تفاوت دوربین مداربسته دام و اسپید دام در چیست؟

برقکاریدوربین مدار بستهساختمان

این روزها پوشش امنیتی بصورت گسترده در محیط های مختلف، از خانه گرفته تا مغازه و شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد. بهترین شیوه فراهم کردن ایمنی در محیط استفاده از دوربین مداربسته است. تنوع این دوربین‌ها بسیار زیاد است که باعث می‌شود در حین خرید حسابی سردرگم شوید. دوربین مداربسته دام و اسپید دام جز پرفروش‌ترین این محصولات می‌باشد که تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر دارند. پیش از آنکه به خرید آنها اقدام کنید باید با تفاوت دوربین مداربسته دام و اسپید دام آشنا شوید تا انتخابی متناسب با نیاز خود داشته باشید. به این منظور باید هر کدام از این دوربین‌ها را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار دهیم.

شناخت جامع دوربین مداربسته دام

طراحی شکل ظاهری این دوربین‌ها سبب شده است تا به این نام شناخته شوند. چرا که دام یک واژه انگلیسی (DOME) و به معنی گنبد می‌باشد. این دوربین‌ها برای نصب در فضاهای داخلی مناسب هستند و زیر سقف چسبیده می‌شوند. جنس بدنه آن معمولا از پلاستیک مقاوم است و برای مصارف خانگی و همچنین اداری و… قابل استفاده است.شناخت دوربین مداربسته

انواع دوربین مداربسته دام کدامند؟

دوربین مداربسته دام با توجه به تکنولوژی به کار رفته در ساخت آن، به دو نوع آنالوگ اچ دی و تحت شبکه دسته بندی می‌شوند. دسته اول که مدل آنالوگ HDهستند کیفیت تصویر بالایی داشته و از قیمت مقرون به صرفه تری برخوردار می-باشند. این در حالی است که مدل تحت شبکه کیفیت بسیار بالاتری داشته و با توجه به ویژگی‌هایی که دارد از قیمت بالاتری برخوردار می‌باشد. اینکه کدام یک از این دوربین‌ها برای شما مناسب است بستگی به هدف و نیاز شما دارد.

شناخت جامع دوربین مداربسته اسپید دام

برای شناخت تفاوت دوربین مداربسته دام و اسپید دام، حال نوبت آن است که دوربین مداربسته اسپید دام را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار دهیم. این دوربین که با اسم‌هایی همچون دوربین گردان، کنترل تردد، دوربین چرخشی و … نیز شناخته می‌شود جز قوی‌ترین دوربین‌های مداربسته است. از نظر طراحی ظاهری شباهت بسیاری به مدل دام دارند با این تفاوت که مدل اسپیت دارای پایه است و البته تکنولوژی پیشرفته‌ای داشته و قابلیت چرخش نیز دارد.دوربین مداربسته اسپید دام

از دوربین مداربسته اسپید دام برای چه محیط‌های استفاده می‌شود؟

اصل کاربرد این دوربین مدار بسته برای محیط‌های گسترده است. چرا که قابلیت زوم کردن و بزرگنمایی بسیار بالایی را دارد. فارغ از آن، این دوربین را می‌توانید برنامه‌ریزی کنید که در چه ساعتی کدام بخش از سالن را تصویر برداری کند. به همین خاطر به راحتی با سایر دوربین‌ها سازگاری خواهد داشت. البته این ویژگی را مدیون قابلیت چرخشی است که طراحان برای آن در نظر گرفته‌اند. همین قابلیت هم باعث شده برای کارخانه‌ها، معادن، بزرگراه‌ها و … نیز مناسب و کاربردی باشد.

بیشتر بخوانید : راهنمای تنظیمات دوربین مداربسته

بررسی لنز و میدان دید دوربین‌های مداربسته دام و اسپید دام

وجه اشتراکی این دوربین‌ها دارند این است که هر دو آنها در دو نوع بی‌سیم و سیمی موجود هستند. دوربین اسپید دام در جهت افقی زاویه چرخش 180 درجه دارد و در جهت عمودی نیز زاویه چرخش 360 درجه دارد. سرعت چرخش و مانور آن بسیار خارق‌العاده بوده و باعث محبوبیت زیاد آن شده است. لنزهای دوربین اسپید دام از قابلیت زوم اپتیکال بهره برده‌اند. این بزرگنمایی باعث افت کیفیت نمی‌شود و این دقیقا همان چیزی است که کاربران به دنبال ان هستند. این درحالی است که دوربین دام زاویه دید ثابتی دارد و زاویه دیدن ان در هر دو جهت افقی و عمودی هم برابر با 70 الی 100 درجه می‌باشد. نکته مهم این است که دوربین دام به صورت ثابت بوده و تنها یکی از جهت ها را پوشش می‌دهد.

زوم کردن در دوربین‌های اسپید دام به دو صورت دستی و اتوماتیک امکانپذیر است. از دیگر تفاوت دوربین مداربسته دام و اسپید دام این است که بعضی از مدل‌های اسپید دام دارای قابلیت دید در شب هستند. کیفیت تصایور ضبط شده در اسپید دام نیز بدون افت کیفیت در هنگام تابش نور و یا تاریکی انجام می‌شود. لنزهای دوربین دام دارای یک محفظه از جنس شیشه‌ای نیز هستند تا از آنها محافظت نماید. اما دوربین اسپید دام بدنه فلزی و مقاومی دارد. پایه آن نیز بسیار مستحکم است.

برای نصب دوربین مداربسته از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

 بررسی لنز

تفاوت پروتکل و استاندارد دوربین مدار بسته دام و اسپید دام

از دیگر تفاوت دوربین مدار بسته دام و اسپید دام پروتکل و استانداردهای آن ها است. دوربین‌های اسپید دام تکنولوژی پیشرفته‌تری دارند. از پروتکل‌های به کار رفته در آن می‌توان به Smart tracking اشاره کرد که امکان دنبال کردن سوژه را فراهم میکند و به همین خاطر برای محیط‌های شلوغ مناسب است. بعضی از مدل‌های دوربین اسپید دام قابلیت انتقال سریع اطلاعات دوربین را هم دارد. در صورتی که این امکانات در دوربین مداربسته دام وجود ندارد.

بیشتر بخوانید : همه چیز درباره دوربین مداربسته بی سیم

تفاوت دوربین مداربسته دام و اسپید دام از نظر ولتاژ

سنسورهای به کاررفته در دوربین اسپید دام به نسبت دوربین دام پیشرفته‌تر است. ولتاژ ورودی دوربین اسپید دام 24 ولت است این ولتاژ در دوربین های دام برابر با 12 ولت است. حساسیت دوربین دام به عوامل محیطی همچون گردو غبار، باد، تایش نور خورشید و … بیشتر است، به همین خاطر برای فضای بسته قابل استفاده است. اما دوربین مدار بسته اسپید دادم بسیار مقاوم‌تر بوده و برای فضاهای باز کارایی دارد.تفاوت دوربین مداربسته دام و اسپید دام

تفاوت نصب دوربین مداربسته دام و دوربین مداربسته اسپید دام

نصب هردو این دوربین‌ها نیاز به تخصص دارد. اما از آنجایی که مدل دام در محیط سربسته بیشتر کارایی دارد در ارتفاع پایین قرار داده می‌شود. اما دوربین اسپید دام در ارتفاع بالاتری قرار می‌گیرد و محیط را پوشش می‌دهد. بالا بودن ارتفاع نصب آن نیز باعث می‌شود که برای فضاهای وسیعی قابل استفاده باشد. از آنجایی که دوربین دام تنها یک جهت را پوشش می‌دهد برای افزایش گستره دید بهتر است آن را در گوشه سقف ها نصب کنید. تعداد کابل‌هایی که برای نصب در این دو دوربین استفاده می‌شود نیز با یکدیگر فرق دارد. چرا که دوربین اسپید دام علاوه بر دو کابل برق و تصویر یک کابل اضافه RS485 نیز دارد. تنظیمات این دو دوربین نیز بایکدیگر فرق می‌کند که متناسب با نوع مصرف خود باید انجام دهید.

قیمت دوربین مداربسته دام و اسپید دام

از دیگر تفاوت دوربین مدار بسته دام و اسپید دام که بسیار به چشم می‌آید، قیمت آن است. واضح است که امکانات و تکنولوژی دوربین اسپید دام به نسبت دام بیشتر است و به دنبال آن از قیمت بالاتری نیز برخودار خواهد بود. البته وجود مدل‌های مختلف برای هر یک از این دوربین‌ها باعث شده تا قیمت ان ها با یکدیگر متفاوت باشد.قیمت دوربین مدار بسته

سخن پایانی
با توجه به شناخت تفاوت دوربین مدار بسته دام و اسپید دام حال انتخاب برای شما بسایر راحت‌تر خواهد بود. چررا که دیگر می‌دانید به دنبال چه دوربینی هستید و کدام یک از آنها برای شما مناسب است. البته در زمان خرید قیمت را نیز نادیده نگیرید و مدلی را انتخاب کنید که متناسب با بودجه‌ شما باشد. ناگفته نماند که دوربین مداربسته خود را از یک مجموعه معتبر خریداری نمایید که دارای خدمات پشتیبانی همچون گارانتی و … نیز باشد.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا