6 راه‌حل برای بیرون زدن آب از پشت فاضلاب ظرفشویی

ساختمانسینک ظرفشوییلوله کشی و تاسیسات

بیرون زدن آب از پشت فاضلاب ظرفشویی معضل بزرگی است و بهتر است پس از بروز چنین مشکلی، هرچه سریعتر به آن رسیدگی شود. معمولا این اتفاق با خراب شدن لوله‌ها شروع می‌شود و با شدید شدن پوسیدگی لوله‌ها، نشتی آب را شاهد خواهید بود. نشتی آب در زیر سینک، باعث جمع شدن برکه‌ای ناخوشایند می‌شود که همه‌جا را خیس می‌کند و حتی می‌تواند باعث پدیدار شدن کپک هم در داخل کابینت شود. ما در این مقاله قرار است دلایل رایج بیرون زدن آب را بررسی کنیم تا شما بهتر بتوانید به وضع لوله‌ها رسیدگی کنید. همراه ما باشید.

علت بیرون زدن آب از پشت فاضلاب ظرفشویی

1. پوسیدگی سوپاپ 

یکی از دلایل بیرون زدن آب از پشت فاضلاب ظرفشویی، پوسیدگی و هوا خوردگی سوپاپ شیر ظرفشویی است. به علت تماس دائمی شیرآلات با آب، بروز چنین مشکلی طبیعی است. فرسوده شدن شیرآلات، منجر به نشتی آب از زیر سینک می‌شود. برای این که بروز این مشکل را به تاخیر بیندازید یا از آن جلوگیری کنید، باید مدام شیرآلات را تمیز کنید.

بیرون زدن آب از پشت فاضلاب ظرفشویی

2. شل بودن اتصالات

اگر به طور دائم از زیر سینک آب می‌چکد، لابد اتصالات ایرادی دارند. تمامی اتصالات سینک ظرفشویی در معرض بروز چنین مشکلی هستند و بهتر است همه‌شان در زمان نشتی بررسی شوند. معمولا، تا زمانی که همه جا را آب نگیرد شما متوجه نشت لوله‌ها نمی‌شوید چون کم پیش می‌آید کسی زیر سینک را نگاه کند. 

3. خراب شدن حلقه O یا اورینگ

حلقه O یک دیسک کوچک است که به پایه‌ی شیر ظرفشویی وصل شده است. زمانی که این قطعه فرسوده شود، نشتی آب اتفاق می‌افتد. برای حل این مشکل، تنها راه تعویض حلقه است. بهتر است برای تعویض قطعات از لوله‌کش کمک بگیرید تا تمامی ایرادات را بررسی کند و اگر مشکل جدی‌تری وجود داشت، به آن رسیدگی شود.

4. چکه کردن شیر آب

اگر شیر آب ظرفشویی نشتی داشته باشد، خیلی زودم متوجه خواهید شد. احتمالا هر سری سر سینک بروید، متوجه جمع شدن آب در سینک می‌شوید و هر چقدر هم تلاش کنید شیر را سفت کنید، فایده‌ای به حال چکه کردن شیر ندارد. در صورت نشتی شیر، در زیر سینک هم نشتی رخ می‌دهد اما برای دیدن این یک مورد، باید خم شوید و زیر سینک را نگاه کنید. هر زمان که شیر چکه می‌کند، به دنبال واشر خراب باشید و حتما آن را عوض کنید.

برای لوله کشی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

علت نشت سینک ظرفشویی

4. گرفتگی مجاری P

لوله‌ی P، یک لوله‌ی منحنی شکل است که زیر سینک دیده می‌شود. کار این لوله، جلوگیری از بوی بد فاضلاب جمع شده در لوله است. دیدن چیزهایی که درون این لوله هستند راحت نیست، بنابراین اگر گرفته باشد هم اولش به راحتی متوجه نمی‌شوید. اگر این لوله گرفته باشد، به مرور زمان متوجه می‌شوید که ته مانده مواد غذایی روی ظرف‌ها یا حتی آب خالی هم از لوله‌ها پایین نمی‌رود. در چنین مواقعی باید مسیر این لوله باز شود و اگر هم لوله آسیبی دیده، تعویض شود.

5. فرسودگی واشرها 

یکی از دلایل رایج برای بیرون زدن آب از پشت فاضلاب ظرفشویی، فرسودگی واشرها است. واشرها عمر خیلی زیادی ندارند و در اثر تماس مداوم با آب، هر چند ماه یکبار خراب می‌شوند و باید حتما عوضشان کنید تا مشکل نشتی رفع شود.

6. فشار بالای آب

فشار زیادی آب هنگام دوش گرفتن می‌تواند خیلی لذت بخش باشد، اما موقع ظرف شستن نه. همچنین این مسئله می‌تواند باعث نشتی و بیرون زدن آب از پشت فاضلاب شود. زیاد بودن فشار آب می‌تواند منجر به ترکیدن لوله‌ها شود و اگر فشار آن‌قدری زیاد نباشد که بخواهد این کار را بکند، حداقل باعث نشتی می‌شود.

مطلب پیشنهادی:راهکار برای برق انداختن سینک ظرفشویی

راه های رفع گرفتگی شتر گلو

رفع نشتی لوله‌های زیر سینک ظرفشویی

برای رفع نشتی، اول از همه پیچ‌های لوله زیر سینک را محکم کنید. لوله‌ی عمودی‌ای که به ظرفشویی وصل است را پیدا کنید و با کمک آچار، سفت کنید. آچار را در جهت عقربه‌های ساعت بگردانید تا محکم شود. به همین روش تمامی لوله‌ها را محکم کنید اما حواستان باشد اگر زیادی از حد لوله‌ها را بپیچانید، امکان شکستن آن‌ها وجود دارد. آب را باز کنید و ببینید باز چکه می‌کند یا نه. 

واشرها را بررسی کنید که اگر فرسوده هستند، عوضشان کنید. واشر همسایز تهیه کنید. اکثر واشرها یک سر عریض و یک سر کوچک دارند که باید سر باریک و کوچکش را داخل لوله قرار دهید. با چسب لوله‌کشی، لوله‌های شل را محکم کنید. اگر چسب لوله‌کشی نبود از چسب تفلون هم می‌توانید استفاده کنید. چسب را باید در جهت حرکت عقربه‌های ساعت دور لوله‌ها بچرخانید. اگر لوله‌ها پلاستیکی هستند، از چسب لوله کشی استفاده نکنید.

برای لوله کشی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

با این روش می‌توانید از بیرون زدن آب از پشت فاضلاب آشپزخانه جلوگیری کنید اما بهتر است به جای این کار، از یک متخصص بخواهید که لوله‌ها را بررسی کند. ممکن است در لوله‌های زیر سینک یا واشرها مشکلی وجود داشته باشد که شما نبینید و نتوانید به آن رسیدگی کنید و یک نیروی متخصص، بتواند در زمانی کوتاه و به روشی اصولی، ایراد را رفع کند. برای برطرف کردن چنین مشکلاتی، می‌توانید از متخصصین آچاره کمک بگیرید. در هر ساعتی از شبانه روز که متوجه شدید لوله کشی ساختمان ایراد پیدا کرده، کافی است به سایت آچاره مراجعه، و سفارش خود را ثبت کنید تا خیلی زود متخصصین ما به محل اعزام شوند و مشکل را حل کنند.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا