تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

علائم سوختن کولر گازی [10 نشانه اصلی سوختن کولر گازی]

سرمایش و گرمایشکولر گازی و داکت اسپلیت

از اصلی‌ترین علائم سوختن کولر گازی می‌توان به خروج باد گرم، افزایش غیرعادی مبلغ قبض برق و پریدن فیوز بعد از روشن کردن دستگاه اشاره کرد. چنانچه کولر گازی منزل یا محل کار شما بسوزد چاره‌ای جز تعویض موتور آن ندارید؛ چون در بیشتر مواقع قابل تعمیر نیست.

توجه به علائم و نشانه‌هایی در عملکرد سیستم کولر گازی شما را در تشخیص مشکلات آن کمک می‌کند. به‌همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله علائم سوختن کولر گازي را مورد بررسی قرار دهیم و نحوه تشخیص مشکلات احتمالی را بیان کنیم.

اگر شما در زمینه نصب و تعمیر و هزینه شارژ کولر گازی نیاز به مشاوره و خدمات دارید، می‌توانید از طریق سایت آچاره در بخش نصب و تعمیر کولر گازی و همچنین سرویس شارژ کولر گازی درخواست خود را ثبت نمایید و از متخصصان مشاوره رایگان دریافت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره سراسری 1471 تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • جریان هوای ضعیف یکی از اولین علائم سوختن کولر گازی است که نشان می‌دهد کولر گازی شما در حال از کار افتادن است.
  • اگر متوجه شدید سیستم کولر گازی شما صدای جیغ یا ساییدن می‌دهد احتمالا زمان تعویض دستگاه رسیده است.
  • نشتی آب از کولر نشانه خوبی نیست. مقادیر بالای نشتی می‌تواند نشان‌دهنده مشکل جدی‌تری مانند نشت مبرد باشد.

اهمیت آشنایی با علائم سوختن کولر گازی

متاسفانه بیشتر افراد خیلی دیر متوجه می‌شوند که باید مراقب کولر گازی منزل و محل کار خود باشند. پشت گوش انداختن اقدامات لازم برای حفظ و نگهداری سیستم کولر گازی به‌معنای گذراندن روزهای بدون کولر و حتی بدتر از آن، هزینه تعمیر بیشتر از حد معمول است. البته ناگفته نماند خیلی از افراد با نشانه‌های از کار افتادن سیستم کولر گازی آشنا نیستند و همین امر موجب می‌شود که خیلی دیر برای تعمیر کولر گازی خود اقدام کنند و مجبور به صرف هزینه بیشتری شوند. از کجا بفهمیم کولر گازی سوخته است

علائم سوختن کولر گازی

اگر این سوال برایتان پیش آمده که از کجا بفهمیم کولر گازی سوخته است به نکاتی که در ادامه بیان خواهد شد دقت بیشتری داشته باشید. اگر علائم سوختن کولر گازی را به‌موقع تشخیص دهید تا حد زیادی می‌توانید از تعمیرات پرهزینه در آینده جلوگیری کنید.
تعمیر کولر گازی
تعمیر کولر گازی

1. کولر گازی هوای گرم می‌دهد

کولر گازی با این هدف نصب و راه‌اندازی می‌شود که شما و خانواده‌تان ماه‌های گرم تابستان را راحت و خنک سپری کنید. اما اگر کولر هوای سرد و مطبوع تولید نکند و به‌جای آن هوای گرم بدمد باید گفت که یکی از علائم سوختن کولر گازی همین مورد است. بهتر است برای عیب‌یابی آن با تکنسین باتجربه تماس بگیرید.

2. ترموستات کولر گازی کار نمی‌کند

یکی دیگر از علائم سوختن کولر گازی خرابی ترموستات آن است. عملکرد ترموستات با کولر گازی مرتبط است و میزان هوای سردی که باید تولید شود را تعیین می‌کند. اگر کولر گازی شما بعد از چند دقیقه از کار می‌افتد یا کلا روشن نمی‌شود نشان‌دهنده خرابی ترموستات آن است. در این شرایط ترموستات به‌درستی تشخیص نمی‌دهد که آیا سیستم کولر گازی کار می‌کند یا خیر. اگر با این مشکل مواجه هستید بهتر است از متخصص تعمیرات کولر گازی بخواهید برای عیب‌یابی مشکل، اجزای الکتریکی سیستم را بررسی کند. علائم سوختن کولر گازي

3. هوای کمی از دریچه‌های کولر خارج می‌شود

گاهی پیش می‌آید که کولر گازی را روشن می‌کنید و باد خنکی می‌دمد؛ اما جریان هوا خیلی ضعیف است. در بیشتر موارد این نشانه خرابی کمپرسور کولر است. اما ممکن است به مشکلی در کانال‌های کولر هم مربوط شود. با توجه به نامشخص بودن علت این مشکل بهتر است برای تنظیم دریچه‌ها با تکنسین تعمیر کولر گازی تماس بگیرید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کولر گازی!

4. صدای بلند از داخل کولر گازی شنیده می‌شود

اگر کولر گازی شما روشن است و صدای ساییدن یا خراش می شنوید ممکن است علت آن خارج شدن تسمه از جای خود در داخل دستگاه باشد. برای جلوگیری از آسیب‌های پرهزینه به سایر قطعات در اسرع وقت با متخصص تعمیرات کولر گازی تماس بگیرید.

5. با روشن شدن کولر گازی بوی عجیبی احساس می‌کنید

یکی دیگر از علائم سوختن کمپرسور کولر گازی بوی بدی است که از سیستم خارج می‌شود. این بوی بد نشان می‌دهد مشکلی در کولر گازی وجود دارد. بوی بد می‌تواند نشان‌دهنده سوختگی سیم در داخل دستگاه باشد. اما بوی کپک بیانگر این است که در جایی در داخل کولر یا کانال کپک‌زدگی رسوبات وجود دارد. برای عیب‌یابی مشکل و رفع علائم سوختن کولر گازی و از کار افتادن آن باید از متخصص تعمیرات کولر گازی بخواهید سیستم را بررسی کند. باز کردن پنل کولر گازی کاری تخصصی است و باید توسط فردی حرفه‌ای انجام شود. علائم سوختن کولر گازي

6. کولر گازی رطوبت محیط را کاهش نمی‌دهد

یکی از کارهای کولر گازی کاهش میزان رطوبت داخل خانه است. حتی در مناطق خشک هم هوا کمی رطوبت را حفظ می‌کند. رطوبت بالا حین کار کردن کولر، یکی از علائم سوختن کولر گازی می‌تواند باشد و احتمالا کولر شما نیاز به تعمیر دارد.

7. کولر گازی در بیشتر مواقع کار نمی‌کند

اگر کولر گازی شما حداقل سه یا چهار بار در طول چند ماه اخیر به تعمیر نیاز داشته احتمالاً پایان عمرش رسیده و باد به فکر خرید کولر جدیدی باشید.

8. فریون یا آب از اطراف کولر گازی نشت می‌کند

نشت رطوبت در داخل یا اطراف کولر گازی نشانه مشکلی در سیستم است. این مشکل احتمالا به نشت مبرد مربوط می‌شود. به‌دلیل سمی بودن فریون، برای عیب‌یابی موضوع فورا با متخصص تعمیرات تماس بگیرید. در موارد دیگر علت این رطوبت، نشتی آب از لوله شکسته یا مسدود شده است که میعان را دفع می‌کند. در این شرایط گاهی متوجه نشت آب از سیستم کولر گازی خواهید شد.

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر گازی

اما در مواقع دیگر، ممکن است یخ در داخل کولر روی خطوط مسی مبرد واقع در خارج از کندانسور تشکیل شود. در هر صورت، این‌ها بخشی از علائم سوختن کولر گازی هستند که باید مورد بررسی قرار گیرند و در پی آن با تشخیص دلیل سوختن موتور کولر گازی تعمیرات اساسی انجام شود. علائم سوختن کمپرسور کولر گازی | علائم سوختن کولر گازی

9. مبلغ قبض برق خانه یا محل کار شما افزایش داشته است

علامت دیگری که نشان می‌دهد سیستم کولر گازی شما نیاز به تعویض یا تعمیر دارد مبلغ قبض برق است که به‌سرعت بالا می‌رود. علت این مشکل به خرابی کلید ترموستات، نشتی در مجرای سیستم کولر یا بالا رفتن عمر سیستم مربوط می‌شود.

10. عمر کولر گازی شما به پایان رسیده است

عمر مفید کولر گازی حدود ده سال است. با پایان یافتن عمر مفید آن و مشاهده علائم سوختن کولر گازی و خرابی آن باید به فکر خرید دستگاه جدیدتری باشید. خنک ماندن خانه و محل کار شما در ماه‌های گرم تابستان مستلزم عملکرد درست و بهینه کولر گازی شما است. اگر هر یک از این 10 علائم سوختن کولر گازی را تجربه کردید برای تعمیر اقدام کنید. عدم توجه به تعمیرات کولر گازی می‌تواند به مشکلات جدی‌تر و هزینه‌های غیر ضروری منجر شود.

سخن پایانی

برای اینکه خانه و محل کار شما در روزهای گرم تابستان خنک بماند به کولر گازی با عملکرد مناسب نیاز دارید. کولر گازی دستگاه پیچیده‌ای است و اگر متوجه هر یک از علائم بالا شدید با متخصص تعمیرات تماس بگیرید. علائم سوختن کولر گازی که در این مقاله مورد بررسی قرار دادیم یادآوری مفیدی در مورد چگونگی تشخیص سریع مشکلات هستند. آگاهی از این علائم در برخی موارد به جلوگیری از هزینه‌های اضافی برای تعویض و خرید کولر گازی جدید کمک می‌کند.

سوالات متداول

چگونه متوجه شویم کولر گازی ما در حال سوختن است؟

5 علامت نشان می‌دهند کولر گازی شما در حال سوختن است. جریان هوای ضعیف، صداهای عجیب مانند جیر جیر یا ساییدن، بوی بد، نشتی و دمیدن هوای گرم از علائم سوختن کمپرسور کولر گازی هستند.

کولر گازی چند سال عمر می‌کند؟

با نگهداری و مراقبت مناسب، می‌توانید 15 تا 20 سال از کولر گازی خود استفاده کنید. البته این مدت زمان به نحوه استفاده از دستگاه و تعمیر و نگهداری به موقع آن بستگی دارد.

آیا می‌توانیم کولر گازی را تمام شب روشن نگه داریم؟

کارشناسان عقیده دارند با روشن نگه داشتن کولر گازی در طول شب مشکلی پیش نمی‌آید.

چرا کولر گازی هوای گرم می‌دهد؟

اگر کولر گازی شما هوای گرم می‌دمد ممکن است سطح مبرد آن پایین باشد. این اتفاق معمولاً نشان‌دهنده نشتی مبرد در سیستم است. در این صورت، کولر گازی همچنان به‌کار خود ادامه می‌دهد و هوای گرم را بیرون می‌زند.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر گازی
خدمات تخصصی تعمیر کولر گازی با آچاره

 

کلیک کنید