علت باز شدن کشو کابینت [ بررسی 6 علت رایج]

چوب و کابینتکابینت

در بعضی مواقع به علت باز شدن کشو کابینت که خودبه‌خود اتفاق می‌افتد مجبور به تعمیر ریل آن یا تعویض پیچ‌های کابینت می‌شویم. باز شدن خود به خود کشو کابینت و بسته نشدن آن مشکلی است که معمولا به‌دلیل نصب نامناسب کشو یا چیدمان غلط وسایل در داخل کشو اتفاق می‌افتد.

حتماً برای شما هم پیش آمده که در میان کارهای روزمره‌تان، کشوی کابینت آشپزخانه‌تان را باز می‌کنید تا یک قاشق را بردارید، اما بعد از باز شدن دیگر نمی‌توانید آن را ببندید.

توجه کنید که این موضوع یک خطر بالقوه است، به‌خصوص اگر در منزلتان کودک خردسالی داشته باشید. توجه داشته باشید که نباید کشو را فشار دهید؛ بلکه باید این مشکل به‌صورت اصولی حل شود.

علت باز شدن کشو کابینت یا تا آخر بسته نشدن آن، دلایل متعدی دارد که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت. اگر برای تعمیر و نصب کابینت فلزی و ام دی اف نیاز به خدمات دارید، می‌توانید از طربق ثبت سفارش در وبسایت آچاره با تعمیرکاران و سازندگان کابینت به‌طور رایگان مشاوره نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره سراسری 1471 تماس بگیرید.

نکات کلیدی برای داشتن کشوهای کابینت سالم و افزایش طول عمر آن‌ها:

  • کشوها را بیش از اندازه سنگین نکنید.
  • آن‌ها را محکم و ناگهانی بازوبسته نکنید.
  • اگر تخصص لازم را ندارید، خودتان اقدام به تعمیر کشوی کابینت ننمایید.
  • دقت کنید که کابینت و کشوی شما خیس نشود.

علت باز شدن کشو کابینت چیست؟

برای اینکه بدانیم چگونه از باز شدن کشوها جلوگیری کنیم، لازم است که در ابتدا تشخیص دهیم که چرا کشو کابینت خود به خود باز می شود؟! چند عامل در بروز این مشکل موثر هستند که عبارتند از؛

1. تعادل نداشتن وزن کشو

شاید شما عادت کرده باشید که اشیا را فقط در قسمت جلوی کشو قرار دهید. این امر به‌ویژه برای افرادی که زندگی پرمشغله‌ای دارند بسیار اتفاق می‌افتد. انداختن وسایل به جلوی کشو می‌تواند باعث به‌وجود آمدن وزن اضافی زیاد در جلوی کشو شود و همین امر علت باز شدن کشو کابینت خواهد بود.

قبل از هرگونه اقدام برای تعمیر کشوی بازشونده‌ی خود، به داخل آن نگاهی بیندازید. اولین قدم بررسی وزن در کشو خواهد بود. توزیع وزن را در کشو بررسی کنید. برای این منظور اگر اقلام سنگین زیادی در جلوی کشو وجود دارد، آن‌ها را جابه‌جا کنید.

در صورت امکان، سعی کنید سنگین‌ترین اشیاء را در پشت یا وسط کشو قرار دهید و در قسمت جلوی آن جایی برای وسایل سبک‌تر بگذارید. هنگام چیدمان وسایل کشوی خود تا حد امکان وزن را به‌طور مساوی توزیع کنید تا از باز شدن خود به خود کشو کابینت جلوگیری نمایید.

باز شدن خود به خود کشو کابینت

2. کج شدن کابینت

اگر روش فوق جواب نداد، ممکن است کابینت شما کج شده یا روی یک سطح شیبدار قرار گرفته باشد. این مورد معمولا از مشکلات کابینت پیش ساخته است. در بعضی مواقع هم ممکن است کابینت کج ساخته شده و یا در طول زمان آسیب دیده باشد. همچنین ممکن است روی سطحی ناهموار قرار گرفته باشد که آن را به جلو خم می‌کند؛ بنابراین، این احتمال هم می‌توند علت باز شدن کشو کابینت باشد که لازم است بررسی شود.

بهترین راه برای بررسی این موضوع استفاده از تراز و قرار دادن آن در بالای کابینت مورد نظر است. اگر حباب در سطح به سمت پشت کابینت متمایل شود، ممکن است علت باز شدن کشو کابینت همین موضوع باشد. برای حل این معضل، قرار دادن چیزی شبیه مقوا یا پایه در زیر قسمت جلویی کابینت می تواند آن را تزار کند.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کابینت!

3. شل شدن پیچ‌ها

گرچه کشوها در سبک‌های مختلفی تولید می‌شوند، اما اکثریت قریب‌به‌اتفاق آن‌ها با استفاده از ریل به کابینت متصل می‌شوند. ممکن است خرابی یکی از این ریل‌ها و یا پیچ‌های لغزنده روی آن‌ها علت باز شدن کشو کابینت باشد.

اگر چنین است، کشوی خود را به‌طور کامل از کابینتی که آن را نگه می‌دارد بیرون بکشید و آن را تنظیم کنید. البته اگر در این کار تخصصی ندارید بهتر است آن را به تعمیرکاران این امر بسپارید تا از خرابی بیشتر جلوگیری شود.

چرا کشو کابینت خود به خود باز می شود

4. کثیف شدن داخل کشو و ریل‌ها و اتصالات

خرده‌های غذا و تکه‌های شکسته کوچک محتویات کشو می‌تواند به ریل‌ها، پیچ‌ها و چرخ‌ها بچسبند و در بسته شدن آن مشکل ایجاد کند. این یک علت باز شدن کشو کابینت است که بسیار متداول می‌باشد.

تمیز کردن کابینت و ریل‌های آن می‌تواند موثر باشد. با 1 قاشق غذاخوری صابون مایع ملایم و 4 فنجان آب داغ یک محلول پاک‌کننده تهیه کرده و برای پاک کردن داخل و بیرون کشو و کابینت استفاده کنید.

برای این کار از یک مسواک یا برس نایلونی نرم برای تمیز کردن گوشه‌ها و شکاف‌های ریل و قطعات متحرک استفاده کنید. در پایان اطمینان حاصل کنید که تمام چربی یا تجمع کثیفی در اطراف قسمت‌های مکانیکی کشو را پاک کرده‌اید.

طراحی، ساخت و نصب انواع کابینت با تیم آچاره

5. مسدود شدن ریل کشو

یکی از رایج‌ترین علت‌ باز شدن کشو کابینت مسدود شدن مسیر آن توسط اجسام دیگر است. از آنجایی که کشوها دائماً داخل و خارج می‌شوند، این اتفاق بسیار محتمل است. معمولاً در اثر محکم بسته شدن، جابه‌جایی زیاد و یا شلوغ بودن، یکی از اجسام به بیرون پرتاب می‌شود.

برای مثال تصور کنید در پشت کشوی کابینت شما یک قاشق افتاده باشد حالا چگونه می‌توانید آن را بردارید؟

در مرحله اول می‌توانید تلاش کنید با دست خود، انبر، مگنت و یا ابزارهای بلند آن را بردارید. اما اگر هیچ‌کدام از این کارها جواب نداد، باید کشو را از داخل قاب کابینت درآورده و مسدودی را رفع نمایید. البته اگر تخصص لازم در برداشتن و اتصال مجدد کشو را ندارید، حتما از یک تکنسین کمک بگیرید. زیرا هرگونه اشتباه در نصب کشو، می‌تواند مشکل شما را دوچندان کند.

چگونه از باز شدن کشوها جلوگیری کنیم؟ | علت باز شدن کشو کابینت

6. خراب شدن کشو

در پایان ممکن است دلیل باز شدن خود به خود کشو کابینت هیچ‌کدام از موارد بالا نباشد و چفت‌وبست کشوی شما به‌طور کلی خراب شده باشد. برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌توانید با نصب چند آهنربای ساده این مشکل را رفع کنید.

آهنرباها را در قسمت داخلی کشو و لبه بیرونی کابینت یعنی جایی که لبه کشو با قاب کابینت برخورد می‌کند نصب کنید. آهنرباهای پشت چسب‌دار بسیار کاربردی هستند. توصیه می‌کنیم ناحیه‌ای که آهنرباها قرار می‌گیرند را از قبل کاملاً تمیز و خشک کنید.

سخن پایانی

برای بررسی علت باز شدن کشو کابینت، در ابتدا به چیدمان وسایل در داخل کشو دقت کنید. در بسیاری از موقع به‌دلیل عدم توازن وسایل، قسمت جلویی کابینت سنگین می‌شود و همین عامل موجب سر خوردن کشو به سمت جلو می‌شود.

اگر مشکلی در چینش وسایل در داخل کشو وجود ندارد و مواد زائدی در ریل آن گیر نکرده است، به‌احتمال زیاد ریل و پیچ‌های کشو ایراد فنی دارند که برای رفع علت باز شدن کشو کابینت لازم است این ایراد برطرف شود.

سوالات متداول

دلایل باز ماندن کشو کابینت چیست؟

تراز نبودن کابینت، تعادل نداشتن وزن کشو، مسدود بودن مسیر ریل و خرابی اتصالات از اصلی‌ترین دلایل باز شدن خود به خود کشوی کابینت است.

چگونه می‌توان وسایلی که در پشت کشو افتاده‌اند را برداشت؟

برای این‌کار می‌توانید از انبرهای بلند استفاده کنید. همچنین می‌توانید یک تکه آهنربا را به انتهای یک چوب وصل کنید و از آن برای برداشتن اجسام فلزی کمک بگیرید.

چرا کشوی کابینت من تا انتها بسته نمی‌شود؟

دلیل این مشکل به‌احتمال زیاد کثیفی پشت کشو و یا مسدود شدن توسط اجسام ریز می‌باشد.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا