سقف شیبدار و شیروانی فلزی: ویژگی‌ها، مزایا و انواع

ساختمانبازسازی و دکوراسیون

سقف از ضروریات هر ساختمانی است اما شما چه نوع سقفی را برای ساختمانتان مناسب‌ترین گزینه می‌دانید؟ تقریبا همه ما با 2 نوع سقف شیبدار یا شیروانی و سقف صاف آشنا هستیم ولی جالب است بدانید که هر کدام از این سقف‌ها به تنهایی به چندین نوع سقف دیگر تقسیم می‌شوند که هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود هستند. یکی از انواع مختلف سقف شیبدار یا شیروانی، سقف شیبدار فلزی است که طرفداران خاص خود را دارد. احتمالا می‌پرسید که این سقف دارای چه خصوصیاتی است؟ در این مقاله از مجله آچاره با بررسی خصوصیات سقف شیبدار و شیروانی فلزی، شما را با این نوع سقف بیشتر آشنا خواهیم کرد.

مزایا و انواع مختلف سقف شیبدار و شیروانی

آغاز استفاده از سقف شیبدار را می‌توان تلاشی در راستای جلوگیری از نفوذ آب باران یا برف به درون سرپناه دانست که با گذشت زمان با ایجاد تغییرات اساسی در ساختار آن، امروزه این نوع سقف را به یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌ها در بسیاری از کشورهای دنیا تبدیل کرده است.

همان‌طور که اشاره کردیم سقف شیبدار دارای انواع مختلفی است که هر کدام از آن‌ها با توجه به خصوصیاتشان، می‌توانند برای شما بهترین گزینه محسوب شوند. با این که در این مقاله قصد بررسی مشخصات و انواع سقف شیبدار فلزی را داریم، بهتر است ابتدا انواع مختلف این نوع سقف را مرور کنیم که عبارتند از:

  • سقف شیبدار فلزی
  • سقف شیبدار چوبی
  • سقف شیبدار سفالی
  • سقف شیبدار شینگل و …

با این که همه موارد ذکر شده دارای مزایای متعددی هستند اما به صورت کلی می‌توان از چند مورد اصلی به عنوان مزایای انواع سقف شیبدار نام برد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم می‌کنیم:

  1. جلوگیری از نشت و نفوذ آب
  2. کاهش میزان هدررفت انرژی
  3. نصب آسان‌تر نسب به مدل‌های دیگر
  4. نصب در مدت زمان کوتاه‌تر
  5. نگهداری و تعمیرات راحت‌تر
  6. تنوع بیشتر در ظاهر
  7. عمر مفید بسیار مناسب و …

با توجه به همه موارد ذکر شده و خصوصیات منحصربه‌فرد انواع سقف‌های شیبدار، امروزه به عقیده کارشناسان بازسازی ساختمان در بیشتر موارد سقف شیبدار و شیروانی فلزی بهترین گزینه‌ی پیش روی افراد محسوب می‌شود اما علت این موضوع چیست؟

سقف شیبدار و شیروانی فلزی

سقف شیبدار و شیروانی فلزی

یکی از سقف‌های شیبداری که در این سال‌ها استفاده از آن روند رو به رشدی داشته، نوع فلزی این سقف است که امروزه از مواد اولیه مختلفی ساخته می‌شود. اکثر مزیت‌های سقف شیبدار شامل این نوع سقف نیز می‌شود اما مزیت اصلی که می‌توان برای سقف شیبدار و شیروانی فلزی در نظر گرفت، عمر مفید و زیبایی آن است.

کارشناسان عمر مفید این نوع سقف را بین 70 تا 80 سال تخمین می‌زنند که این سقف را به یکی از بهترین گزینه‌ها در این زمینه تبدیل کرده است. همچنین ظاهر مدرن این سقف و تنوع رنگی بالای آن باعث شده که مصرف‌کنندگان به سقف شیبدار فلزی توجه ویژه‌ای نشان دهند. در ادامه از انواع مختلف این سقف نام برده و توضیحات مختصری راجع به هر کدام از آن‌ها ذکر می‌کنیم.

سقف شیب دار فلزی

بیشتر بخوانید: راهنمای نقاشی سقف ساختمان

1. سقف شیبدار فلزی ایستادرز

این نوع سقف شیبدار و شیروانی فلزی را می‌توان رایج‌ترین نوع این سقف در نظر گرفت که امروزه در مقیاس گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. ورق‌های این سقف معمولا به صورت رول شده به محل مدنظر انتقال یافته و سپس نصب می‌شوند. این عامل باعث کاهش هزینه‌های حمل و نقل این نوع سقف فلزی شده و شما می‌توانید به راحتی مقدمات نصب آن را فراهم کنید.

اصلی‌ترین ماده اولیه‌ای که در ساخت سقف فلزی ایستادرز استفاده می‌شود، فولاد بوده که بسته به نوع سقف با مواد اولیه دیگری ترکیب می‌شود. از این مواد می‌توان به روی، آلومینیوم، سیلیکون و … اشاره کرد. شما باید با توجه به موقعیت جغرافیایی ساختمان و پس از مشورت با کارشناسان یک نوع سقف فلزی ایستادرز که برای شما بیشترین کاربرد را دارد، انتخاب کنید.

سقف شیروانی فلزی

2. سقف شیبدار شینگل با تایل فلزی

در این نوع سقف شیبدار ابتدا تایل‌های فلزی بر روی سقف ساختمان قرار گرفته و سپس شینگل‌هایی با قطر بسیار پایین بر روی آن نصب می‌شوند. حال نوع این شینگل‌ها می‌تواند بنابر سلیقه کارفرما تغییر کرده تا در نهایت بهترین نتیجه حاصل شود.

امروزه شینگل‌ها در طرح‌ها و جنس‌های مختلفی ساخته می‌شوند تا علاوه بر تامین مقاومت در برابر نفوذ آب و …، زیبایی را نیز برای این نوع سقف به ارمغان بیاورند. از رایج‌ترین شینگل‌هایی که در این قسمت می‌توان از آن‌ها نام برد می‌توانیم به شینگل سفالی، شینگل سنگ‌ریزه و … اشاره کنیم.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

سقف فلزی

بیشتر بخوانید: سقف کاذب کناف

نکات مهم در نصب سقف شیبدار و شیروانی فلزی

با این که نصب این نوع سقف تقریبا روندی ساده دارد اما شما باید در این روند به برخی از نکات توجه ویژه‌ای داشته باشید. در ادامه به برخی از این نکات اشاره خواهیم کرد.

  1. قبل از آغاز روند نصب سقف فلزی حتما سطح زیرین را آماده کنید. روند آماده‌سازی این سطح شامل از بین بردن ناهمواری‌ها، اندازه‌گیری و محاسبه مقیاس و … می‌شود. این روند باعث کاهش حداکثری چالش‌های احتمالی در نصب سقف شیبدار فلزی خواهد شد.
  2. قطر تایل‌ها را حتما با توجه به شرایط جغرافیایی محل مدنظر خود انتخاب کرده تا در صورت تغییرات آب و هوایی با مشکل خاصی مواجه نشوید.
  3. نصب این سقف را حتما به کارشناسانی که دارای صلاحیت هستند بسپارید تا این روند با مدنظر داشتن استانداردها و شرایط مورد نظر سازنده سقف پشت سر گذاشته شود.
  4. مقاومت سقف انتخابی خود در برابر باد را حتما بررسی کرده و انتخاب نهایی را با دقت به این نکته انجام دهید.

سقف شیب دار فلزی

جمع‌بندی

در این مقاله از مجله آچاره تلاش کردیم که شما را با انواع مختلف سقف شیبدار و شیروانی فلزی آشنا کرده و اطلاعات لازم به این منظور را در اختیار شما قرار دهیم. فراموش نکنید که قبل از نهایی کردن انتخاب خود، حتما نظر کارشناسان را جویا شده تا در نهایت بهترین نتیجه برای شما حاصل شود. شما می‌توانید سوالات خود را در بخش نظرات با کارشناسان مجرب آچاره در میان گذاشته و پاسخ خود را در زمانی کوتاه دریافت کنید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا