علت عمل نکردن شناور توالت فرنگی چیست؟

ساختمانتوالت فرنگیلوله کشی و تاسیسات

زمانی که شناور توالت فرنگی آن‌طور که باید کار نمی‌کند، ممکن است در تلاش برای کشف و برطرف کردن مشکل، دچار مشکل شوید. ممکن است علت عمل نکردن شناور توالت فرنگی شما چندین مشکل مختلف باشد. وقتی شناور توالت به‌درستی کار نمی‌کند، مقدار زیادی آب هدر می‌رود و درنهایت امکان دارد باعث زیاد شدن هزینه قبض آب شود. برای بررسی بیشتر این موضوع، در ادامه با ما همراه باشید.

محل قرار گیری شناور توالت فرنگی

شناور توالت فرنگی داخل مخزن توالت قرار دارد. برای دیدن آن، فقط کافی است تا درب مخزن را بلند کنید. اگر با مشکلاتی در توالت خود مواجه شده‌اید، ممکن است که با یک شناور خراب سر و کار داشته باشید. پس برای رفع علت عمل نکردن شناور توالت فرنگی، باید محل قرار گیری آن را بدانید. این وسیله‌ای است که اجازه می‌دهد تا مخزن توالت فرنگی با آب پر شود و از سرریز شدن آن جلوگیری می‌کند.

شناورهای توالت فرنگی مدل قدیمی دارای یک توپ پلاستیکی بودند که یک میله فلزی به آن‌ها وصل شده بود. امروزه مکانیسم فلاشینگ با کمک یک استوانه گرد کار می‌کند که از یک بازوی عمودی برای بالا و پایین رفتن استفاده می‌کند.علت عمل نکردن شناور توالت فرنگی

آشنایی با عملکرد شناور توالت فرنگی

شناور دارای یک شیر متصل به منبع آب است. یک اهرم متصل به شناور اجازه می‌دهد تا ورودی آب باز و بسته شود و با افزایش آب در مخزن، شناور بالا می‌رود. هنگامی که شناور به سطح از پیش تنظیم شده رسید، یک مکانیسم باعث می‌شود تا اهرم سرعت شیر ​​را کاهش داده و درنهایت جریان ورودی آب قطع شود.

اگر آب توالت به‌طور غیرمنتظره‌ای جاری شده یا قطع شود، ممکن است که شناور دچار مشکل شده باشد. یک علت عمل نکردن شناور توالت فرنگی، می‌تواند این باشد که شناورهای توپی با استفاده مکرر دچار ترک شده و با آب پر شوند. شناور توپی وقتی با آب پر می‌شود، سنگین شده و کمتر از آنچه که باید حرکت می‌کند.

مطلب پیشنهادی: علت قطع نشدن آب سیفون توالت فرنگی چیست؟

آیا همه توالت‌های فرنگی شناور دارند؟

شناورهای توالت فرنگی مدل‌های متفاوتی دارند و برخی از آن‌ها، شبیه شناورهای معمولی نیستند و این موضوع ممکن است در رفع علت عمل نکردن شناور توالت فرنگی، شما را گیج کند. توالت‌های مدرن دارای سیستم‌های فلاشینگ با طرح‌های مختلف و دریچه‌های پرکننده توالت یا مخازن کوچک‌تر هستند.علت عمل نکردن شناور توالت فرنگی

چگونه می‌توان تشخیص داد که علت عمل نکردن شناور توالت فرنگی، گیر کردن دریچه شناور است؟

دریچه پرکننده شناور توالت فرنگی مکانیزمی دارد که به آب اجازه می‌دهد که وارد مخزن شود تا سیفون توالت فرنگی به‌درستی کار کند. ممکن است در صورت استفاده مکرر، شیرهای پرکننده خراب شوند. در ادامه نحوه تشخیص گیر کردن شیر شناور برای برطرف کردن علت عمل نکردن شناور توالت فرنگی آمده است:

1. توالت شما همیشه در حال کار کردن است

شکستن دریچه شناور معمول‌ترین علت عمل نکردن شناور توالت فرنگی است؛ اما دلایل دیگری هم می‌تواند توالت شما را از کار بیندازد. همیشه داخل مخزن را چک کنید تا بتوانید مطمئن شوید که مشکل از کجاست. اگر آب از شیر پرکننده عبور می‌کند و وارد سوراخ سرریز می‌شود، یعنی شناور توالت به‌درستی تنظیم نشده است.

برای رفع این مشکل، تنها کاری که باید انجام دهید این است که بازوی شناورها را به سمت پایین خم کنید تا شناور بتواند وقتی آب در سطح پایین‌تری قرار دارد، آب را قطع کند. اگر این فرآیند به‌درستی کار کند، علت عمل نکردن شناور توالت فرنگی برطرف خواهد شد. کاری که باید انجام دهید این است که زنجیره‌ای را که فلپر و دسته را به هم وصل می‌کند را بررسی کنید.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

گاهی اوقات، زنجیر ممکن است پیچ خورده یا خم شود و به اندازه کافی پایین نیاید که اجازه دهد فلپر آن‌طور که باید بسته شود. این بدان معناست که آب به محض وارد شدن از مخزن خارج شده و در نهایت جاری می‌شود. اگر فلپر اندازه اشتباهی داشته باشد یا به‌خوبی روی سوراخ زهکشی قرار نگیرد، شیر پرکننده به پر کردن مخزن ادامه خواهد داد.

با پایین نگه داشتن فلپر از آب‌بندی محل زهکشی اطمینان حاصل کنید. بررسی کنید که آیا آب به ارتفاع مناسب رسیده است یا خیر. اگر با رسیدن شناور به نقطه خاموشی، مخزن به پر شدن ادامه دهد، خراب شده است.

2. ضعیف عمل کردن سیفون

هنگامی که فلاش وجود ندارد یا وقتی دسته توالت فشرده شده است، فلاش ضعیف است و مخزن آب کافی دریافت نمی‌کند. فلاش ضعیف ممکن است ناشی از خم‌شدگی خیلی کم باشد. می‌توانید این مشکل را با خم کردن بازوی شناور به سمت بالا برطرف کنید تا ببینید آیا شیر پرکننده باعث این مشکل می‌شود یا خیر. ممکن است شیر ​​پرکننده مسدود یا شکسته شده باشد و آب را وارد مخزن نکند.

3. پر شدن دوباره مخزن توالت فرنگی زمان زیادی می‌برد

اگر پس از کشیدن سیفون، پر شدن مخزن توالت بیش از حد طول بکشد، ممکن است آب در عبور از شیر پرکننده با مشکل مواجه شده باشد. قبل از اینکه کل سیستم تخلیه را تعویض کنید، بررسی کنید که آیا می‌توانید انسداد شیر را برطرف کنید یا خیر.

نحوه تنظیم شیر شناور برای رفع مشکل عمل نکردن شناور توالت فرنگی

قطعات توالت مانند شیر شناور 2 مدل مختلف دارد:

  • یک بازو و یک شناور که به آن متصل است.
  • یک استوانه شناور که به سمت بالا و پایین حرکت می‌کند.

تنظیم شیر شناور یک تعمیر معمولی در خانه است؛ زیرا این قطعات مسئول آب واردشده به مخزن و میزان آزاد شدن آن در هر بار شستشو هستند. ممکن است مجبور شوید به دلیل استفاده مکرر، هر چند وقت یکبار تنظیمات جزئی را انجام دهید. در ادامه نحوه تنظیم کردن شیر شناور را توضیح می‌دهیم:خرابی شناور توالت فرنگی

مطالعه بیشتر: آموزش نحوه استفاده از توالت فرنگی

1. درب مخزن را بردارید

برخی از شیرهای شناور یک اهرم دارند که شناور آن به بالای سوپاپ متصل است. زمانی که شما سیفون را می‌کشید، شناور بازوی خود را به سمت پایین فشار داده و به شیر پرکننده هشدار می‌دهد تا اجازه دهد که آب تا زمانی که در سطح مناسب قرار گیرد، بالا بیاید. برای تعمیر این نوع شیر توالت، درب آن را بلند کرده و در محل امنی قرار دهید. سپس، شیر پر کردن را که در سمت چپ مخزن قرار دارد، پیدا کنید.

2. پیچ تنظیم را پیدا کنید

برای تنظیم شناور توالت فرنگی و رفع علت عمل نکردن شناور توالت فرنگی، به یک پیچ‌گوشتی دو سو نیاز دارید. آن را روی پیچ تنظیم شیر پرکننده قرار دهید.

3. پیچ تنظیم را تنظیم کنید

پیچ را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید و شناور را از انتهای بازو بلند کنید. این کار باعث افزایش مقدار آب موردنیاز برای بستن شیر می‌شود. همچنین می‌توانید پیچ ​​را در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا بازوی آن را پایین بیاورید و میزان آب موردنیاز برای بستن شیر را کاهش دهید.

4. سیفون را دوباره پر کنید

سیفون توالت را بکشید و اجازه دهید دوباره پر شود. این کار به تست سطح آب کمک می‌کند. درب مخزن را برگردانید و مراحلی را که در بالا انجام دادید را تکرار کنید تا به سطح مناسب آب برسید.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

نحوه تنظیم شیرهای شناور سیلندر

نوع دیگری از شیر پرکن توالت، شیر شناور است. چنین قطعاتی را در توالت‌های مدرن خواهید یافت. در ادامه روش تنظیم آن‌ها آمده است:

1. برداشتن درب مخزن توالت

درب توالت را بردارید و در یک جای مطمئن قرار دهید. شیر شناور را در سمت چپ مخزن توالت شناسایی کنید.شناور توالت فرنگی

2. سیلندر سوپاپ را فشار دهید

گیره شناور را در کناره سیلندر قرار دهید و آن را فشار دهید. آن را به سمت بالا بلغزانید تا آب موردنیاز برای بستن شیر پرکننده شناور افزایش یابد. می‌توانید برای کاهش مقدار آب آن را به سمت پایین بلغزانید. اگر می‌خواهید از روش ساده‌تری برای فشار دادن گیره استفاده کنید، این کار را با انبردست انجام دهید.

3. سیفون را دوباره پر کنید

سیفون را بکشید و اجازه دهید دوباره پر شود تا بتوانید سطح آب را بررسی کنید. اگر به سطح آب صحیح نرسیدید، برای رفع علت عمل نکردن شناور توالت فرنگی، مراحل بالا را دوباره تکرار کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله از مجله آچاره تلاش کردیم تا با بررسی همه عوامل مهم، به شما در شناسایی علت عمل نکردن شناور توالت فرنگی کمک کنیم. فراموش نکنید که کارشناسان آچاره از طریق بخش نظرات پاسخگوی سوالات شما خواهند بود. امیدواریم که مطالعه این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

 

ارائه بیش از 300 سرویس در 30 شهر ایران

در آچاره به شما کمک می‌کنیم در کمترین زمان ممکن خدمات موردنظرتان را دریافت کنید. آچاره گسترده‌ترین ارائه‌دهنده خدمات و تعمیرات منزل است که علاوه بر تهران، در ۳۰ شهر دیگر خدمات ارائه می‌دهد. خدمات تعمیر پکیج یکی از این خدمات است که در کرج،‌ اصفهان، شیراز،‌ تبریز و … ارائه می‌شود. اگر ساکن شهر مشهد هستید و به تخلیه چاه مشهد نیاز دارید روی لینک کلیک کنید.
3.8/5 - (19 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا