درمان سرفه ناشی از وایتکس و جوهر نمک| معرفی 5 دمنوش موثر

خانه‌دارینظافت و شستشو

وایتکس و جوهر نمک دو پاک‌کننده پرکاربرد هستند که متاسفانه با وجود هشدارهای بهداشتی بسیار، در بعضی موارد شاهد مسمومیت‌های ناشی از استنشاق گاز این مواد هستیم. به همین منظور لازم است در وهله اول نکات ایمنی استفاده از این پاک‌کننده‌ها را رعایت کنیم و در مرحله بعد، اقدامات اولیه در خصوص درمان سرفه ناشی از وایتکس و جوهر نمک را بدانیم.

اگر از وایتکس و جوهر نمک استفاده کرده‌اید و اکنون سرفه امانتان را بریده، این مطلب از آچاره برای شما است. ما در این مطلب با ارائه اقدامات اولیه و درمان خانگی استنشاق گاز جوهر نمک و وایتکس را بیان خواهیم کرد و راهکارهایی را برای از بین بردن بوی وایتکس در گلو ارائه می‌کنیم.

ضمنا یادآور می‌شویم که می‌توانید برای نظافت منزل و همچنین خدمات نظافت راه‌پله و مشاعات ساختمان به وبسایت آچاره مراجعه کنید و در بخش مربوطه درخواست خود را ثبت نمایید. به این ترتیب هزینه سفارش شما به‌صورت آنلاین محاسبه و اعلام خواهد شد.

نکات کلیدی

  • برای بیمارانی که مبتلا به عارضه‌های ریوی هستند، استفاده از وایتکس و جوهر نمک می‌تواند بسیار خطرناک و مرگ‌آور باشد.
  • برای استفاده از وایتکس، مقدار کمی از آن را با آب مخلوط کنید.
  • حتماً پیش از استفاده از وایتکس ماسک و دستکش بزنید.
  • هرگز وایتکس را با دیگر شوینده و مواد تمیزکننده ترکیب نکنید.

دلیل سرفه بعد از استفاده از جوهر نمک و وایتکس چیست؟

پیش از آنکه به درمان سرفه ناشی از وایتکس و جوهر نمک بپردازیم باید دلیل ایجاد سرفه را بیابید. زمان استفاده از جوهر نمک و وایتکس بخار آن در فضا پخش می‌شود. گاز این‌گونه مواد شوینده معمولاً ترکیبات اسیدی داشته است؛ بنابراین با واردشدن این گاز به دستگاه تنفسی، در آن التهاب و ورم به وجود می‌آید و در فرایند تنفس، اختلال ایجاد می‌شود.

میزان این عارضه، به مدت‌زمان قرارگیری در آن محیط و غلظت مواد شوینده بستگی دارد؛ بنابراین هرچه میزان غلظت و زمان بیشتر باشد، درمان سرفه ناشی از وایتکس و جوهر نمک سخت‌تر می‌شود.

توجه: سرفه اولین عارضه ناشی از وایتکس و جوهر نمک است. در موارد وخیم، این عارضه احتمالاً با علائم جادی‌تری مثل تب و لرز، آسم و غیره همراه می‌شود. در این شرایط برای درمان سرفه ناشی از وایتکس و جوهر نمک بهتر است اقدامات فوری پزشکی انجام شود.

درمان خانگی استنشاق گاز جوهر نمک و وایتکس

عوارض استفاده از جوهر نمک و وایتکس

امروزه وایتکس و جوهر نمک از محصولات شوینده جدانشدنی بیشتر خانه‌های ایرانی هستند. بانوان ایرانی به این اعتقادند که آشپزخانه و سرویس بهداشتی به کمک وایتکس و جوهر‌ نمک بسیار تمیز می‌شوند.

حتی استفاده از وایتکس در ماشین ظرفشویی نیز یکی دیگر از کاربردهای این شوینده قوی است که امروزه مورد توجه افراد قرار گرفته است.

اما باید بدانید که این محصولات نیز علاوه بر مزایا، مضراتی نیز دارند که متأسفانه بانوان از مضرات آن‌ها برای بدن انسان چشم‌پوشی می‌کنند. از معایب این محصولات برای انسان می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • بخار آن می‌تواند موجب التهاب پوست، چشم و دستگاه تنفسی شود.
  • خوردن وایتکس می‌تواند به نای، مری و معده آسیب برساند.
  • خوردن وایتکس می‌تواند موجب دل‌درد و آسیب شدید به دستگاه گوارش و حتی منجر به مرگ شود.
  • ترکیب وایتکس با جوهر نمک، می‌تواند منجر به تولید گاز کلر و در نهایت مسمومیت تنفسی فرد و مرگ آن شود.
  • قرارگرفتن در معرض بخار وایتکس، می‌تواند منجر به بی‌هوشی و همچنین آسیب به ریه شود.

اقدامات اولیه برای پیشگیری و درمان مسمومیت با وایتکس و جوهرنمک

اگر چند دقیقه یا چند ساعت پیش از جوهر نمک یا وایتکس استفاده کرده‌اید و اکنون سرفه‌مان شما را بریده است. باید بدانید که متأسفانه سرفه شما ناشی از وایتکس و جوهر نمک است؛ بنابراین حتماً اقدامات اولیه زیر را برای درمان سرفه ناشی از وایتکس و جوهر نمک انجام دهید:

  • ابتدا تمام درب و پنجره خانه را باز بگذارید.
  • در صورت امکان خانه را چند ساعت ترک کنید، تا گاز حاصل از وایتکس و جوهر نمک از خانه خارج شود.
  • سریعاً دست و صورت خود را با آب سرد بشویید.
  • چنانچه دچار بیماری‌های تنفسی هستید از اسپری خود استفاده کنید.
  • به حالت نیم‌خیز روی زمین بنشیند و سرخود را به سمت عقب خم کنید.
  • مایعاتی مانند آب، شیر، آبمیوه، دم‌نوش و غیره را زیاد استفاده کنید.
  • چنانچه حال شما به‌مرورزمان بدتر می‌شود یا پس از گذشت ۶ ساعت بهتر نشدید، دراسرع‌وقت به نزدیک‌ترین ‌پزشک‌ مراجعه کنید.

درمان سرفه ناشی از وایتکس و جوهر نمک

اگر پس از گذشت ۶ ساعت حالتان بدتر نشد و نیازی به پزشک نداشتید، می‌توانید برای درمان سرفه ناشی از وایتکس و جوهر نمک چند درمان خانگی را انجام دهید. در ادامه شما را با چندین روش آشنا خواهیم کرد که مانند پادزهر عمل می‌کنند و شما را در درمان سرفه ناشي از وايتکس و جوهر نمک کمک می‌‌کند.

1. خوردن آب

نوشیدن آب فراوان برای درمان سرفه بسیار مؤثر است البته آب باید به‌صورت ولرم باشد. خوردن آب گرم می‌تواند سرفه را برطرف کند.

از بین بردن بوی وایتکس در گلو

2. غرغره کردن آب‌نمک

ابتدا به سراغ راحت‌ترین روش‌ درمان سرفه می‌رویم، از قدیم تاکنون مردم بدین باورند که با غرغره کردن آب‌نمک سرفه کاهش می‌یابد، البته این باور از نظر علمی نیز اثبات شده است. برای این کار کافی است، مقداری نمک را درون آب ولرم بریزید و ترکیب ساخته شده را چند دقیقه غرغره کنید. این کار را روزی چند بار انجام دهید تا نتیجه مثبت بگیرید.

3. ویتامین c

ویتامین سی یکی از ویتامین‌ها برای درمان سرفه ناشی از وایتکس و جوهر نمک و مسمومیت‌های ناشی از آن است، بنابراین با استفاده از ویتامین c و قرص جوشان می‌توانید به درمان سرفه ناشی از وایتکس و جوهر نمک بپردازید.

4. آب آناناس

هسته میوه آناناس یک آنزیم به نام بروملین دارد، آنزیم بروملین دارای خاصیت ضدالتهابی است و در تسکین سرفه تأثیر بسزایی دارد؛ بنابراین باید گفت خوردن آب آناناس تازه به درمان سرفه ناشی از وايتکس و جوهر نمک کمک زیادی خواهد کرد.

5. عسل

عسل یکی دیگر از مواد طبیعی برای درمان سرفه است. برای درمان سرفه ناشی از وایتکس و جوهر نمک باید دو قاشق چایی خوری عسل را با یک لیوان آب گرم مخلوط کنید. عسل و آب ولرم را روزی دو بار استفاده کنید تا تأثیر این محلول را ببینید.

استفاده از دمنوش برای از رفع سرفه ناشی از جوهر نمک و وایتکس

علاوه بر موارد بالا می‌توانید از یک‌سری دمنوش نیز برای رفع سرفه و ازبین‌بردن بوی وایتکس در گلو استفاده کنید. این دم‌نوش‌ها به شرح زیر هستند:

1. دمنوش زنجبیل

ریشه زنجبیل برای درمان سرفه خشک، آسم و حساسیت‌های تنفسی بسیار مفید است. ریشه زنجبیل خاصیت ضدالتهابی دارد و دلیل رفع علائم درد و تهوع می‌شود؛ بنابراین ترکیبات ضدالتهابی ریشه زنجبیل باعث شل‌شدن غشاهای مجاری تنفسی و کاهش سرفه می‌شود.

رای استفاده از زنجبیل باید ۲۰ تا ۴۰ گرم زنجبیل را با یک لیوان آب داغ ترکیب کنید. بهتر است این ترکیب را روزی یک‌بارمصرف کنید تا تأثیر آن را ببیند.

درمان سرفه ناشي از وايتکس و جوهر نمک

2. دمنوش سیاه‌دانه

یکی از اصلی‌ترین خواص سیاه‌دانه، سم‌زدایی از بدن است. به کمک دم‌نوش سیاه‌دانه به‌راحتی سموم باقی‌مانده و علائم ناشی از وایتکس را از بدن دفع کنید. برای تهیه این دم‌نوش کافی است یک قاشق غذاخوری سیاه‌دانه را با یک لیوان آب جوش مخلوط کنید و ۱۵ دقیقه به آن اجازه دهید تا دم بکشد.

3. دمنوش آویشن

یکی دیگر از راه‌های درمان سرفه ناشی از وایتکس و جوهر نمک دمنوش آویشن است. آویشن به رفع سرفه و تسکین سیستم تنفسی کمک بسزایی می‌کند؛ بنابراین اگر سرفه شما ناشی از وایتکس و جوهر نمک باشد با چند بار مصرف این دمنوش شاهد کاهش سرفه خود خواهید بود.

برای استفاده از این دمنوش کافی است یک قاشق آویشن را در یک فنجان آب داغ بریزید و ۱۵ دقیقه به آن اجازه دهید، تا دم بکشد.

درمان مسمومیت با وایتکس و جوهر نمک

4. دمنوش گل پنیرک

یکی دیگر از دمنوش‌های مناسب درمان سرفه ناشی از وایتکس و جوهر نمک، دم‌نوش گل پنیرک است. گل پنیرک را می‌توانید به دو صورت دم‌نوش و شربت استفاده کنید، قطعاً با استفاده از این‌ دم‌نوش از شر سرفه‌های ناشی از جوهر نمک و وایتکس راحت خواهید شد.

5. دمنوش عناب

دم‌نوش عناب حاوی ویتامین c فراوان است، به همین دلیل می‌تواند سموم و علائم ناشی از وایتکس و جوهر نمک را رفع کند. برای استفاده از این دمنوش کافی است پنج عدد عناب را با یک نبات درون یک لیوان آب جوش بریزید و پس از گذشت ۱۵ دقیقه آن را بنوشید.

درمان سرفه ناشی از وایتکس و جوهر نمک

سخن پایانی

ترکیب وایتکس و جوهر نمک، آن هم به میزان زیاد و در فضا بسته می‌تواند گاز سمی ایجاد کند و هر فردی را دچار مسمومیت کند؛ بنابراین اگر فکر می‌کنید دچار سرفه ناشی از این دو شوینده شده‌اید، باید هرچه زودتر محل را ترک کرده، مایعات زیادی بنوشید.

از درمان‌های خانگی استفاده کنید و اگر بعد از ۶ ساعت بهبود نیافتید حتماً به پزشک مراجعه نمایید. ما در این مطلب از آچاره به طور کامل اقدامات اولیه و درمان سرفه ناشی از وایتکس و جوهر نمک را به کمک روش‌های خانگی مطرح کردیم؛ امیدواریم با خواندن این مطلب از شر سرفه‌‌ و سایر علائم مسمومیت خلاص شوید.

3.8/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا