تعمیر خودرو در محل تعمیر خودرو در محل

پیدا کردن نشتی اگزوز ماشین

خودروسرویس و نگهداری

آیا ماشین شما هم وقتی استارت می‌زنید سر و صدای زیادی تولید می‌کند؟ این اتفاق می‌تواند به دلیل نشتی اگزوز ماشین باشد. پیدا کردن نشتی اگزوز ماشین کار خیلی سختی نیست اما خیلی‌ها نمی‌دانند چطور می‌توان این کار را کرد. در طی این مقاله قصد داریم در این خصوص صحبت کنیم که چطور نشتی خودروتان را پیدا کنید. لطفاً تا پایان این مقاله همراه ما باشید. در انتها هر سوالی برایتان پیش آمد، در قسمت نظرات مطرح کنید تا تعمیرکاران خودروی آچاره به شما پاسخ دهند.

کار اگزوز ماشین چیست؟

سیستم اگزوز، موظف است که گازهای سمی را از خودرو بیرون کند. زمانی که احتراق در موتور رخ می‌دهد، اگزوز از داغ شدن زیاد از حد موتور ماشین جلوگیری می‌کند. همچنین، به کمک صدا خفه‌کن، صدای موتور را کاهش می‌دهد. علاوه بر این‌ها دارای یک کاتالیزور است که گازهای گلخانه‌ای را کاهش می‌دهد.

نشتی اگزوز ماشین

مسائل زیادی در خودرو منجر به نشتی اگزوز می‌شوند. این اتفاق می‌تواند از سر سیلندر گرفته تا سر لوله‌ی اگزوز که پشت خودرو است، رخ بدهد. در صورتی که این اتفاق بیفتد، گازهای گلخانه‌ای زیاد می‌شوند. همچنین، این گازها می‌توانند به دیگر بخش‌های خودرو هم لطمه برسانند.

پیدا کردن نشتی اگزوز ماشین در ۵ مرحله

با این مراحلی که می‌گوییم می‌توانید بفهمید نشتی در کجا رخ داده و چه اقداماتی بهتر است انجام دهید. برای این کار باید ماشین را روشن کرده و همین‌طور که لوله‌های خودرو داغ می‌شوند، ماشین را چک کنید. در همین حین باید صداهای ماشین را هم بررسی کنید. یک کهنه هم دم دستتا باشد تا طبق مراحلی که برایتان می‌گوییم پیش بروید.

مطلب پیشنهادی دلایل کوبیدن موتور ماشین

تعمیر خودرو در محل
تعمیر خودرو در محل

1. پارک خودرو در مسیری صاف

اولین کار این است که ماشین را در جایی مسطح قرار دهید و راحت با آن کار کنید. پس از پارک ماشین در چنین مسیری، جک بزنید. اگر روی مسیری آسفالت جک بزنید، خیلی بهتر است. در سطوح نرم و گلی مانند چمنزارها، احتمال واژگونی ماشین وجود دارد.

2. سرد شدن ماشین

برای پیدا کردن نشتی اگزوز ماشین اولین مهلت بدهید تا لوله‌ها سرد بشوند. شاید این پروسه چند ساعتی زمان ببرد، اما پیش از سرد شدن کامل به آن دست نزنید. نیازی نیست برای پی بردن به سردی یا گرمی اگزوز به خود اگزوز دست بزنید. کافی است که دست روی کاپوت ماشین بگذارید. اگر کاپوت گرم باشد، پس اگزوز و موتور داغند.

3. جک زدن خودرو

شما قرار است به زیر خودرو بخزید و کارهایی را انجام بدهید، پس باید از ایمنی کافی برخوردار باشید. همانطوری که زودتر گفتیم در مسیر مسطح این کار را انجام بدهید. همچنین، تا از ثابت و ایمن بودن ماشین در جای خود مطمیئن نشده‌اید، اصلاً به زیر آن نروید.

پیدا کردن نشتی اگزوز ماشین

اگر مطمئن نبودید که جک را درست زده‌اید یا نه، به دفترچه راهنمای خودروی خود رجوع کنید.

محاسبه رایگان هزینه تعمیرات خودرو و تعویض روغن و تعویض باتری خودرو !

4. بررسی لوله‌ها برای پیدا کردن نشتی اگزوز خودرو

خودتان می‌توانید با توجه به صداهایی که شنیده‌اید، حدس بزنید نشتی از کدام قسمت اگزوز است؟‌ اول بروید سراغ آن قسمت‌های ماشین. اگر نمی‌توانید حدس بزنید هم، از ابتدای لوله اگزوز شروع به بررسی کنید و عقب بروید. هر نشانه‌ای اعم از ترک یا فرسودگی می‌تواند علت نشتی اگزوز باشد. از زنگ‌زدگی‌های لوله غافل نشوید. چرا که زنگ‌زدگی هم می‌تواند از دلایل سوراخ شدن اگزوز باشد.

مطلب پیشنهادی دلایل کاهش فشار روغن موتور ماشین

بررسی زیر ماشین برای پسدا کردن نشتی اگزوز

اگر خودروتان یک خودرو اسپرت است، حواستان باشد که کف این ماشین‌ها تماس زیادی با زمین دارند و به همین علت، اگزوز این خودروها بر اثر تماس مداوم با سرعت‌گیرها و انواع موانع در جاده‌ها دچار نشتی اگزوز می‌شوند.

5. روشن کردن ماشین در صورت پیدا نکردن نشتی اگزوز

اگر خیلی مسلط به سیستم اگزوز نباشید ممکن است نتوانید در زمان خاموشی ماشین، نشتی آن را پیدا کنید. برای ایمنی خودتان از زیر ماشین خارج شوید و پس از روشن کردن ماشین، دنبال نشتی در لوله‌ها باشید.

مطلب پیشنهادی مزیای دودی کردن شیشه ماشین

رفع نشتی اگزوز ماشین

پس از پیدا کردن نشتی اگزوز ماشین، باید دست به اقداماتی بزنید که آن را ترمیم کنید. اگر نشتی‌ها خیلی بزرگ نباشند، می‌توانید در خانه خودتان آن ها را رفع کنید. اگر بزرگ بودند، بهتر است که حتماً سراغ مکانیک بروید و خودتان دست به اگزوز نزنید.

این چهار مورد را هم در نظر داشته باشید:

  1. خراشیدگی‌ها و پارگی‌های کوچک را با اپوکسی یا پَچ‌های کوچک رفع کنید.
  2. نشتی‌های کوچک را با نوار عایق اگزوز رفع کنید.
  3. سوراخ‌های بزرگتر را با اپوکسی‌ها یا پَچ‌های بزرگتر تعمیر کنید.
  4. نشتی بزرگ را با وصله مکانیکی تعمیر کنید.

با کارهایی که در این بخش گفته می‌شود، اگر خواستید خودتان اقدام به رفع نشتی اگزوز کنید.

تعمیرات تخصصی خودرو و تعویض روغن و تعویض باتری خودرو با تیم حرفه‌ای آچاره

1. محل نشتی اگزوز ماشین را تمیز کنید

برای این کار می‌توانید از یک مسواک یا یک برس کوچک استفاده کنید تا خوب تمیز شود و بعد بتوانید با مواردی که گفته شد نشتی را رفع کنید. بخشی که نشتی داشته، همیشه کثیف است و زنگ‌زدگی دارد. اگر تمیزش نکنید، پَچ به محل پارگی نمی‌چسبد.

2. روی محل مورد نظر سمباده بکشید

سمباده تمام ذرات باقی‌مانده کثیفی که مسواک نتوانسته از بین ببرد را، پاک می‌کند. به اینت ترتیب، چسبندگی پَچ هم بهتر صورت می‌گیرد.

3. مقداری از پچ را برای پوشاندن نشتی اگزوز ماشین بچینید

ابتدا با استون سطح نشتی را تمیز کنید. پس از آن زمان پچ زدن به نشتی می‌رسد. پچ را به اندازه‌ای بچینید که کمی بیشتر از اندازه سوراخ باشد. حواستان باشد که اندازه‌ی نشتی اگر بیش از ۵ سانت باشد ، بهتر است اگزوز را عوض کنید.

مطلب پیشنهادی پک کویل خودرو چیست؟

4. با اپوکسی پچ را وصل کنید

باید اپوکسی به قدر کافی باشد که پچ کاملا بچسبد. البته آن‌قدر زیاد نباشد که چکه چکه کند. مطمئن باشید که مرکز پچ روی پارگی قرار گرفته است. اگر روی پچ را با اپوکسی بپوشانید، احتمال سوراخ شدگی پچ کم می‌شود. دیگر این‌که پچ سرجایش محکم می‌شود.

نکات پایانی

  1. اندازه پچ را از قبل مشخص کنید. پچ‌ها را می‌توانید از فروشگاه‌های قطعات خودرو تهیه بفرمایید.
  2. اگر نشتی اگزوز بزرگ است وقتتان را صرف تعمیر آن نکنید و حتماً اقدام به تعویض اگزوز نمایید.
  3. اگر کیت پچ نداشتید از قوطی آلومینیومی استفاده کنید. طوری قوطی را برش بزنید که تمام نشتی را بپوشاند.
  4. هنگام کار از دستکش استفاده کنید.
  5. وقتی قوطی را بریدید از چسب یا نواری استفاده کنید که لبه‌های آن دستتان را نبرد.
  6. اگر خواستید علاوه بر نشتی، جاهای دیگر لوله اگزوز را هم پوشش دهید، از پوشش سبک‌تری برای نواحی سالم استفاده کنید.

امیدوار هستیم که با دنبال کردن این مراحل بتوانید اقدام به تعمیر نشتی‌ خود کنید. فراموش نکنید که برای این کار، یا تعویض قطعات می‌توانید روی تعمیرکاران خودرو آچاره حساب کنید. کافی است با شماره ۱۴۷۱ تماس بگیرید یا از طریق سایت و اپلیکیشن آچاره با ما در ارتباط باشید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات خودرو در محل
تعمیرات تخصصی خودرو با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید