تعمیر پمپ آب تعمیر پمپ آب

مراحل نصب پمپ آب خانگی با مخزن

ساختمانپمپ

زمانی که مخزن آب را خریداری کردید، مرحله بعدی که باید در نظر بگیرید این است که چگونه آن را نصب کنید. چندین روش برای نصب ایمن مخزن ذخیره آب در مکان مناسب وجود دارد. البته آشنایی با مراحل و نقشه نصب پمپ آب خانگی با مخزن برای شروع کار شما امری ضروری است. برای بررسی بیشتر این موضوع در ادامه با ما همراه باشید.

پمپ آب خانگی با مخزن چیست؟

قبل از پرداختن به موضوع مراحل و نقشه نصب پمپ آب خانگی با مخزن، بیایید با این سیستم بیشتر آشنا شویم. پمپ آب خانگی با مخزن، آب را جمع‌آوری کرده و آن را برای استفاده بعدی و دسترسی به‌موقع ذخیره می‌کند. زمانی که شیر آشپزخانه را باز می‌کنید، آب از مخزن به شیر آب منتقل شده و در صورت نیاز آب قابل شرب را برای شما فراهم می‌کند.

زمانی که آب جریان دارد، مخزن پمپ آب خانگی آب را از لوله اصلی جمع‌آوری می‌کند. پس از پر شدن مخزن، جمع‌آوری آب متوقف می‌شود. زمانی که آب از لوله اصلی جریان نداشته باشد، مخزن ذخیره، آب را تا زمانی که پر باشد، تامین می‌کند.نقشه نصب پمپ آب خانگی با مخزن

بخش‌های اصلی سیستم مخزن ذخیره آب ساده

آشنایی با قسمت‌های مختلف مخزن آب می‌تواند در پیاده‌سازی صحیح نصب پمپ آب خانگی با مخزن به ما کمک کند. اجزای اصلی پمپ آب دارای مخزن عبارتند از:

  • مخزن ذخیره آب که آب را جمع می‌کند.
  • شیر شناور بالاترین سطح مخزن را کنترل کرده و همچنین مانع سرریز شدن آب می‌شود.
  • مخزن فشار در صورت نیاز به تقویت فشار آب، در مخزن ذخیره نصب می‌شود. مخزن تحت فشار همیشه به پمپ آب نیاز دارد.
  • پمپ آب به پمپاژ آب به خانه‌ها کمک می‌کند. پمپ آب برای خانه‌های چند طبقه توصیه می‌شود.

تعمیر پمپ آب
تعمیر پمپ آب

مراحل نصب پمپ آب خانگی با مخزن

انواع مختلفی از مخازن ذخیره آب وجود دارد؛ از سیستم‌های اسمز معکوس گرفته تا دستگاه‌های جمع آوری باران. برخی از مخازن آب لوله‌ها را به سیستم لوله‌کشی خانه متصل می‌کنند. در حالی که برخی دیگر آب را فقط برای استفاده در مواقع اضطراری نگه می‌دارند.

نصب مخزن قبل از هر چیز به نحوه استفاده از سیستم بستگی دارد. نصب پمپ آب خانگی با مخزن شامل فرآیند 4 مرحله‌ای است که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. نصب پمپ آب خانگی با مخزن بسیار ساده است؛ البته اگر بدانید برای چه کاری استفاده می‌شود.

نصب پمپ آب خانگی

در ادامه بهترین روش برای نصب مخزن آب خانگی را فهرست می‌کنیم:

1) پایه مخزن را آماده کنید

صرف‌نظر از نوع مخزنی که نصب می‌کنید، به پایه صاف و هموار برای ایستادن مخزن نیاز دارید. اکثر افراد از بتن برای فونداسیون استفاده می‌کنند؛ اما برخی روش‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر برای پخش لایه ضخیم از مصالح ساختمانی فشرده وجود دارد.

مطلب پیشنهادی:آموزش کامل شارژ باد منبع پمپ

نکته مهم این است باید سطحی یکنواخت ایجاد کنید که پهن‌تر از خود مخزن باشد. 2 نوع پایه وجود دارد که می‌توانید در نقشه نصب پمپ آب خانگی با مخزن در نظر بگیرید. پایه بتنی و پایه مصالح فشرده.

  • پایه بتنی: از دال بتنی 7 سانتی‌متری استفاده کنید که دقیقاً در همه جهات همسطح باشد. دال بتنی باید از نظر قطر و ابعاد از پایه مخزن عمودی بزرگ‌تر باشد. قبل از ریختن بتن از متراکم شدن مناسب پایه خاک اطمینان حاصل کنید.
  • مواد فشرده: لایه 7 سانتی‌متری از زیر لایه سنگ فشرده ایجاد کنید که قطر آن حداقل 60 سانتی‌متر، بزرگ‌تر از مخزن آب باشد. پایه مخزن باید بدون سنگ یا ماده تیز باشد؛ چون ممکن است به مخزن آسیب برساند.

نکته مهم در نصب پمپ آب خانگی با مخزن، متراکم و هم سطح بودن پایه مخزن در همه جهات است. ایده خوبی است که دیوار حائل بسازید تا از فرسایش یا جابه‌جایی پایه در طول زمان جلوگیری شود. قسمت‌های بیرونی پایه باید به‌واسطه نوعی دیوار حائل حمایت شود. این دیوار تضمین می‌کند که هیچگونه فرسایشی از طریق شستشو، حیوانات موذی یا هر عامل دیگری ایجاد نخواهد شد.

مشاهده رایگان هزینه نصب و تعمیر پمپ آب!

اگر در حال نصب مخزن زیرزمینی هستید، باید قبل از ساخت فونداسیون، منطقه را حفاری کنید. نکته مهم در نصب پمپ آب خانگی با مخزن زیرزمینی بزرگ‌تر بودن سوراخ از پایه است. اکثر کارشناسان توصیه می‌کنند که حفره حداقل 30 سانتی‌متر پهن‌تر از مخزن باشد. در مورد فونداسیون زیرزمینی، می‌توانید از بسترهای بتنی، ماسه، خاک یا سنگ‌ریزه استفاده کنید.

2) لوله تخلیه سرریز را نصب کنید

اگر در حال نصب دستگاه برداشت آب هستید، به لوله سرریز نیاز دارید. لوله‌کشی باید از اتصالات به سیستم تخلیه آب باران متصل شود. در نصب پمپ آب خانگی با مخزن می‌توان لوله تخلیه را به نقطه‌ای دور از مخزن منتقل کرد تا به پایه آسیبی نرساند.

پمپ آب

3) لوله‌های پرکننده را نصب کنید

حالا زمان آن رسیده که لوله‌های خروجی از سقف به ورودی مخزن را نصب کنید. اگر از آب موجود در مخزن برای مصارف خانگی استفاده می‌کنید، برای نصب فیلترهایی که نیاز دارید با نصاب مشورت کنید.

اگر منبع آب مخزن آب چاه است، به مخزن تحت فشار نیاز دارید تا آب چاه را به مخزن ذخیره هدایت کند. تراز کردن این شبکه از لوله‌ها و اتصالات کمی مشکل است و باید توسط لوله‌کش یا پیمانکار با تخصص انجام شود.

4) نصب سیستم فشار

هر نوع سیستم لوله‌کشی تحت فشار به تجهیزات اضافی نیاز دارد. در بیشتر موارد، حداقل به یک شیر چک، مخزن فشار، شیر تخلیه، سوئیچ فشار و تخلیه مخزن نیاز خواهید داشت. این ابزارها به تنظیم میزان فشار واردشده به خط آبی که از چاه تا ورودی مخزن ذخیره می‌رود، کمک می‌کنند.

کاربرد مخازن ذخیره آب

مخازن ذخیره آب برای کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای ذخیره آب خانگی، تهیه نوشیدنی‌های تجاری، کشاورزی و آبیاری، اطفاء حریق و تولیدات صنعتی از مخازن ذخیره آب استفاده می‌شوند.

مراحل نصب پمپ آب خانگی با مخزن با توجه به اندازه و مشخصات مخزن متغیر است. اندازه مخزن بسته به کاربرد آن و نیاز روزانه آب خانگی یا تجاری تعیین می‌شود.

تعمیرات انواع پمپ آب با تیم آچاره

انتخاب سیستم مخزن ذخیره مناسب برای خانه شما

انتخاب درست مخزن مناسب برای پمپ آب به عوامل متعددی بستگی دارد. قبل از پیاده‌سازی نقشه نصب پمپ آب خانگی با مخزن، باید اندازه مناسب مخزن را خریداری کنید:

  1. اندازه مخزن ذخیره‌سازی به نیازهای خانواده شما بستگی دارد: باید بدانید چه مقدار آب برای خانه نیاز دارید. ما مصرف روزانه 40 تا 50 لیتر را برای هر نفر تعیین می‌کنیم. این مقدار ممکن است با توجه به استفاده شما متفاوت باشد.
  2. فضای موجود را بررسی کنید: معمولاً مخازن ذخیره آب در حیاط خلوت یا بالای سقف نصب می‌شوند. این موضوع به فضای موجود در ساختمان شما بستگی دارد.
  3. نصب و راه‌اندازی: برای انجام درست نصب پمپ آب خانگی با مخزن، حتماً از لوله‌کش یا تکنسین برای بررسی اتصالات کمک بگیرید. بررسی کنید که آیا برای فشار آب اضافی به مخزن فشار و پمپ آب نیاز دارید یا خیر.
  4. تعمیر و نگهداری: اگر به‌طور منظم از آب مخزن استفاده نمی‌کنید، توصیه می‌کنیم که هر 2 ماه یکبار آن را شستشو و تخلیه کنید.
  5. توجه به قوانین و مقررات: آیا منطقه زندگی شما اجازه استفاده از پمپ آب خانگی با مخزن را می‌دهد؟ در برخی از مناطق مسکونی و روستاها استفاده از مخازن ذخیره آب مجاز نیست. قبل از نصب سیستم مخزن ذخیره آب، حتماً قوانین منطقه خود را بررسی کنید.

پمپ آب خانگی با مخزن

مطلب پیشنهادی:مخزن تحت فشار پمپ آب خانگی

جمع‌بندی

برای صاحبان خانه که به‌دنبال کاهش هزینه‌های مصرف آب هستند، پمپ آب خانگی با مخزن می‌تواند گزینه خوبی باشد. صاحبان استخر و کشاورزان هم می‌توانند از مخازن ذخیره آب بهره‌مند شوند.

صرف‌نظر از کاربرد منبع ذخیره آب، توجه دقیق به مراحل نصب پمپ آب خانگی با مخزن می‌تواند در پیاده‌سازی درست آن موثر باشد. در این مقاله درباره مراحل نصب پمپ آب خانگی صحبت کردیم. در صورت نیاز می‌توانید برای نصب دقیق‌تر از کارشناسان با تجربه کمک بگیرید.

3/5 - (100 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

نصب و تعمیر پمپ آب

درخواست تعمیر و عیب یابی انواع پمپ آب!

 

کلیک کنید