تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

علت بوق زدن یخچال نیکسان

لوازم خانگییخچال و فریزر

بوق زدن یخچال، مانند یک هشدار از ایرادی در قطعات و اجزای یخچال خبر می‌دهد و در این شرایط باید فورا در جهت عیب‌یابی این دستگاه اقدام کرد. زیرا نادیده گرفتن آن ممکن است خسارات جبران‌ناپذیری را با خود به همراه داشته باشد.

در این مقاله از مجله آچاره با ما همراه باشید تا با علت‌های رایج بوق زدن یخچال نیکسان و احتمال نیاز به تعمیر یخچال فریزر آشنا شوید.

مهم‌ترین دلایل بوق زدن یخچال نیکسان

آشنایی با دلایل بوق زدن یخچال نیکسان به نحوه عیب‌یابی و تعمیر سریع آن کمک بسیاری می‌کند. در ادامه به بررسی مهم‌ترین دلایل بوق زدن یخچال نیکسان می‌پردازیم:

1. خرابی لاستیک درب یخچال نیکسان (NIKSUN)

خوب بسته نشدن درب یخچال باعث می‌شود تا دستگاه سرمای مطلوبی نداشته باشد، در نتیجه شروع به بوق زدن خواهد کرد. بسته نشدن درب یخچال ممکن است ناشی از مشکل لاستیک درب آن باشد. بنابراین اگر با مشکل چفت نشدن درب و سرد نشدن یخچال نیکسان مواجه شدید، لاستیک درب آن را چک کنید.

علت بوق زدن یخچال نیکسان

2. معیوب بودن کمپرسور و رله یخچال نیکسان

کمپرسور‌ها با تبدیل گاز به مایع و پمپاژ آن به اپراتور باعث خنک شدن یخچال می‌شوند و این قطعه نقش کلیدی را در یخچال ایفا می‌کند. اگر کمپرسور به هر دلیلی آسیب ببیند، فرایند خنک کردن یخچال نیکسان انجام نمی‌شود در نتیجه، یخچال با عدم سرمایش مواجه خواهد شد. بنابراین اختلال در عملکرد کمپرسور می‌تواند علت بوق زدن یخچال باشد.
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

برای تعمیر یخچال از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

 

 

3. عدم تنظیم دمای یخچال NIKSUN

علت بوق زدن یخچال نیکسان می‌تواند عدم تنظیم صحیح دمای یخچال باشد. یخچال فریز نیکسان به گونه‌ای تنظیم شده است که در فصل‌های سرد و گرم سال، به دمای متفاوتی نیاز دارد. دمای استاندارد یخچال در زمستان 4 یا 5 و در تابستان 2 یا 3 درجه سانتی‌گراد است.

4. عدم کارکرد فن اوپراتور یخچال نیکسان

بهم خوردن تهویه‌ داخل یخچال نیکسان ممکن است باعث بوق زدن این وسیله شود. وظیفه‌ اصلی فن اپراتور، همگن کردن هوای داخل یخچال و آوردن سرما به داخل دستگاه است و عدم کارکرد این قطعه باعث بهم خوردن دمای یخچال و گرم شدن آن خواهد شد.

5. اختلال در برد الکترونیکی یخچال

برد الکترونیکی وظیفه زمان‌بندی برای خاموش و روشن شدن یخچال و دریافت و پردازش اطلاعات برای کارکرد صحیح قطعات آن را بر عهده دارد. بنابراین بروز اختلال در این قطعه می‌تواند بوق زدن یخچال نیکسان را به همراه داشته باشد.

6. سوخت یا از فشار افتادن موتور یخچال نیکسان

وظیفه کمپرسور فشرده کردن گاز برای تامین برودت یخچال است. در صورت از فشار افتادن موتور و کاسته شدن از قدرت آن، دستگاه شروع به گرم شدن می‌کند و لازم است تا موتور آن هرچه سریع‌تر تعویض شود. در چنین شرایطی نیز ممکن است یخچال نیکسان شروع به بوق زدن کند.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

7. خرابی فیلتر یخچال نیکسان

بوق زدن یخچال نیکسان می‌تواند ناشی از مسدود شدن فیلتر باشد. در صورت خرابی یا کثیف شدن فیلتر، یخچال نیکسان قادر به تولید برودت نخواهد بود.

مطلب پیشنهادی: نحوه تعویض فیلتر یخچال

8. انباشت مواد غذایی بیش از حد داخل یخچال نیکسان

وجود مواد غذایی بیش از حد می‌تواند کارکرد یخچال را با مشکل رو‌به‌رو کند، زیرا باعث می‌شود تا هوای کمتری درون یخچال جریان یابد که همین میزان نیز با باز و بسته شدن درب یخچال از بین می‌رود.

ضمن این که انباشت مواد غذایی، سرماساز‌های یخچال را نیز مسدود می‌کند. در هنگام قرار دادن مواد غذایی داخل یخچال نیکسان، به این نکته توجه داشته باشید که بسته‌های بزرگ را در انتهای محفظه دستگاه نگذارید.

برای تعمیر یخچال از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

علت بوق زدن یخچال نیکسان

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

9. یخ زدن اپراتور

همان‌طور که اشاره کردیم، یکی از علت‌های مهم بوق زدن یخچال، بهم خوردن دمای داخل آن است. یخ زدن اواپراتور یخچال باعث بالا رفتن سریع دمای یخچال و بوق زدن آن می‌شود. در این حالت پوشش اوپراتور را بردارید و آن را از نظر یخ‌زدگی بررسی کنید.

مطلب پیشنهادی: راهنمای تعمیر کمپرسور یخچال

سخن پایانی

بوق زدن یخچال از وجود ایراد در قطعات و اجزای یخچال خبر می‌دهد و در این شرایط باید فورا در جهت عیب‌یابی آن اقدام کرد. زیرا نادیده گرفتن آن ممکن است خسارات جبران‌ناپذیری را با خود به همراه داشته باشد.

در این مقاله از مجله آچاره با دلایل بوق زدن یخچال نیکسان آشنا شدیم. شما می‌توانید سوالات و دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا پاسخ خود را در کوتاه‌ترین زمان از متخصصین آچاره دریافت کنید.

3.1/5 - (14 امتیاز)

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا