نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان

نوار نقاشی Tape چیست؟

ساختمانتعمیرات ساختماننقاشی ساختمان

در سال 1925، ریچارد درو، دانشمند برجسته شرکت 3M، نوار نقاشی (Tape) را اختراع کرد. تقریباً 65 سال بعد، این شرکت با کشف فرمول ScotchBlue دوباره تاریخ ساز شد. امروزه این محصول که انقلابی در صنعت نقاشی مناطق مسکونی و تجاری ایجاد کرده است، تقریباً در همه جا از جمله فروشگاه‌های رنگ و سوپرمارکت‌ها قابل دسترسی است. اما نوار نقاشی  چیست، چه کاربردی دارد و چگونه باید از آن استفاده کرد؟

نوار نقاشی یا  Tapeچیست؟

این محصول یک نوار پوششی با چسب سبک است که برای پوشاندن سطوحی که نمی‌خواهید رنگ شوند، استفاده می‌شود. برای سطوح صاف مانند کارهای چوبی تازه رنگ شده گزینه‌ای عالی است و از تزئینات، قرنیزها، قالب‌ها، روکش‌ها و پنجره‌ها در برابر چکه و رنگ‌آمیزی محافظت می‌کند.

در ادامه چند دلیل برای استفاده از نوار به جای نوار نقاب سنتی را ذکر می‌کنیم:

  • هنگام برداشتن هیچ باقی مانده چسبناکی به جا نمی‌گذارد.
  • خیلی تمیز و بدون لایه‌برداری سطح ریزش بلند می‌شود.
  • رنگ را پخش نمی‌کند.
  • به آسانی تکه می‌شود.

نوار نقاشی یا tape

نکته حرفه‌ای: هنگام نقاشی ساختمان فراموش نکنید که دور دستگیره‌ها، دیوارکوب‌ها، ترموستات‌ها و غیره را با نوار بپوشانید.
نقاشی ساختمان
نقاشی ساختمان

نوار نقاشی (Tape) در چه مواردی کاربرد دارد؟

دیوارها، کاشی‌ها و شیشه از رایج‌ترین مناطقی هستند که برای نقاشی آن‌ها به نوار نقاشی (Tape) نیاز است. این محصول برای هر سطح نقاشی، چه بزرگ یا کوچک، کاملاً ضروری است. با کمک تِیپ می‌توانید رنگ آمیزی تمیزی داشته باشید و در عین حال از آسیب به سطوح نیز جلوگیری کنید. نوار نقاشی کاربردهای مختلفی دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

  • دیوارهای گچی
  • تخته‌های چوبی
  • آلومینیوم، فلز
  • سنگ مرمر، تخته سنگ
  • کانترها
  • کاشی، درزگیر
  • شیشه پنجره
  • پلاستیک

نحوه استفاده از نوار تِیپ (Tape)

ابتدا خاک و گرد و غبار را از روی سطح مورد نظر پاک کنید تا چسب به خوبی بچسبد. برای چسباندن تِیپ با دست، کمی چسب به سطح بچسبانید و نوار را حدود 15 سانتی متر باز کنید. نوار را نزدیک دیوار نگه دارید و لبه‌ها را فشار دهید تا به خوبی ثابت شود.

استعلام رایگان قیمت نقاشی ساختمان!

روش دیگر برای چسباندن نوار نقاشی استفاده از یک اپلیکاتور صاف است. استفاده از این اپلیکاتور بسیار آن آسان است و Tape را در امتدادی پیوسته می‌چسباند و باعث صرفه‌جویی در زمان و رفع خستگی دست‌ها می‌شود.

نحوه استفاده از نوار تِیپ

زمانی که نوار تِیپ نقاشی زده می‌شود، از یک کاردک بتونه انعطاف‌پذیر برای صاف کردن نوار استفاده کنید تا مطمئن شوید که هیچ هوایی بین نوار و سطح وجود نداشته باشد. این کار را تکرار کنید تا زمانی که همه سطوح، پوشش داده شود و سپس شروع به نقاشی کنید!

روش استفاده از نوار نقاشی برای نقاشی داخلی

با استفاده از نوار نقاشی و این دستورالعمل‌های گام به گام برای چسباندن اتاق قبل از رنگ‌آمیزی، کار رنگ‌آمیزی خود را سریع‌تر و با اشتباهات کمتر به پایان برسانید. قبل از استفاده از Tape، قاب‌ها و دیوارها را تمیز کنید. برای تمیز کردن سطوح از پارچه مرطوب استفاده کنید. اگر چرب است از آب و صابون استفاده کنید. بگذارید کاملاً خشک شود سپس نوار زدن را شروع کنید.

درخواست نقاشی ساختمان

بزرگ‌ترین اشتباهی که هنگام چسباندن Tape به دیوارها یا تزئینات برای رنگ‌آمیزی ممکن است مرتکب شوید، نادیده گرفتن فرآیند تمیز کردن است. حتی چسبناک‌ترین نوارهای نقاشی هم به سطوح گرد و غبار، کثیف یا چرب نمی‌چسبد. از یک پارچه مرطوب برای از بین بردن گرد و غبار یا کثیفی استفاده کنید و قبل از شروع فرآیند چسب زدن، اجازه دهید سطح شما کاملاً خشک شود.

روش استفاده از نوار نقاشی برای نقاشی داخلی

روش چسباندن نوار نقاشی به سقف یا داخل دیوارهای گوشه

اطراف گوشه‌ها را بار اول رنگ کنید. 24 ساعت صبر کنید تا کاملاً خشک شود. خط نوار نقاشی را 5 سانتی‌متر از گوشه بچسبانید. برای اطمینان از محکم بودن نوار، به آن فشار وارد کنید. سپس شروع به نقاشی کنید. قطعاً متوجه می‌شوید که امتداد یک خط مستقیم، حتی با نوار نقاشی، کاری بسیار سخت است.

ترفند رنگ‌آمیزی گوشه‌ها یا اطراف سقف، رنگ‌آمیزی گوشه‌ها بعد از یک دست رنگ کردن است. پس از خشک شدن رنگ، قسمت رنگ شده را با نوار چسب جدا کنید. به جای اینکه تِیپ را از مرکز گوشه بچسبانید، آن را به اندازه 5 سانتی‌متر از گوشه فاصله دهید، در این حالت کشیدن یک خط مستقیم آسان‌تر می‌شود.

نحوه استفاده از نوار نقاشی در گوشه ها

روش چسباندن نوار نقاش به تزئینات و قرنیزها

نوار را حدود 15 سانتی‌متر از رول آن جدا کنید. روی تخته تریم قرار دهید. از یک کاردک بتونه برای فشار بیشتر استفاده کنید. روند چسباندن را مانند قبل تکرار کنید. زمان استفاده از نوار Tape بر روی تخته قرنیز، اگر از کاردک بتونه انعطاف پذیر برای فشار بیشتر در هنگام گذاشتن خط نوار استفاده کنید، بهترین محکم کاری محسوب می‌شود. با چسباندن حدود 15 سانتی‌متر تِیپ روی سطح خود شروع کنید، سپس حدود 15 سانت دیگر را باز کنید. چسباندن قطعات کوچک نوار به صاف نگه داشتن نوار نقاشی تا حد امکان کمک می‌کند.

کاربردها و ایده‌های منحصر به فرد نوار تِیپ

نوار تِیپ یک گزینه طلایی برای تزئینات سطوح است. آیا می‌خواهید بدون هزینه و به راحتی دیوارها و سطوح را کاغذ دیواری کنید؟ از نوار نقاشی برای طراحی راه راه، شکل‌های فانتزی یا یک الگوی چندضلعی زیبا روی دیوار استفاده کنید. این نوار همه کاره کاربردهایی فراتر از رنگ هم دارد.

بیشتر بخوانید رنگ اکریلیک ساختمان

نحوه جدا کردن نوار از دیوار

قبل از برداشتن نوار، صبر کنید تا رنگ سطح به طور کامل خشک شود. روی قوطی رنگ را چک کنید تا از مدت زمان خشک شدن آن اطلاعات کافی داشته باشید. از یک کاردک بتونه یا تیغ استفاده کنید تا نوار نقاشی را در امتداد لبه برش بزنید. استفاده از کاردک یا تیغ مانع از کشیده شدن نوار و ترک خوردن رنگ در طول برش می‌شود.

در مرحله بعدی با دقت و حوصله نوار Tape را بلند کنید و آن را به سمت خود بکشید و با زاویه 45 درجه آن را جدا کنید. اگر چسب به سطح چسبید، زاویه 90 درجه را امتحان کنید. نتیجه کار یک خط رنگ تمیز و حرفه‌ای خواهد بود! نکته حرفه‌ای: به خاطر داشته باشید که نوار را با زاویه 45 درجه بردارید و به آرامی بکشید تا از پوسته شدن سطح زیر آن جلوگیری شود. برای دستیابی به بهترین نتیجه، نوار نقاشی را دو روز بعد از رنگ‌آمیزی از جای خود جدا کنید، در غیر این صورت برداشتن آن سخت می‌شود!

نحوه جدا کردن نوار از دیوار

5 نکته مهم برای انجام رنگ‌آمیزی تمیز با کمک Tape

  1. همیشه با یک سطح تمیز شروع کنید. تخته قرنیز و برش را پاک کنید تا گرد و غبار و ذرات کثیفی از بین برود. این کار به چسبیدن برای نتیجه‌ای تمیزتر کمک می‌کند.
  2. پس از چسباندن نوار نقاشی (Tape)، انگشتان خود را روی لبه نوار نقاشی فشار دهید تا لبه‌ها کاملاً بچسبند.
  3. هنگام چسباندن سطوح بزرگ، رول تِیپ را در مچ دست خود رد کنید و آن را نزدیک سطح نگه دارید و در حین کار مقدار مورد نیاز را بکشید. این کار به ویژه هنگام رنگ‌آمیزی قالب‌های سقفی و تزئینات بلند در حالی که روی نردبان هستید مفید است.
  4. نوارهای کوتاه‌تر چسب راحت‌تر چسبیده می‌شوند و گره نمی‌خورند. برای برداشتن آسان، لبه‌ها را همپوشانی کنید. باید نوار را از انتهای مخالف همان جایی که شروع کردید (جایی که کار را تمام کردید) جدا کنید.
  5. در حالت ایده آل، تمام قسمت‌های درها باید جدا شوند. اما این کار همیشه امکان پذیر نیست. هنگام رنگ‌آمیزی روی لولاهای در، نوار را روی لولا قرار دهید و لبه‌های آن را با کاردک محکم کرده و اضافی آن را جدا کنید.

شما چه تجربه‌ای از استفاده از نوار نقاشی (Tape)، دارید که کار با آن را مفیدتر و آسان‌تر می‌کند؟ در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

نقاشی ساختمان
نقاشی ساختمان با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید