استفاده از وایتکس در ماشین ظرفشویی

لوازم خانگیماشین ظرفشویی

وایتکس به دلیل خاصیت ضد باکتریایی که دارد به یک ماده مفید برای ضدعفونی سطوح تبدیل شده است، شیمیدان‌ها به وایتکس باکتری کش می‌گویند. با این حال در مورد وایتکس اختلاف نظر وجود دارد. به همین علت استفاده از وایتکس در ماشین ظرفشویی ممکن است کمی نگران کننده باشد. استفاده از وایتکس در ماشین ظرفشویی که با روکش پلاستیکی ساخته شده بی خطر است. اما در ماشین های ظرفشویی که با روکش فولاد ضد زنگ یا ترکیب پلاستیک و فولاد ضد زنگ ساخته می‌شوند معمولا وایتکس  و  فولاد واکنش میدهند  و خوردگی ایجاد می‌شود.

استفاده از وایتکس در ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی با روکش فولاد ضد زنگ

وایتکس و فولاد ضد زنگ هرگز نباید در تماس با یکدیگر قرار گیرند؛ زیرا واکنش وایتکس در برابر فولاد ضد زنگ تهاجمی است. هنگامی که سفید کننده برای ضد عفونی استفاده می شود، مقداری از آن به نمک تجزیه می‌شود. همانطور که بیان شد وایتکس وقتی روی مواد فولادی (از جمله فولاد ضد زنگ) استفاده می شود، بسیار خورنده است. به عبارتی به پوشش محافظ فولاد ضد زنگ نفوذ می‌کند و با گذشت زمان باعث خوردگی آن می‌شود.

ماشین ظرفشویی‌ با وان پلاستیکی

اما در مورد ماشین ظرفشویی با وان پلاستیکی؛ این ظرفشویی‌ها معمولاً در هنگام استفاده از سفید کننده به خوبی عمل می‌کنند، بنابراین استفاده از وایتکس در ماشین ظرفشویی با وان پلاستیکی بلامانع است.

مطلب پیشنهادی وایتکس در ماشین لباسشویی

هدف استفاده از وایتکس در ماشین ظرفشویی

اغلب اوقات هدف اصلی استفاده از سفید کننده در ماشین ظرفشویی ضدعفونی کردن فضای داخلی آن است. برای رسیدن به این هدف نیاز نیست از چنین ماده پر ریسکی استفاده کنید استفاده از سرکه سفید و جوش شیرین بر آن مقدم است.

این ترکیب به‌خوبی لکه‌ها و آلودگی‌ها را از بین می‌برد و شما را از شر بوی بدی که با گذشت زمان به دلیل انباشته شدن زباله در فیلتر ایجاد شده است خلاص می‌کند.

نحوه استفاده از وایتکس در ماشین ظرفشویی

برای ضدعفونی کردن ماشین ظرفشویی ابتدا باید کل فرآیند شستشو را مرور کنیم تا متوجه شویم نحوه و زمان استفاده از سفید کننده چیست. برای شروع کار باید تمام ظروف داخل ظرفشویی را خالی کنید و یک چرخه شستشوی قوی و سریع اجرا کنید تا ذرات بزرگ و باقیمانده مواد غذایی روی دیوارها و اطراف محل تخلیه (از جمله داخل فیلتر) از بین برود. اطمینان حاصل کنید مجاری ماشین ظرفشویی باز هستند و تخلیه آب به‌درستی انجام می‌شود.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.
در مرحله بعد، یک کاسه کوچک مقاوم در برابر گرما را پر از سرکه سفید کنید و روی قفسه بالایی ماشین ظرفشویی قرار دهید و سپس یک چرخه کامل شستشوبا دمای بالا اجرا کنید. ترجیحاً داغ‌ترین حالت ممکن را انتخاب کنید. این کار به سرکه اجازه می دهد تا بیشترین اثر را برای ضد عفونی کردن، تمیز کردن، رفع گرفتگی، انحلال رسوبات معدنی و از بین بردن کثیفی انجام دهد.

بعد، نوبت جوش شیرین است. 1 فنجان جوش شیرین را در کف ماشین لباسشویی بپاشید و یک چرخه کوتاه آب گرم اجرا کنید. این کار باعث تمیز کردن و برق افتادن ظرفشویی شما می‌شود و بوی بد را از بین می‌برد. بعد از این مرحله سراغ سفید کننده می‌رویم. این کار به ضدعفونی دستگاه و از بین بردن کپک‌های احتمالی کمک خواهد کرد.

مطلب پیشنهادی تمیز کردن ماشین لباسشویی

برای استفاده از سفید کننده مراحل زیر را دنبال کنید.

یک کاسه را با ½ یا یک فنجان سفید کننده پر کنید و آن را در قفسه بالایی ماشین ظرفشویی قرار دهید. دستگاه را روی داغ‌ترین حالت تنظیم کرده و برنامه شستشو را اجرا کنید.در صورت وجود مشکل و خرابی در ماشین ظرفشویی میتوانید از خدمات تعمیر ماشین ظرفشویی در محل آچاره استفاده نمایید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا