راهکارهای حل مشکل شارژ نشدن لپ تاپ

کامپیوتر و لپ تاپلوازم دیجیتال

در دنیای امروز، لپ ‌تاپ‌ یکی از ابزارهای مهم و کاربردی در زندگی ما است. اما ممکن است گاهی‌اوقات مشکل شارژ نشدن لپ تاپ برای کاربران دردسرساز شود. این اشکال معمولا به‌دلیل عدم اتصال صحیح به شارژر، خرابی در باتری یا مشکلات سخت‌افزاری مرتبط با مدار شارژ اتفاق می‌افتد.

اگرچه این مشکلات به‌سادگی قابل حل هستند، اما به‌دلیل تنوع مدل‌ و نحوه طراحی لپ تاپ‌ها، تشخیص دقیق علت و یافتن راهکار برای حل مشکل شارژ نشدن باتری لپ تاپ ممکن است کمی چالش‌برانگیز باشد.

اگر باتری لپ تاپ شما هم چنین نقصی دارد، پیشنهاد می‌کنیم با مجله آچاره همراه باشید تا بررسی کنیم که چرا باتری لپ تاپ شارژ نمی شود؟ و چگونه می‌توان این مشکل را رفع کرد.

همچنین می‌توانید برای بررسی دقیق مشکلات شارژر لپ تاپ خود و رفع ایرادات آن از کارشناسان و متخصصان ما مشاوره رایگان دریافت نمایید. برای مشاوره و استفاده از خدمات، سفارش خود را در بخش تعمیر لپ تاپ و کامپیوتر ثبت نمایید و اگر ساکن تهران هستید خدمات تعمیر لپ تاپ تهران را سفارش بدهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره سراسری ۱۴۷۱ تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • اتصال نامناسب بین شارژر و لپ تاپ مانع از شارژ دستگاه می‌شود یا حتی ممکن است موجب برق‌دار شدن بدنه لپ تاپ شود.
  • برای رفع خرابی در نرم‌افزار مدیریت باتری لپ تاپ، می توانید اقداماتی مانند به‌‌روزرسانی نرم‌افزار و تنظیمات مجدد باتری را امتحان کنید.
  • شارژر ضعیف ممکن است صرفاً بتواند لپ تاپ را روشن نگه دارد ولی نتواند باتری را شارژ کند.

مشکل شارژ نشدن لپ تاپ به چه عواملی بستگی دارد؟

برای اینکه بتوانید مشکل شارژ نشدن لپ تاپ خود را عیب‌یابی کنید، بهتر است از ساده‌ترین اقدامات شروع کنید؛ زیرا در بسیاری از موارد، مشکلات بسیار کوچک و جزئی موجب بروز این مشکل می‌شوند. در ادامه این عوامل را بررسی می‌کنیم؛

1. اتصال‌های معیوب

گاهی‌اوقات اتصال نامناسب بین شارژر و لپ تاپ مانع از شارژ دستگاه می‌شود یا حتی ممکن است موجب برق‌دار شدن بدنه لپ تاپ شود. این مشکل ممکن است به‌دلیل کثیف بودن سوکت شارژر، پایانه‌های خم شده یا سیم معیوب باشد.

در اینصورت برای حل مشکل شارژ نشدن لپ تاپ و همچنین بررسی اینکه چرا بدنه لپ تاپ برق دارد اتصالات را چک کنید.

ثابت ماندن درصد باتری لپ تاپ در ویندوز 10

2. خرابی آداپتور شارژر

مشکل شارژ نشدن لپ تاپ ممکن است به خرابی آداپتور شارژر مرتبط باشد. آداپتور شارژر با توانایی تبدیل جریان برق AC به DC، برق مورد نیاز لپ تاپ را فراهم می کند. آداپتور در صورت خرابی یا عدم عملکرد درست، توانایی شارژ کردن باتری لپ تاپ را از دست می دهد. برای تشخیص خرابی در آداپتور شارژر، می توانید به بررسی کابل برق و بررسی نشانگر LED بپردازید.

3. ایجاد اختلال در سیم شارژر

مسائلی مانند خرابی در فیوز شارژر یا پاره شدن سیم به‌علت استفاده غیرمناسب می‌تواند تأثیر زیادی در شارژ نشدن لپ تاپ داشته باشد. البته این علت نیز بسیار شایع است و بعد از استفاده طولانی مدت از شارژر ممکن است با این اختلال مواجه شوید. از این رو به شما توصیه می‌کنیم که همیشه مراقب سیم شارژتان باشید و به‌درستی از آن استفاده کنید.

مشکل شارژ نشدن باتری لپ تاپ dell

4. ایرادات نرم‌افزار مدیریت باتری

خرابی در نرم‌افزار مدیریت باتری لپ تاپ ممکن است علتی برای مشکل شارژ نشدن آن باشد. این نرم‌افزارها عموماً وظایفی از قبیل نمایش درصد شارژ باتری، مدیریت تنظیمات مصرف انرژی و کنترل تعداد سلول‌ها و دمای باتری را برعهده دارند. در بسیاری از مواقع علت شارژ نشدن لپ تاپ hp ناشی از این ایراد است.

برای رفع خرابی در نرم‌افزار مدیریت باتری لپ تاپ، می توانید اقداماتی مانند به‌‌روزرسانی نرم‌افزار و تنظیمات مجدد باتری را امتحان کنید.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر لپ‌تاپ و کامپیوتر!

راهکارهای رفع مشکل شارژ نشدن باتری لپ تاپ

اکنون که عوامل ایجادکننده مشکل شارژ نشدن لپ تاپ را شناختید، به‌راحتی می‌توانید عیب‌یابی اولیه را انجام دهید و در صورتی که مشکل شارژ نشدن لپ تاپ در زمان روشن بودن و خاموشی دستگاه چندان تخصصی نباشد، با راهکارهایی که در این بخش ارائه می‌کنیم، مشکل را رفع کنید.

توجه داشته باشید که ایرادات تخصصی باید توسط یک تکنسین باتجربه عیب‌یابی و رفع شود؛ زیرا ممکن است ناخواسته به دستگاه خود آسیب برسانید.

  •  اتصال‌ها را چک کنید

گام اول بررسی مشکل شارژ نشدن لپ تاپ چک کردن اتصال‌ها است. با این موضوع می‌توانید مطمئن شوید که سیم شارژر به‌درستی به پورت شارژ لپ تاپ متصل شده است و هیچ مشکل اتصالی وجود ندارد.

  •  استفاده از یک شارژر جانبی

استفاده از یک شارژر جانبی به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که لپ تاپ‌ شما شارژ می‌شود یا خیر. به شما توصیه می‌کنیم در این مرحله شارژری را انتخاب کنید که مناسب با مدل لپ تاپ شما باشد تا در نهایت به شارژر و لپ تاپ شما آسیبی وارد نشود.

  •  بررسی قدرت شارژر

در برخی موارد به‌دلیل استفاده زیاد، ممکن است شارژر قدرت خود را برای شارژ کردن از دست بدهد، از این رو، مطمئن شوید که شارژر دارای قدرت کافی برای شارژ باتری است.

در برخی موارد، شارژر ضعیف ممکن است صرفاً بتواند لپ تاپ را روشن نگه دارد ولی نتواند باتری را شارژ کند. این مورد معمولا در بررسی مشکل شارژ نشدن باتری لپ تاپ لنوو، dell و سایر برندها مشاهده می‌شود.

مشکل شارژ نشدن لپ تاپ

  • تمیز کردن اتصالات باتری

اتصالات باتری و پورت باتری را با یک پارچه تمیز کنید و مطمئن شوید که هیچ چسبندگی یا ذرات خارجی در آن‌ها وجود ندارد. اگر همه این روش‌ها را امتحان کرده و مشکل شما حل نشد، بهتر است با تعمیرکار متخصص تماس بگیرید تا مشکل شارژ نشدن لپ تاپ شما رفع شود.

تعمیرات لپ‌تاپ و کامپیوتر با تیم آچاره

چرا باتری لپ تاپ شارژ نمی‌شود؟

یکی دیگر از مشکلاتی که در خصوص شارژ باتری وجود دارد، ثابت ماندن درصد باتری لپ تاپ در ویندوز 10 است. در این حالت مشاهده می‌کنید که علی‌رغم اتصال شارژر به دستگاه، درصد باتری تغییری نمی‌کند. در چنین حالتی بهتر است راهکارهای زیر را امتحان کنید؛

  •  خرابی باتری

یکی از عوامل اصلی برای عدم شارژ باتری، خرابی آن است. باتری ممکن است در طول زمان خراب شده یا ضربه خورده باشد. در این صورت، تعویض باتری مشکل را حل می‌کند. برای این مورد، حتما باید باتری را از فروشگاه‌ها و مجموعه‌های معتبر خریداری کنید تا از اصل بودن آن مطمئن شوید.

راهکار برای حل مشکل شارژ نشدن باتری لپ تاپ | مشکل شارژ نشدن لپ تاپ

  •  درایورهای باتری

ممکن است درایورهای باتری در لپ تاپ شما خراب شده باشند که این موضوع مشکل شارژ شدن لپ تاپ را به‌دنبال دارد. در این صورت، باید درایورهای باتری را توسط یک متخصص به‌روزرسانی کنید یا مشکلات نرم‌افزاری را رفع کنید.

مهم است که قبل از بررسی مشکل شارژ نشدن لپ تاپ، از سلامت باتری اطمینان حاصل کنید و بررسی کنید که آیا سرعت کاهش شارژ باتری زیاد است یا خیر.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی مشکل شارژ نشدن لپ تاپ پرداختیم. عوامل و راهکارهایی که در این مطلب ارائه شد تقریبا عمومیت دارد و برای برطرف کردن مشکل شارژ نشدن باتری لپ تاپ dell و همچنین رفع علت شارژ نشدن لپ تاپ acer و سایر برندها کاربردی است.

چنانچه جهت تعمیرات تخصصی و رفع مشکل شارژ نشدن لپ تاپ خود نیاز به مشاوره دارید، می‌توانید از کارشناسان آچاره مشاوره رایگان دریافت کنید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا