تعمیر جاروبرقی تعمیر جاروبرقی

علائم تمام شدن زغال جاروبرقی چیست؟

لوازم خانگیجاروبرقی

امروزه لوازم خانگی همچون یخچال و جاروبرقی نقش مهمی در زندگی افراد ایفا می­‌کنند و به همین دلیل به‌­صورت روزمره سوالات گوناگونی راجع به آن­ها در ذهن ما شکل می­‌گیرد. در جاروبرقی از قطعات مختلفی در کنار یکدیگر استفاده شده تا این دستگاه درست و با تمام ظرفیت خود کار کند.

یکی از این قطعات که در این مقاله قصد بررسی آن را داریم، زغال جاروبرقی  است. این قطعه که اصولا از جنس گرافیت است نقش به‌سزایی در کارکرد صحیح جاروبرقی ایفا کرده و در صورت خرابی می‌تواند آن را با خطر جدی مواجه کند. اما علائم تمام شدن زغال جاروبرقی چیست و در صورت مشاهده این مشکل چه راهکارهایی وجود دارد؟ با ما همراه باشید.

زغال جاروبرقی چیست؟

همان‌طور که اشاره کردیم زغال جاروبرقی معمولا از جنس گرافیت تهیه شده و به عنوان یک رسانای جریان الکتریکی از آن استفاده می‌شود. گرافیت به دلیل وجود الکترون در لایه‌­های کربن آن، جریان الکتریسیته را به‌راحتی انتقال می‌دهد و این عامل، آن را به عنوان یک گزینه ایده‌آل برای ساخت زغال جاروبرقی تبدیل می‌کند.

این قطعه با ایجاد اصطکاک با کلکتور باعث می‌شود موتور دستگاه شما با حداکثر توان خود فعالیت کند. حال اگر این قطعه که ابعاد کوچکی دارد به­درستی وظیفه خود را ایفا نکند، عملکرد دستگاه به کلی با مخاطره مواجه خواهد شد. اما نشانه‌ های تمام شدن زغال جاروبرقی چیست و با مشاهده چه علائمی بفهمیم نیاز به تعویض دارد؟

علائم تمام شدن زغال جاروبرقی

علائم تمام شدن زغال جاروبرقی

جاروبرقی شما ممکن است در طول عمر مفید خود با چالش­‌های مختلفی مواجه شود که برای اصلاح آن باید در ابتدا ریشه ایجاد این مشکل را مشخص کنیم. در ادامه به بررسی شرایطی می‌­پردازیم که در صورت رو­به­رو شدن با آن­ها باید به سلامت زغال جاروبرقی شک کنید. فراموش نکنید که در هر کدام از شرایط ذیل امکان وجود اشکال در قطعات دیگر نیز وجود دارد و مشکل زغال جاروبرقی صرفا یکی از اشکالات احتمالی است.

مقاله پیشنهادی 8 علت روشن نشدن جارو برقی

از کار افتادن جاروبرقی

زمانی که موتور جاروبرقی کار نکند، می­‌توانیم تمام شدن زغال جاروبرقی را به عنوان یک عامل احتمالی در نظر بگیریم. در این شرایط معمولا اولین حدس افراد سوختن موتور دستگاه است که احتمال غلط بودن آن زیاد است. در صورت تمام شدن زغال جاروبرقی، اتصال با کلکتور برقرار نشده و موتور قابلیت فعالیت نخواهد داشت.

تعمیر جاروبرقی
تعمیر جاروبرقی

پیشنهاد می­‌کنیم در صورت مواجه با از کارافتادگی موتور جاروبرقی ابتدا به بررسی شرایط زغال دستگاه خود بپردازید. در صورت آشنایی به نحوه باز شدن جاروبرقی، می‌­توانید پس از دسترسی به موتور از صحت و سلامت زغال جاروبرقی خود مطمئن شوید. در غیر این صورت می­‌توانید با مراجعه به متخصصین از صحت این امر مطلع شده و نظر تخصصی آنها را جویا شوید.

خرابی موتور از علائم تمام شدن زغال جاروبرقی

ریپ زدن جاروبرقی

در شرایطی که زغال جاروبرقی به کلکتور به‌درستی متصل نشود، دستگاه دچار قطع و وصل شده و اصطلاحا ریپ می­‌زند. این اتفاق معمولا قبل از تمام شدن زغال و در صورت کوتاه شدن آن دیده می‌شود. بعد از مشاهده زغال جاروبرقی خود می‌­توانید از ارتباط ریپ زدن با سلامت زغال دستگاه اطمینان حاصل کنید.

مشاهده رایگان هزینه تعمیر انواع جاروبرقی!

جرقه زدن موتور جاروبرقی

مشاهده این اتفاق برای اکثر افراد غیرمعمول بوده و ممکن است شما را بترساند. با وجود این که ریشه این مشکل را می‌­توان در سلامت مدار الکتریکی جاروبرقی جستجو کرد، اما جرقه زدن را می‌­توانیم یکی از علائم تمام شدن زغال جاروبرقی نیز در نظر بگیریم.

طبق نظر تعمیرکاران جاروبرقی اگر زغال ارتباط صحیحی با کلکتور برقرار نکند، امکان جرقه زدن قابل انتظار است. در صورت مواجهه با این شرایط سریعا اتصال دستگاه با برق را قطع کرده و به بررسی وضعیت زغال جاروبرقی خود بپردازید.

کاهش قدرت مکش جارو برقی

یکی دیگر از شرایطی که ممکن است در صورت تمام شدن زغال جاروبرقی خود با آن مواجه شوید، کاهش قدرت دستگاه شماست. اگر جاروبرقی شما در طول زمان قدرت مکش خود را از دست داده است به شما پیشنهاد می­‌کنیم به بررسی زغال جاروبرقی بپردازید. ممکن است ریشه کاهش قدرت مکش جاروبرقی شما از کلکتور یا خود موتور باشد اما می‌­توان آن را در دسته‌بندی علائم تمام شدن زغال جاروبرقی نیز قرار داد.

هنگام مواجعه علائم تمام شدن زغال جاروبرقی چه کنیم؟

هر شخص در مواجه با هر کدام از نشانه­ های تمام شدن زغال جاروبرقی دو راه پیش رو دارد که در ادامه به بررسی هر دو خواهیم پرداخت. این دو راهکار عبارت­اند از:

  • تعویض زغال توسط تعمیرکار جاروبرقی
  • یادگیری روش تعویض زغال جاروبرقی

بررسی و تعویض توسط متخصص

اگر با ساختار جاروبرقی آشنا نیستید، مراجعه به متخصصین پیشنهاد ما برای شماست. شما می‌­توانید از تعمیرکار بخواهید که سلامت زغال دستگاه شما را بررسی کرده و در صورت نیاز نسبت به تعویض آن اقدام کند. فراموش نکنید که قبل از هرگونه توافق از مهارت و تجربه فرد موردنظر خود اطمینان حاصل کنید که چه در کوتاه­مدت و چه در بلندمدت بهترین نتیجه برای شما حاصل شود.

تعمیرات انواع برندهای جاروبرقی در آچاره

یادگیری روش تعویض زغال جاروبرقی

در صورتی که با ساختار جاروبرقی خود آشنایی ابتدایی دارید و اطلاعات فنی شما خوب است، می‌­توانید با دسترسی به موتور شرایط زغال جاروبرقی خود را بررسی کرده و در صورت نیاز آن را تعویض کنید. در ادامه مراحل کار را مرور خواهیم کرد.

  • قبل از هرگونه اقدامی از عدم اتصال دستگاه خود با برق مطمئن شوید.
  • با استفاده از پیچ گوشتی و با باز کردن قاب جاروبرقی به موتور دسترسی پیدا کنید. توجه داشته باشید در حین جدا کردن قاب، قطعات داخلی از جای خود خارج نشوند و این مرحله به آرامی و با احتیاط صورت گیرد.
  • پس از دسترسی به موتور، پیچ‌های آن را باز کرده و موتور را از موقعیت خود به آرامی خارج کنید. به اتصالات موتور دقت کرده و آن­ها را به خاطر بسپارید. بهتر است از تمام اتصالات عکس بگیرید. اتصالات لازم را هنگام جدا کردن، پاره نکنید و مراحل را با دقت پشت سر بگذارید.
  • در مرحله بعد باید زغال قدیمی جاروبرقی خارج و با زغال جدید جایگزین شود. قبل از نصب زغال جدید، موقعیت آن را تا حد امکان تمیز کرده و سپس زغال را در جای خود قرار دهید.
  • موتور را سر جای خود بازگردانده و آن را دوباره با دقت متصل کنید. از صحیح بودن اتصالات مطمئن شده و نهایتا قاب را با پیچ­‌ها محکم کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله آموزش تعویض زغال جاروبرقی و عواقب عدم تعویض بموقع آن را مطالعه بفرمائید.

یادگیری روش تعویض زغال جاروبرقی

سخن پایانی

همان­طور که اشاره کردیم، علائم تمام شدن زغال جاروبرقی، که در این مقاله به مرور آن­ها پرداختیم، می‌­توانند ریشه‌­ای جز تمام شدن زغال دستگاه شما داشته باشند. برای مثال جرقه زدن موتور جاروبرقی لزوما به معنی تمام شدن زغال نیست، اما می‌تواند نشانه‌ای از این ایراد باشد.

فراموش نکنید که در صورت عدم آشنایی با ساختار جاروبرقی خود، در صورت مواجه شدن با هر کدام از نشانه­‌ های تمام شدن زغال جاروبرقی نظر متخصصین را جویا شوید و با اقدامات اشتباه به دستگاه آسیب نزنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و پاسخ سوالات خود را دریافت کرده باشید. اگر پرسشی دارید در کامنت‌ها از تعمیرکاران آچاره بپرسید. در آچاره هیچ پرسشی بی پاسخ نمی‌ماند!

4.6/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر جاروبرقی

درخواست تعمیر  و عیب یابی انواع جاروبرقی!

 

کلیک کنید