تعمیر پکیج تعمیرپکیج

ونتوری پکیج چیست؟ | راهنمای تست ونتوری پکیج

پکیجسرمایش و گرمایشگرمایش

ونتوری پکیج قطعه‌ای است که هوای تولید شده توسط فن پکیج را بیرون می‌کشد و جلوی آن را می‌گیرد. این عمل باعث می‌شود تا در صورت وجود مانع در خروجی دودکش، به فن دستور بدهد که فعالیتش را متوقف کند.

بنابراین ونتوری پکیج وسیله‌ای حیاتی در هر پکیجی است که می‌شود کار آن را به نوعی ترموستات ایمنی تشبیه کرد. در این مطلب با این قطعه و جایگاه آن در پکیج بیشتر آشنا می‌شویم.

شما می‌توانید برای نصب، تعمیر، تنظیم و بررسی دوره‌ای پکیج از خدمات آچاره بهره ببرید. برای آگاهی از قیمت خدمات سرویس و تعمیر پکیج و هزینه‌های تعمیر آبگرمکن کلیک کنید و از تعمیرکاران مشاوره رایگان دریافت نمایید.

نکات کلیدی

  • ونتوری پکیج باعث بسته شدن پرشر سوییچ هوا می‌شود.
  • کار اصلی ونتوری پکیج، کشیدن هوا از طریق پرشر سوییج است.
  • وظیفه فن پکیج خروج هوای داغ و پس‌مانده‌های سیستم گرمایشی است؛ بنابراین لازم است تا عملکرد این بخش از دستگاه به‌طور مرتب زیر نظر باشد و کنترل شود. وظیفه ونتوری پکیج کنترل همین خروجی است.

ونتوری پکیج چیست؟

هر پکیج اجزای مختلفی دارد که در عملکرد کلی آن تاثیرگذار هستند. در واقع، فعالیت صحیح تمامی این اجزا در کنار هم می‌توانند باعث کارکرد سالم پکیج شوند. ونتوری یکی از قطعات مهم هر پکیجی است که آن را روی خروجی فن پکیج متصل می‌کنند.

ونتوری پکیج

وظیفه فن پکیج خروج هوای داغ و پس‌مانده‌های سیستم گرمایشی است؛ بنابراین لازم است تا عملکرد این بخش از دستگاه به‌طور مرتب زیر نظر باشد و کنترل شود. وظیفه ونتوری کنترل همین خروجی است.

ونتوری پکیج دقیقاً چه کاری انجام می‌دهد؟

کار ونتوری در واقع کوچک‌تر کردن سیستم کنترل روی فن است. هوای خارج شده از فن از طریق شلنگی به ونتوری می‌رسد؛ بنابراین وقتی خروجی هوا کوچک‌تر شود، فشار هوای خارج شده کاهش پیدا کرده و سرعت آن بیشتر می‌شود.

در این زمان، با کاهش فشار هوا، دود و ضایعات مشتعل شدن پکیج راحت‌تر از آن خارج می‌شود، اما گاهی پیش می‌آید که متوجه عملکرد نادرست خروج دود از پکیج می‌شویم. این به معنی خرابی یا وجود مشکلی در ونتوری پکیج است.

مشاهده هزینه تعمیر پکیج!

ونتوری پکیج کجا نصب می‌شود؟

ونتوری پکیج قطعه‌ای کوچک و شیپوری شکل است. جای نصب ونتوری در داخل فن پکیج است. این قطعه به پرشر سوییچ هوا وصل شده و داخل فن پکیج جای می‌گیرد، بنابراین برای تعمیر آن هم لازم است تا فن پکیج به‌صورت کامل باز شود.

وقتی پکیج آب را گرم می‌کند، دود و ضایعاتی از آن تولید می‌شوند که باید بتوان آن‌ها را خارج کرد. به‌طور کلی، وظیفه فن پکیج خروج این دود است.

اما ونتوری آن قطعه اصلی‌ای است که مسیر درست خروج را برای این ضایعات هموار می‌کند. پس این قطعه را در داخل فن نصب می‌کنند تا اگر زمانی دود به داخل برگشت، بتواند روی سنسور مکش تاثیر بگذارد و این عمل را قطع کند.

ونتوری پکیج چیست

تعمیر پکیج
تعمیرپکیج

راهنمای تست ونتوری پکیج

قطعه‌ای که باعث امن شدن کار پکیج می‌شود، پرشر سوییچ هواست. ونتوری پکیج مثل شیپوری است که وقتی فن شروع به مکش می‌کند، پرشر سوییچ هوا را به سرعت بیرون می‌دهد.

تست ونتوری پکیج هم برای اطمینان از عملکرد صحیح آن روی فن  انجام می‌شود. وقتی که ونتوری را از کنتاکت‌ها جدا کنیم و با دهان روی آن هوا را بکشیم، باید صدای بوقی بشنویم. این صدای بوق نشان از اتصال قطعات ونتوری به هم و سالم بودن آن است. در صورتی که این دستگاه به درستی عمل نکن، نیاز به تعمیر دارد.

ونتوري پکيج

خرابی و تعمیر ونتوری پکیج

همان‌طور که گفتیم، بخشی از ونتوری پکیج که باعث مکش هوا می‌شود را به سنسور پرشر سوییچ وصل می‌کنند. در صورتی که دود و هوای ایجاد شده از احتراق به درون پکیج بازگردد، ونتوری به سنسور دستور قطع فشار هوا را می‌دهد.

وقتی ببینیم دود به درون پکیج برمی‌گردد، یعنی سنسور به درستی کار نمی‌کند. در این موقع، باید به سراغ تست ونتوری برویم و اگر مشکل از آن بود، برای تعمیرات اقدام کنیم. بازگشت دود به داخل پکیج می‌تواند به ایجاد اتفافات بسیار خطرناکی منجر شود. پس لازم است در سریع‌ترین زمان ممکن برای تعمیر آن اقدام کنید.

تعمیرات تخصصی پکیج با آچاره

کلام آخر

ونتوری قطعه مهمی برای حفظ امنیت پکیج است. این قطعه می‌تواند دود و هوای ایجاد شده به‌خاطر احتراق را با سرعت به بیرون هدایت کند. در صورتی که دود به داخل پکیج باز گردد و فن به درستی کار نکند، باید به سراغ چک کردن قطعات داخلی پکیج از جمله ونتوری برویم.

ونتوری پکیج با این‌که وسیله‌ای کوچک و ساده است، اما وظیفه بسیار مهمی را در عملکرد دستگاه انجام می‌دهد. به همین دلیل لازم است تا مراقب سلامت ونتوری باشید و آن را به‌صورت مرتب سرویس کنید.

سوالات متداول

ونتوری پکیج چطور کار می‌کند؟

یک سر ونتوری به پرشر سوییچ وصل می‌شود و سر دیگر ونتوری هم هوا را به بیرون هدایت می‌کند. ونتوری فشار را کاهش می‌دهد تا هوا با سرعت بیشتری به سمت بیرون هدایت شود.

ونتوری پکیج را در کجای دستگاه نصب می‌کنند؟

این قطعه در داخل خود فن پکیج نصب می‌شود. چرا که وظیفه ونتوری ارتباط مستقیمی به عملکرد فن پکیج و خروج هوا از آن دارد.

آیا ونتوری پکیج خراب می‌شود؟

بله، در صورتی که ببینیم دود به داخل پکیج برمی‌گردد و عملکرد تخلیه به درستی صورت نمی‌گیرد، نشان از خرابی ونتوری است و باید برای تعمیر آن اقدام کنیم.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا