تعمیر پکیج تعمیرپکیج

بررسی 5 علت روشن نشدن شمعک پکیج + روش تعمیر

پکیجسرمایش و گرمایشگرمایش

پکیج‌ها مدت‌ طولانی است به‌عنوان جایگزینی برای بخاری‌های برقی و گازی مورد استفاده قرار می‌گیرند و عملکرد نسبتا خوبی دارند؛ اما یکی از مشکلات رایجی که کاربران در کارکرد این وسیله گرمایشی تجربه می‌کنند، روشن نشدن شمعک پکیج است.

دلایل متعددی می‌توانند باعث بروز این مشکل شوند و لازم است دستگاه عیب‌یابی شود. توصیه می‌کنیم برای پیشگیری از ایجاد نقص و خرابی در پکیج، سرویس‌های دوره‌ای آن را در فواصل زمانی مشخص انجام دهید تا با خرابی غیرمنتظره پکیج به‌ویژه در روزهای سرد سال دچار زحمت نشوید.

در ادامه به بررسی دلایل روشن نشدن شمعک پکیج می‌پردازیم و روش‌های برطرف کردن آن‌ها را با شما با اشتراک می‌گذاریم. اگر برای تعمیر و سرویس دوره‌ای پکیج نیاز به مشاوره و خدمات دارید، درخواست خود را صفحه تعمیر پکیج سایت آچاره ثبت کنید یا از طریق شماره 1471 با کارشناسان تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • شیر کنترل گاز پکیج در تنظیم ارتفاع شعله نقش مهمی دارد. در صورت وجود مشکل در آن علاوه‌بر این که ممکن است امنیتتان در معرض خطر قرار گیرد، روشن شدن مشعل نیز با مشکل مواجه خواهد شد.
  • سنسور NTC حسگری است که دمای پکیج را اندازه‌گیری می‌کند. خراب شدن این قطعه به معنی تشخیص اشتباه دما در پکیج است.
  • کمترین رسوب هم می‌تواند باعث مسدود شدن منافذ جرقه‌زن پکیج شود و همین امر مانع از ایجاد احتراق و روشن شدن شمعک پکیج می‌شود.

عملکرد شمعک در پکیج

شمعک پکیج وظیفه ایجاد مشعل برای پکیج را در اختیار دارد و خاموش بودن آن به معنای گرم نشدن پکیج است. علت روشن نشدن مشعل پکیج دیواری به‌طور کلی می‌تواند به سیستم آب، برق یا گاز متصل به پکیج مربوط باشد؛ چرا که کارکرد پکیج وابسته به این سه منبع انرژی است.

بنابراین هرگونه نقص و قطعی در اتصالات و جریان این سه منبع انرژی، می‌تواند علت روشن نشدن پکیج دیواری و دلیل نقص در طرز کار پکیج باشد. اما در کنار این عامل، خرابی قطعات داخلی پکیج هم دلیل دیگری بر روشن نشدن شمعک پکیج هستند.

معمولا در این مورد یک چراغ قرمز به‌عنوان اخطار روشن می‌شود که نشان‌دهنده خرابی یکی از قطعات داخلی پکیج است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه راهنمای بررسی علت قرمز شدن چراغ پکیج بوتان را مطالعه فرمایید.
تعمیر پکیج
تعمیرپکیج

علت روشن نشدن شمعک پکیج چیست؟

روشن نشدن شمعک پکیج در بیشتر مواقع به‌دلیل به‌هم‌ریختگی عملکرد اجزای پکیج و ترتیب عملکرد قطعات پکیج است که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

  1. خراب شدن جرقه‌زن
  2. وجود مشکل در میله یون
  3. خرابی برد پکیج
  4. مشکل در سنسور NTC
  5. گرفتگی شیر کنترل گاز

علت روشن نشدن شمعک پکیج ایران رادیاتور و بوتان

1. خراب شدن جرقه‌زن

دلیل روشن نشدن شمعک پکیج می‌تواند خرابی جرقه‌زن باشد. در واقع زمانی که گاز وارد شمعک می‌شود سنسور دستگاه اقدام به ارسال دستور جرقه زدن برای ایجاد احتراق می‌کند. اما زمانی که پیلوت خاموش شده باشد، دلیل آن جمع شدن جرم در آن است.

این جرم‌ها و کثیفی‌ها باعث جلوگیری از ورود گاز به دستگاه می‌شوند و در نتیجه احتراق صورت نمی‌گیرد و باید از طریق رسوب‌زدایی پکیج این مشکل را حل کرد.

مشاهده هزینه تعمیر پکیج!

به دلیل اینکه این ورودی بسیار کوچک است، کمترین رسوب هم می‌تواند باعث مسدود شدن آن شود و همین امر مانع از ایجاد احتراق در پکیج می‌شود. برای رفع این مشکل باید این قسمت را به‌خوبی تمیز کنید تا هیچ جرمی در آن باقی نماند.

به جز این مورد، مشکلات دیگری نیز ممکن است باعث روشن نشدن شمعک پکیج شود، یکی از این دلایل می‌تواند وجود نوسان در جریان برق باشد. همچنین مواردی مانند کم شدن فشار گاز یا نوسان فشار آب نیز می‌تواند دلیل روشن نشدن شمعک پکیج باشد.

2. وجود مشکل در میله یون پکیج

میله یون که به نام الکترود یون نیز شناخته می‌شود در کارکرد صحیح پکیج نقش مهمی دارد. میله یون در واقع وظیفه تشخیص شعله را بر عهده دارد. به همین دلیل زمانی که خراب می‌شود مشعل پکیج روشن نمی‌شود؛ زیرا در واقع پکیج اصلا وجود شعله را تشخیص نمی‌دهد.

علت روشن نشدن پکیج دیواری | خراب شدن میله یون پکیج

3. خرابی در برد پکیج

برد، مغز پکیج و مهم ‌ترین قطعه آن است. این بخش از پکیج وظیفه ارسال تمامی دستورات لازم را بر عهده دارد و به همین دلیل کارکرد صحیح پکیج منوط به سالم بودن این قطعه است. اگر برد پکیج خراب باشد کل سیستم پکیج دچار مشکل خواهد شد و دستورات لازم به قطعات نمی‌رسد.

دلیل روشن نشدن شمعک پکیج

نکته‌ای که در مورد برد پکیج‌های ایران رادیاتور، ایساتیس، آریستون و بوتان باید در نظر داشته باشید این است که به‌دلیل هوشمند بودن برد، تعمیر آن نیازمند دانش خاصی است و این کار باید توسط افراد ماهر صورت بگیرد.

تعمیرات تخصصی پکیج با آچاره

4. مشکل در سنسور NTC

سنسور NTC حسگری است که دمای پکیج را اندازه‌گیری می‌کند. خراب شدن این قطعه به معنی تشخیص اشتباه دما در پکیج است و همین مسئله باعث می‌شود عملکرد مشعل و شعله دچار اختلال شود و شمعک روشن نشود.

علت روشن نشدن مشعل پکیج دیواری

5. گرفتگی شیر کنترل گاز

یکی دیگر از دلایلی روشن نشدن شمعک پکیج، گرفتگی شیر کنترل گاز است. این قطعه باعث قطع و وصل شدن جریان گاز در پکیج می‌شود و در واقع به‌نوعی وظیفه انتقال گاز به پکیج را بر عهده دارد. این شیر کنترل گاز در زیر محفظه احتراق قرار دارد و شامل دو شیر برقی است.

شیر کنترل گاز پکیج در تنظیم ارتفاع شعله نیز نقش مهمی دارد؛ بنابراین در صورت وجود مشکل در آن علاوه‌بر این که ممکن است امنیتتان در معرض خطر قرار گیرد، روشن شدن مشعل نیز با مشکل مواجه خواهد شد و دلیل آن گازرسانی ناقص به این قطعه است.

سخن پایانی

با توجه به یکسان بودن سیستم احتراق پکیج‌های برندهای مختلف، توضیحات ارائه‌ شده می‌تواند در مورد رفع علت روشن نشدن شمعک پکیج ایران رادیاتور و بوتان و همچنین سایر پکیج‌ها شود.

شما می‌توانید با راهکارهای ارائه شده عیب‌یابی اولیه را انجام دهید و در مواردی که نیاز به تخصص چندانی ندارد، شخصا اقدام به تعمیر کنید. اما از آنجا که منبع تغذیه پکیج دو ماده پرخطر برق و گاز است، توصیه می‌کنیم رفع مشکل روشن نشدن شمعک پکیج و سایر تعمیرات تخصصی را به یک تعمیرکار مجرب بسپارید.

سوالات متداول

دلیل روشن نشدن شمعک پکیج چیست؟

روشن نشدن پکیج می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد؛ اما به‌طور کلی دلیل اصلی روشن نشدن شمعک می‌تواند مربوط به گرفتگی شیر کنترل گاز، وجود مشکل در سنسور NTC، خرابی در برد پکیج باشد.

آیا نوسان جریان برق می‌تواند مانع از روشن شدن شمعک پکیج شود؟

بله، زمانی که جریان برق با نوسانات شدید همراه باشد، قطعه جرقه‌زن عمل نخواهد کرد و شمعک خاموش خواهد ماند.

وظیفه سنسور NTC در پکیج چیست و خرابی آن چه تأثیری در کارکرد پکیج دارد؟

سنسور NTC حسگری است که دمای پکیج را اندازه‌گیری می‌کند. خراب شدن این قطعه به معنی تشخیص اشتباه دما است و همین مسئله باعث می‌شود عملکرد مشعل و شعله دچار اختلال شود و شمعک روشن نشود.

3.5/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر پکیج

درخواست تعمیر پکیج!

 

کلیک کنید