تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

عیب‌یابی و تعمیر یخچال فریزر اسنوا 676

لوازم خانگییخچال و فریزر

همانطور که می‌دانید یخچال فریزر اسنوا در مدل‌های مختلفی تولید و وارد بازار می‌شود. انواع یخچال تک در، ساید بای ساید و فریزر بالا یا پایین را می‌توان برای دسته‌بندی یخچال فریزر اسنوا در نظر گرفت. لامپ ال ای دی بکار رفته در یخچال فریزر اسنوا مصرف برق بسیار کمتری نسبت به لامپ‌های معمولی دارد. طول عمر بالا و نوردهی بیشتر از مزیت‌های این مدل یخچال فریزر محسوب می‌شود. هدف اصلی تولید کنندگان یخچال فریزر اسنوا صرفه جویی در مصرف انرژی و حفاظت از محیط زیست است. از این رو گفته می‌شود که در تولیدات اسنوا از گاز R134 استفاده شده که بدون CFC می‌باشد. یخچال فریزر هم مانند هر وسیله برقی دیگری ممکن است دچار مشکلاتی شود. برای نمونه عیب یابی و تعمیر یخچال فریزر اسنوا 676 مستلزم آگاهی درباره قطعات مختلف این دستگاه و آشنایی با عملکرد هر بخش است. در ادامه با راهنمای عیب‌یابی یخچال فریزر اسنوا با شما هستیم.

عیب‌یابی یخچال فریزر اسنوا 676

داشتن اطلاعات کافی درباره قسمت‌های مختلف یخچال فریزر و عملکرد هر کدام همیشه راه حلی میانبر برای عیب یابی دقیق این وسیله برقی است. پس بهتر است قبل از شناخت ایرادات و کدهای خطای یخچال فریزر اسنوا 676 به بررسی قطعات اصلی آن بپردازیم.

1. لوله مویین

لوله مویین یا تیوب کاپیلاری نقش اصلی را در چرخه سرمایش یخچال فریزر بر عهده دارد. این لوله، فشار خنک کننده را کاهش می‌دهد و باعث رسیدن گاز فریون به نقطه جوش خواهد شد.

2. کمپرسور یخچال

به گردش درآمدن گاز فریون در کانال‌های اواپراتور را می‌توان وظیفه اصلی کمپرسور دانست. بعد از این گردش، گاز درون کانال و یخچال خنک خواهد شد.

3. کندانسور یا مبرد یخچال

بعد از اینکه کمپرسور بعد از دقایقی کار کردن شروع به گرم شدن می‌کند کندانسور وارد عمل می‌شود. کندانسور یا خنک کننده گاز فریون خروجی از کمپرسور را خنک می‌کند. در نتیجه دمای کمپرسور کاهش خواهد یافت. اختلال در عملکرد هر یک این قطعات و بخش‌ها می‌تواند باعث ایجاد مشکل در یخچال و نمایش کدهای خطا شود. در ادامه با انواع کدهای ارور یخچال فریزر اسنوا 676 آشنا می‌شویم.

کدهای ارور یخچال فریزر اسنوا  676

  1. کد خطای F1: این کد خطا نشان دهنده سرد نشدن اواپراتور موتور یخچال است. برای رفع این کد خطا باید برای از بین بردن یخ زدگی اواپراتور سریعا اقدام کنید.
  2. کد خطای F2: این کد خطا نشان دهنده خراب شدن سنسور فریزر است. برای رفع کد ارور باید سوکت سنسور را از نظر آسیب دیدگی بررسی کنید. چنانچه خراب است باید تعویض شود. برد مدار را نیز عوض نمایید.
  3. کد خطای F3: این کد خطا نشان دهنده خراب شدن سنسور یخچال است. برای رفع عیب باید مراحل مشابه کد خطای F2 را برای بررسی سنسور و برد مدار انجام دهید.
  4. کد خطای F4: این کد ارور نشان دهنده معیوب شدن سنسور دیفراست است. برای رفع خطا باید سنسور را چک کنید و اگر خراب شده آن را تعویض نمایید. می‌توانید تنظیم مجدد سنسور و تعویض برد را هم امتحان کنید.
  5. کد خطای F5: این کد خطا نشان دهنده عدم کارکرد دیفراست است. برای رفع این کد ارور باید المنت حرارتی را از نظر قطعی بررسی کنید.
  6. کد خطای F6: این کد خطا نشان دهنده خراب شدن آی سی حافظه ایپرام است. برای رفع ایراد و عوض کردن برد کنترل با تعمیرکار با تجربه تماس بگیرید.
    عیب یابی و تعمیر یخچال فریزر اسنوا 676
  7. کد خطای F7: این کد خطا نشان دهنده خرابی فن یخچال است. برای رفع این عیب باید فن یخچال را چک کنید و اگر خراب شده آن را تعویض نمایید.
  8. کد خطای F8: این کد خطا نشان دهنده خراب شدن فن فریزر است. برای رفع عیب ابتدا فن فریزر را بررسی کنید. اگر سوخته یا آسیب دیده باید آن را فورا تعویض نمایید.
  9. کد خطای H: این کد ارور نشان دهنده گرم بودن بیش از حد متعادل یخچال است. چنانچه دای یخچال به بالاتر از 18 درجه رسید این کد خطا نمایش داده می‌شود. ممکن است صدای بوق هم بشنوید. دلیل این کد خطا کم بودن گاز موتور است. برای رفع عیب بهتر است با تعمیرکار با تجربه تماس بگیرید.
  10. کد خطای H1: این کد خطا نشان دهنده گرمای فریزر است. اگر دمای فریزر اسنوا به بیشتر از 9 درجه برسد این کد خطا همراه با صدای بوقی به نمایش گذاشته می‌شود. دلیل آن هم کم بودن فشار گاز است. برای رفع این کد خطا باید با متخصص حرفه‌ای تماس بگیرید.

تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

7 مشکل یخچال فریزر اسنوا 676

به دفترچه راهنمای یخچال خود مراجعه کنید. اکثر کتابچه‌های راهنما فهرستی از مشکلات رایج و راه‌حل‌های بالقوه را شرح داده‌اند. برخی از رایج‌ترین مشکلات را می‌توان با کمی تمیز کردن، سفت کردن یا تراز کردن یخچال حل کرد. شاید بخواهید یک بازرسی سه ماهه انجام دهید تا مشکلات رایجی مانند ریزش آب در داخل یا خارج یخچال، تجمع خاک یا گرد و غبار روی کویل یا فن، صدا یا لرزش بیش از حد، چرخه مکرر و مشکلات فریزر را بررسی کنید. در ادامه برخی از مشکلات یخچال و  راه حل‌ها آورده شده است.

مشکل 1: تجمع آب روی زمین در جلو

وضعیت: تجمع آب روی زمین در جلو یا زیر یخچال

راه حل ممکن: لوله‌های معیوب را سفت یا تعویض کنید.

با شناسایی منبع نشتی یخچال خود شروع کنید. رایج‌ترین مشکل و اولین جایی که باید بررسی شود تامین آب به یخساز یا آبسرد کن یخچال است. به دنبال شیر قطع کننده آب، در زیر سینک یا نقطه‌ای نزدیک به یخچال باشید. پس از قطع آب، لوله‌های ترک خورده و فرسوده را تعویض کنید.

عیب یابی و تعمیر یخچال فریزر اسنوا 676

مشکل 2: نویز بیش از حد

وضعیت: در این حالت یخچال شما صداهایی شبیه به آسیاب کردن و خراشیدن می‌دهد.

راه حل ممکن: موتورهای فن دستگاه خود را که در کندانسور و اواپراتور قرار دارند بررسی و تمیز کنید.

اکثر یخچال‌های مدرن بدون برفک با یک کویل کندانسور فن خنک کار می‌کنند که در نزدیکی کمپرسور، در قسمت پشتی پایین یخچال قرار دارد. برای بررسی اینکه آیا فن به درستی کار می‌کند یا خیر، ابتدا برق یخچال را قطع کرده و پانل دسترسی عقب را بردارید. به دنبال هر گونه مانع یا زباله‌ای باشید که می‌تواند مانع از حرکت آزادانه فن شود. اگر هر یک از تیغه‌های فن آسیب دیده باشد یا اگر موتور دچار سایش شده باید این قطعات باید تعویض شوند. همچنین گیره‌های لاستیکی نصب را از نظر سایش بررسی کنید و در صورت لزوم تعویض نمایید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

مشکل 3: چرخه مکرر

وضعیت: یخچال به دفعات بیشتری روشن و خاموش می‌شود. یا بدتر از آن، اصلا روشن نمی‌شود.

راه حل ممکن: کویل‌های یخچال خود را گردگیری کنید.

چرخه مداوم اغلب نشان دهنده کثیف بودن کویل‌های کندانسور و تیغه‌های فن است. به خصوص اگر در خانه‌ حیوانات خانگی دارید گرد و غبار، زباله و موی حیوانات می‌تواند در امتداد پره‌های فن کندانسور و روی کویل‌ها جمع شود.

در موارد شدید، این وضعیت رله اضافه بار را قطع کرده و از روشن شدن یخچال جلوگیری می‌کند. اما راه حل این مشکل آسان است. برق دستگاه را خاموش کنید و پانل دسترسی عقب را بردارید. کویل‌ها، تیغه‌های فن و موتور را با ضمیمه برس جاروبرقی خود با دقت جارو بکشید.

برای کمک به جلوگیری از تجمع گرد و غبار در آینده، از یک تکه جوراب شلواری قدیمی استفاده کنید و آن را داخل پنل هواکش زیر درب قرار دهید تا زباله‌ها را قبل از رسیدن به سیم پیچ‌ها به دام بیندازند.

مشکل 4: یخ زدگی یخچال فریزر اسنوا 676

وضعیت: یخ زدگی در داخل یخچال

راه حل ممکن: هر شکافی را ببندید.

تجمع یخ و رطوبت در داخل محفظه فریزر یا یخچال معمولاً به دلیل آسیب دیدگی واشر درب یا پارگی درزگیر است. یک واشر یا درزگیر معیوب به هوای سرد اجازه می‌دهد که دائماً از دستگاه خارج شود و رطوبت اضافی وارد شود و لایه‌ای از یخ ایجاد کند. لایه‌ای که در نهایت به یک سد یخی تبدیل می‌شود. برای اینکه ببینید آیا نشتی وجود دارد یک چراغ قوه پرقدرت را در داخل فریزر بچسبانید که پرتو آن به سمت در باشد و آن را داخل آن ببندید. چراغ‌های آشپزخانه را خاموش کنید.

در صورت خروج نور از اطراف درب، واشر معیوب را تعویض کنید. واشرها را به طور منظم تمیز کنید تا به انعطاف‌پذیری و عملکرد صحیح آنها کمک کنید.

مشکل 5: یخساز یخ تولید نمی‌کند

وضعیت: یخساز یخچال شما کار نمی‌کند.

راه حل ممکن: یخساز را ریست کنید.

بررسی کنید که آیا سیم کنار مجموعه یخساز بلند شده که نشان دهنده خاموش بودن دستگاه است. به طور معمول، یک اهرم قرمز وجود دارد که سیم را در موقعیت “روشن” پایین می‌آورد. اگر هیچ اهرمی وجود ندارد به آرامی خود سیم را پایین بکشید تا دستگاه روشن شود.

مشکل دیگر گرفتگی یا نشتی در سیستم تامین آب است. لوله پرکننده و قسمت فنجان پرکننده در پشت یخ‌ساز را بررسی کنید تا مطمئن شوید که هیچ چیزی مانع جریان آب نمی‌شود. گاهی اوقات تجمع یخ می‌تواند لوله پرکننده را مسدود کند. می‌توانید آن را با استفاده از سشوار یخ زدایی کنید.

عیب یابی و تعمیر یخچال فریزر اسنوا 676

مشکل 6: رطوبت بیش از حد در داخل یخچال

وضعیت: داخل یخچال شما نشتی وجود دارد.

راه حل ممکن: لوله تخلیه را تمیز و پاک کنید.

بسیاری از یخچال‌ها دارای یک لوله تخلیه هستند که رطوبت اضافی را به ظرف تخلیه زیر یخچال هدایت می‌کند. در آنجا فن اواپراتور روی آن می‌دمد تا رطوبت را پخش کند. اگر لوله تخلیه توسط نشت مواد غذایی یا باقی مانده‌های دیگر مسدود شود این رطوبت به داخل یخچال وارد می‌شود.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

برق یخچال را قطع کنید و به دنبال دوشاخه تخلیه باشید که در پشت یا پایین قسمت اصلی یخچال قرار دارد. در مرحله بعد از یک قیف استفاده کنید تا محلول 50-50 سفید کننده و آب گرم یا اگر ترجیح می‌دهید سرکه سفید و آب گرم را وارد لوله تخلیه کنید.

این کار را چندین بار تکرار کنید و سپس ظرف تخلیه را بردارید و تمیز کنید.

مشکل7: در بسته یا مهر و موم نمی‌شود

وضعیت: درزگیر درب شما با لبه‌های یخچال تماس کامل ندارد.

راه حل ممکن: درزگیرهای درب را به طور منظم بررسی و با یک پارچه مرطوب تمیز کنید. هر درزگیر پاره شده یا آسیب دیده را تعویض نمایید. مطمئن شوید که یخچال تراز باشد تا درب آن به‌درستی بسته شود.

برای اینکه یخچال شما کار خود را انجام دهد و مواد غذایی فاسد نشوند باید درها بسته شوند. هر بار که در یخچال را باز می‌کنید دمای داخلی افزایش می‌یابد و موتور را مجبور می‌کند تا برای کاهش دما به حد مطلوب، اضافه کار کند. همین امر در مورد درزگیرهای درب نیز صدق می‌کند. یخچال تنها زمانی به‌درستی کار می‌کند که درزگیر درب محکم و در تماس کامل با بدنه یخچال باشد. ریختن مایعات، ذرات غذا، زباله‌ها یا گرد و غبار می‌تواند در چین‌های درزگیر جمع شود و از بسته شدن مناسب درهای یخچال جلوگیری کند.

شما باید به طور مرتب درزگیرها را با یک پارچه تمیز و مرطوب پاک کنید تا مطمئن شوید که آنها می‌توانند کار خود را به خوبی انجام دهند.

جمع‌بندی

آیا نمی‌دانید مشکل یخچال فریزر اسنوا 6767 شما چیست یا چگونه می‌توانید آن را تعمیر کنید؟ آیا فریزر به اندازه کافی سرد است، اما محفظه غذای تازه گرم می‌شود؟ آیا از داخل فریزر یا پشت یخچال شما صدای غیر عادی می‌آید؟ یک لحظه به علائم یخچال خود توجه کنید چون ارزش وقت گذاشتن را دارد. یخچال‌ها معمولاً بسیار قابل اعتماد هستند و سال‌ها کارکرد بدون مشکل ارائه می‌دهند. با این حال برای اینکه بیشترین استفاده را از یخچال خود ببرید، باید کمی از زمان خود را صرف عیب یابی و تعمیر یخچال فریزر اسنوا 676 خود کنید تا از عملکرد آن مطمئن شوید.

در آچاره علاوه بر تهران، امکان ثبت سفارش تعمیر و سرویس یخچال در اصفهان نیز وجود دارد.

4.8/5 - (26 امتیاز)

1 دیدگاه

  1. درود
    یخچال فریزر های مدل ۶۷۶ اسنوا بیشتر مشکل برفک زدایی دارد که یه سیم کشی اصلاحی داره که ایراد کاملا برطرف میشه.که شما تو مطالبی که نوشتید اشاره ای به این موضوع نشده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید