تعمیر پکیج تعمیرپکیج

علت خاموش و روشن شدن مداوم پکیج

پکیجگرمایش

یکی از مسائلی که در عیب یابی پکیج به آن پرداخته می‌شود، خاموش و روشن شدن مداوم پکیج است. این حالت طبیعی نیست و در صورت مشاهده چنین وضعیتی، شما باید به فکر شناسایی مشکل پکیج و حل آن باشید.

در صورت روشن خاموش شدن پکیج، معمولا روی پکیج کدهای خطا ظاهر می‌شوند تا کاربر را از وجود مشکل آگاه کنند. در این مقاله با بررسی علت خاموش و روشن شدن مداوم پکیج، به شما در رفع این اختلال کمک خواهیم کرد.

نکات کلیدی

  • عواملی مانند انسداد لوله‌های خروج دود و عبور آب، خرابی برد پکیج یا اختلال در عملکرد آن، معیوب بودن پمپ، وجود هوا در پکیج، خرابی الکترود یون، کم بودن فشار آب لوله‌کشی، خرابی موتور سیرکولاتور، خرابی پمپ سیرکولاتور و تهویه هوای نامناسب، برخی از عوامل مؤثر در خاموش و روشن شدن مداوم پکیج دیواری هستند.
  • خاموش و روشن شدن مداوم پکیج مشکلی است که در تمام برندهای پکیج دیده شده و به برند خاصی اختصاص ندارد.
  • پکیج‌ها در حالت عادی نباید بعد از روشن شدن بلافاصله خاموش شوند. در صورت خاموش شدن سریع شعله پکیج بعد از روشن شدن، در ساختار پکیج مشکلی وجود دارد که باید برطرف شود.

علت خاموش و روشن شدن مداوم پکیج چیست؟

در این بخش دلایل خاموش و روشن شدن مداوم پکیج را بررسی خواهیم کرد.

1. انسداد لوله‌های آب یا لوله خروج دود؛ یک علت خاموش و روشن شدن مداوم پکیج

با گذشت زمان ممکن است در لوله‌ها رسوباتی تجمع پیدا کنند و جلوی عبور آب را بگیرند، مخصوصا اگر در مناطقی زندگی می‌کنید که سختی آب زیادی دارد.

در این وضعیت پکیج خاموش می‌شود. گاهی ممکن است چیزی درون لوله گیر افتاده باشد که باید تمیز شود. گرفتگی لوله خروج دود از پکیج نیز عاملی برای خاموش و روشن شدن مداوم پکیج خواهد بود.

در این شرایط شما باید نسبت به رسوب گیری پکیج اقدام نمایید.

2. خرابی برد پکیج؛ یک علت خاموش و روشن شدن مداوم پکیج

وارد آمدن آسیب به قطعات برد و سنسورهای آن در عملکرد برد اختلال ایجاد می‌کند. برد برای دستگاه‌های الکترونیکی گرمایی همچون مغز برای انسان است که کلیه عملکردها تحت کنترل آن انجام می‌شوند.

اگر برد معیوب باشد، فرمان روشن شدن پکیج به‌درستی به قطعات داده نمی‌شود و نتیجه آن خاموشی ناگهانی پکیج است. برای تعمیر و عیب‌یابی برد باید از متخصص کمک بگیرید.

خرابی برد پکیج

3. معیوب بودن پمپ

معیوب بودن پمپ یک دلیل خاموش و روشن شدن شعله پکیج است. اگر پمپ معیوب باشد، آب به‌خوبی در رادیاتورها جریان نمی‌یابد.

گاهی اوقات خرابی پمپ موجب وارد شدن هوا به‌جای آب به درون پکیج می‌شود. عملکرد پکیج نیز کاملا وابسته به آب درون آن است و در صورت جریان نامناسب آب در پکیج با مشکل خاموش و روشن شدن مداوم پکیج روبه‌رو خواهیم شد.

4. وجود هوا در پکیج

در این شرایط به جای آب درون پکیج هوا وجود دارد؛ در نتیجه آب به رادیاتور نمی‌رسد یا به میزان کافی نمی‌رسد. نتیجه این وضعیت روشن و خاموش شدن مداوم پکیج خواهد بود.

مطلب مرتبط: علت گرم نشدن آب پکیج

تعمیر پکیج
تعمیرپکیج

5. خرابی الکترود یون

الکترود یون یکی از قطعات مهم پکیج است که وظیفه تشخیص شعله پکیج را برعهده دارد. در صورت تشخیص تشکیل نشدن شعله، اجازه روشن شدن پکیج را نخواهد داد.

اختلال در عملکرد این قطعه موجب روشن نشدن پکیج یا خاموش شدن ناگهانی آن می‌شود.

6. کم بودن فشار آب لوله‌کشی

یکی از دلایلی که باعث روشن و خاموش شدن مداوم پکیج می‌شود، فشار کم آب ورودی به پکیج است. این مشکل اغلب در مناطقی با فشار کم آب به‌وجود می‌آید.

برای حل باید فشار آب ساختمان خود را تقویت کنید.

علت خاموش و روشن شدن مداوم پکیج

7. مشکل در اتصالات برقی؛ یک دلیل خاموش و روشن شدن شعله پکیج

اگر سیم‌های متصل به موتور پکیج و برد اتصالی داشته باشند، پکیج به‌صورت متناوب خاموش و روشن می‌شود.

برای رفع این حالت باید تعمیرکار ماهر سیم‌ها و اتصالات الکترونیکی آن‌ها را به‌خوبی بررسی کند.

8. معیوب بودن موتور سیرکولاتور (موتور گردشی)

وظیفه موتور سیرکولاتور کمک به پمپ برای کشیدن آب داخل لوله‌ها به داخل پمپ است. این آب بعدا برای گرم شدن به لوله‌های مخصوص خود ارسال می‌شود.

خرابی این موتور سرعت پمپاژ آب را کم می‌کند؛ در نتیجه آب به میزان کافی به پکیج منتفل نمی‌شود. در این وضعیت پکیج خاموش می‌شود و تا زمان رسیدن آب به حد مناسب، خاموش خواهد ماند.

9. خرابی پمپ سیرکولاتور

خرابی پمپ سیرکولاتور نیز یک علت خاموش و روشن شدن مداوم پکیج است. پمپ سیرکولاتور وظیفه خارج کردن آب سرد شده لوله‌های رادیاتور پکیج را برعهده دارد.

پمپ سیرکولاتور این کار را به کمک موتور خود انجام می‌دهد. آب خارج شده برای گرم شدن مجدد از طریق پمپ به مشعل ارسال می‌شود تا رادیاتورها گرم بمانند.

خرابی پمپ سیرکولاتور باعث محبوس ماندن آب درون رادیاتور می‌شود. نتیجه این‌که پکیج مجبور است تا برگشت مجدد آب به مخزن خاموش شود. برای حل این مشکل باید از تعمیرکار پکیج کمک گرفت.

10. تهویه هوای نامناسب

از مهم‌ترین کارهایی که باید در پکیج انجام شود، انتقال دود حاصل از اشتعال به فضای آزاد و جایگزین کردن آن با هوای تمیز است. هر مدل از پکیج بسته به نوع فناوری استفاده شده در آن از روش مخصوصی برای جابه‌جایی دود با هوا استفاده می‌کند.

پکیج‌های فن‌دار از جریان الکتریسیته استفاده کرده و پروانه‌های قرار گرفته در دودکش را روشن می‌کنند تا از این طریق هوا جابه‌جا شود. در مدل‌های بدون فن، پکیج به صورت طبیعی کار جایگزینی هوا را انجام می‌دهد.

اگر در مسیر دودکش گرفتگی وجود داشته باشد یا فن معیوب باشد، جابه‌جایی هوا و خروج دود با مشکل روبه‌رو می‌شود. پکیج در این شرایط مجبور است تا باز شدن مجدد مسیر خاموش بماند.

خرابی پمپ سیرکولاتور

11. کم بودن فشار گاز

چه در منطقه‌ای زندگی کنید که فشار گاز آن کم است و چه گاز منزل شما به‌طور اختصاصی دارای فشار کم باشد، کم بودن فشار گاز یکی از عواملی است که موجب خاموش و روشن شدن مداوم پکیج شما خواهد شد.

نبود گاز به میزان مناسب اجازه روشن ماندن مشعل و منبع حرارتی را نمی‌دهد و گرمایش آب را با مشکل مواجه می‌کند. پکیج در این وضعیت خاموش می‌شود و تا رسیدن گاز به میزان کافی روشن نخواهد شد.

12. معیوب بودن کلید پرشر سوئیچ

کلید پرشر سوئیچ پکیج فرمان خاموش و روشن شدن فن پکیج را به برد صادر می‌کند. معیوب بودن این قطعه و اختلال در عملکرد آن فرمان صحیح روشن شدن فن را به برد نمی‌دهد.

بنابراین خروج دود با مشکل مواجه می‌شود. برای بررسی این قطعه از کارشناسان مجرب کمک بگیرید. ممکن است نیاز به تعویض یا تعمیر داشته باشد.

مطلب پیشنهادی: نحوه کار پکیج دیواری

مشاهده هزینه تعمیر پکیج!

13. معیوب بودن NTC پکیج (کلید تنظیم دمای آب)

کلید تنظیم دمای آب یا همان NTC بسته به نیاز کاربر فرمان افزایش درجه حرارت آب را به برد پکیج می‌دهد. خرابی این قطعه موجب داغ شدن آب پکیج بیش از حد مجاز می‌شود.

در چنین شرایطی پکیج برای پیشگیری از هرگونه خطر خاموش می‌شود. بعد از این‌که آب اندکی گرمای خود را از دست داد، پکیج مجددا روشن می‌شود.

14. خرابی جرقه‌زن

در صورت خرابی این قطعه جرقه به‌درستی و در زمان مناسب زده نمی‌شود و یون نمی‌تواند شعله را به‌خوبی حس کند.

زنگ‌زدگی یون، ترک‌خوردگی یون، خرابی ترانس جرقه‌زن و قطعی یا آسیب‌دیدگی سیم برق متصل به ترانس جرقه‌زن از عواملی هستند که در خرابی یون نقش دارند.

مطلب مرتبط: علت آب دادن پکیج

15. فاصله زیاد الکترود یون از مشعل

یکی دیگر از عوامل خاموش و روشن شدن مداوم پکیج، زیاد بودن فاصله الکترود یون از مشعل است. این فاصله باید بین 3 تا 5 میلی‌متر باشد.

بیشتر بودن فاصله الکترود یون از مشعل در روشن شدن پکیج اختلال ایجاد خواهد کرد.

علت خاموش و روشن شدن مدوام شعله پکیج دیواری

در قسمت قبل دلایل خاموش و روشن شدن مکرر پکیج را بیان کردیم. علت خاموش و روشن شدن مداوم شعله پکیج نیز مشابه همان موارد قبلی است.

در واقع خاموش شدن شعله پکیج باعث خاموش شدن پکیج می‌شود.

کم بودن فشار گاز

پکیج بعد از چند ثانیه خاموش می‌شود؟

زمان خاموش و روشن شدن پکیج در برندهای گوناگون این دستگاه متفاوت است؛ در نتیجه نمی‌توان به طور دقیق گفت که پکیج بعد از چند ثانیه خاموش می‌شود.

روی برد دستگاه پیچ تنظیم خاموش و روشن شدن پکیج قرار گرفته است. برای دسترسی به این پیچ، دریچه پلاستیکی قرار گرفته روی برد را بردارید. پیچ چهارسوی تنظیم زمان روشن و خاموش شدن پکیج را پیدا کنید.

از یک پیچ‌گوشتی چهارسو استفاده کنید و پیچ را بچرخانید. با آزمون و خطا می‌توانید زمان اتومات کردن پکیج را تنظیم کنید.

تعمیرات تخصصی پکیج با آچاره

علت خاموش و روشن شدن پکیج ایران رادیاتور چیست؟

پکیج ایران رادیاتور نیز مانند بقیه پکیج‌ها دلایل مشابهی برای روشن و خاموش شدن دارد. علت خاموش و روشن شدن پکیج ایران رادیاتور همان عواملی بود که در قسمت قبل گفته شد.

علت خاموش و روشن شدن پکیج بوتان چیست؟

پکیج بوتان نیز مانند بقیه پکیج‌ها دلایل مشابهی برای روشن و خاموش شدن دارد. علت خاموش و روشن شدن پکیج بوتان همان عواملی بود که در قسمت علت خاموش و روشن شدن مداوم پکیج گفته شد.

علت خاموش و روشن شدن پکیج گلدیران چیست؟

پکیج گلدیران نیز مانند بقیه پکیج‌ها دلایل مشابهی برای روشن و خاموش شدن دارد. علت خاموش و روشن شدن پکیج گلدیران همان عواملی بود که در قسمت علت خاموش و روشن شدن مداوم پکیج گفته شد.

علت روشن و خاموش شدن مکرر پکیج

علت عدم تشکیل شعله پکیج چیست؟

عدم تشکیل شعله پکیج به دلیل ناتوانی پکیج در روشن ماندن و روشن نگاه داشتن شعله صورت می‌گیرد. خاموش شدن سریع پکیج بعد از روشن شدن آن که به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد، باعث عدم تشکیل شعله پکیج می‌شود.

گاهی اوقات پکیج به دلیل قطعی گاز خاموش شده است. در چنین وضعیتی هنگام روشن شدن مجدد، شعله تشکیل نمی‌شود یا سریعا خاموش می‌شود. وقتی کلید شیر گاز را فشار می‌دهید، شمعک جرقه می‌زند و شعله تشکیل می‌شود.

با این وجود بلافاصله بعد از رها کردن کلید شیر گاز شعله خاموش می‌شود. در این وضعیت نیز با عدم تشکیل شعله پکیج روبه‌رو هستیم. این حالت اغلب به علت تمیز نبودن گاز و گرفتگی مجرای ترموکوپل اتفاق می‌افتد.

رفع مشکل خاموش و روشن شدن مداوم پکیج

در بسیاری از موارد مشکل خاموش و روشن شدن مداوم شعله پکیج قابل‌حل است و جای نگرانی نیست. بهتر است بدانید که شعله‌های پیلوت در 3 جهت هستند. اگر قسمت اصلی -که وظیفه ثابت نگه داشتن شعله را دارد- درست کار نکند، پکیج خاموش می‌شود.

گفتیم که ممکن است به علت کثیف بودن ترموکوپل شعله ثابت نماند. در این شرایط باید ترموکوپل را به‌صورت دستی روشن کنید. کلید گاز را نگه دارید و فندک را در جهت مشعل بگیرید.

بعد از روشن شدن شعله به مدت 30 ثانیه صبر کنید و سپس کلید گاز را رها کنید.

ممکن است مشکل خاموش و روشن شدن شعله پکیج دلایل دیگری به غیر از کثیفی ترموکوپل داشته باشد. در این شرایط باید به عیب یابی پکیج بپردازید. اگر خودتان توان این کار را ندارید، بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید:

جمع‌بندی

در این مقاله از مجله آچاره به شرح و بررسی 15 مورد از رایج ترین دلایل خاموش و روشن شدن مداوم پکیج پرداختیم تا شما در مواجهه با این اختلال بهترین تصمیم را اتخاذ کنید.
در نهایت به یاد داشته باشید که تیم تعمیرکار پکیج آچاره به‌منظور عیب یابی پکیج در کنار شما خواهند بود. کافی‌ست سفارش خود را در سایت آچاره ثبت کنید یا با شماره 1471 تماس بگیرید.

سوالات رایج

رایج ترین دلایل روشن و خاموش شدن پکیج دیواری ایران رادیاتور، بوتان و ... چیست؟

عواملی مانند انسداد لوله‌های خروج دود و عبور آب، خرابی برد پکیج یا اختلال در عملکرد آن، معیوب بودن پمپ، وجود هوا در پکیج و خرابی الکترود یون، مهمترین عوامل مؤثر در خاموش و روشن شدن مداوم پکیج دیواری به‌شمار می‌آیند.

علت اصلی خاموش شدن شعله پکیج چیست؟

قطع بودن گاز یا انسداد در مسیر حرکت آن را می‌توان رایج‌ترین علت خاموش شدن ناگهانی شعله پکیج دانست.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر پکیج

درخواست تعمیر پکیج!

 

کلیک کنید