تعمیر پکیج تعمیرپکیج

علائم خرابی شیر برقی پکیج + نحوه تست و تعمیر شیر برقی

پکیجسرمایش و گرمایشگرمایش

شناخت علائم خرابی شیر برقی پکیج و اقدام به موقع برای تعمیر آن می‌تواند تا حد قابل‌توجهی هزینه‌های نگهداری و تعمیرات سیستم گرمایشی پکیج را کاهش دهد.

اگر می‌خواهید در کنار آشنایی با مسائل فنی میزان هزینه‌ها را به حداقل برسانید، توصیه می‌کنیم این مقاله از مجله آچاره که باهدف آشنایی با علائم خرابی شیر برقی پکیج نوشته‌شده است را با دقت مطالعه کنید.

شما می‌توانید برای نصب، تعمیر، تنظیم و بررسی دوره‌ای پکیج از خدمات آچاره بهره ببرید. برای آگاهی از قیمت خدمات سرویس و تعمیر پکیج و هزینه‌های تعمیر آبگرمکن کلیک کنید و از تعمیرکاران مشاوره رایگان دریافت نمایید.

نکات کلیدی

  • عدم ایجاد شعله و گرم نشدن آب مصرفی و رادیاتورها ازجمله مهم‌ترین علائم خرابی شیر برقی پکیج شناخته می‌شوند.
  • بهتر است وقت خود را صرف تعمیر شیر برقی پکیج نکنید و به‌جای آن این شیر را در صورت خرابی در اسرع وقت تعویض کنید.
  • یکی راه‌های افزایش طول عمر شیر برقی پکیج سرویس و بررسی مداوم ارورها است.

شیر برقی پکیج چیست؟

شیر برقی پکیج درواقع نوعی شیر سه راهه است که باهدف باز و بسته کردن مدار آبگرم شوفاژ به پکیج متصل می‌شود. هرگاه دستگاه پکیج به آب گرم نیاز دارد، این شیر سوپاپ را به داخل فشار داده و موجب می‌شود تا آب گرم به داخل مبدل ثانویه برود.

در واقع شیر برقی ازجمله مهم‌ترین قطعات پکیج است، به‌طورمعمول این شیر برقی در محفظه احتراق قرارگرفته است و نقش اصلی آن نیز تنظیم و تبادل میزان گاز عبوری است.

این شیر که وظیفه تنظیم شعله پکیج را بررسی می‌کند، با برق 24 ولت کار می‌کند و معمولاً از جنس آلومینیوم است.

تعمیر شیر برقی پکیج

تعمیر پکیج
تعمیرپکیج

علائم خرابی شیر برقی پکیج

اگرچه عدم ایجاد شعله یکی از مهم‌ترین علائم خرابی شیر برقی پکیج شناخته می‌شود، اما این تنها یکی از علائم این اختلال شناخته می‌شود و موارد دیگری نیز وجود دارند که به عنوان علائم خرابی شیر برقی پکیج شناخته می‌شوند.

1. عدم ایجاد شعله

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره شد عدم ایجاد شعله یکی از مهم‌ترین علائم خرابی شیر برقی پکیج شناخته می‌شود که نباید آن را نادیده گرفت.

در چنین مواقعی بهتر است، دستگاه را ریست کرده و مجدداً روشن کنید، اگر اختلال رفع نشد و حتی بوی گاز نیز احساس نشد، بهتر است بدانید که شیر برقی پکیج خراب‌شده و باید در اسرع وقت آن را تعمیر یا تعویض کنید.

مشاهده هزینه تعمیر پکیج!

2. گرم نشدن رادیاتورها

از دیگر علائم خرابی شیر برقی پکیج می‌توان به عدم گرم شدن رادیاتورها اشاره کرد. اگرچه گرم نشدن رادیاتورها می‌تواند دلایل دیگری نظیر عدم هواگیری صحیح رادیاتورها داشته باشد، اما این اختلال نیز می‌تواند یکی از علائم خرابی شیر برقی پکیج باشد.

3. عدم گرم شدن آب مصرفی

در برخی مواقع نیز می‌توان شاهد گرم نشدن آب مصرفی بود که در چنین وضعیتی، زمانی که شیر آب در مدت طولانی باز می‌شود، آب همچنان سرد است.

4. شنیده شدن صدای تق‌تق از شیر برقی پکیج

ازآنجایی‌که در داخل هر شیر برقی چرخ‌دنده وجود دارد، ایجاد هرگونه صدای ناهنجار و غیرنرمال می‌تواند نشان‌دهنده خرابی یا شکستگی چرخ‌دنده‌ها و خرابی شیر برقی پکیج باشد.

علائم خرابي شیر برقي پکیج

5. وجود نشتی از شیر برقی

در برخی موارد نیز نشتی شیر برقی می‌تواند از دیگر علائم خرابی شیر برقی پکیج باشد که باید در اسرع وقت آن را تعویض کرد.

نحوه تست شیر برقی پکیج

اگر قصد تست شیر برقی پکیج را دارید، باید سه بخش تست موتور، تست حالت آبگرم و تست آبگرم شوفاژ را انجام دهید تا خیالتان از بابت وضعیت شیر برقی آسوده باشد.

  • روش تست موتور

برای تست موتور که بهتر است در مرحله اول اتفاق بیفتد، ابتدا باید سر فیش‌ها را باز کنید و سر یکی از سیم‌ها را به برق شهری وصل کنید. اگر شیر برقی سالم باشد، موتور روشن می‌شود و با قطع اتصال برق شهری موتور خاموش می‌شود.

تعمیرات تخصصی پکیج با آچاره

تست شیر برقی پکیج

  • تست آبگرم

برای بررسی این وضعیت ابتدا شیر آبگرم منزل را بازکرده و چند ثانیه پس از خروج آب گرم وضعیت دمای لوله رفت را بررسی کنید. در صورت که دمای لوله بالابود، احتمال خرابی و نشت شیر برقی وجود دارد.

  • تست شوفاژ

برای بررسی این وضعیت ابتدا شیر را روی وضعیت زمستانه قرار دهید و دمای لوله برگشت را به کمک پمپ دما بررسی کنید درصورتی‌که پمپ دمای بسیار بالایی را نشان داد، احتمالاً شیر برقی پکیج خراب‌شده است.

روش تعمیر شیر سه‌طرفه پکیج

متأسفانه تعمیر شیر پکیج یا همان شیر سه‌طرفه به علت جنس و ساختارش میسر و مقرون‌به‌صرفه نیست و تنها راه برای رفع اختلال در پکیج تعویض این شیر است.

بهتر است زمان خود را برای تعویض این شیر نگذارید و در اسرع وقت یک شیر جدید تهیه کنید. در انتهای این بخش این نکته را باید متذکر شویم که در برخی موارد نیز می‌توان در صورت مشاهده رسوب به‌راحتی در اطراف سوپاپ و شیر را با محلول رسوب‌زدا به‌راحتی رسوب‌زدایی کرد.

نحوه تعویض شیر برقی پکیج

در صورتی که یکی از علائم خرابی شیر برقی پکیج را مشاهده کردید بهتر است برای تعویض و تعمیر شیر برقی پکیج از یک تعمیرکار حرفه‌ای کمک بگیرید. برای تعویض شیر برقی پکیج مطابق دستورالعمل زیر اقدام می‌شود.

  • عیب‌یابی شیر برقی پکیج دیواری
  • کشیدن دستگاه از برق
  • خارج‌سازی آب درون پکیج
  • برداشتن قاب پکیج و یافتن شیر سه راهه
  • جداسازی شیر سه راهه معیوب و جایگزینی آن
  • بستن محکم شیر برقی و بررسی شیر از نظر نشت آب
  • روشن کردن پکیج و بررسی پیکانه‌ها و کنترل وضعیت

جمع‌بندی

توجه داشته باشید که خرابی شیر برقی پکیج علاوه بر اینکه عملکرد دستگاه را دچار اختلال می‌کند، به سایر قطعات نیز آسیب می‌زند.

در این مطلب مهم‌ترین نشانه‌ها و علائم خرابی شیر برقی پکیج را معرفی کرده و شرح دادیم. . شما با شناخت این علائم می‌توانید با اقدام به موقع، از بروز خرابی‌های بیشتر جلوگیری کنید.

سؤالات متداول

علائم خرابی شیر برقی پکیج چیست؟

صدای تق‌تق، عدم ایجاد شعله، سرد بودن آب مصرفی و شوفاژ ازجمله مهم‌ترین علائم خرابی شیر برقی پکیج هستند.

برای تست خرابی شیر برقی پکیج باید چه‌کار کنیم؟

تست موتور، تست آبگرم و تست حالت زمستانه شوفاژ ازجمله مهم‌ترین اقدامات در هنگام تست پکیج برقی شناخته می‌شوند.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا