تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

9 علت سرد نکردن آبسردکن یخچال!

لوازم خانگییخچال و فریزر

امروزه با پیشرفت تکنولوژی یخچال‌ها در برند، مدل، اندازه و رنگ‌های متنوع در بازار عرضه می‌شوند. برخی از یخچال‌ها مجهز به آبسردکن هستند، که به‌عنوان یک ویژگی جدید در یخچال‌ها محسوب می‌شود. کارکرد این دستگاه به این صورت است که شما بدون اینکه نیاز باشد درب یخچال را باز کنید، می‌توانید به آب و یخ دسترسی داشته باشید.
اما گاهی ممکن است به‌دلایل مختلف مانند سردنکردن و نیامدن آب از آبسردکن، دستگاه دچار مشکل شده باشد و کار شما سخت شود. اگر می‌خواهید درباره سرد نکردن آبسردکن یخچال اطلاعاتی را کسب کنید تا پایان با ما همراه باشید.

نکات کلیدی

  • برد کنترلی، سیستم سرد کردن آبسردکن را کنترل می‌کند. در صورتی که این برد دچار مشکل شود، باعث سرد نکردن آبسردکن یخچال می‌شود و آب به‌صورت گرم خارج می‌شود.
  • خرابی شیر آب ممکن است از دلایل چکه کردن آبسردکن باشد.
  • یکی از دلایل سرد نکردن آبسردکن یخچال خرابی ترموستات است.
  • پایین بودن فشار آب یکی از دلایل نیامدن آب از آبسردکن است.

طرز کار آبسردکن یخچال

آبسردکن وسیله‌ای است که وظیفه سرد کردن آب را برعهده دارد. طرز کار آبسردکن یخچال به این صورت است که در داخل مخزن آبسردکن مقداری آب وجود دارد.

در داخل این مخزن آب سرد می‌شود و آب از طریق دیسپنسر برای مصرف به بیرون انتقال داده می‌شود. سرد شدن آب با استفاده از برق حرارتی صورت می‌گیرد.

در واقع عملکرد آبسردکن مانند فرآیند خنک سازی یخچال است. در داخل آبسردکن‌ها کمپرسوری وجود دارد که حاوی یک ماده مبرد مانند فریون است. آب در ابتدا گرم است، گرمای داخل آب باید گرفته شود تا آب خنک شود. ماده مبرد این‌کار را به‌خوبی انجام می‌دهد و گرمای آب داخل مخزن را می‌گیرد و آب خنک می‌شود.

زمانی که مبرد از داخل سیستم آبسردکن عبور می‌کند، گرما را جذب و تبخیر می‌کند و به گاز تبدیل می‌شود. سپس توسط کمپرسور دوباره متراکم شده و همین عملیات دوباره تکرار خواهد شد تا آبسردکن آب سردی که موردنیاز است را تهیه کند.

زمانی که شما دیسپنسر آب سرد را فشار دهید، مخزن دوباره پر شده و عملیات خنک‌سازی دوباره تکرار می شود. همچنین زمانی که مخزن آبسردکن خالی شد و دیگر آبی در آن وجود نداشت، چند دقیقه طول می‌کشد تا سیستم آبسردکن کار کند و دمای آب را کاهش دهد.

سرویس نصب و تعمیر یخچال را از کارشناسان کاربلد آچاره بخواهید!

  • شارژ گاز یخچال
  • سرویس دوره‌ای یخچال
  • نشت‌یابی مدار سرمایش یخچال
  • تعویض فیلترهای یخچال
  • یخ‌زدایی برفک
نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره
سرویس نصب و تعمیر یخچال را از کارشناسان کاربلد آچاره بخواهید!
  • شارژ گاز یخچال
  • سرویس دوره‌ای یخچال
  • نشت‌یابی مدار سرمایش یخچال
  • تعویض فیلترهای یخچال
  • یخ‌زدایی برفک
نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

سرد نکردن آبسردکن یخچال

علت نیامدن آب از آبسردکن یخچال

آبسردکن یکی از بخش‌های مهم یخچال است که شما روزانه استفاده زیادی از آن می‌کنید. علت کار نکردن آبسردکن یخچال گاهی به خرابی برخی از قطعات دیگر یخچال نیز مربوط است و خرابی آن‌ها باعث کار نکردن این وسیله می‌شود. علت نیامدن آب از آبسردکن یخچال ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد که برخی از این دلایل به شرح زیر هستند:

تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

نبودن آب در آبسردکن: یکی از دلایل نیامدن آب از آبسردکن، نبودن آب در مخزن است.
گاهی هیچ آبی در آبسردکن وجود ندارد و مخزن خالی است. در این حالت احتمال خراب شدن لوله انتقال آب یا خراب شدن خروجی آب وجود دارد.
ممکن است شما با جابه‌جایی آبسردکن برای تمیز کردن آن، باعث خرابی خروجی آب شده باشید. پیشنهاد می‌کنیم برای تعمیر آبسردکن یخچال از افراد متخصص و باتجربه کمک بگیرید.

یخ زدگی آب در لوله انتقال: یخ‌زدگی آب در لوله انتقال نیز یکی دیگر علت سرد نکردن آبسردکن یخچال است که به مراتب کمتر اتفاق میفتد.
آبسردکن در داخل یخچال قرار دارد و اگر نشتی در خروجی آب رخ دهد، آب در لوله یخ می‌زند و در این حالت راه خروج آب مسدود می‌شود و آب از آن خارج نخواهد شد.

همچنین اگر درجه یخچال شما بالا باشد این احتمال وجود دارد که آب داخل لوله آبسردکن یخ بزند. اگر درجه یخچال را در حالت استاندارد قرار دهید، هیچ مشکلی برای یخچال شما به‌‎وجود نمی‌آید. برای رفع این مشکل پیشنهاد می‌کنیم یخچال را خاموش کنید تا یخ داخل لوله آب شود.

پایین بودن فشار آب: امروزه به‌دلیل کمبود آب در برخی آپارتمان‌ها فشار آب بسیار کم است و آب به طبقات بالا نمی‌رسد.
بنابراین در چنین شرایطی آب به محفظه آبسردکن وارد نمی‌شود و شما نمی‌‎توانید از آبسردکن استفاده کنید.علت سرد نکردن آبسردکن یخچال

وارد نشدن آب به یخچال: یکی دیگر از دلایلی که می‌تواند باعث کار نکردن آبسردکن شود، خرابی شیر آب ورودی است.
در صورتی که شیر آب ورودی خراب یا مسدود شود هیچ آبی برای سرد شدن وارد یخچال نمی‌شود.
شما می‌توانید با تعویض لوله آب ورودی این مشکل را برطرف کنید.

خراب بودن ترموستات یخچال: یکی از مهم‌ترین قطعات یخچال ترموستات است. خرابی ترموستات می‌تواند یکی از دلایل نیامدن آب و سرد نکردن آبسردکن یخچال باشد.
زیرا وظیفه ترموستات تنظیم زمان خاموش و روشن شدن کمپرسور است و با خرابی آن کمپرسور کار نمی‌کند. در این شرایط شما با تعویض ترموستات یا تنظیم ترموستات آبسردکن می‌توانید مشکل سرد نکردن آبسردکن یخچال و قطعی آب آن را برطرف کنید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

چکه کردن آبریز یخچال

یخچال یکی از ضروری‌ترین وسایل یک آشپزخانه محسوب می‌شود که اگر خرابی در هر یک از قطعات آن رخ دهد، باعث نگرانی شما خواهد شد. بسیاری از یخچال‌های مدل جدید دارای آبریز هستند اگر یخچال شما در قسمت آبریز دچار مشکل شد، باید در سریع‌ترین زمان اقدام به تعمیر آن کنید.

چکه کردن آبریز یخچال یکی از مشکلاتی است که برای آبریز ممکن است رخ دهد. قبل از هر کاری برای رفع این مشکل باید یخچال را از برق خارج کنید تا خطر بیشتری دستگاه را تهدید نکند؛ زیرا گاهی ممکن است به قطعات دیگر هم صدمه وارد شود. برخی از دلایل چکه کردن آبریز به شرح ذیل هستند.

  • هوای محبوس شده در خط آب

یک از دلایل چکه کردن آبریز این است که هوا در خط آب محبوس شده است. این امر باعث ایجاد فشار در خط آب و باعث می‌شود که مقداری آب از دهانه آبسردکن چکه کند.

در صورتی که با این مشکل مواجه شدید باید مخزن را تمیز کنید. برای رفع این مشکل باید لیوانی را زیر آبسردکن قرار دهید و ماشه را فشار دهید تا لیوان پر شود. سپس آبسردکن را 2 تا 3 دقیقه روشن نگه دارید تا هوای محبوس‌شده از مخزن خارج شود.

  • پر شدن رنده‌ زیر پخش کننده‌ آب

در قسمت زیرین پخش‌کننده‌ آب یک رنده وجود دارد که آب اضافی چکه‌شده در داخل دستگاه جمع‌آوری می‌شود.

در مواقعی که لیوان خود را سریع کنار می‌کشید یا ماشه‌ آبسردکن را بدون گرفتن لیوان در زیر آن، فشار می‌دهید، مقدار کمی آب باتوجه به میزان ظرفیت مخزن در آن نگه داشته می‌شود.

اگر نشت آب وجود داشته باشد، این مخزن ممکن است پر شده باشد. برای رفع این مشکل باید رنده را هر چند وقت یک‌بار خالی کنید.

  • خرابی شیرآب

در صورتی که آب از آبسردکن شما چکه می‌کند، ممکن است شیر ​​آب شما دچار مشکل شده باشد و نیاز به تعمیر داشته باشد و یا شیرآب در اثر استفاده فرسوده شده باشد.

برای جلوگیری از نشتی آب، باید شیر را تعویض کنید.تعمیر آبسردکن یخچال

  • صاف قرار گرفتن یخچال

گاهی علت چکه کردن آبسردکن این است که یخچال کاملا صاف قرار داده می‌شود. باید به این نکته توجه کنید که نیاز نیست که یخچال کاملا صاف قرار داده شود، بلکه باید قسمت جلویی یخچال کمی بالاتر باشد تا مایع خنک‌کننده به‌درستی جریان یابد.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

در غیر این صورت میعان می‌تواند رخ دهد و باعث ایجاد گودال‌هایی در زیر یخچال شود. این مشکل معمولا مربوط به عدم تعادل یخچال بعد از جابه‌جایی آن است.

صاف قرار گرفتن یخچال

سخن پایانی

امروزه آبسردکن‌ در بسیاری از یخچال‌ها تعبیه ‌شده‌اند و وسیله‌ای برای خنک نگه‌داشتن آب است که کار شما را در فصل‌های گرم سال راحت‌تر می‌کند. این وسیله از قطعات مختلفی مانند پدال، مخزن آب، شیر آب و … تشکیل‌ شده‌اند.

آبسردکن یخچال دارای مخزنی است که آب در داخل آن جمع می‌شود و در زمان نیاز شما پدال آبسردکن را فشار می‌دهید. اما بارها پیش می‌‎آید که آب داخل آبسردکن سرد نیست؛ البته دلیل سرد نکردن آبسردکن یخچال بسیار زیاد است.

یکی از دلایل آن می‌تواند این باشد که دمای یخچال پایین است و نمی‌تواند آب را تا اندازه مطلوب خنک کند. در واقع برای پیدا کردن دلایل مختلف سرد نکردن آبسردکن یخچال شما باید ترمودیسک، برد الکترونیکی، فن یخچال، گاز مبرد یخچال، المنت و موتور یخچال را بررسی کنید.

پیشنهاد می‌کنیم به دلیل تخصصی بودن، انجام این‌کار را به متخصص تعمیر یخچال و افراد باتجربه بسپارید تا در سریع‌ترین زمان مشکل را بررسی و رفع کنند.

خرابی هر بخش، باعث به‌وجود آوردن مشکلاتی مانند سرد نکردن آبسردکن یخچال، چکه کردن آبسردکن و نیامدن آب از آبسردکن می‌شود. در نتیجه در صورت خرابی آبسردکن یخچال باید همه این موارد بررسی شود تا مشکل در سریع‌ترین زمان رفع شود.

سوالات متداول

1. علت سرد نشدن آبسردکن یخچال ساید بای ساید چیست؟

اگر شما آبسردکن یخچال را غیرفعال کرده باشید یا چندین مرتبه پشت سر هم از آبسردکن استفاده کرده باشید، علت سرد نکردن آبسردکن ساید بای ساید است.

2. علت سرد نشدن آب یخچال ساید ال جی چیست؟

اگر آب موجود در محفظه خنک نمی‌شود، علت سرد نشدن آب یخچال ساید ال جی ممکن است به دلیل مشکلاتی مانند عدم تنظیم ترموستات دمایی و مشکل در برد کنترلی آبسردکن باشد.

3. علت سرد نشدن آب یخچال ساید چیست؟

راه‌های بسیاری برای فهمیدن علت سرد نشدن آب یخچال ساید وجود دارد که همه آن‌ها باید بررسی شود تا علت سرد نکردن آبسردکن یخچال را متوجه شوید.
ممکن است خراب شدن سیم برق یا مسدود شدن راه ورودی آبسردکن باعث این مشکل شود.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید