تعمیر لباسشویی تعمیر ماشین لباسشویی

آموزش تعویض پولی ماشین لباسشویی

لوازم خانگیماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی از جمله ابزارهایی‌ است که در صورت مختل شدن عملکرد آن، با مشکلات زیادی مواجه می‌شویم. سبک زندگی مدرن باعث شده همه ما وابستگی زیادی به این نوع دستگاه‌ها داشته باشیم اما اکثر ما با ساختار دستگاه‌هایی همچون ماشین لباسشویی آشنایی زیادی نداریم. به همین دلیل در مواقعی که عملکرد این دستگاه‌ها با اختلال روبه‌رو می‌شود، سوالات زیادی در ذهن ما شکل می‌گیرد.

پولی یکی از قطعات ماشین لباسشویی است که به سختی خراب می‎‌شود اما در صورت برخورد آن با مشکل، عملکرد ماشین لباسشویی به کلی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. شاید بپرسید که پولی ماشین لباسشویی چیست و چه وظیفه‌ای در این دستگاه بر عهده دارد؟ در این مقاله تخصصی از مجله آچاره قصد بررسی نحوه تعویض پولی ماشین لباسشویی را داریم اما بهتر است ابتدا با این قسمت بیشتر آشنا شویم. پیشنهاد می‌کنیم که تا انتها با ما همراه باشید.

پولی ماشین لباسشویی چیست؟

به زبان ساده پولی ماشین لباسشویی یک چرخ نسبتا بزرگ و گرد است که در پشت درام و یا مخزن لباسشویی قرار دارد. یک تسمه بر روی این چرخ قرار گرفته که انرژی تولیدی موتور را به پولی منتقل کرده و باعث چرخش این قسمت می‌شود. در نتیجه چرخش پولی، درام یا مخزن دستگاه برای شستشوی لباس‌ها به حرکت در خواهد آمد.

با وجود این که این چرخه با یک مکانیسم بسیار ساده شکل گرفته است، بسیار کارآمد و قابل اعتماد است. پولی ماشین لباسشویی بسیار مستحکم بوده و احتمال شکستن آن بسیار پایین است ولی در صورتی که شکستگی در ساختار آن شکل بگیرد، عملکرد کل دستگاه با مخاطره روبه‌رو خواهد شد.

البته تعویض این قطعه دشوار نیست و به همین دلیل یادگیری نحوه تعویض پولی ماشین لباسشویی در شرایط موردنیاز، ضروری به نظر می‌رسد.

پولی ماشین لباسشویی چیست؟

تشخیص خرابی پولی لباسشویی

در این قسمت به توضیح علائمی خواهیم پرداخت که در صورت مشاهده آن‌ها باید از سلامت پولی ماشین لباسشویی خود اطمینان حاصل کنید. یکی از علائمی که در اکثر موارد به معنای خرابی پولی دستگاه شماست، خراب شدن تسمه می‌باشد. اگر در طول چند ماه گذشته چندین بار مجبور به اصلاح موقعیت تسمه و یا تعویض آن شده‌اید، احتمالا در جای اشتباهی به دنبال مشکل گشته‌اید.

در صورت خرابی متعدد تسمه، احتمالا عملکرد پولی ماشین لباسشویی با اختلال مواجه شده و سلامت این قسمت باید مورد بررسی قرار بگیرد. این مشکل به طور معمول در دستگاه‌هایی دیده می‌شود که در تولید آن‌ها از قطعات تقلبی استفاده شده و پولی آن‌ها، کیفیت قابل قبولی ندارد.
تعمیر لباسشویی
تعمیر ماشین لباسشویی

در بعضی از موارد شما با بررسی ظاهری این قسمت متوجه این عدم کیفیت خواهید شد. یکی از علائم دیگر خرابی پولی، چرخش آهسته درام یا مخزن می‌باشد. گاهی اوقات ساختار نامناسب پولی باعث تغییر شکل تسمه شده و در نتیجه آن چرخش درام با مشکل مواجه می‌شود.

برای بررسی و در ادامه تعویض پولی ماشین لباسشویی در ابتدا باید به آن دسترسی پیدا کرده و شرایط آن را به دقت بررسی کنید تا در صورت قطعی شدن وجود مشکل برای تعویض آن اقدامات لازم را در نظر بگیرید.

آموزش تعویض پولی ماشین لباسشویی

دسترسی به پولی

اولین قدم برای بررسی و یا تعویض پولی ماشین لباسشویی دسترسی پیدا کردن به این قسمت است. این مرحله روند پیچیده‌ای ندارد و شما می‌توانید با در نظر گرفتن چند نکته به راحتی آن را پشت سر بگذارید.

توجه داشته باشید که در تمام طول این مراحل رعایت نکات ایمنی در اولویت بوده و به هیچ عنوان نباید نادیده گرفته شوند. در ادامه  مقاله مراحلی که برای دسترسی به پولی باید انجام شوند را به ترتیب ذکر خواهیم کرد.

هشدار: قبل از شروع از عدم اتصال ماشین لباسشویی با برق اطمینان حاصل کرده و در صورت متصل بودن، دو شاخه را از پریز بکشید.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر لباسشویی!

  • در ابتدا باید پنل پشت ماشین لباسشویی را جدا کنید. به این منظور ابتدا دستگاه را در یک نقطه مناسب قرار داده و سپس با استفاده از یک پیچ گوشتی مناسب، پیچ‌های پشت پنل را باز کنید. پس از این که تمام پیچ‌ها باز شد، پنل پشتی را از دستگاه جدا کنید. پس از جدا شدن پنل پشتی، پولی ماشین لباسشویی روبه‌روی شما قرار خواهد داشت و شما به سادگی آن را مشاهده خواهید کرد.
  • بدون اینکه تسمه را جدا کنید، سلامت ظاهری پولی و تسمه را بررسی کنید.
  • در صورتی که در این مرحله مشکلی را مشاهده نکردید، باید تسمه را از موقعیت خود خارج کنید. در این راستا با یک دست تسمه را به طور ثابت نگه داشته و با دست دیگر پولی را بچرخانید تا تسمه آزاد شود.
  • سپس با هر دو دست پولی را در دو جهت بچرخانید و انگشت خود را به آرامی بر روی لبه آن قرار دهید. هدف از این کار بررسی سطح کار پولی است تا هرگونه لبه تیز، سوراخ و … در این قسمت شناسایی شود.
  • شکل پولی را مشاهده و هرگونه تغییر شکل را بررسی کنید.
  • تسمه را برای وجود هر گونه پارگی و یا ترک‌خوردگی چک کرده و در صورت وجود اشکال نسبت به تعویض آن اقدام کنید. مطمئن شوید که تسمه دچار تغییر نشده و به عنوان مثال برای پولی بزرگ (شل) نباشد.

در صورتی که متوجه وجود هر اشکالی در ساختار و شکل پولی شدید، مرحله بعد یعنی تعویض فولی ماشین لباسشویی فرا خواهد رسید. توجه داشته باشید که در صورت وجود هر گونه مشکل، آن را نادیده نگرفته و برای اصلاح آن در سریع‌ترین حالت ممکن اقدامات لازم را در نظر بگیرید. در ادامه به توضیح مراحل تعویض پولی ماشین لباسشویی خواهیم پرداخت.

تعمیرات تخصصی لباسشویی با آچاره

تعویض پولی ماشین لباسشویی

در صورتی که قصد تعویض فولی ماشین لباسشویی خود را دارید، مطمئن شوید که در این روند صرفا از قطعات مورد تایید سازنده دستگاه استفاده کرده و از به کار بردن قطعات تقلبی به شدت بپرهیزید. فراموش نکنید که تعمیرات لوازم خانگی می‌تواند برای شما خطرناک بوده و به شما آسیب وارد کند. در صورتی که با ساختار این دستگاه آشنایی نداشته و ممکن است در طول تعمیر آن با مشکل مواجه شوید، در ادامه مراحل این روند را به طور دقیق شرح خواهیم داد.

بیشتر بخوانید آموزش جامع نصب ماشین لباسشویی به زبان ساده

  1. در اولین قدم اتصال دستگاه با برق و آب را قطع کرده و اتصالات آن‌ها را جدا کنید.
  2. ماشین لباسشویی را در یک نقطه مناسب که کار کردن برای شما راحت است، قرار داده و اطراف آن را خالی کنید.
  3. با استفاده از پیچ گوشتی پیچ‌های قرار گرفته شده در قسمت پشت لباسشویی را باز کرده و خارج کنید.
  4. پنل پشتی را از دستگاه جدا کنید.
  5. سپس تسمه را از پولی و موتور جدا کرده و خارج کنید. (در صورت نیاز اقدامات لازم برای تعویض تسمه را در نظر بگیرید.)
  6. از آسیب‌دیدگی پولی اطمینان حاصل کنید.
  7. در مرحله بعد باید پولی از دستگاه جدا شود. به این منظور شما باید پولی را در حین باز کردن مهره آن به طور ثابت نگه داشته و از چرخش آن جلوگیری کنید. این قسمت می‌تواند کمی برای شما دشوار باشد. برای ثابت نگه داشتن پولی از یک ابزار استفاده کنید و با دست خود آن را نگیرید. زیرا فشار دست برای رسیدن به این هدف کافی نبوده و بهتر است از یک ابزار به عنوان اهرم استفاده شود. شما می‌توانید یک قطعه چوب محکم و یا میله فلزی را به عنوان اهرم در نظر بگیرید.
  8. با یک شعله‌افکن کمی قسمت مرکزی پولی را گرم کنید تا پیچ کمی راحت‌تر باز شود. پس از داغ شدن، باید این پیچ به وسیله گریس (WD-40) و یا مشابه آن کمی روان شود. سپس کمی صبر کنید تا گریس به تمام درزها نفوذ پیدا کند.
  9. ابزار اهرم مانند را در بین پره‌های پولی قرار داده از چرخش آن جلوگیری شود. سپس با استفاده ابزار مناسب پیچ پولی را در باز کرده و آن را جدا کنید. (پیچ را در جهت خلاف عقربه‌های ساعت چرخانده تا باز شود.) فراموش نکنید که واشر قرار گرفته شده در این قسمت را گم نکرده و از آن برای نصب پولی جدید استفاده کنید. حال زمان تعویض پولی ماشین لباسشویی فرا رسیده است.
  10. پولی جدید را در موقعیت خود قرار داده و به صورت کاملا محکم و ایمن ببندید.
  11. نکته : از اتصال مستحکم پولی و دستگاه اطمینان حاصل کنید.
  12. سپس تسمه را سر جای خود بازگردانده و از تناسب آن برای پولی مطمئن شوید. در صورت شل بون تسمه، آن را تعویض کنید زیرا در این صورت انرژی تولیدی موتور به درستی به درام منتقل نخواهد شد.
  13. با دست خود پولی را چرخانده و سلامت کلی چرخه را بررسی کنید. در صورتی که هیچ مشکلی وجود نداشت، پنل پشتی را دوباره در موقعیت خود قرار داده و با استفاده از پیچ گوشتی، پیچ‌های آن را کاملا ببندید.

تعویض پولی ماشین لباسشویی

قیمت پولی ماشین لباسشویی

هزینه‌ای که باید برای تهیه این قسمت در نظر بگیرید به طور مستقیم به کیفیت و برند آن وابسته است. قیمت پولی ماشین لباسشویی ثابت نبوده و عوامل مختلفی توان تاثیرگذاری بر آن را دارند. اما تشخیص کیفیت این قطعه کمی سخت است و معمولا برای افراد عادی امکان‌پذیر نمی‌باشد. پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از قیمت پولی ماشین لباسشویی بصورت رایگان استعلام قیمت بگیرید و نظر کارشناسان آچاره را جویا شوید.

بیشتر بخوانید ارور های ماشین لباسشویی سامسونگ و روش رفع خطا

در این مقاله قصد بررسی تعویض پولی ماشین لباسشویی را داشتیم و سعی کردیم با معرفی این قطعه و ذکر مراحل تعویض آن، به شما در این راستا کمک کنیم. در صورتی که در این مراحل با مشکل مواجه شدید، می‌توانید از متخصصین آچاره کمک بگیرید.

4.8/5 - (296 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر لباسشویی
تعمیر لباسشویی خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید