کد خطای ماشین ظرفشویی زیمنس + روش رفع خطاها

لوازم خانگیماشین ظرفشویی

می‌دانیم که صفحه نمایش دیجیتالی ماشین ظرفشویی، نشان‌دهنده وضعیت سلامت دستگاه است. زیرا کدهای خطای احتمالی از طریق این صفحه نمایش به اطلاع ما می‌رسد. در ادامه، فهرستی از کد خطای ماشین ظرفشویی زیمنس را مرور می‌کنیم تا بدانیم که هر کدام از این خطاها نشان‌دهنده چه مشکلاتی در ماشین ظرفشویی هستند، همچنین دلایل احتمالی مشکل و راه حل موجود برای رفع آن‌ها را نیز بررسی می‌کنیم.

لطفاً توجه داشته باشید که کدهای خطای ماشین ظرفشویی تنها در صورتی نمایش داده می‌شوند که ماشین ظرفشویی شما، صفحه نمایش دیجیتالی داشته باشد. بنابراین ممکن است کدها و اقدامات پیشنهادی، در مورد ماشین ظرفشویی شما کارآیی نداشته باشند. در این مورد ، لطفاً دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی را بررسی کنید.

کدهای خطای ماشین ظرفشویی زیمنس

در ادامه این مقاله تمام کدهای خطای ماشین ظرفشویی زیمنس و روش رفع آنها را بررسی خواهید کرد.

کدهای خطاهای E01, E02, E03, E04, E05

این ارورها نشان از وجود قطعات الکترونیکی معیوب در ماشین ظرفشویی هستند و احتمالاً بدان معناست که یک خطای فنی رخ داده یا برنامه شستشو متوقف شده است. در این حالت ممکن است ماشین ظرفشویی شما نیاز به تعمیر داشته باشد.

راه حل: قبل از تماس با خدمات زیمنس، ماشین ظرفشویی خود را ری‌استارت کنید. برای انجام این کار، دستگاه را با استفاده از کلید ON/OFF، خاموش کنید، چند دقیقه صبر کنید، سپس دستگاه را مجدداً راه اندازی نمایید. اگر کد خطای ماشین ظرفشویی زیمنس، هنوز دیده می‌شود، شیر آب را ببندید و ماشین ظرفشویی را از پریز برق، جدا کنید. با خدمات تعمیر ماشین ظرفشویی آچاره تماس بگیرید و موضوع را گزارش دهید.

کد خطای E06 ماشین ظرفشویی زیمنس

در این حالت، ماشین ظرفشویی شما عیب در سنسور درب یا نقص قطعات الکترونیکی را تشخیص داده است. در این شرایط نیز بهتر است با آچاره تماس گرفته و کد خطای ماشین ظرفشویی Simens را اعلام نمایید.

کدهای خطای ماشین ظرفشویی زیمنس

کد خطای E07

نقصی در سیستم خشک‌کن ماشین ظرفشویی به وجود آمده است. اگر فن خشک کن ماشین ظرف شویی زیمنس شما دچار مشکل شود، این ارور بر روی نمایشگر آن ظاهر خواهد شد.

کد خطای E08 ماشین ظرفشویی زیمنس

در صورت مشاهده این خطا باید بدانید که میزان آب در لگن شستشو، بسیار کم بوده و سطح آن از حد مجاز پایین‌تر است. نحوه جاگذاری ظروف را بررسی کنید. ممکن است به خاطر کج شدن ظروف یا قابلمه‌ها، مقداری آب در آن‌ها جمع شده باشد و درنتیجه، آب داخل ماشین، برای شستشو ظروف، کافی نباشد. این احتمال هم وجود که ظروف شما قسمت ورودی آب را پوشانده باشند و جریان آب، محدود شده باشد.

کد خطای E09 و E011

نقصی در سیستم گرمایش ماشین ظرفشویی وجود دارد. با خدمات آچاره تماس بگیرید و کد خطای ماشین ظرفشویی زیمنس را که در صفحه نمایش می‌بینید را اعلام کنید.

کد خطای E10

ارورE10  به معنای نقصی در سیستم خشک‌کن ماشین ظرفشویی است.

کد خطای E12

المنت گرمایش ماشین ظرفشویی، آهکی یا کثیف شده است. لطفاً ماشین ظرفشویی را طبق دستورالعمل، رسوب‌زدایی کنید. با مطالعه راهنمای ماشین ظرفشویی می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد تمیز کردن ماشین ظرفشویی زیمنس کسب کنید.

کد خطای E14

در این شرایط، ماشین ظرفشویی سیستم حفاظت از آب را فعال کرده است زیرا نقصی در سیستم ورود آب در لگن شستشو رخ داده یا عیبی در منبع تغذیه آب، تشخیص داده شده است. در واقع مشکلی مربوط به ورود آب در ماشین ظرفشویی شما به وجود آمده است. برای رفع این مشکل، جریان آب را بررسی کنید و مطمئن شوید که شلنگ ورودی جریان آب، پیچ‌خوردگی نداشته باشند.

کد خطای E15 ماشین ظرفشویی زیمنس

ماشین ظرفشویی اخطار می‌دهد که آب، در کف لگن شستشو جمع شده است. ابتدا شیر را ببندید. سپس با خدمات آچاره تماس گرفته و مشکل خود را ثبت کنید تا کارشناسان در اسرع وقت به مشکل شما رسیدگی کنند.

کد خطای E16

نقصی در سیستم ورودی آب تشخیص داده شده است. بهتر است شیر آب را ببندید. جریان آب را بررسی کنید (مطمئن شوید که شلنگ ورودی آب، پیچ‌خوردگی نداشته باشند.). اگر این مشکل، چندین بار رخ داد، احتمالاً نقصی در دستگاه، وجود دارد. رفع این عیب نیاز به افراد ماهر دارد، بنابراین سریعا با آچاره تماس گرفته و مشکل خود را ثبت کنید.

کد خطای E18

ماشین ظرفشویی عیبی را در ورودی آب، تشخیص داده است. علت آن می‌تواند خم‌شدگی شیلنگ منبع آب یا آهکی‌شدن شیر آب باشد. همچنین ممکن است فیلتر در ورودی آب، مسدود شده باشد. لطفاً ورودی آب را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که هیچ‌گونه پیچیدگی در شلنگ آب، وجود نداشته باشد.

کد خطای E19

به‌طورکلی این خطا، مربوط به نقص در مخزن پخش‌کن است. برای رفع این مشکل نیاز به نیروهای ماهر دارید.

کدهای خطای ماشین ظرفشویی زیمنس

کدهای خطای E020 و E021

خطایی در مدار شستشو ماشین ظرفشویی رخ داده است که می‌تواند ناشی از خرابی پمپ گردش آب باشد. با ارتباط با کارشناسان آچاره می‌توانید مشکل ماشین ظرفشویی را رفع کنید.

کد خطای  E22

سیستم فیلتر ماشین ظرفشویی، کثیف یا مسدود شده است. لطفاً سیستم فیلتر را بررسی کرده و در زمینه “تمیز کردن فیلترهای ماشین ظرفشویی” اطلاعات خود را بالا ببرید.

کد خطای E23

این ارور ماشین ظرفشویی زیمنس، نشان‌دهنده خرابی پمپ آب فاضلاب ماشین ظرفشویی است. این خطا صرفاً توسط افراد ماهر قابل‌رفع است.

خدمات تعمیر ماشین ظرفشویی در محل

کدهای خطای E024 و E025 ماشین ظرفشویی زیمنس

تخلیه ماشین ظرفشویی به‌طور کامل انجام نمی‌شود. دلایل احتمالی این امر می‌تواند موارد زیر باشد:

  • پیچ خوردگی یا مسدود شدن شلنگ تخلیه.
  • ضعیف بودن اتصال سیفون.
  • پوشش پمپ به‌خوبی در جای خود قرار نگرفته است.
  • پمپ فاضلاب بسته شده است.

شیلنگ‌ها را بررسی کنید، برای این کار می‌توانید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. انتخابگر برنامه را روی “خاموش” تنظیم کنید.
  2. دوشاخه برق را بیرون بکشید.
  3. چک کنید که لوله تخلیه، بدون پیچ‌خوردگی، نصب شده باشد.
  4. بست شیلنگ روی سیفون را شل کنید.
  5. شلنگ تخلیه را به‌دقت جدا کنید.
  6. شلنگ تخلیه و سیفون را تمیز کنید.
  7. انتهای شیلنگ را در یک سطل نگه دارید و برنامه “تخلیه” را انتخاب کنید.
  8. شلنگ تخلیه را به سیفون وصل کرده و نشتی را بررسی کنید. دوباره انتهای شیلنگ را در یک سطل نگه دارید و برنامه “تخلیه” را انتخاب کنید.

احتیاط کنید: آب خروجی ممکن است داغ باشد!

کد خطای E26

این خطا نشان دهنده وجود قطعه‌ای معیوب و در نتیجه مشکلی در گردش آب است. ممکن است سیم کشی دستگاه به مشکل بر خورده باشد یا ولتاژ بالایی به آن اعمال شده باشد. این خطا نیاز به نیروی تعمیرکار ماهر دارد. کارشناسان آچاره می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

نمایی از ماشین ظرفشویی زیمنس

کد خطای E27 ماشین ظرفشویی زیمنس

نقصی در منبع تغذیه به وجود آمده یا ولتاژ کصرفی آن، بسیار کم شده است. در واقع ماشین ظرفشویی مشکلی ندارد و موضوع مربوط به ولتاژ دستگاه است. ولتاژ مصرفی و تأسیسات برق را بررسی کنید. می‌توانید اطلاعات بیشتر را در کتابچه راهنمای ماشین ظرفشویی پیدا کنید.

کد خطای E31

نقصی در سیستم خشک‌کن ماشین ظرفشویی به وجود آمده است. به همین دلیل، آب در طول فرآیند شستشو گرم نمی‌شود. هیتر دستگاه باید بررسی شود. همچنین ماشین ظرفشویی، قدر به استفاده از قابلیت خشک کن نیست. این ایراد نیاز به تعمیر توسط افراد ماهر دارد.

روشن شدن LED مربوط به شیر آب

فیلترهای تأمین آب یا سیستم ایمنی آب  Aqua-Stop، مسدود شده و جریان آب ماشین ظرفشویی، بسیار کند شده است. ممکن است شیر ​​آب، مسدود یا کثیف شده باشد و همین موضوع باعث کم شدن فشار آب شده است. همچنین ممکن است پیچ‌خوردگی در شلنگ تأمین آب به وجود آمده باشد. بنابراین ورودی آب را بررسی کرده و فیلترهای شلنگ تأمین آب را تمیز کنید. توجه داشته باشید که سیستم ایمنی Aqua-Stop استفاده شده در ماشین ظرفشویی زیمنس دارای سوپاپ برق است. از این رو نباید با آب تماس پیدا نکند!

نحوه رفع مشکل:

  1. شیر آب را ببندید.
  2. شلنگ را از شیر، خارج کنید.
  3. فیلترها را با استفاده از یک برس کوچک، تمیز کنید.
  4. شیلنگ را از پشت دستگاه خارج کرده، فیلتر را با انبردست بیرون آورده و تمیز کنید.
  5. شلنگ را دوباره وصل کرده و نشتی آن را بررسی کنید.

چشمک زدن صفحه نمایش

درب ماشین ظرفشویی شما به‌طور کامل، بسته نشده است. دوباره در را با دقت ببندید. اگر تأثیری نداشت، مطمئن شوید که هیچ جسمی از سبد بیرون نزده و مانع بسته شدن درب نشده باشد.

تصویر ماشین ظرفشویی زیمنس

روشن شدن نشانگر پر شدن نمک یا مایع شستشو

این اتفاق ممکن است چندین علت داشته باشد:

  1. نبود مایع شستشو
  2. نبود نمک
  3. سنسور، قرص نمک را تشخیص نمی‌دهد.

راهکار:

  • مخزن مایع شستشو را دوباره پرکنید.
  • نمک را دوباره درون ماشین ظرفشویی بریزید.
  • از نمک مخصوص دیگری استفاده کنید.

اگر نشانگر پر شدن نمک و مایع شستشو، خاموش بوده یا مقدار کافی نمک/مایع شستشو در دسترس است، لطفاً دفترچه راهنمای مصرف‌کننده، بخش مربوط به سیستم کاهش سختی آب/نمک مخصوص یا مواد شستشو را مطالعه نمایید.

سخن پایانی

با وجود اینکه در این مقاله با چندین کد خطای ماشین ظرفشویی زیمنس و روش حل آنها آشنا شدید؛ اما دیدیم که رفع تمام خطاها ساده نیست و گاها نیاز به حضور متخصص دارد. بهتر است برای افزایش عمر ماشین ظرفشویی هر چند وقت یکبار از یک تعمیرکار بخواهید آن را سرویس کند. در آچاره متخصصین ماهری به‌طور اختصاصی روی تعمیر ماشین ظرفشویی زیمنس کار می‌کنند. این متخصصین می‌توانند برای تعمیر، رفع خطا و سرویس ماشین ظرفشویی در خدمت شما باشند. برای استفاده از خدمات آچاره می‌توانید از سایت، اپلیکیشن و یا شماره تلفن اختصاصی آچاره به شماره 1471 استفاده کنید.

 

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا