تعمیر جاروبرقی تعمیر جاروبرقی

علت داغ شدن جاروبرقی و راهکارهای ساده برای تعمیر آن

لوازم خانگیجاروبرقی

آيا تابه‌حال با مشکل داغ شدن جاروبرقی مواجه شده‌اید؟ یکی از مشکلاتی که بیشتر افراد زمان تمیز کردن خانه با آن مواجه می‌شوند، زود داغ شدن جاروبرقی است. اگر به‌صورت مداوم با این اتفاق روبرو نمی‌شوید عادی است و جایی برای نگرانی ندارد. اما اگر چندین بار این مشکل را تجربه کرده‌اید، یعنی ممکن است روی نحوه عملکرد جاروبرقی شما تاثیر منفی بگذارد.

پس باید علت داغ شدن جاروبرقی را پیدا کنید و نسبت به تعمیر آن قبل از رخ دادن اتفاق خاصی اقدام کنید. در این مطلب از مجله آچاره قصد داریم به مهم‌ترین سوال کاربران یعنی «چرا جاروبرقی داغ می‌کند؟» پاسخ دهیم. هم‌چنین در ادامه به ۵ نکته کلیدی اشاره می‌کنیم. با شناخت این نکات می‌توانید جلوی داغ شدن جاروبرقی خود را بگیرید و از آن بدون نگرانی استفاده کنید.

چرا موتور جاروبرقی به مرور زمان خراب می‌شود؟

موتور یکی از قسمت‌های اصلی تمام جاروبرقی‌ها است که روی عملکرد صحیح جاروبرقی تاثیر مستقیم دارد. اگر موتور جاروبرقی خراب شود، به‌سرعت از کار می‌افتد تا آسیب چندانی نبیند. شایع‌ترین و اصلی‌ترین دلیل خراب شدن موتور جاروبرقی، گرم‌شدن بیش‌ازحد آن است.

معمولا موتور جاروبرقی از فیلتر هوا، برای خنک کردن خود استفاده می‌کند. اما گاهی اوقات ممکن است به دلیل کمبود جریان هوا خنک نشود. در این زمان برای اینکه آسیب آن‌چنانی به موتور وارد نشود، دستگاه قطع‌ کننده جریان برق جاروبرقی به‌صورت خودکار موتور را از کار می‌اندازد.

اما آیا می‌دانید اصلی‌ترین علت داغ شدن موتور جاروبرقی چیست؟

شاید مهم‌ترین علت داغ شدن موتور جاروبرقی این است که کیسه جاروبرقی پرشده، فیلتر تمیزنشده یا وجود انسداد در قطعات باشد. اما اگر با چنین مشکلی روبرو شدید باید ۵ کار زیر را حتما انجام دهید تا جلوی بروز مشکلات بیشتر را بگیرید.

تعمیر جاروبرقی
تعمیر جاروبرقی

  • جاروبرقی را خاموش و از پریز برق جدا کنید.
  • وجود مشکل و انسداد را شناسایی و رفع کنید.
  • حدود نیم ساعت صبر کنید تا موتور خنک شود.
  • حالا جاروبرقی را به برق وصل کنید تا روشن شود.
  • در صورت وجود مشکل با تعمیرکار جاروبرقی خود تماس بگیرید.

نکته: زمان خرید جاروبرقی دقت کنید که حتما موتور خوبی را داشته باشد.

بشتر بخوانید علل روشن نشدن جاروبرقی

چگونه متوجه شویم که جاروبرقی داغ شده است؟

اگر با علائم و نشانه‌های زیر روبرو شده‌اید یعنی یکی از قطعات جاروبرقی یا پریز برق دچار مشکل شده و باید نسبت به تعمیر یا تمیز کردن آن اقدام کنید.

  • خاموش شدن جاروبرقی در حین کار
  • داغ شدن بیش از حد بدنه جاروبرقی
  • بلند شدن بوی سوختگی از جاروبرقی

۵ علت داغ شدن جاروبرقی که باید تمام افراد خانه‌ دار بدانند!

شناسایی علت داغ کردن جاروبرقی کار سخت و پیچیده‌ای نیست. مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اولین کاری که باید در زمان داغ شدن جاروبرقی انجام دهید این است که سریع آن را خاموش کنید تا آسیبی به اجزای آن وارد نشود. در ادامه به مهم‌ترین دلایل اشاره می‌کنیم و سپس هر یک را به صورت مجزا توضیح خواهیم داد.

  • پر شدن کیسه جاروبرقی
  • کثیف یا مسدود شدن فیلتر جاروبرقی
  • فن خراب جاروبرقی
  • وجود ترموستات معیوب و خراب
  • وجود مشکل در موتور جاروبرقی

مشاهده رایگان هزینه تعمیر انواع جاروبرقی!

کیسه جاروبرقی کاملا پر شده

تابه‌حال شده زمان کار با جاروبرقی، متوجه داغ شدن مکرر آن شوید؟ شاید یکی از دلایل، پر شدن کیسه جاروبرقی باشد. زمانی که جاروبرقی را روی زمین می‌کشید، گردوغبار و آشغال زیادی را جمع می‌کند. شما باید هرچند وقت یک ‌بار کیسه جاروبرقی را خالی کنید تا هوا درون آن قابل گردش باشد و قدرت مکش کم نشود. اگر به این مورد بی‌توجهی کنید، ممکن است باعث داغ شدن موتور و در نهایت آسیب به جاروبرقی شوید.

‍علت داغ شدن موتور جاروبرقی - پر بودن کیسه

کثیف یا مسدود شدن فیلتر جاروبرقی

یکی دیگر از علت‌های داغ کردن جاروبرقی، مسدود شدن فیلتر جاروبرقی در اثر تماس با گرد‌وغبار است. اگر این اتفاق بیفتد، فیلترها عملکرد اصلی خودشان را از دست می‌دهند. حتی احتمال این وجود دارد که روی کارکرد موتور تاثیر منفی بگذارد و باعث داغ شدن آن شود.

برای اینکه موتور دستگاه خوب کار کند، باید نسبت به تعویض یا تمیز کردن فیلترهای جاروبرقی اقدام کنید.

کثیف یا مسدود شدن فیلتر جاروبرقی

فن خراب؛ علت داغ شدن جاروبرقی

اگر تابه‌حال تجربه داغ شدن جاروبرقی را داشته باشید، می‌دانید که رایج‌ترین علت آن، کار نکردن درست فن جاروبرقی است. در حالت عادی وقتی جاروبرقی روشن می‌شود، فن هم فعالیت خودش را شروع می‌کند، هوا را به سمت پورت خارجی جاروبرقی می‌کشاند و باعث عمل مکش جارو می‌شود.

تعمیرات انواع برندهای جاروبرقی در آچاره

بیشتر بخوانید تعمیر موتور جاروبرقی

اگر می‌خواهید تشخیص دهید که علت زود داغ شدن جاروبرقی، فن است، می‌توانید درِ انتهای جاروبرقی را باز و سپس جاروبرقی را روشن کنید. اگر مشکل از فن باشد، فن به‌سختی کار می‌کند یا کلا قطع می‌شود. اگر مهارت فنی ندارید، بهتر است برای تعمیر جاروبرقی از تعمیرکار متخصص کمک بگیرید.

فن خراب؛ علت داغ شدن جاروبرقی

خرابی ترموستات؛ علت زود داغ شدن جاروبرقی

در برخی از جاروبرقی‌ها وقتی موتور خیلی کار می‌کند، ترموستات به‌صورت خودکار فعال می‌شود و موتور جاروبرقی را خاموش می‌کند تا آسیبی به آن وارد نشود. اما گاهی اوقات مشکل از ترموستات است، در این زمان علاوه بر اینکه موتور جاروبرقی خاموش نمی‌شود، بلکه بسیار داغ می‌شود و ممکن است آسیب ببیند.

در حالت عادی اگر ترموستات موتور را خاموش کند، باید حداقل ۲۰ دقیقه صبر کنید و سپس مجددا جاروبرقی را روشن کنید. اما اگر می‌خواهید تشخیص دهید که مشکل از ترموستات است یا نه! بهترین کار این است که اگر بعد از ۱۰ دقیقه احساس کردید جاروبرقی داغ شده اما مثل همیشه به‌صورت خودکار خاموش نمی‌شود، یعنی ترموستات جاروبرقی آسیب‌دیده و باید نسبت به تعمیر آن اقدام کنید.

نکته: اگر ترموستات کار خود را به خوبی انجام می‌داد، شاید علت زود داغ شدن جاروبرقی، برد اصلی آن باشد.

 خرابی یا نیم‌سوز شدن موتور جاروبرقی

احتمالا شما هم می‌دانید که یکی از اصلی‌ترین اجزای جاروبرقی، موتور است. در برخی از مواقع دیده می‌شود که موتور بدون ایجاد وقفه کار می‌کند، درنتیجه به‌مرورزمان داغ می‌شود و درنهایت آسیب می‌بیند. گاهی اوقات هم دلیل نیم‌سوز شدن موتور جاروبرقی ورود آب یا مشکلات فنی است که باید برای تعمیر آن با یک تعمیرکار حرفه‌ای مشورت کنید.

علت داغ شدن جاروبرقی

چگونه جلوی داغ شدن جاروبرقی را بگیریم؟

  • برای جلوگیری از مسدود شدن جاروبرقی و داغ شدن آن حتما کیسه جاروبرقی را خالی کنید.
  • اگر در مکانی آب جمع شده، از جاروبرقی برای تمیز کردن آن استفاده نکنید.
  • همه‌ی لوله‌ها، اتصالات و شیلنگ‌های جاروبرقی را بررسی کنید تا مو و آشغال درون آن جمع نشود.
  • فیلترهای جاروبرقی را بررسی کنید تا مسدود نشده باشد.
  • برای جلوگیری از ایجاد مشکل در عملکرد جاروبرقی حتما نگاهی به قطعات آسیب‌دیده آن بیندازید.

سخن آخر

علت داغ شدن جاروبرقی همیشه به همین دلایل ختم نمی‌شود بلکه گاهی اوقات دلایل دیگری مثل فرسودگی جاروبرقی یا خرابی پریز برق هم وجود دارند که می‌توانند باعث زود داغ شدن جاروبرقی شوند. در این مطلب سعی کردیم به مهم‌ترین علت های داغ کردن جاروبرقی اشاره کنیم. امیدواریم با خواندن این مقاله مشکلتان برطرف شود. اگر نیاز به تعمیرکار جاروبرقی با قیمت منصفانه و قطعات اورجینال دارید، می‌توانید از بهترین تعمیرکاران شهر خود کمک بگیرید. برای استعلام قیمت رایگان کلیک کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر جاروبرقی

درخواست تعمیر  و عیب یابی انواع جاروبرقی!

 

کلیک کنید