بهترین رنگ برای موی سفید

زیبایی و سلامترنگ مومو

رنگ کردن موهای خاکستری به دلیل جنس ضخیم آن‌ها دشوار است. اما با رنگ موی مناسب، می‌توانید آن موهای خاکستری را بی‌عیب و نقص بپوشانید. رنگ موی دائمی می تواند به تارهای مو نفوذ کند وموهای خاکستری را رنگ کند و موها طبیعی به نظر برسند. چه فردی 20 ساله با تارهای موی خاکستری زیاد باشید و چه 60 ساله با موهای خاکستری کامل، این مطلب از مجله آچاره به شما کمک خواهد کرد تا بهترین رنگ برای موی سفید را بشناسید.

بهترین رنگ برای موی سفید

بهترین رنگ برای پوشاندن موی سفید

  1. هایلایت بلوند

سه دلیل وجود دارد که ما هنگام پوشاندن موی سفید هایلایت بلوند را توصیه می کنیم. اول از همه، تفاوت بین رنگ‌های بلوند و نقره‌ای ظریف است، بنابراین ریشه‌های سفید به‌اندازه قبل قابل رویت به نظر نمی‌رسند؛ حتی اگر از آخرین باری که به سالن رفته‌اید شش تا هشت هفته گذشته باشد. دلیل دوم این است که هایلایت به شما اجازه می‌دهد تا تکه‌های خاکستری موهایتان را به صورت تاکتیکی هدف قرار دهد، به این معنی که آن‌ها می‌توانند پراکنده ترین رشته‌های موی شما را در خود جای دهند. در نهایت، هایلایت ها و لولایت‌ها  ناحیه ریشه را محو می‌کنند و خط مرزی را با رنگ کردن موهای شما به رنگ نزدیک به موهایتان از بین می‌برند. همانطور که گفته شد، هایلایت‌های بلوند روشن روی موهای تیره می‌تواند موهای سفید شما را بیشتر نشان دهد اما در عین حال پوشش مناسبی برای پنهان کردن آن نیز هست.

  1. هایلایت روشن

اگر به دنبال رنگ کردن کلی موهایتان نیستید، هایلایت کردن موهایتان گزینه خوبی برای پوشاندن موهای سفید است. شما می‌توانید از آرایشگر خود بخواهید که دسته‌هایی از موهای سفید شما را هایلایت کند و چند درجه  تغییر رنگ در آن‌ها به وجود بیاورد. این کار علاوه بر پوشاندن موهای سفید شما روشی هوشمندانه برای افزایش حجم موهای شما نیز هست.

  1. نقره‌ای

اگر از داشتن تعداد زیادی موی سفید بر روی سرخود ترسی ندارید پیشنهاد می‌کنیم موهایتان را به رنگ نقره‌ای در بیاورید. با اینکار شما همه‌ی موهایتان را سفید کرده‌اید و دیگر موهایی که قرار است رشد کنند نگرانی‌ای برای شما ایجاد نخواهند کرد. رنگ کردن موها به رنگ نقره‌ای یکی از بهترین رنگها برای رنگ کردن موی سفید است.

  1. بلوند یخی

برای افرادی که دارای موهای خاکستری یا سفید هستند، تغییر دادن رنگ موها به رنگ بلوند یخی تضمین می‌کند که موهای سفید شما عملا غیر قابل رویت شوند. اگر چه ممکن است رسیدن به این رنگ کار سختی باشد اما با مراجعه به فردی حرفه‌ای که در آرایشگری مهارت کافی را داشته باشد می‌تواند کمک کند موهای شما به رنگ دلخواهتان در بیاید.

  1. قهوه‌ای

تنها حدود 2 درصد از ما بلوندهای طبیعی هستند، در حالی که موهای سیاه یا قهوه‌ای تیره بیش از 75 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند. این بدان معناست که برای اکثریت، رنگ‌های خاکستری تضاد واضحی را در برابر رنگ طبیعی مو ایجاد می‌کند. با این حال، این بدان معنا نیست که شما باید رنگ قهوه‌ای را کنار بگذارید و به دنبال بلوند کردن باشید. اگر شما یک فرد با پوست سبزه تیرهستید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که ته رنگ گرم‌تری انتخاب کنید. رنگ‌های قهوه‌ای طلایی یا قهوه‌ای شکلاتی به درخشش پوست شما کمک می‌کنند و چهره شما را جوان تر نشان می‌دهد و می‌تواند گزینه خوبی برای رنگ کردن موی سفید باشد.

  1. قرمز

این یک افسانه است که موهای قرمز سفید نمی‌شوند. موهای قرمز معمولاً به دلیل از دست دادن رنگدانه‌های خود با گذشت زمان کم‌رنگ‌تر می‌شوند، بنابراین اگر می‌خواهید آن‌ها را به درخشان‌ترین و جسورانه‌ترین رنگ‌ خود برگردانید، یک رنگ ماهاگونی یا رنگ مسی سرد می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. اگر ماهاگونی را انتخاب می‌کنید، بعد از رنگ کردن موها، موهای سفید خود را به رنگ مسی روشن هایلایت کنید.

  1. واریاسیون نقره‌ای

درست است که موهای خاکستری ممکن است کمی وز شوند به این دلیل که با افزایش سن، غدد چربی در پوست سر ما سبوم کمتری تولید می‌کنند و باعث می‌شوند که تارها درشت‌تر و خشک‌تر شوند. به همین دلیل، موهای خاکستری کمی بی‌روح به نظر می‌رسند. برای اینکه موهای شما جلوه‌ای شاداب داشته باشند استفاده از براق‌کننده‌ها را فراموش نکنید. با استفاده از واریاسیون‌ها موهایتان را براق نگه‌دارید.

بهترین رنگ برای موی سفید

راه‌هایی برای ماندگاری بیشتر رنگ روی موهای سفید

مهم نیست که از چه رنگی برای رنگ کردن موهایتان استفاده می‌کنید مهم این است که با استفاده از روش‌های مراقبتی رنگ را موهایتان حفظ کنید. برای مراقبت از موهایتان واجب است که از شامپوهای تثبیت‌کننده و محافظ رنگ مو استفاده کنید تا موهایتان به مرور در اثر مجاورت با مواد آلاینده و گرد و غبار به مرور تغییر رنگ ندهد.

اگر از آن دسته افرادی هستید که سشوار یا اتو مو استفاده می‌کنید، ازاستفاده از اسپری‌های محافظت کننده مو در برابر حرارت را فراموش نکنید.  این محصولات به گونه‌ای طراحی شده‌اند که قبل از سشوار کردن، از ریشه تا نوک مو پاشیده شوند تا از موهای شما در برابر حرارت محافظت کنند.

چرا رنگ کردن موهای سفید سخت است؟

با افزایش سن و سفید شدن موهای شما، بافت ساقه موهای شما نیز تغییر می‌کند. موهای سفید بیشتر مستعد خشکی، مو خوره و شکنندگی هستند. بافت ضخیم‌تری دارند که نفوذ رنگ به مو را دشوار می‌کند. به همین دلیل ممکن است رنگ موهای نیمه دائمی و موقت موهای سفید را به طور کامل رنگ نکنند. رنگ‌های دائمی برای رنگ کردن موهای سفید مناسب‌ترند زیرا وارد بافت مو می‌شوند که پوشش رنگ بهتری را ایجاد می‌کند و ماندگاری بیشتری نیز دارد.

هر چند وقت یکبار باید موهایمان را رنگساژ کنیم؟

بستگی به این دارد که چقدر سریع رنگ مو از موهای شما محو می‌شود و ریشه‌های موی شما چقدر سریع رشد می‌کنند. به طور معمول، شما باید هر 4 تا 5 هفته یک بار برای رنگساژ بروید. برخی از رنگ موها بیشتر در معرض رنگ پریدگی هستند در حالی که برخی دیگر مقاوم‌ترند. همین امر در مورد برخی از موها نیز صدق می‌کند. موی برخی افراد مدت زمان بیشتری رنگ را نگه‌می‌دارد و برخی دیگر کمتر نهایتا بعد از ۸ هفته موهای شما به رنگساژ نیاز دارد.

آچاره

در این مطلب از مجله آچاره با بهترین رنگ‌ برای موی سفید آشنا شدیم و دیدیم انتخابی رنگی در طیف‌های روشن روش هوشمندانه‌ای برای رنگ کردن موی سفید است اما پیدا کردن فردی متخصص که بتواند بهترین رنگ برای پوشاندن موی سفید را بر موهای شما پیاده کند کار آسانی نیست. همکاران ما در آچاره راهی را فراهم آورده‌اند که با ثبت درخواست در پنل مربوطه بتوانید یک آرایشگر ماهر را برای رنگ کردن موهایتان به خانه خود بیاورید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا