تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

لیست کد خطای کولر گازی اینورتر اسنوا

سرمایش و گرمایشسرمایشکولر گازی و داکت اسپلیت

حتی اگر بهترین کولر گازی اینورتر را داشته باشید کدهای خطا بخشی جدانشدنی از آن‌ها هستند. بسیاری از ما یک یا دو بار این کدهای خطا را دیده‌ایم و به طور طبیعی نگران این شده‌ایم که آیا کولر گازی خراب شده یا راه‌هایی وجود دارد که بتوانیم آن را تعمیر کنیم.

بسیاری از کدهای خطای کولر گازی اینورتر اسنوا به‌آسانی قابل رفع هستند و فقط به یک راهنمای عیب یابی سریع نیاز دارند اما شاید لازم باشد خطاهای دیگر را کمی جدی‌تر بگیرید. برای همین منظور ما این مقاله را گردآوری کرده‌ایم تا ببینیم کد خطای کولر گازی اینورتر اسنوا به چه معنا هستند و دلایل نمایش این خطاها در کولر گازی را توضیح دهیم.

دلایل کلی نمایش خطاهای کولر گازی اینورتر اسنوا

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می‌شود کولر گازی شما کد خطا نشان دهد اما بیشتر دلایل کلی مواردی هستند که در ادامه ذکر می‌کنیم.

  • تمام شدن گاز کولر
  • فرسودگی واحد مخصوصا برای واحدهای قدیمی
  • نقص فنی
  • تغییرات ناگهانی آب و هوایی
  • مشکلات مربوط به سوئیچ‌ها و دوشاخه‌ها
  • قطع کننده مدار
  • کاهش منبع تغذیه محلی
  • یخ زدایی
  • تاخیر در راه اندازی کمپرسور
  • تاخیر در شروع فن پس از روشن شدن

اگر یکی از این دلایل باعث شود کولر گازی شما به درستی کار نکند یک راه این است که کولر گازی خود را ریست کنید. تنظیم مجدد به معنای روشن و خاموش کردن نیست. بلکه باید حافظه موجود روی برد کولر گازی را پاک کنید تا یک راه اندازی مجدد شروع شود.

درباره کدهای خطای کولر گازی اینورتر اسنوا چه می‌دانید؟

هیچ کس عیوب فنی را دوست ندارد به خصوص زمانی که موضوع مربوط به راحتی و آسایش باشد. اما متاسفانه این چیزی است که همیشه بتوان از آن اجتناب کرد. امروزه خانه‌ها و دفاتر کار برای راحتی فعالیت‌های روزمره از فناوری استفاده می‌کنند و احتمال مشکلات فنی افزایش می‌‌یابد. خوشبختانه بسیاری از این موارد را می‌توان با راه اندازی مجدد کولر بدون ایجاد اختلال در عملکرد آن برای مدت طولانی برطرف کرد.

سیستم‌های کولر گازی اینورتر اسنوا  نیز به گونه‌ای ساخته شده‌اند که تعمیر و نگهداری اولیه توسط اپراتور انجام شود.

  • تعویض فیلتر برای بهبود جریان هوا
  • بازرسی کانال‌ها و نظافت عمومی
  • از بین بردن علل گرفتگی در اطراف واحدهای بیرونی

در حالی که این راه حل‌های سریع به کاربر اجازه می‌دهند تا راحتی را افزایش دهند اما مشکلاتی وجود دارد که فقط یک متخصص می‌تواند آنها را شناسایی و حل کند.

کدهای خطا چیست؟

کدهای خطا نشان می‌دهند یک دستگاه، قطعه یا ماشین دارای مشکلی در سیستم خود است. به طور کلی هرچه سیستم پیچیده تر باشد کدهای خطا خاص تر هستند. در این مورد، ما به کد خطای کولر گازی اینورتر اسنوا اشاره می‌کنیم که هنگام تشخیص نقص فنی ظاهر می‌شوند. کد خطای کولر گازی اینورتر اسنوا هشداری است که به تکنسین می‌گوید که مشکل از کجاست.

اگر یک تکنسین مجبور باشد مشکل را بدون هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه چه چیزی می‌تواند باعث آن شود یا به کدام قسمت مربوط است تشخیص دهد کار دشوارتر می‌شود. بنابراین دانستن کدهای خطا نه تنها تعمیر را برای تکنسین آسان‌تر می‌کند بلکه به این معنی است که مشتری می‌تواند تا حد امکان سریع و ایمن از کولر گازی خود استفاده کند.

پس از ایجاد خطا در سیستم، کدهای خطا در همه انواع کولر گازی به راحتی یافت می‌شوند. واحدهای داخلی آنها را روی صفحه کنترل خود نشان می‌دهند و واحدهای بیرونی کدهای خطا را روی پنل که در پشت در قابل جدا شدن قرار دارد نمایش خواهند داد علاوه بر این، زبان کدهای خطا در همه محصولات در هر محدوده‌ای استفاده می‌شود و اکثر این کدها در مناطق مختلف در سراسر جهان یکسان هستند.

کد خطای کولر گازی اینورتر اسنوا

آشنایی با کدهای خطای کولر گازی اینورتر اسنوا

برای رفع مشکلات کولر گازی باید با کدهای خطای آن‌ها آشنا باشیم. در ادامه با فهرستی از کدهای خطای کولر گازی اینورتر اسنوا با شما همراه هستیم.
تعمیر کولر گازی
تعمیر کولر گازی

  • کد ارور E0

این کد خطا نشان دهنده وجود خرابی در اتصالات بین واحد داخلی و بیرونی کولر گازی است. در این شرایط شاهد چشمک زدن LEDهای مربوط به Run و Time در سیستم کولر هستیم. سپس کد خطای E0 روی صفحه نمایش قابل مشاهده است. راه حل این کد خطا بررسی اتصالات کابل‌های ارتباطی بین واحدهای داخلی و بیرونی است.

  • کد ارور E1

خراب شدن سنسور واحد بیرونی دلیل اصلی نمایش کد خطای E1 است. در این شرایط LED مرتبط با Run هر 8 ثانیه بطور خودکار روشن می‌شود. برای رفع این کد خطا باید میزان اهم سنسور را چک کنید. اگر ایرادی پیدا کردید بهتر است سنسور را تعویض نمایید. اگر مشکل از سنسور نیست برد کنترل کولر و سیم‌های ارتباطی واحدها را بررسی کنید.

  • کد ارور E2

اگر سنسور دمای مربوط به سیم پیچ واحد داخلی دچار ایرادی شود کد ارور E2 نمایش داده می‌شود. در این شرایط LED مرتبط با Run هر 8 ثانیه بطور خودکار روشن می‌شود. برای رفع این مشکل ابتدا مقدار اهم مربوط به سنسور را بررسی کرده و اگر خراب است آن را تعویض کنید. اگر کد خطا رفع نشد برد کنترل کولر و سیم کشی‌ها را چک کنید.

  • کد ارور E3

اگر سنسور دمای مربوط به سیم پیچ واحد بیرونی دچار مشکل شود کد ارور E3 نمایش داده می‌شود. در این شرایط LED مرتبط با Run هر 8 ثانیه بطور خودکار روشن می‌شود. برای رفع این کد خطا ابتدا سنسور را بررسی کنید و سپس به سراغ اهم سنسور بروید. اگر ایراد از سنسور نیست باید برد کولر و سیم کشی‌های سنسور را مورد بررسی قرار دهید.

  • کد ارور E4

وضعیت غیر عادی کولر گازی دلیل نمایش این کد خطا است. در این شرایط LED مرتبط با Run هر 8 ثانیه بطور خودکار روشن می‌شود. برای رفع این کد خطا باید کل سیستم را مورد بررسی قرار دهید. برد کولر، سیم کشی‌ها و عملکرد سنسورها باید چک شوند.

  • کد ارور E5

اگر در عملکرد بخش‌های مختلف کولر ناهماهنگی وجود داشته باشد کد ارور E5 نمایش داده می‌شود. همچنین چراغ LED مرتبط با Run به مدت 5 بار هر 8 ثانیه بطور خودکار روشن می‌شود. برای رفع این مشکل بهتر است از متخصص باتجربه کمک بگیرید. برای عیب یابی به بررسی دقیق اجزای سیستم نیاز است.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کولر گازی!

مطلب پیشنهادی:کولر گازی اینورتر یا کولر گازی معمولی؟

  • کد ارور E6

این کد خطا نشان دهنده وجود ایراد در موتور فن قسمت داخلی کولر گازی اینورتر اسنوا است. در این شرایط LED مرتبط با Run هر 8 ثانیه بطور خودکار روشن می‌شود. برای رفع این ایراد باید موتور فن کولر را از نظر سوختگی بررسی کنید. اگر سوخته باید تعویض شود. چنانچه موتور فن سالم باشد مرحله بعدی بررسی برد اصلی یا سیم کشی‌ها خواهد بود.

کدهای خطای کولر گازی اینورتر

  • کد ارور E7

اگر عملکرد سنسور دمای واحد بیرونی دستگاه دچار مشکل شود چراغ LED مرتبط با Run به مدت 7 بار هر 8 ثانیه بطور خودکار روشن می‌شود. برای رفع این کد خطا باید عملکرد سنسور و اهم آن را چک کنید. اگر خراب هستند باید تعویض شوند. اگر ایراد از سنسور نباشد باید برد کولر و سیم کشی‌های سنسور را چک کنید.

  • کد ارور E8

اگر سنسور دمای تخلیه در کولر گازی با مشکل مواجه شود چراغ LED مرتبط با Run هر 8 ثانیه یک بار روشن می‌شود. تعداد دفعات روشن شدن چراغ LED در این کد خطا 8 بار است. برای رفع این کد خطا باید عملکرد سنسور و اهم آن را مورد بررسی قرار دهید. اگر سنسور دمای تخلیه مشکلی ندارد برد اصلی کولر و سیم کشی‌ها را مورد بررسی دقیق قرار دهید.

  • کد ارور E9

وجود وضعیت غیر عادی در ماژول اینورتر کولر گازی اسنوا باعث نمایش کد ارور E9 می‌شود. در این شرایط LED مرتبط با Run هر 8 ثانیه به مدت 9 بار روشن می‌شود. برای رفع این کد خطا باید برد کولر گازی را بررسی کنید و در صورت نیاز به تعمیر از متخصصان کولرگازی این کار کمک بگیرید.

  • کد ارور EA

کد ارور EA زمانی نمایش داده می‌شود که عملکرد سنسور با مشکل روبرو شود. در این وضعیت LED مربوط به Run در هر ۸ ثانیه به مدت 11 بار روشن می‌شود. شاید فاز و نول سیستم کولر گازی بالعکس شده باشد. برای رفع این کد خطا باید وضعیت سنسور را بررسی کنید. سپس سنسور جریان و سیم‌ کشی‌ ورودی به کولر را چک کنید.

  • کد ارور EC

اگر اتصال واحد بیرونی کولر قطع شود کد ارور EC نمایش داده می‌شود. در این شرایط LEDهای Run و Time کولر گازی بطور مداوم چشمک می‌زنند. برای رفع این کد خطا باید برد کولر و تمامی اتصالات برق را به دقت بررسی کنید.

  • کد ارور EE

کد ارور EE مربوط به خرابی EEPROM کولر گازی اینورتر اسنوا است. ارور EE، به پاک شدن برنامه کولر منتهی شده و LED مرتبط با Run به طور خودکار 12 بار هر ۸ ثانیه روشن می‌شود. برای رفع این کد خطا باید سیستم کولر گازی را ریست کنید.

  • کد ارور EF

خرابی موتور فن واحد بیرونی کولر گازی علت نمایش کد ارور EF است. در این شرایط مربوط به Run به طور اتومات هر 8 ثانیه 10 بار روشن شده و این کد خطا نمایش داده می‌شود. اگر موتور فن واحد بیرونی سوخته باشد باید فورا برای تعویض آن اقدام کنید. اما اگر بعد از بررسی‌ها متوجه شدید موتور فن ایرادی ندارد مدار برد اصلی و سیم کشی سیستم کولر را چک کنید.

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر گازی

  • کد ارور EP

ارور EP به معنای خراب شدن سوئیچ مربوط به دمای بالای کمپرسور است. در این وضعیت LED مرتبط با Run به طور خودکار هر 8 ثانیه 13 بار روشن خواهد شد. در این شرایط بالا بودن دمای کمپرسور باعث آسیب دیدن بخش‌های دیگر کولر می‌شود. برای رفع این مشکل باید در سریع ترین زمان سوئیج مربوطه را تعویض یا تعمیر کنید.

کد خطای کولر گازی اینورتر اسنوا

  • کد ارور EU

چنانچه سنسور ولتاژ در کولر گازی اینورتر اسنوا دچار مشکل شود LED مربوط به Run به طور اتومات 14 بار در هر 8 ثانیه روشن می‌شود. سپس کد ارور EU روی صفحه نمایش ظاهر خواهد شد. برای رفع این کد خطا باید ابتدا اهم سنسور ولتاژ کولر گازی را مورد بررسی قرار دهید. اگر سنسور سالم است برد اصلی و سیم کشی‌ها را چک کنید.

  • کد ارور EH

اگر سنسور دمای ورودی کولر گازی دچار خرابی شود کد ارور EH روی صفحه نمایش کولر اسنوا ظاهر می‌شود. در این شرایط LED مرتبط با Run به طور خودکار به مدت 15 بار هر ۸ ثانیه روشن خواهد شد. برای رفع این کد خطا باید اهم سنسور را به دقت اندازه بگیرید و اگر خراب شده آن را تعویض نمایید. چنانچه سنسور سالم باشد به سراغ برد اصلی و سیم کشی‌ها بروید و آن‌ها را چک کنید.

مطلب پیشنهادی:عیب یابی یخچال فریزر اسنوا

جمع بندی

سیستم کولر گازی در ایجاد آرامش در طول دوره‌های نوسان دما بسیار موثر است چون گرمایش و سرمایش را بطور همزمان فراهم می‌کند. در عین حال همانند هر وسیله برقی دیگری کولر گازی اینورتر اسنوا نیز ممکن است دچار مشکلاتی قابل حل شود. در این مقاله رایج ترین خطاهایی که ممکن است در سیستم کولر گازی اسنوا مشاهده کنید را فهرست کردیم. با شناخت هر یک از این کدهای خطا دفعه بعد که با تکنسین تماس می‌گیرید می‌دانید که باید روی چه چیزی کار کند و آیا این کار را به درستی انجام می‌دهد یا خیر.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر گازی
خدمات تخصصی تعمیر کولر گازی با آچاره

 

کلیک کنید