمیر نماید تا از بروز مشکلات بزرگتر جلوگیری کند.

ارور E8: اختلال در دورسنج موتور لباسشویی

در صورتی که دورسنج موتور خراب شده باشد، کد خطای E8 را مشاهده خواهید کرد. در این شرایط باید تمامی پایانه‌ها و سیم‌کشی‌های موتور را چک کنید و از اتصال صحیح دورسنج مطمئن شوید.

ارور E9 در عیب یابی ماشین لباسشویی زیرووات

ممکن است برخی اوقات به دلیل عدم کارکرد صحیح موتور لباسشویی، کد خطای E9 را روی صفحه نمایشگر آن مشاهده کنید. در این شرایط برای تعمیر ماشین لباسشویی زیرووات، ابتدا فرسودگی تمامی اتصالات و سیم کشی‌ها را برطرف کنید و از یک متخصص بخواهید که از عملکرد صحیح تاکو موتور اطمینان حاصل کند.

ارور  E11و E12: وجود ایراد در برد الکتریکی و سیم کشی‌ها

در صورتی که سیم کشی‌ها یا برد الکتریکی ماشین لباسشویی خراب باشد، یکی از کدهای خطای E12 یا E13 را مشاهده خواهید کرد. در این شرایط قبل از هرچیز مقاومت برد الکتریکی را به وسیله اهم متر اندازه گیری کنید و از سلامت سیم کشی‌ها نیز مطمئن شوید.

آموزش عیب یابی ماشین لباسشویی زیرووات

ارور E14: اختلال در گرم شدن آب

اگر کد خطای E14 را مشاهده کردید، دلیل آن اختلال در گرم شدن آب است. در این شرایط باید ابتدا سیم کشی های آبگرمکن را بررسی کنید و سپس از عملکرد صحیح المنت ترموستات و سنسور دما مطمئن شوید.

ارور E15: خرابی ماژول کنترل

کد خطای E15 نشان دهنده خرابی ماژول کنترل ماشین لباسشویی است و برای تعمیر آن باید ابتدا کنترل کننده الکترونیکی را از ابتدا برنامه ریزی کنید و یا در صورت خرابی آن را به صورت کامل تعویض نمایید.

ارور E16: ایراد در المنت گرم کننده

اگر کد خطای E16 را مشاهده کردید، به احتمال زیاد المنت گرم کننده دستگاه باز شده است. برای تعمیر ماشین لباسشویی زیرووات در این شرایط باید ابتدا عایق‌های الکترونیکی و سیم کشی‌های گرم کننده آب را بررسی کنید و سپس از درست کار کردن المنت گرم کننده آب اطمینان حاصل کنید.

المنت ماشین لباسشویی زیرووات

ارور E17: ایجاد سیگنال اشتباه در ژنراتور دورسنج

در زمان عیب یابی ماشین لباسشویی زیرووات ممکن است کد خطای E17 را دریافت کنید که نشان دهنده ایجاد سیگنال اشتباه در ژنراتور دورسنجی است. در این صورت باید پایانه‌های موتور را بررسی کنید و از صحت سیم کشی آن اطمینان حاصل کنید. همچنین باید از سالم بودن موتور و اتصالات دورسنج هم مطمئن شوید.

ارور E18 در عیب یابی ماشین لباسشویی زیرووات

در صورت بروز این شرایط کد خطای E18 به شما نمایش داده می‌شود و می‌توانید از آن برای عیب یابی ماشین لباسشویی زیرووات خودتان استفاده کنید. در صورتی که کد خطای E18 را مشاهده می‌کنید و قصد تعمیر ماشین لباسشویی زیرووات را دارید، باید سیم‌کشی‌های برد الکترونیکی و فرکانس ورودی الکتریکی را بررسی کنید و از سلامت منبع تغذیه نیز مطمئن شوید.

بیشتر بخوانید تمیز کردن اصولی ماشین لباسشویی

سخن نهایی

بروز هرگونه مشکل کوچک در ماشین لباسشویی زیرووات ممکن است نشانه یک مشکل بزرگتر در آن باشد. به همین خاطر باید در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به تعمیر و عیب یابی آن اقدام کنید و در غیر اینصورت ممکن است هزینه خیلی بیشتری به شما تحمیل شود.

1/5 - (1 امتیاز)

7 دیدگاه

  1. سلام .ماشین لباسشویی من زیروات ..حجم ورودی آب به داخل خیلی کمه واصلا از پشت درش دیده نمیشه ولباسا تقریبا خشکه موقع شستن. شیر ورودی را چک کردم کامل بازبود..میشه راهنماییم کنید ممنونم

    1. درود،احتمالا هیدرواستارت ماشین لباسشویی خراب است و یا از تنظیم خارج شده و باید از پیچ تنظیم، تنظیم شود. برای استفاده از خدمات تعمیر ماشین لباسشویی و استعلام قیمت به صفحه خدمات تعمیر لباسشویی آچاره مراجعه کنید.

  2. سلام علیکم پانزده ساله زیروات خریدم خیلی راضی بودم اسباب کشی داشتم الان که نصبش کردیم به شماره پنج میرسه خاموش میشه آبکشی را ادامه نمیده مشکل چیست؟
    آیا باید به هر دو شیر آب گرم و سرد وصل بشه منزل جدید فقط یک شیر باز بود

    1. با یک شیر هم کار میکنه.
      پمپ تخلیه دستگاه ایراد داره. لزوما پمپ هم خراب نیست. ممکن هستش گرفتگی توی مسیر تخلیه اتفاق افتاده. یعنی در جا به جایی با تکونی که خورده گرفتگی ایجاد شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر لباسشویی
تعمیر لباسشویی خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید