تعمیر جاروبرقی تعمیر جاروبرقی

راهنمای خرید جاروبرقی بادوام و باکیفیت

لوازم خانگیجاروبرقی

یک جاروبرقی خوب می‌تواند سرعت شما را در تمیز کردن خانه بالا ببرد. جاروبرقی در انواع مختلفی تولید می‌شوند و شما می‌توانید بر اساس نیاز و سلیقه خودتان یکی را از بین آن‌ها انتخاب کنید. اگر قصد خرید جاروبرقی دارید و از خود می‌پرسید در جاروبرقی‌های جدید باید به دنبال چه ویژگی‌هایی باشید و از چه چیزی اجتناب کنید در این راهنمای خرید جاروبری به پاسخ سوالاتتان خواهید رسید.

سوالات مهم قبل از خرید جاروبرقی جدید!

اولین نکته مهم در این راهنمای خرید جاروبرقی این است که قبل از اقدام به خرید نیازهای خود را شناسایی کنید. بهترین کار برای بررسی نیازها و توقعات خود از جاروبرقی این است که سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • کجا زندگی می‌کنید، در یک خانه ویلایی یا یک آپارتمان؟
  • آیا برای مصرف خانگی به جاروبرقی نیاز دارید یا صنعتی و …؟
  • برای چه کاری می‌خواهید از جاروبرقی استفاده کنید؟ جارو کردن فرش‌های کم پرز، متوسط، پر پرز، قالیچه، کاشی و سرامیک، چوب یا ترکیبی از این موارد؟
  • جاروبرقی کیسه دار یا بدون کیسه؟
  • آیا حیوان خانگی دارید، چند تا و چه نوع؟
  • خودتان یا یکی از اعضای خانواده آلرژی یا مشکلات تنفسی دارد؟

قبل از خرید یک جاروبرقی جدید، باید تمام این نکات را در نظر بگیرید، به خصوص اگر به دنبال جاروبرقی‌های گران‌قیمت هستید. هنگام مقایسه جاروبرقی‌های مشابه، حتماً همه ویژگی‌های آن‌ها را بررسی کنید.

راهنمای خرید جاروبرقی و ویژگی‌های یک جاروبرقی خوب

مدل‌های متنوعی از جاروبرقی‌ از برندهای مختلف با مشخصات ظاهرا مشابه مانند قدرت موتور، وزن، شرایط گارانتی، طول سیم، تعداد و نوع لوازم جانبی و فیلتر هوا  در بازار وجود دارد  که هنگام خرید انتخاب از بینشان گیج‌کننده است. توصیه می‌کنیم اگر می‌توانید قبل از خرید جاروبرقی را شخصاً تست کنید، این کار باعث صرفه‌جویی در زمان و پول شما می‌شود. از آنجایی که همیشه این کار امکان‌پذیر نیست، باید نظرات و توصیه‌های افرادی که جاروبرقی مدنظر شما را خریداری و آزمایش کرده‌اند بررسی کنید و درباره آن تحقیق کنید. در ادامه نکات مفیدی بیان کرده‌ایم که به شما در انتخاب یک جاروبرقی خوب کمک می‌کند.

راهنمای خرید جاروبرقی و ویژگی‌های یک جاروبرقی خوب

سهولت در استفاده، جابجایی و نگهداری

استفاده از جاروبرقی باید آسان باشد. زمانی که یک جاروبرقی جدید تهیه می‌کنید، ابتدا دفترچه راهنما را بخوانید و با دستگاه جدید، نحوه استفاده از آن و مهم‌تر از همه، نحوه نگهداری آن آشنا شوید. کنترل جاروبرقی جدید باید به راحتی قابل استفاده و در دسترس باشد، به خصوص زمانی که نیاز به تغییر قدرت مکش بر حسب نوع کف‌پوش دارید.

جاروبرقی‌های پیشرفته دارای مجموعه‌ای از حسگرها هستند که پارامترهای مختلف را اندازه‌گیری می‌کنند و زمانی که لازم است فیلتر هوا، باتری، برس و موارد مشابه را تمیز یا تعویض کند به کاربر اطلاع می‌دهند.
تعمیر جاروبرقی
تعمیر جاروبرقی

راهنمای خرید جاروبرقی: قدرت مکش

قدرت تمیز کردن جاروبرقی تا حد زیادی به قدرت مکش که بر حسب (وات هوا) Air Watts بیان می‌شود بستگی دارد. این پارامتر به قدرت موتور مربوط می‌شود، اما بیاد داشته باشید فقط قدرت بالای موتور، مکش خوب یا تمیز کردن خوب را تضمین نمی‌کند.

اگر مثلاً فرش‌های ضخیم و حیوانات خانگی مو دار دارید، یک موتور مکش قوی مهم بخرید، اما بدون برس خوب برای جمع کردن موی حیوان خانگی، موتور خوب و قوی تقریباً بی‌فایده است. بنابراین یک نکته مهم در راهنمای خرید جاروبرقی این است که همه نکات را با هم در نظر بگیرید. اکثر جاروبرقی‌های سیمی دارای قدرت مکش 100 تا 200 وات هوا هستند. از سوی دیگر، برخی از جاروبرقی‌ها زمانی که روی حداکثر توان تنظیم می‌شوند، بیش از 300 وات هوا قدرت دارند.

راهنمای خرید جاروبرقی: قدرت مکش

ظرفیت کیسه جاروبرقی

صرف نظر از اینکه دستگاه کیسه‌دار یا بدون کیسه باشد، اگر پاکت جاروبرقی کوچک باشد به تخلیه بیشتر نیاز دارد و در نتیجه روند تمیز کردن خانه کندتر است. از طرف دیگر کثیفی کیسه جاروبرقی می‌تواند منجر به ایجاد بوی نامطبوع شود. ظرفیت کیسه جاروبرقی برای اکثر جاروبرقی‌های سایز کامل حداقل یک لیتر است که به کاربر این امکان را می‌دهد یک خانه بزرگ را بدون وقفه جاروبرقی بکشد.

بیشتر بخوانید بوی بد جاروبرقی

مشاهده رایگان هزینه تعمیر انواع جاروبرقی!

در حالی که برخی افراد جاروبرقی کیسه‌دار را ترجیح می‌دهند، برخی دیگر جاروی بدون کیسه را دوست دارند. هر دو نوع مزایا و معایب خود را دارند و اغلب به انتخاب کاربر بستگی دارد که کدام یک را بخرد. جاروبرقی‌های بدون کیسه نگهداری راحت‌تری دارند، در حالی که جاروبرقی‌های کیسه‌دار ممکن است هنگام تخلیه کیسه کثیفی بوجود بیاورند، مگر اینکه از کیسه یک‌بار مصرف استفاده شود. کیسه‌های جاروبرقی قابل استفاده مجدد می‌توانند باعث صرفه‌جویی در هزینه شما شوند. البته هر بار تخلیه کردن کیسه آلودگی و کثیفی به همراه دارد و این امری اجتناب ناپذیر است.

راهنمای خرید جاروبرقی مرطوب یا خشک

راهنمای خرید جاروبرقی مرطوب یا خشک

جاروبرقی‌های خشک برای تمیز کردن کثیفی‌های خشک بهینه شده‌اند، در حالی که جاروبرقی‌های مرطوب می‌توانند آلودگی‌های مرطوب و حتی گاهی اوقات آب یا سایر مایعات را هم مستقیماً تمیز کنند. جاروبرقی‌های مرطوب برای کارگاه‌ها و محل کار خیلی مناسب هستند و برای مکیدن خاک خشک و مرطوب و همچنین جمع کردن مقادیر کمی آب و مایعات طراحی شده‌اند. اکثر خانوارها جاروبرقی خشک دارند. اگر این مدل از جاروبرقی‌ها تصادفاً کثیفی‌های مرطوب را جارو بکشند، باید قبل از استفاده بعدی تمیز و کاملاً خشک شوند. اگر چنین اتفاقی افتاد، برای اطمینان، دفترچه راهنمای جاروبرقی را بررسی کنید.

فیلتر هوای جاروبرقی

چندین گروه فیلتر برای جاروبرقی‌ها وجود دارد. فیلتر HEPA می‌تواند حداقل 99.97 درصد از ذرات 0.3 میکرومتری را حذف می‌کند. چنین سطحی از فیلتراسیون هوا برای افراد مبتلا به آسم، آلرژی و سایر مسائل بهداشتی مشابه بسیار مهم است. جاروبرقی‌های گران‌تر به دلیل وجود فیلتر هوای HEPA تلفات انرژی را به حداقل می‌رسانند.

یادتان باشد در مدل‌هایی که فیلتر قابل شستشو دارند؛ همیشه اجازه دهید فیلترهای هوای جاروبرقی قبل از مونتاژ مجدد، در معرض هوا کاملاً خشک شوند. استفاده از جاروبرقی با فیلتر مرطوب یا بدون فیلتر، می‌تواند به جاروبرقی آسیب برساند یا حتی جاروبرقی را از بین ببرد و گارانتی آن را باطل کند.

فیلتر هوای جاروبرقی

میزان نویز یا سروصدای جاروبرقی

خریدن یک جاروبرقی یسصدا صرفاً به خاطر خلاصی از صدای قوی و زیاد، بدون در نظر گرفتن سایر ویژگی‌های آن، مطمئناً معیار خوبی برای انتخاب جاروبرقی خانگی نیست اما به طور کلی از خرید جاروبرقی با میزان صدای بیشتر از 80 دسی‌بل (حتی 75 دسی‌بل) پرهیز کنید. جاروبرقی‌هایی با سطح سروصدای کمتر از 60 دسی‌بل عالی هستند و می‌توان از آن‌ها حتی زمانی که دیگران خواب هستند هم استفاده کرد، اما بیشتر جاروبرقی‌ها دارای سطح صدایی بین 65 تا 75 دسی‌بل هستند. البته کاهش سطح سروصدا با کاهش قدرت مکش رابطه مستقیم دارد.

شعاع کار با جاروبرقی

شعاع کار با جاروبرقی، فاصله بین پریز برق و دورترین ناحیه‌ای است که می‌توان با جاروبرقی تمیز کرد. فاصله جاروبرقی عمودی معمولاً به اندازه طول سیم برق آن است، در حالی که حداکثر فاصله جاروبرقی خوابیده با شلنگ تمیزکننده انعطاف‌پذیر یا همان خرطومی، به اندازه طول سیم برق همراه با طول شلنگ است.

بدیهی است که جاروبرقی‌های بی‌سیم و شارژی به برق وابسته نیستند و دسترسی «بی‌نهایت» دارند، اما به خودی خود با کاستی‌هایی همراه هستند مانند مقدار محدود انرژی ذخیره شده در باتری‌. با این حال، به لطف پیشرفت‌های فناوری، بهترین جاروبرقی های بی‌سیم دارای زمان کار حداکثر 30 تا 60 دقیقه هستند که باعث می‌شود با یک‌بار شارژ باتری، قسمت بزرگی از خانه را تمیز کنید، اما به طور کل جاروبرقی‌های شارژی که از نظر قدرت و عملکرد با جاروبرقی‌های سیمی برابری کنند معمولاً از قیمت بالایی برخوردارند.

ابزار تمیز کردن و لوازم جانبی جاروبرقی

ابزارهای جانبی به نظافت مکان‌هایی مانند لوازم داخلی، مبل‌ها، شکاف‌ها، پنکه‌های سقفی، تشک‌ها، گردوغبار، موی حیوان خانگی و انسان، پرده‌ها و موارد مشابه کمک می‌کنند. چنین ابزارهای تمیز کردنی اغلب همراه با خود جاروبرقی ارائه می‌شود اما می‌توان آن‌ها را جداگانه هم خریداری کرد. رایج‌ترین ابزارهای تمیزکننده عبارت‌اند از:

سری جاروبرقی باریک

سری جاروبرقی باریک است برای تمیز کردن شکاف‌ها، لبه‌ها، گوشه‌ها و مناطق صعب‌العبور مشابه طراحی شده است.

سری جاروبرقی باریک

برس گردگیری

این برس برای جمع‌آوری ذرات ریز گردوغبار و سایر کثیفی‌ها استفاده می‌شود. وقتی این برس روی یک قسمت می‌لغزد، خاک سطح را بلند می‌کند و گرد و خاک با مکش قوی جاروبرقی جمع می‌شود.

سری جاروبرقی باریک

راهنمای خرید جاروبرقی: وزن جاروبرقی

بیشتر وزن جاروبرقی‌های ایستاده و خوابیده روی زمین است اما با این وجود، هر چه وزن جاروبرقی بیشتر باشد، نیروی بیشتری برای هل دادن یا کشیدن جاروبرقی در حین تمیز کردن لازم است. با این حال، این موضوع به طراحی چرخ‌ها و سری تمیزکننده جاروبرقی نیز بستگی دارد. وزن جاروبرقی زمانی که آن را جابه‌جا کنید هم مهم است، به خصوص که اگر خانه پله داشته باشد.

بیشتر بخوانید تعویض کیسه جاروبرقی

اندازه منطقه‌ای که باید تمیز شود و دفعات تمیز کردن، کیفیت و دوام مورد نیاز جاروبرقی را مشخص می‌کند. برای تمیز کردن آپارتمان‌های کوچک، یک جاروبرقی بی‌سیم خوب با باتری لیتیوم یونی مدرن انتخاب خوبی است. تمیز کردن خانه‌ها و آپارتمان‌های بزرگ به جاروبرقی قوی با کلید روشن/خاموش روی دسته جاروبرقی، سری قابل تنظیم، شلنگ بلند با میله تلسکوپی و مجموعه‌ای از لوازم جانبی از جمله برس‌های مختلف نیاز دارد.

راهنمای خرید جاروبرقی در انواع مختلف

راهنمای خرید جاروبرقی ایستاده یا عمودی

جاروهای ایستاده یا عمودی برای تمیز کردن عمیق فرش‌ها و خانه‌های بزرگ مناسب هستند. به خوبی می‌توانند مو و آشغال‌های ریز را تمیز ‌کنند. همچنین برس بزرگی دارد که می‌تواند محیط بزرگی را پوشش ‌دهد. البته این نوع طراحی معایبی هم دارد چون استفاده از آنها روی پله‌ها دشوار است و برای تمیز کردن فضای زیر مبل‌ها هم مناسب نیستند. وزن زیاد این مدل جاروبرقی‌ها هم در طولانی مدت می‌تواند دردسرساز باشد.

جاروبرقی کنیستر یا خوابیده

جاروبرقی‌های خوابیده به دلیل سبکی بودنشان جزو محبوب‌ترین‌ها هستند. جاروبرقی‌های خوابیده در دو مدل کیسه‌دار و بدون کیسه هستند. آزادی عمل بیشتری در زمان استفاده از این جاروبرقی‌ها دارید و تمیز کردن پله‌ها و مبلمان با این مدل راحت‌تر است. موقع استفاده از این مدل جاروبرقی باید مراقب باشید جارو به دیوار یا اسباب خانه برخورد نکند. علاوه بر این جمع کردن سیم این مدل جاروبرقی‌ها کمی اذیت کننده است.

تعمیرات انواع برندهای جاروبرقی در آچاره

جاروبرقی بی‌سیم یا شارژی

کوچک بودن و نداشتن سیم و سهولت در استفاده از مزیت‌های اصلی جارو شارژی است. نگام خرید جاروبرقی به یاد داشته باشید که یکی از معایب این جاروها عمر باتری آن‌ها است. عمر باتری بعد از یک مدت استفاده کم می‌شود و نسبت به قبل زودتر شارژ خالی می‌کند.

جاروبرقی رباتیک

جاروبرقی رباتیک نمی‌تواند جایگزین جاروبرقی اصلی شما شود اما به طرز چشمگیری می‌تواند استفاده شما از جاروبرقی را کم کند. جاروبرقی‌های رباتیک به وای فای وصل می‌شوند و با گوشی‌های هوشمند قابل کنترل هستند.

جارو شارژی دستی

این جاروهای دستی کوچک و سبک هستند و بهترین گزینه برای تمیز کردن زیر مبل‌ها، پله‌ها و داخل ماشین هستند. استفاده از آن‌ها راحت است اما شارژ دهی کم و مخزن کوچک از معایب جارو شارژی دستی است.

کلام آخر

کلام آخر در راهنمای خرید جاروبرقی این است که هنگامی که به دنبال یک جاروبرقی نو هستید، قیمت، نوع، وات، قدرت مکش، گارانتی، فیلتر هوا، لیست ابزارهای جانبی و جزئیات دیگری که برای شما مهم هستند را بررسی کنید و هرگز بدون تحقیق و بررسی مدلی که مدنظرتان است اقدام به خرید نکنید.

سؤالات متداول

  1. هنگام خرید جاروبرقی به چه نکاتی توجه کنم؟

قیمت، مکش، نوع، وزن، ابزار جانبی تمیز کردن و ملحقات، فیلتر هوا، میزان گارانتی، شرایط نگهداری و موارد مشابه را بررسی کنید.

  1. قدرت مکش جاروبرقی چقدر باید باشد؟

به طور متوسط، هر جاروبرقی با قدرت بالاتر از 100 وات هوا همراه با ابزار تمیز کردن مناسب و خوب است.

  1. میانگین طول عمر یک جاروبرقی چقدر است؟

همه چیز به کیفیت و قیمت جاروبرقی بستگی دارد. برخی از مدل‌ها پس از یک یا دو سال از بین می‌روند، در حالی که برخی از آن‌ها بعد از 7 یا 10 سال هم به خوبی کار می‌کنند. جاروبرقی‌های شارژی با باتری‌های جداشدنی اغلب دارای شرایط گارانتی متفاوتی هستند و چنین مدل‌هایی اغلب ضمانت 5 ساله برای خود جاروبرقی و 2-3 سال ضمانت هم برای باتری‌ها دارند.

4.9/5 - (102 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر جاروبرقی

درخواست تعمیر  و عیب یابی انواع جاروبرقی!

 

کلیک کنید