مخزن تحت فشار پمپ آب خانگی و انواع آن

لوله کشی و تاسیسات

مخزن تحت فشار پمپ آب خانگی جزء تجهیزات بسیار کارآمد و موردنیاز ساختما‌ن‌ها به شمار‌ می‌‌آید که در انواع گوناگونی تولید شده و به بازار عرضه می‌شود. در این مقاله از مجله آچاره قصد داریم تا با ارائه مطالبی به معرفی بهتر مخزن تحت فشار پمپ آب خانگی پرداخته و جوانب مختلف آن‌ را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

مخزن تحت فشار پمپ آب خانگی چیست؟

منبع یا مخزن تحت فشار پمپ آب خانگی دستگاهی است که در شبکه آبرسانی، استهلاک پمپ را کاهش می‌دهد و باعث کاهش مصرف و هزینه برق خواهد شد. در واقع اگر قصد داریم که در هنگام باز نمودن شیر آب مصرفی، هزینه برق و استهلاک پمپ کاهش پیدا کند و جریان آب با سرعت مطلوبی تامین شود، می‌بایست از مخزن تحت فشار پمپ آب خانگی استفاده کنیم. مخزن پمپ آب خانگی انواع متخلفی دارد که در ادامه به مرور آن‌ها نیز خواهیم پرداخت.

مخزن تحت فشار پمپ آب خانگی

اجزای مخزن تحت فشار پمپ آب خانگی

به‌طور کلی یک مخزن تحت فشار پمپ آب خانگی، متشکل از 3 بخش پوسته، تیوب و فلنج است. پوسته خارجی مخزن اغلب از ورق‌های 1.5 میلی‌متری تولید می‌شود و در هنگام ساخت با استفاده از دستگاه‌های پرس به شکل دو عدسی تهیه شده و سپس جوش داده می‌شود.

در مرحله بعد باید مقاومت جوش در هر مخزن تحت فشار مورد بررسی و تست قرار گیرد و پس از آن، تیوب و فلنچ را بر روی منبع تحت فشار آب نصب می‌کنند. میزان مقاومتی که یک مخزن تحت فشار آب باکیفیت، قابلیت تحمل آن را دارد حدود 10 تا 15 بار است. تیوپ مرغوب مخزن از متریال EPDM یا BUTIL است؛ که آن‌ها را با فرمولاسیون استاندارد و ضدباکتریال می‌سازند تا بتوانند آب مصرفی را بدون آلودگی تا مدت‌ها در خود حفظ کنند. فلنچ‌ها نیز با استفاده از دستگاه پرس و بدون نیاز به جوش بر روی مخازن تحت فشار پمپ آب خانگی نصب خواهند شد.

اجزای مخزن تحت فشار پمپ آب خانگی

مخزن تحت فشار پمپ آب خانگی چگونه عمل می‌کند؟

میزان حجم تمامی مخازن تحت فشار پمپ آب با لیتر مشخص می‌شود که بیانگر مقدار آبی است که در منبع با فشار معینی ذخیره شده است. فشار آبی که در منابع تحت فشار تعیین شده، برابر با میزان فشاری است که پمپ آب قادر به تامین آن است.

مخازن تحت فشار پمپ آب خانگی به این صورت عمل می‌کنند که در ابتدا پمپ شروع به پر نمودن مخازن کرده و پیوسته به این کار ادامه می‌دهد تا فشار مخزن به اندازه مطلوب خود برسد. سپس پمپ آب خاموش شده و آب مخزن آماده‌ی مصرف خواهد شد.

مطلب پیشنهادی: تعویض و تعمیر پمپ کولر آبی

در این مرحله وقتی شیر آب مصرفی باز شود، مخزن به جای پمپ شروع به تامین آب موردنیاز ساختمان مسکونی با فشار پمپ خواهد کرد تا وقتی که فشار به صفر برسد. هنگامی که فشار آب به صفر رسید، پمپ شروع به کار کرده و از آنجا که شیر همچنان باز است، این‌بار پمپ مستقیما آب مصرفی موردنیاز را تامین خواهد کرد. پس از این‌که شیر بسته شد، مخزن تحت فشار پمپ آب خانگی تا ظرفیت تعیین‌شده خود، برای مثال حدود 60 لیتر، مجددا شروع به ذخیره آب و بارگیری آن می‌نماید و بعد از این‌که پمپ خاموش شود، فشار مخزن تکمیل شده و دوباره قابلیت آبرسانی را خواهد داشت.

انواع مخزن تحت فشار پمپ آب خانگی

به‌طور کلی مخازن تحت فشار پمپ آب خانگی به 2 نوع مخزن تحت فشار پمپ خانگی دیافراگمی (که به آن بدون تیوپ نیز گفته می‌شود) و منبع تحت فشار پمپ خانگی تیوپی تقسیم می‌شوند. هر 2 نوع از این مخازن باعث ایجاد سرعت و جریان مشخصی در هنگام استفاده از آب مصرفی در ساختمان‌ها خواهند شد.

آشنایی با مخزن تحت فشار پمپ آب خانگی دیافراگمی

این نوع مخزن‌های تحت فشار پمپ آب خانگی را می‌توان به 2 بخش تقسیم نمود. قسمت خشک، که در این قسمت هوای پرفشار توسط یک شیر مخصوص وارد مخزن آب می‌شود و بخش دیگر که قسمتی برای ذخیره‌سازی آب بوده و از طریق یک خروجی به پمپ آب متصل شده است.

وقتی که پمپ آب شروع به کار می‌‎کند، میزان فشار هوا در پشت آن بیشتر شده و زمانی که فشار به حد مطلوبی رسید، پمپ خاموش می‌شود و مخزن دیافراگمی شروع به ذخیره‌سازی نموده و به حالت اولیه باز می‌گردد. متریالی که با آن مخزن تحت فشار پمپ آب خانگی دیافراگمی را می‌سازند، اغلب از جنس فولاد یا فایبرگلاس است. خرید مخزن آب دیافراگمی نسبت به دیگر گزینه‌ها مقرون‌به‌صرفه‌تر بوده و همچنین از مقاومت و طول عمر بیشتری نیز برخوردار است.

پمپ آب خانگی دیافراگمی

نکته مهم در هنگام استفاده از مخزن تحت فشار پمپ آب خانگی دیافراگمی این است که اگر فشار جریان آب در حد مطلوب است، در مقابل ورودی آب به منبع، از یک فیلتر استفاده کنید تا از ورود سنگ‌ریزه و سایر مواد و املاحی که موجع به ایجاد رسوب در مخزن یا لوله‌های ساختمان خواهند شد، جلوگیری نماید که این امر در ماندگاری و عملکرد بهتر مخزن نیز بسیار تاثیرگذار است.

اما اگر مخازن پلی‌اتیلنی را مورد استفاده قرار می‌دهید، برای جلوگیری از ورود مواد زائد و حفظ کیفیت و افزایش طول عمر دستگاه، بهتر است که در هنگام نصب آن، تغییراتی را اعمال کنید. به این صورت که خروجی مخزن را مقداری بالاتر از کف مخزن در نظر گرفته و نصب نمایید.

مطلب پیشنهادی: رفع بوی بد کولر آبی

مزایای منبع تحت فشار پمپ دیافراگمی

  1. استحکام، طول عمر و ماندگاری بیشتر این نوع مخازن نسبت به مخزن تحت فشار تیوپی
  2. کارایی و عملکرد بهتر نسبت به منابع تیوپی
  3. این نوع مخزن تحت فشار پمپ آب خانگی از ضمانت و گارانتی بیشتری برخوردار است.

معایب مخازن تحت فشار پمپ دیافراگمی

  1. این نوع مخازن ضمن این‌که از کارایی بیشتری برخوردار هستند اما شما باید هزینه بالاتری را نیز برای تهیه آن‌ها پرداخت کنید که نسبت به مخازن تیوپی، تفاوت محسوسی است.
  2. با این‌که این مخازن دیافراگمی از طول عمر و کیفیت بالایی برخوردارند اما اگر دچار اختلال شوند و نیاز به تعمیر داشته باشند، تعمیر آن‌ها دشوار بوده و ممکن است نیاز به صرف زمان زیادی برای این کار وجود داشته باشد.

آشنایی با مخازن تحت فشار پمپ آب خانگی تیوپی

فرآیند کار این نوع مخازن به این صورت است که در میان مخزن، آب توسط یک تیوپ که در مخزن تعبیه شده، تحت فشار نگه داشته می‌شود. از این نوع مخازن تحت فشار تیوپی اغلب در شبکه‌های قدیمی استفاده می‌شد؛ زیرا دارای استحکام و عملکرد ضعیف‌تری نسبت به نوع دیگر مخزن تحت فشار پمپ آب خانگی یعنی منابع دیافراگمی بود.

مزایای منبع تحت فشار پمپ آب خانگی تیوپی

  1. قیمت این نوع منابع تحت فشار پمپ آب خانگی نسبت به انواع دیگر منابع بسیار کمتر بوده و  خرید این منابع برای شما مقرون‌به‌صرفه‌تر است.
  2. با این‌که این منبع زود دچار نقص شده و در عملکردش اختلال ایجاد می‌شود، اما بسیار ساده‌تر تعمیر شده و به حالت اولیه خود باز می‌گردد.
  3. با به کارگیری اصول و نکاتی معین می‎‌توان میزان دفعات تخریب آن‌ها را کاهش داد یا حتی از بروز آن جلوگیری نمود.

معایب مخزن تحت فشار پمپ آب خانگی تیوپی

  • این نوع منابع در مواقعی سبب ایجاد تغییراتی در بو و مزه آب خواهند شد.
  • ممکن است در حین کار چندین دفعه تیوپ داخلی مخزن آب سوراخ شود.
  • با گذشت زمان مخزن کیفیت اولیه خود را از دست داده و عمل بارگیری و ذخیره‌سازی با حجم کمتری در آن صورت می‌گیرد.

بهترین مخزن پمپ آب خانگی کدام است؟

با توجه به پژوهش‌هایی که در زمینه مخازن پمپ آب خانگی و عملکرد آن‌ها صورت گرفته، منابعی ساخته شده از متریال استیل ضدزنگ یا پلی اتیلن که مواد اولیه آن‌ها نو بوده و غیربازیافتی است، بهترین نوع از مخازن پمپ آب هستند که به بازار عرضه می‌شوند و برای حفظ آب مصرفی بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مطلب پیشنهادی: راهنمای انواع لوله فاضلاب و اتصالات لوله‌کشی

مخزن پمپ آب خانگی استیل یا پلی اتیلنی؟

با توجه به هزینه بیشتر و گران‌قیمت بودن مخزن تحت فشار پمپ آب خانگی استیلی نسبت به منابع با جنس پلی اتیلن، بسیاری از افراد خرید منبع پمپ آبی پلی اتیلنی را ترجیح می‌دهند که این نوع مخازن با نام پلاستونیک نیز بسیار شهرت دارند. اما در صورتی که قصد خرید منابع پمپ آب خانگی از جنس استیل را داشته باشید، می‌بایست که به برخی از نکاتی توجه کنید.

در وهله اول باید در نظر داشته باشید که حتما ظرفیت نامی مخزن با ابعاد آن متناسب باشد. در بسیاری از موارد برخی از فروشگاه‌ها برای منافع خود، مخازنی را که برای مثال دارای گنجایش کمتر از 50 لیتر هستند را، 50 لیتری معرفی کرده و با قیمت کمتری به مشتریان می‌فروشند. اما شما می‌توانید خصوصا در مخازنی که عمودی هستند، ظرفیت آن‌ها را مطابق با حجم استوانه در نظر گرفته و محاسبه کنید.

پمپ آب خانگی استیلی یا پلی اتیلنی

همچنین برای خرید یک مخزن استیلی اصل و مرغوب باید حتما از خرید مخازنی که قیمت ارزانی دارند اما سنگین هستند، اجتناب کنید و به هیچ وجه از این نوع منابع برای نگهداری و حفظ آب شرب مصرفی خود استفاده ننمایید؛ چرا که مواد اولیه این منابع از مواد بازیافتی تهیه شده‌اند که به دلیل کیفیت، مقاومت مکانیکی و استحکام پایین مواد بازیافتی، مخازن را در وزن‌هایی سنگین تولید می‌کنند.

چنین مخازنی که متریال آن‌ها از مواد بازیافتی تامین می‌شود، بسیار شکننده بوده و در صورت شکستگی، به‌راحتی قابل تعمیر نیستند و حتی عمل جوشکاری نیز با دشواری انجام می‌شود. بنابراین بهتر است قبل از خرید مخزن تحت فشار پمپ آب خانگی استیل حتما با افرادی که در این زمینه آگاهی کافی دارند، مشورت کنید.

مخازن پمپ آب پلی اتیلن

بهترین مخزن پمپ آب خانگی که برای نگهداری آب شرب در ساختمان‌ها نصب می‌گردد، مخزن پلی اتیلنی است که به دلیل فرمولاسیون خاصی که برای ساخت آن به کار گرفته شده، به صورت سه‌لایه و ضدجلبک تولید می‌شود.

این نوع مخزن پمپ آب خانگی بهترین مخزن پمپ آب بوده و دارای گواهینامه استاندارد و همچنین نشان سیب سلامت از وزارت بهداشت است. البته به دلیل این‌که بسیاری از سودجویان این گواهینامه‌ها و پروانه‌ها را جعل کرده و از اطمینان مشتریان سوء استفاده می‌کنند، بهتر است این منابع را از مراکز معتبر تهیه نموده و از صحت و صداقت آن‌ها در فروش اطمینان حاصل کنید.

مزایای مخزن آب از جنس پلی اتیلن

  1. مخازن آب از جنس پلی اتیلن، ضد جلبک هستند و باعث عدم تغییر در بو و مزه آب می‌شوند که این امر در سلامت و بهداشت آب مصرفی بسیار ارزشمند و حائز اهمیت است.
  2. این نوع مخازن دارای قیمت ارزان و مقرون‌به‌صرفه‌ای هستند.
  3. جابه‌جایی و نصب این نوع منابع بسیار راحت است و سبب سرعت عمل در کار اجرا نیز می‌شود.
  4. مخازن آب با متریال پلی اتیلن، دارای استحکام و مقاومت بالایی در برابر فرسایش و خوردگی هستند.
  5. این مخازن در سایز و قالب‌های گوناگونی متناسب با محل نصب و سلیقه مشتریان قابل ساخت و تولید هستند.

تعویض تیوپ منبع تحت فشار

تیوپ مخازن تحت فشار پمپ آب، گاها با مشکل مواجه می‌شوند که در این مواقع بهتر است از یک کارشناس خبره پمپ آب برای عیب‌یابی و سپس تعمیر یا تعویض آن کمک بگیرید. اما در صورتی که با تجهیزات صنعتی آشنایی داشته باشید، خودتان نیز می‌توانید برای رفع مشکل این دستگاه اقدام کنید. در ادامه مراحلی که برای تعویض تیوپ‌ها صورت می‌گیرد را مرور خواهیم کرد.

  • در ابتدا باید منبع تحت فشار پمپ آب خانگی را از لوله‌کشی شبکه به صورت کلی جدا کنید.
  • سپس کلاهک شیر هوای سوزنی را برداشته و با فشردن پین، هوای آن را تخلیه کنید.
  • به جهت این‌که از تخلیه کامل آب درون منبع اطمینان حاصل شود، می‌توانید مخزن را بر روی زمین خوابانده و تا مدتی در همان حالت قرار دهید.

مخزن تحت فشار پمپ آب خانگی

  • در این مرحله باید کانکتور و فلنج را از انتهای منبع باز نموده و تیوپ را از آن خارج کنید.
  • سپس تمامی رسوبات منبع و لبه‌های آن را با سمباده کاملا صاف نمایید.
  • در قدم بعد بایستی مخزن فشار پمپ خانگی را به حالت اولیه بازگردانید تا به‌راحتی بتوانید تیوپ را نصب نموده و تیوپ تازه را درون محفظه فلزی قرار دهید.
  • حالا باید اتصال فلنج را روی تیوپ انداخته و سپس دهانه آن را تا حدودی بیرون بکشید. فلنج را طوری قرار دهید که کاملا لبه‌های تیوپ را بپوشاند تا بعد از بستن پیچ‌ها، منبع به‌خوبی آب‌بندی شود. توجه داشته باشید که مهره نگهدارنده فلنج را به حالت ضربدری و به وسیله ابزار مخصوص محکم کنید.

مخزن تحت فشار پمپ آب خانگی

  • در مرحله پایانی به این نکته دقت نمایید که اتصالات در قسمت پایین منبع تحت فشار پمپ آب خانگی می‌بایست با نوار تفلون درزگیری و آب‌بندی شوند.

در نگهداری از مخزن تحت فشار پمپ آب خانگی باید به چه نکاتی توجه نمود؟

برای حفظ کیفیت و دوام مخازن تحت فشار پمپ آب، بایستی به موارد مهمی توجه کنید. در وهله اول بهتر است که یک فیلتر مناسب و مرغوب در قسمت ورودی مخزن تعبیه کنید تا از ورود شن، سنگ‌ریزه و سایر اجسام و مواد زائد که توسط فشار قوی پمپ وارد مخزن می‌شوند، جلوگیری نماید.

نگهداری از مخزن تحت فشار پمپ آب خانگی

این مواد ریز که اغلب تیز و برنده نیز هستند، سبب پاره شدن تیوپ می‌شوند که در این صورت، به تعویض تیوپ مخزن تحت فشار پمپ آب نیاز خواهد بود. همچنین مواد ریز داخل آب موجب ته‌نشین شدن و رسوب‌گذاری داخل تیوپ و لوله‌ها خواهد شد، که با وجود فیلتر می‌توان تا حدود زیادی از این معضل جلوگیری نمود.

لازم است که به صورت ماهیانه، میزان فشار هوای موجود در داخل مخزن تحت فشار را بررسی کنید و در صورت تغییر در مقدار گنجایش و ظرفیت مخزن، برای حفظ فشار هوا در جهت رفع مشکل اقدام نمایید. این عمل سبب می‌شود تا فشار هوای موجود در مخزن بر اثر عملکرد پیوسته تیوپ و پر و خالی شدن آن، از حالت اولیه و طبیعی خود خارج نشود.

مطلب پیشنهادی: صفر تا صد لوله کشی فاضلاب

مزایا و معایب مخزن پمپ آب خانگی

از مزایای مخزن تحت فشار پمپ آب خانگی می‌توان به موارد بسیاری همانند کاهش مصرف و هزینه برق، کاهش تعداد دفعات روشن شدن پمپ که در نتیجه موجع به استهلاک کمتر پمپ خواهد شد، افزایش ماندگاری و طول عمر پمپ آب، کاهش صداهای ناهنجار ناشی از روشن شدن پمپ آب، جریان و فشار آب ثابت و عدم ایجاد نوسان در فشار آب، کاهش استهلاک سیستم آبرسانی ساختمان‌ها به دلیل رفع ضربات مکانیکی که بر اثر روشن و خاموش شدن پیوسته پمپ آب خانگی صورت می‌گرفت، اشاره کرد.

اما در کنار مزایای پرشمار، مخزن پمپ آب خانگی معایب نیز دارد؛ مانند امکان پارگی تیوپ و یا کاهش باد منبع که موجع به سرویس ماهیانه این تجهیزات و پرداخت هزینه برای رسیدگی به آن‌ها خواهد شد. بنابراین می‌بایست شرایط آن‌ها را به صورت پیوسته مورد بررسی قرار داد.

از آنجا که ماندگاری و طول عمر تیوپ منبع انبساط برای مصارف آشامیدنی براساس قوانین استاندارد 4 ماه است و در این محدوده زمانی تیوپ هزاران مرتبه پر و خالی می‌‌شود، این امر سبب خواهد شد تا مولکول‌های پلیمری از بدنه تیوپ جدا شده و باعث آلودگی آب شوند.

بنابراین شما باید برخی از انواع مخازن تحت فشار پمپ آب خانگی را در طول سال حداقل 2 مرتبه تعویض نمایید تا آب مصرفی مورد استفاده شما، دچار آلودگی نگردد.

از طرفی برای ارتقای طول عمر و حفظ کیفیت و کارایی منابع تحت فشار پمپ آب خانگی، می‌بایست آن‌ها را هر 3 ماه یا 6 ماه یکبار کاملا سرویس کرد.

برای تعمیر پمپ آب از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

جایگزین مخزن پمپ آب خانگی

امروزه ابزاری به نام ست کنترل وجود دارد که به عنوان جایگزین مخزن پمپ آب خانگی از آن استفاده می‌شود. این امر به دلیل کیفیت بیشتر ست کنترل و همچنین هزینه پایین‌تر آن نسبت به مخزن تحت فشار پمپ آب خانگی صورت می‌گیرد که در ادامه به معرفی بیشتر این ابزار، یعنی ست کنترل خواهیم پرداخت.

کارایی ست کنترل چیست؟

کارایی ست کنترل

ست کنترل همان وظیفه مخازن پمپ آب را برعهده دارد اما عملکرد ست کنترل کاملا به صورت الکتریکی و با استفاده از جریان برق صورت می‌گیرد. ست کنترل به دلیل داشتن سنسوری که متصل به بورد الکترونیکی است، در مواقعی که میزان فشار آب کمتر از حد موردنیاز ساختمان شود، سبب فعال شدن پمپ شده و آب مصرفی را تامین می‌کند و درنهایت می‌تواند جایگزین مخزن پمپ آب خانگی باشد.

ست کنترل به چه دلایلی می‌تواند جایگزین مخزن پمپ آب خانگی باشد؟

ست کنترل نسبت به مخزن تحت فشار پمپ آب خانگی از هزینه بسیار پایین‌تری برخوردار بوده که در نتیجه بسیار مقرون‌به‌صرفه خواهد بود. همچنین عملکرد ست کنترل نسبت به پمپ آب خانگی کمتر دچار نقص و اختلال خواهد شد؛ بنابراین به اندازه مخازن نیاز به سرویس نخواهد داشت.

ست کنترل روند نصب بسیار آسان‌تری دارد؛ زیرا این وسیله دارای یک ورودی و خروجی است که با داشتن یک پریز، دوشاخه پمپ خانگی به آن متصل می‌شود که با وصل نمودن سیم برق آن به جریان الکتریسیته، می‌توان ورودی ست کنترل را به خروجی پمپ آب و خروجی آن را به لوله آب متصل کرد تا بتوان به‌آسانی از آن استفاده نمود. اما همان‌طور که قبلا گفته شد راه‌اندازی مخازن نیاز به زمان و مهارت بیشتری دارد.

علاوه بر دلایل بالا ست کنترل شامل مزایای بیشتری نیز هست. مانند عدم نیاز به تنظیم مداوم، مقاومت و طول عمر بیشتر ست کنترل نسبت به مخازن آب، سبب ایجاد قابلیت اتومات در پمپ و دیگر این‌که دِبی آب با استفاده از ست کنترل در حالت بهتری نسبت به استفاده از مخازن آب قرار خواهد گرفت. درنهایت با توجه به این دلایل، ست کنترل می‌تواند جایگزین مخزن پمپ آب خانگی باشد.

در هنگام خرید مخزن تحت فشار پمپ آب خانگی به چه نکاتی باید توجه نمود؟

همان‌طور که قبلا بیان شد مخازن تحت فشار پمپ آب خانگی در کنار پمپ‌های آب تعبیه‌شده در منازل، نقش ویژه‌ای در ایجاد آرامش برای ساکنین ایفا میکنند و دارای نقش بسیار حائز اهمیتی هستند. بنابراین در هنگام خرید مخازن موردنیاز خود، حتما به نوع آن توجه نموده و میزان کیفیت و کارایی آن را در نظر بگیرید.

دستگاه مخزن تحت فشار پمپ آب خانگی نیز مانند سایر ابزارآلات به بررسی مداوم و رسیدگی نیاز دارد که گاها منجر به تعویض آن‌ خواهد شد. البته این امر در مخزن تحت فشار پمپ آب خانگی از نوع تیوپی به دلایلی که گفته شد، بسیار بیشتر دیده می‌شود. در نتیجه هنگام خرید مخزن نوع تیوپی، به تمام جوانب آن توجه کنید.

افراد می‌توانند متناسب با نوع و ظرفیت پمپ آب خانگی خود، مخزن مناسب و دلخواه را انتخاب نمایند. اما پیش از خریداری و نصب مخزن موردنظر بهتر است با یک کارشناس حاذق در این زمینه، راجع به قیمت و هزینه مخزن موردنیاز خود مشورت نمایید.

مطلب پیشنهادی: رفع گرفتگی لوله فاضلاب با سیمان

سخن آخر

مخزن تحت فشار پمپ آب خانگی ضمن تامین آب مصرفی موردنیاز سبب کاهش بسیاری از هزینه‌ها خواهد شد. این مخزن امروزه دارای جایگزین بهتری با عنوان ست کنترل است که نواقص مخازن را جبران نموده و کارایی بهتری نیز دارد. شما برای تهیه و نصب مخازن آب خانگی می‌توانید از کمک کارشناسان مجرب آچاره بهره ببرید تا درنهایت، بهترین نتیجه برای شما حاصل شود. امیدواریم که مطالعه این مقاله از مجله آچاره برای شما مفید بوده باشد.

4.5/5 - (11 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا