سرویس و تعمیر کولر آبی سرویس و تعمیر کولر آبی

آیا کولر آبی بدون آب می‌سوزد؟

سرمایشسرمایش و گرمایشکولر آبی

کولر چگونه ممکن است بسوزد؟ یکی از متداول‌ترین پاسخ‌ها به این سوال، نبود آب است. اما آیا کولر بدون آب می‌سوزد؟ در گام اول، ساز و کار آب در کولر را بررسی کنیم تا یک بار برای همیشه، به جواب این پرسش برسیم.

برای رفع مشکلات خود می‌توانید از تعمیرکار کولر آبی مجرب آچاره کمک بگیرید. استعلام قیمت از  سرویکارهای کولر آچاره رایگان است و شما می‌توانید با ثبت سفارش رایگان ار مشاوره و راهنمایی‌های آنان بهره‌مند شوید.

آیا کولر بدون آب می‌سوزد؟

در کولر، پمپ وظیفۀ انتقال آب از کف به سمت بالای دستگاه را بر عهده دارد تا در آنجا، بر روی پوشال‌ها ریخته شده و با سرمایش تبخیری، شاهد سرد شدن هوای ورودی به اتاق باشیم.

در صورتی که پمپ آب را چرخۀ کولر آبی حذف کنیم، سبب می‌شود که کولر ‌آبی مشابه یک پنکه عمل کند که تنها می‌تواند جریان هوا را از جایی به جای دیگر با سرعت متفاوت منتقل کند و سرمایشی اتفاق نخواهد افتاد. روشن نکردن پمپ که در واقع باعث نرسیدن آب می‌شود، احتمال سوختن کولر را بیشتر می‌کند. ولی آیا همیشه این اتفاق می‌افتد؟

بررسی مشکلات آب کولر آبی

یکی از مهم‌ترین عامل‌هایی که می‌تواند در پاسخ به سؤال ما مؤثر باشد، شرایط کارکرد دمایی دستگاه است. شما کولر را در وسط گرمای تابستان یک شهر جنوبی به کار خواهید انداخت یا در یک عصر بهاری در شهری با هوای ملایم. اگر انتخاب شما گزینۀ اول باشد، به دلیل اینکه خود کولر هم معمولاً در این مناطق در معرض تابش مستقیم آفتاب است، گرمای دستگاه لحظه به لحظه بیشتر می‌شود.

سرویس و تعمیر کولر آبی سرویس و تعمیر کولر آبی

حالا اگر آب هم توسط پمپ به بخش‌های مختلف نرسید، ممکن است خطراتی برای کل دستگاه پیش بیاید. ولی اگر در هوایی معتدل یا خنک، کولر را بدون آب روشن کنید و دستگاه هم تا صبح کار کند، احتمال سوختن دستگاه اندک است، هرچند که این موضوع در کل توصیه نمی‌شود.

عواملی شبیه قطع آب شهری، پارگی یا نشتی شلنگ ورودی و وجود زائده در کف کولر ممکن است موجب عدم انتقال آب به دستگاه شوند. ولی مهم‌ترین دلیل برای نرسیدن آب به کولر، اشکال در عملکرد پمپ است.

چرا کولر آبی به آب نیاز دارد؟

چرا وجود آب در کولر آبی مهم است؟ همه درباره دلیل وجود آب در کولر می‌دانیم و به اهمیت وجود آب در فرایند خنکسازی کولر واقفیم. مسلما بدون وجود آب کولر نمی‌تواند هوای محیط را مثل قبل خنک کند. وقتی ورزش می‌کنید و عرق می‌کنید، و سپس نسیم خنکی به عرق می‌خورد بلافاصله خنک می‌شوید؟ ساختار کولر بسیار شبیه همین است.

استعلام قیمت تعمیر کولر آبی

هوای گرم وارد پوشال می‌شود وبرخورد گرما به کولر باعث تبخیر آب می‌شود و. چون فرایند تبخیر گرماگیر است هوای داخل محفظه کولر خنک می‌شود.  در تصویر زیر می‌توانید اجزای داخلی کوار آبی را ببینید.

اجزای کولر آبی در تعمیر کولر آبی

دلایل سوختن پمپ

آیا کولر بدون آب می‌سوزد؟ پمپ کولر آبی ممکن است به دلایلی بسوزد که همین موضوع باعث نرسیدن آب به دستگاه شود. مهم‌ترین دلایل سوختن پمپ کولر آبی عبارت‌اند از:

  1. عدم وجود رطوبت در پمپ کولر آبی
  2. نشتی آب و ورود آن به درون الکتروموتور پمپ آب
  3. عدم روغن‌کاری دستگاه
  4. ورود آشغال و گرد و غبار به داخل پروانه پمپ
  5. تمیز نبودن پوشال‌های کولر آبی
  6. کار نکردن پمپ کولر آبی

پس در پاسخ به سؤال آیا کولر بدون آب می‌سوزد؟ می‌توان به این موضوع اشاره کرد که لزوماً این اتفاق رخ نمی‌دهد. اگر آب برای خنک‌شدن موتور وجود نداشته باشد، گرما در دستگاه افزایش پیدا می‌کند و امکان سوختن دستگاه وجود خواهد داشت. برای اطمینان از صحت عملکرد دستگاه، بهتر است در زمان‌های متناوب، میزان آب دستگاه را چک کرده تا در صورت نبود آب، بلافاصله آن را جایگزین کرد.

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر آبی

آیا کولر آبی بدون آب می‌سوزد؟

یکی از راه‌های چک‌کردن این موضوع، حساسیت به باد گرم کولر است. اگر در حین کار دستگاه، به جای باد سرد، کولر شروع به ارسال هوای گرم کرد، سریعاً برای حل این مشکل دست به کار شوید. مساله دیگر که می‌تواند از سوختن کولر جلوگیری کند، بازدیدهای دوره‌ای است که تا 70 درصد باعث کاهش احتمال سوختن پمپ می‌شود. پمپ آب از قطعات ارزان است که به صرفه‌تر است به جای تعمیر، آن را تعویض کرد.

دلایل سوختن پمپ کولر آبی

در صورتی که سوالی درباره موضوع این مقاله و یا بطور کلی کولر آبی دارید می‌توانید با مطرح کردن سؤال خود در نظرات، در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ صحیح را از کارشناسان آچاره دریافت کنید. تعمیرکاران ما سوالات شما را می‌خوانند و به آن پاسخ می‌دهند.

4/5 - (24 امتیاز)

9 دیدگاه

  1. با سلام، مطلب شما در این سایت بسیار مفید بود اما من یک سوالی دارم، فرض کنید در اوج گرما و تابستان به مشکل قطعی آب بر بخوریم و آب از راه شلنگ و شیر به کولر نرسد، راه دیگری هست که کولر را راه اندازی کنیم؟ برای مثال با دبه آب و یا گذاشتن تانکر؟ و اینکه از آنجایی که آب درون کولر در حال چرخش است )توسط پمپ از کف کولر به بالا( هر چند مدت یکبار آب از طریق شیر وارد کولر میشود؟

  2. همش درسته ولی کولر بدون آب نمیسوزه . مگر اینکه چند روز پشت هم کارکنه .درغیر اینصورت نمیسوزه. دویست خط توضیح دادید ولی در یک جمله بگید. مشتری زنگ میزنه میگه کولر آب نداشته سوخته میگم چقدر کار کرده میگه دوساعت .اونم شبانه. خواهشا کمتر تایپ کنید ولی جواب رو قطعی و کامل بدید.
    کولر نمیسوزه بدون آب ولی ۲۴ ساعت به بالا استفاده بشه داغ میکنه و باید استراحت بدید بهش دوباره بزنید.

    1. اگه تکنولوژی مون یه چیزی بین ۱۸۱۹ و ۱۹۲۰ هست عقلمون قبل آدم و هوا هم نیست سال آکبند ۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۱- تک یاخته ایه اومد رو آب رویه حسابی

      – حساب کن این موتور الکتریکی ساده ساده(پیش تسلایی ، پسا فارادی ای )چه فرقی با موتور فن های غول پیکر تهویه صنعتی داره مگه 🙂

      -بدوی تر از اینکه
      حتی تو پوسته بدنه موتور رادیاتور (برای جذب یا دفع حرارت بصورت ساده با افزایش سطح ارتباط، بویژه بین دو محیط با اختلاف دمای زیاد ، رادیاتور: ماشینو شوفاژ، پشت یخچال ،منبع های ورقه ای پکیج (پک آبگرمکن و شوفاژا)تا روی چیپ قطعات الکترونیکی کوچک

      -علت سوختن موتور کولر تمام فلزی در آب:
      همه اجزا این موتور در رطوبت فوق‌العاده اشباع چند برابر نقطه شبنم dew point و آب بزاری برای خوردگی زنگ زدگی
      نابغه ها فلزات مس و چدن آهن و فولاد “چون سیم پیچه سطح ارتباط با آب و رطوبت اووه ،شاید نسوزه ولی نیم سوزه، چسبونده ،سطوح دیگه سیقلی نیستند در اثر زنگ دگی در نتیجه آسیب بیشتر در اثر زبری یو خودشو متصلات همه اجزا این موتور در رطوبت اشباع و آب وعدم امکان استفاده از لایه ای از رو غن نتها برای روانی و دفع خورده ذرات فلزات متحرک براده های جداشده از فلز
      و برای محافظت در برابر اکسیداسیون(ترکیب با اکسیژن ) و کند کردن زنگ زدن کروژن خوردگی

      حسابش چی بود
      .بازده پایین در خیلی از ابعاد
      .خنکی در ازای شرجی خییس
      عمر کوتاه

      فراهم کردن ۳شرط اصلی وحشتناک رو پوشال ها :
      محیط برای انواع کپک بدترین عامل بیماری زا کپک ها
      ۱،تاریکی
      ۲.رطوبت
      ۳. رسوبات معدنی باقی مانده از آب برای تغذیه
      کلکسیونی از انواع کپک ها و غیره با مکیدنشان به درون کولر و سپس شما

  3. باسلام ،احتمال سوختن ۱درصد هستش آب برای خنک کردن می باشد ،درحالی که پمپ بدون آب کار کند ممکن هستش بسوزه ،کولر بدون آب مثل پنکه عمل میکنه ،سوختن در کار نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر آبی
سرویس و تعمیر کولر آبی با تعمیرکاران آچاره

 

کلیک کنید