بررسی رایج‌ترین علت آب دادن یخچال سامسونگ

اخبار آچارهلوازم خانگییخچال و فریزر

نشتی آب یک مشکل شایع و فراگیر در یخچال‌ها است که ارتباط زیادی به برند محصول ندارد. شما هر یخچالی با هر مارکی داشته باشید ممکن است با این مشکل روبه‌رو شوید. 

ما در سری مقالات تخصصی یخچال و فریزر، این بار به علت آب دادن یخچال سامسونگ خواهیم پرداخت و این مشکل را در یخچال فریزرهای این برند نام‌آشنا بررسی خواهیم کرد.

اگر یخچال سامسونگ شما هم نشتی آب دارد با آچاره همراه باشید تا ضمن عیب‌یابی این مشکل، راهکارهای رفع آن را بیان کنیم.

چنانچه در خصوص خرید، نصب و تعمیر یخچال سامسونگ نیاز به مشاوره و خدمات دارید، می‌توانید درخواست خود را در وبسایت آچاره به رایگان ثبت کنید.

نکات کلیدی

  • اولین و اصلی‌ترین علت آب دادن يخچال سامسونگ، فاسد و خراب شدن لاستیک دور درب یخچال است.
  • مسدود بودن لوله تخلیه موجب نشتی یخچال می‌شود.
  • فیلتر تصفیه آب باید هر شش ماه یکبار تعویض شود. در غیراینصورت دچار رسوب‌گرفتگی می‌شود.

علت آب دادن یخچال سامسونگ چیست؟

معمولا زمانی که زیر یخچال یا اطراف آن خیس و مرطوب باشد، آب در جامیوه‌ای یا زیر لاستیک درب یخچال جمع می‌شود که از نشانه‌های آب دادن یخچال سامسونگ است.

گاهی‌اوقات این نشتی آب دلایل مهمی ندارد و شما می‌توانید به‌راحتی خودتان آن را رفع کنید. در بعضی موارد هم علت آب دادن یخچال سامسونگ خرابی قطعات مهم یخچال است که در آن صورت باید یخچال شما حتما توسط یک تکنسین کاربلد بررسی شود تا عیب‌یابی شده و مشکل آن حل شود.

علت اب دادن داخل یخچال سامسونگ

شایع‌ترین علت آب دادن یخچال سامسونگ عبارتند از:

1. خراب شدن لاستیک درب یخچال

اولین و اصلی‌ترین علت آب دادن يخچال سامسونگ، فاسد و خراب شدن لاستیک دور درب یخچال است که دلیل بسته نشدن درب یخچال هم در بسیاری از موارد مربوط به خرابی لاستیک آن است.

زمانی که این لاستیک خراب باشد در مرحله اول درب یخچال به‌خوبی بسته نمی‌شود، هوای گرم به داخل یخچال وارد می‌شود و منجر به اتلاف گاز یخچال و در نهایت نشتی آب آن می‌شود.

علت آب دادن يخچال سامسونگ

بنابراین زمانی که متوجه آب دادن یخچال سامسونگ شدید اولین موردی که باید بررسی کنید سلامت لاستیک درب یخچالتان است.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

2. مسدود بودن لوله تخلیه

در یخچال‌ها چرخه یخ‌زدایی مرتب در حال انجام است و آب حاصل از یخ‌زدایی‌ها در سینی کنار کمپرسور تخلیه می‌شود. 

اگر لوله‌ای که در مسیر این تخلیه قرار دارد به هر علتی مسدود شده باشد آب اضافی نمی‌تواند به‌درستی و در سینی مخصوص تخلیه شود و همین امر سبب آب دادن یخچال سامسونگ خواهد شد.

برای رفع این مشکل باید مسیر تخلیه آب چک شود که البته چک کردن آن نیازمند یک تکنسین تعمیر یخچال است. 

به‌هیچ‌وجه سعی نکنید خودتان این کار را انجام دهید چراکه نشخیص این مشکل نیازمند تخصص است و اگر بدون دانش قبلی این کار را انجام دهید ممکن است به خرابی قطعات مهم یخچال منجر شود.

تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

3. آب دادن فیلتر یخچال

یخچال‌های جدید مجهز به یک فیلتر تصفیه آب هستند که باید هر شش ماه یکبار این فیلتر تعویض شود.اگر تعویض فیلتر یخچال را به موقع انجام ندهید فیلتر یخچال دچار رسوب‌گرفتگی می‌شود و این رسوب‌ها باعث ترک خوردن شلنگ آب و در نهایت آب دادن یخچال سامسونگ خواهند شد.

برای حل این مشکل باید قبل از هر کاری آب ورودی به یخچال را ببندید تا این نشتی آب به سایر قطعات یخچال آسیب نرساند.

پس از آن باید فیلتر یخچال و شلنگ ترک‌خورده را تعویض کنید. البته تشخیص اینکه علت آب دادن داخل یخچال سامسونگ، رسوبات داخل فیلتر آن است یا خیر، مستلزم این است که فیلتر باز و بررسی شود.

4. خراب شدن قطعات هیتر و دیفراست

قطعا یکی از بدترین صحنه‌ها برای هر فردی دیدن آب‌های جمع‌شده در جامیوه‌ای است. گاهی‌اوقات علت آب دادن یخچال فریزر سامسونگ مربوط به خراب شدن قطعاتی مثل هیتر یا سنسور دیفراست یخچالتان است.

 برای حل این مشکل و بررسی و تعمیر آن باید کاور رویی یخچال کاملا باز شود.در واقع بهترین این است که بدون اتلاف وقت از یک تعمیرکار و متخصص باتجربه برای حل این مشکل کمک بخواهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر راهنمای تست سنسور دیفراست یخچال را مطالعه کنید.

علت آب دادن یخچال فریزر سامسونگ

5. تراز نبودن پایه‌های یخچال 

بسیار پیش آمده که تراز پایه‌های یخچال در زمان جابه‌جا کردن آن دچار اشکال شده است و در بسیاری از مواقع همین عامل، علت آب دادن یخچال ساید سامسونگ است.

علت آب دادن یخچال ساید سامسونگ | علت آب دادن یخچال سامسونگ

شما می‌توانید با استفاده از آچار یا دست، پیچ مربوط به پایه‌های یخچال را بازوبسته کنید تا پایه‌ها کاملا تراز شوند. برای تنظیم دقیق پایه‌ها بهتر است به دفترچه راهنمای یخچال خود مراجعه کنید و طرز تنظیم پایه‌ها را مطالعه نمایید.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

سخن پایانی

اگرچه نشتی آب یخچال، مشکل رایجی است که در بسیاری از مواقع دیده می‌شود؛ اما عدم توجه به این مشکل ممکن است مشکلات جدی در کارکرد یخچال ایجاد کند و منجر به بروز خساراتی مانند اختلال در عملکرد کمپرسور شود. بنابراین لازم است با بررسی دقیق علت آب دادن یخچال سامسونگ، مشکل را رفع کنید.

سوالات متداول

هزینه تعمیر نشتی آب یخچال سامسونگ چقدر است؟

هزینه تعمیر یخچال با توجه به‌علت مشکل و قطعه معیوب تعیین می‌شود و تا قبل از عیب‌یابی هزینه تعمیر آن مشخص نخواهد شد.

چطور مشکل آب دادن یخچال را حل کنیم؟

برای حل این مشکل، ابتدا باید یخچال را عیب‌یابی کنید و در صورتی که دلیل آن چندان تخصصی نباشد، می‌توانید شخصا مشکل را حل کنید. توصیه می‌کنیم در ابتدا تراز بودن یخچال و سالم بودن لاستیک دور درب را بررسی کنید. چنانچه در این موارد مشکلی وجود نداشت، برای بررسی تخصصی‌تر از یک تعمیرکار مجرب کمک بگیرید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا