تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

دلایل خرابی بک لایت تلویزیون اسنوا چیست؟

لوازم خانگیتلویزیون

آیا تا به حال برای شما پیش آمده که با وجود روشن بودن صفحه نمایش تلویزیون هیچ تصویری روی آن مشاهده نکنید؟ خرابی بک لایت تلویزیون یکی از دلایل این وضعیت است. علت خرابی نور پس‌ز‌مینه در برندهای مختلف تلویزیون تا حد زیادی به هم شباهت دارد. در این مقاله ما برند اسنوا را بررسی کرده‌ایم. با ما همراه باشید تا دلایل خرابی بک لایت تلویزیون اسنوا را با هم مرور کنیم.

نکات کلیدی

    • بک لایت در واقع منبع نور تلویزیون است و بدون آن تصویرِ دستگاه قابل مشاهده نیست.
    • دلایلی همچون نوسان جریان برق، آسیب فیزیکی، خرابی برد اصلی، معیوب بودن لامپ‌های LED و مشکلات برد درایور منجر به خرابی بک لایت تلویزیون سونی می‌شوند.
    • برای تعمیر بک لایت یا باید کل نوار لامپ‌های LED یا صرفا لامپ‌های سوخته را تعویض کرد.

علت خرابی بک لایت تلویزیون اسنوا چیست؟

همان‌طور که از نام «بک لایت» یا «نور پس‌ز‌مینه» مشخص است، نور صفحه نمایش تلویزیون ما به آن بستگی دارد. در واقع نور پس‌ز‌مینه منبع نور تلویزیون است. اگر این منبع، نوری نداشته باشد، هیچ تصویری روی صفحه قابل نمایش نخواهد بود و شما راهی جز تعمیر تلویزیون خود پیش رویتان ندارید. علت خراب شدن لایت تلویزیون اسنوا در اکثر موارد به 2 جزء اساسی تشکیل‌دهنده نور پس‌ز‌مینه بستگی دارد:

  • برد/ پاور برد درایور نور پس‌ز‌مینه
  • نوارهای نور پس‌ز‌مینه

نگران نباشید! حل مشکل خرابی بک لایت تلویزیون اسنوا از آنچه به‌نظر می‌رسد، راحت‌تر است. در این مقاله نکات مهم آن را به شما می‌گوییم. هرچند توصیه می‌کنیم در صورت مواجهه با این مشکل به نمایندگی‌های مجاز اسنوا مراجعه کرده و از آن‌ها کمک بخواهید.خرابی بک لایت تلویزیون اسنوا

دلایل خرابی بک لایت تلویزیون اسنوا

اختلال در نور پس‌ز‌مینه تلویزیون اسنوا به دلایل ذیل ایجاد می‌شود:

    • افزایش ناگهانی جریان برق
    • معیوب بودن لامپ‌های LED پس‌ز‌مینه
    • مشکلات برد درایور LED
    • مشکلات پاوربرد / برد اصلی
    • آسیب‌های فیزیکی یا آبی

تعمیر تلویزیون در محل
تعمیر تلویزیون در محل

نشانه‌های خرابی بک لایت تلویزیون snowa

علائم زیر نشان می‌دهند که نور بک لایت تلویزیون اسنوا مشکل دارد:

  1. تلویزیون روشن می‌شود، اما هیچ تصویری را نشان نمی‌دهد.
  2. صفحه تلویزیون کم نور است. (در این حالت احتمالاً در لامپ‌های LED مشکلی وجود دارد.)
  3. صفحه نمایش سوسو می‌زند. (نشان‌دهنده اینکه پایان عمر LED ها نزدیک است.)
  4. وجود تیرگی در برخی بخش‌های تلویزیون (احتمالاً لامپ LED آن قسمت‌ها از کار افتاده است.)
  5. دیدن نقاط روشن روی صفحه نمایش
  6. خارج شدن نور از لبه‌های تلویزیون (نشت نور) نشان می‌دهد که لامپ‌های LED درون تلویزیون حرکت کرده‌اند.

نحوه حل مشکل خرابی بک لایت تلویزیون اسنوا

مشکلات نور پس‌ز‌مینه فقط در تلویزیون‌های LED رخ می‌دهند؛ زیرا تلویزیون‌های QLED و OLED نور پس‌ز‌مینه ندارند. تلویزیون‌های LCD از نور پس‌ز‌مینه ساخته‌شده از لامپ‌های فلوئورسنت استفاده می‌کردند که اکنون تولید آن‌ها به دلیل قدیمی بودن تکنولوژی مورد استفاده متوقف شده است.

برای تعمیر نور پس‌ز‌مینه به نکات ذیل توجه کنید:

  • در ابتدا باید مطمئن باشید که مشکل از نور پس‌ز‌مینه است. یک راه آسان برای تشخیص این امر، گرفتن نور سفید روی صفحه است. اگر هنگام گرفتن نور روی صفحه گرافیک نشان داده شود، دستگاه دارای مشکل نور پس‌ز‌مینه است.
  • توصیه می‌کنیم تلویزیون را روی یک تشک نرم با صفحه نمایش رو به پایین قرار دهید تا از ایجاد خراش روی صفحه جلوگیری شود.
  • برای ردیابی و اینکه بتوانید مجدداً قطعات تلویزیون را سوار کرده و آن را به حالت اول برگردانید، از تمام مراحل تعمیر عکس بگیرید.
  • پیچ‌ها را درون فنجانی قرار دهید و روی آن‌ها برچسب بزنید تا مشخص شود که مربوط به کدام قسمت هستند.

خدمات پیشنهادی آچاره: نصاب تلویزیون روی دیوار


نحوه تعویض بک لایت تلویزیون اسنوا

تعمیر بک لایت تلویزیون اسنوا

برای تعمیر بک لایت تلویزیون باید کل لامپ‌های LED یا قسمتی از آن‌ها که دچار آسیب شده است، تعویض گردد. از آنجا که این عمل حساس است و در صورت انجام اشتباه ممکن است به بقیه قسمت‌ها نیز آسیب بزند، بهتر است انجام آن را به یک تکنسین بسپارید.

گاهی اوقات تعویض بخشی از شاخه خراب با گذر زمان ممکن است به دیگر بخش‌ها نیز آسیب وارد کرده و کل LED‌ها را دچار مشکل کند. همچنین اگر تعداد زیادی از لامپ‌ها سوخته باشند، باید کل بک لایت تعویض شود. تشخیص این امر به عهده متخصص است. در نتیجه توصیه می‌کنیم برای حل مشکل خراب شدن بک لایت تلویزیون اسنوا از کمک افراد دارای صلاحیت استفاده کنید. در این شرایط آچاره با هزاران کارشناس مجرب در کنار شما خواهد بود.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر تلویزیون!

نحوه تعویض بک لایت تلویزیون اسنوا

2 روش برای تعویض بک لایت تلویزیون اسنوا وجود دارد:

  • تعویض کل نوار LED بک لایت
  • تعویض یک لامپ LED

نحوه تعویض کل نوار LED بک لایت تلویزیون اسنوا

این روش هزینه بیشتری دارد؛ زیرا کل نوار آسیب‌دیده باید تعویض شود. برای تهیه نوار بک لایت جدید باید تعداد، اندازه و ولتاژ لامپ‌های LED را بررسی کرده و نوار جدید را خریداری کنید.علت روشن نشدن تلویزیون اسنوا

نحوه تعویض یک لامپ LED در نوار بک لایت

برای تعویض تنها یک لامپ یا گروهی از لامپ‌ها (و نه کل نوار LED) این کارها را انجام دهید:

  • در ابتدا باید ببینید کدام لامپ‌ها مشکل دارند.
  • لامپ‌های LED خراب را خارج کرده و لامپ‌های جدید را جایگزین کنید.
  • قبل از جایگزین کردن لامپ‌های جدید از یکسان بودن ولتاژ و جریان لامپ‌های LED مطمئن شوید. (اگر از لامپ‌ها با مقادیر جریان و ولتاژ متفاوت استفاده کنید، بک لایت کار نمی‌کند یا خیلی زودتر از موعد خراب می‌شود.)

دو روش بالا برای تعویض بک لایت تلویزیون اسنوا گفته شد. با این وجود اگر فکر می‌کنید مهارت این کار را ندارید، حتما از یک متخصص کمک بگیرید.

علت روشن نشدن تلویزیون اسنوا

اغلب اوقات علت روشن نشدن تلویزیون اسنوا مربوط به پاور است. اگر این قطعه سوخته باشد یا آسیبی در آن وجود داشته باشد، تلویزیون روشن نخواهد شد. وجود اشکال در برد اصلی نیز ممکن است علت روشن نشدن تلویزیون اسنوا باشد. مطمئن شوید که اتصال سیم‌ها در مدار به‌درستی برقرار باشند. گاهی اوقات تلویزیون دیر روشن می‌شود. این مورد نیز به علت لحیم‌کاری نامناسب برد یا عدم اتصال صحیح سوکت‌های تغذیه و خازن است.علت سیاه شدن تصویر تلویزیون اسنوا

علت سیاه شدن تصویر تلویزیون اسنوا

خرابی بک لایت را می‌توان اصلی‌ترین علت سیاه شدن تصویر تلویزیون اسنوا دانست. اگر بک لایت به کلی از کار افتاده باشد، تلویزیون تصویر تاریک و تیره‌ای را نشان می‌دهد. اگر بخشی از بک لایت معیوب باشد، بخشی از تصویر تلویزیون سیاه نشان داده خواهد شد. ممکن است در این وضعیت نقاط تاریک و روشن در صفحه تلویزیون مشاهده کنید.

نصب و تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم آچاره

علت دیر روشن شدن تلویزیون اسنوا

گاهی اوقات وقتی دکمه پاور را فشار می‌دهیم، مدت زیادی طول می‌کشد تا تلویزیون روشن شود. اغلب اوقات مشکل از پاور است، اما ممکن است مشکل در اتصالات برد پاور یا معیوب بودن برخی قطعات داخلی نیز موجب دیر روشن شدن تلویزیون شوند.

پاور خازن‌هایی دارد که به آن‌ها خازن‌های خروجی می‌گویند. سوختن این خازن‌ها و از کار افتادن آن‌ها موجب روشن نشدن تلویزیون یا دیر روشن شدن آن می‌شود. اگر مرتب با مشکل دیر روشن شدن تلویزیون اسنوا مواجه شدید، از یک تعمیرکار کمک بخواهید.

برای حل مشکل دیر روشن شدن تلویزیون اسنوا بهترین کار تعمیر پاور و برد پاور و تعویض آن در صورت لزوم است. تعمیر این قطعه باید توسط اشخاص مجرب صورت گیرد. در غیر اینصورت ممکن است به بقیه قسمت‌های تلویزیون نیز آسیب وارد شود.علت دیر روشن شدن تلویزیون اسنوا

جمع‌بندی

در این مطلب در مورد علت خرابی بک لایت تلویزیون اسنوا مطالب مفیدی را بیان کردیم. بک لایت قطعه‌ای مهم در تلویزیون است و وجود مشکل در LED‌های آن تشکیل صحیح تصویر را با اختلال روبه‌رو می‌کند. بسته به این‌که چه میزان از LED‌های بک لایت مشکل داشته باشند، میزان تاریک شدن صفحه نمایش متفاوت خواهد بود. از آنجا که تعمیر بک لایت تلویزیون کاری تخصصی است، عیب‌یابی و تشخیص اختلال و تعمیر آن را به متخصص بسپارید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات تعمیر تلویزیون در محل
تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید