تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

اواپراتور کولر گازی چیست؟

سرمایش و گرمایشسرمایشکولر گازی و داکت اسپلیت

هنگامی که در مورد کولر گازی خود مطالعه می‌کنید، احتمالاً با کلماتی روبرو خواهید شد که شبیه چیزی در یک فیلم علمی تخیلی هستند. یکی از آن عبارات عجیب و غریب که بیشتر از بقیه در مقالات به چشم می‌خورد کلمه اواپراتور کولر گازی است. شما احساس می‌کنید که حتماً چیز مهمی است چون گوگل به شما می‌گوید که جایگزین کردن آن بسیار گران و هزینه‌بر است؛ اما دقیقاً اواپراتور کولر گازی چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟ در ادامه توضیح خواهیم داد که کویل اواپراتور کولر گازی شما چیست و چه نقشی در فرآیند خنک‌سازی دارد.

کویل اواپراتور چیست؟

کویل اواپراتور جزء سیستم کولر گازی شما است که گرمای هوای داخل خانه شما را جذب می‌کند. اغلب یا به کوره شما متصل می‌شود یا در قسمت داخلی هواگیر شما قرار دارد. با یک سیم‌پیچ کندانسور کار می‌کند تا فرآیند تبادل حرارتی را تکمیل کند که هوای خنک تولید می‌کند. در واقع باید بگوییم که جزئی از کولر گازی است که گرما و رطوبت هوا را از بین می‌برد. در اصل، کویل اواپراتور کولر گازی جایی است که هوای سرد خانه شما از آن می‌آید.

کویل اواپراتور کولر، پر از مبرد تبخیر شده است که کمپرسور به عنوان مایع به دستگاه اندازه گیری، پمپ می‌کند و سپس آن را به اواپراتور می‌رساند. هوایی که از طریق سیم پیچ از فن دمنده رانده می‌شود، روی سیم‌پیچ حرکت می‌کند، جایی که مبرد در اواپراتور گرما را جذب می‌کند.

اواپراتور کولر گازی

مطلب پیشنهادی دیفراست کولر گازی یا برفک‌زدایی چیست

اگرچه از کویل اواپراتور به عنوان سیم پیچ تبخیرکننده (مفرد) یاد می‌شود، اما جزء دسته‌ای از سیم پیچ‌های فلزی ساخته شده است که به شکل U از یک طرف به سمت دیگر حرکت می‌کنند. فلزی که برای این کویل ها استفاده می‌شود معمولاً آلومینیوم، فولاد یا مس است و اغلب آن‌ها را به صورت دو پانل قرار می‌دهند که با هم ترکیب می‌شوند و شکل “A” را تشکیل می‌دهند. کویل اواپراتور شما در داخل خانه شما قرار دارد.

فاکتورهای تأثیرگذار در عملکرد اواپراتور چیست؟

  • اختلاف دما
  • نوع سیالات
  • افت فشار

کویل اواپراتور کولر گازی چگونه گرمای هوا را از بین می‌برد؟

کویل اواپراتور شما مبرد سرد و مایع را از کویل کندانسور و کمپرسور کولر گازی (قطعاتی که در واحد بیرونی AC شما قرار دارند) دریافت می‌کند. یک فن، هوای گرم خانه شما را از طریق کویل اواپراتور کولر می‌دمد. در حالی که این اتفاق می‌افتد، مبرد گرمای هوا را جذب می‌کند؛ به عبارت دیگر، مبرد اواپراتور، هوا را با دزدیدن گرمای آن خنک می‌کند.

تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

همان‌طور که در بالا ذکر شد، اواپراتور هوای خانه شما را مرطوب نیز می‌کند. در حالی که فن، هوا را در سراسر کویل ها می‌دمد، بخار آب موجود در هوا روی آن‌ها متراکم می‌شود. این قطرات مایع در یک ظرف میعانات گازی می‌ریزند و از طریق لوله‌ای به نام خط تخلیه میعانات تخلیه می‌شوند.

اواپراتور کولر گازی

مطلب پیشنهادی 8 علت پریدن فیوز کولر گازی

آیا اواپراتور کولر گازی نیاز به تعمیر و نگهداری دارد؟

بله. درست مانند هر بخش دیگری از سیستم تهویه مطبوع، کویل اواپراتور هم ممکن است کثیف شده و با کاهش راندمان مواجه شود. هنگامی که این جزء گردوغبار را جمع می‌کند، جذب گرما دشوارتر می‌شود، به این معنی که هوا را کمتر خنک می‌کند. همچنین، اگر مبرد داخل سیم پیچ گرمای کافی را جذب نکند، در واقع می‌تواند باعث یخ زدن بخار آب روی کویل شود. کویل اواپراتور یخ زده فشار زیادی به سیستم شما وارد می‌کند و می‌تواند باعث خرابی آن شود.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کولر گازی!

طریقه کارکرد کویل اواپراتور

مطلب پیشنهادی معایب استفاده از گرمایش کولر گازی چیست؟

تمیز نگه داشتن اواپراتور کولر گازی

تمیز نگه داشتن اواپراتور و نگهداری مناسب از آن برای حفظ کارایی سیستم شما بسیار مهم است. اواپراتور کثیف می‌تواند مصرف انرژی دستگاه کولر گازی شما را تا 30 درصد افزایش دهد. همچنین اواپراتور کولر گازی ضعیف می‌تواند مشکلات دیگری را هم برای سیستم شما ایجاد کند، مانند عملکرد ضعیف خنک کننده به دلیل کاهش انتقال حرارت، اواپراتور یخ‌زده و کمپرسور گرمای بیش از حد.

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر گازی

جلوگیری از کثیف شدن کویل های اواپراتور کولر گازی

شما می‌توانید کویل های اواپراتور خود را تمیز نگه دارید و با حداقل یک بار در ماه تعویض فیلتر هوا، به عملکرد بهتر کویل‌های اواپراتور کمک کنید. هنگامی که فیلتر شما بیش از حد مسدود می‌شود، خاک و گردوغبار به جای فیلتر هوا روی کویل های اواپراتور می‌نشیند. همچنین باید یک یا دو بار در سال برای تعمیر و نگهداری سیستم تهویه مطبوع خود برنامه‌ریزی کنید تا اواپراتور شما به درستی تمیز و بررسی شود.

تمیز نگه داشتن اواپراتور

انواع اواپراتور چیست؟

  • اواپراتورهای لوله‌ای
  • اواپراتورهای صفحه‌ای
  • اواپراتورهای فین دار یا خشک
  • اواپراتورهای آبی یا مرطوب

آیا مطمئن نیستید که کویل اواپراتور کولر گازی شما به‌درستی کار می‌کند یا خیر؟ آیا فکر می‌کنید که نیاز به تمیز کردن دارد ولی فرصت کافی برای این کار ندارید یا نمی‌دانید چطور باید این کار را انجام دهید؟ می‌توانید از متخصصین آچاره کمک بگیرید و در کمترین زمان با بهترین قیمت کولر گازی خود را تعمیر یا سرویس کنید.

در این باره بیشتر بخوانید:

اواپراتور کولر پراید چیست؟

تنظیم سرمایش داکت اسپلیت هایسنس Hisense

معایب استفاده از گرمایش کولر گازی چیست؟

آموزش تنظیم داکت اسپیلیت برای تابستان

آموزش تنظیم سرمایش داکت اسپلیت ال جی

راهنمای تعمیر موتور کولر گازی

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر گازی
خدمات تخصصی تعمیر کولر گازی با آچاره

 

کلیک کنید