تعمیر پکیج تعمیرپکیج

فن پکیج چیست؟ وظایف دمنده

پکیجسرمایش و گرمایشگرمایش

فن پکیج از قطعات مورد نیاز است که به بهبود عملکرد دستگاه کمک می‌کند. دمنده وظیفه هدایت گازهای حاصل از احتراق به خارج از ساختمان را بر عهده دارد. پکیج ها از نظر فنی به دو دسته فن دار و بدون فن تقسیم می شوند. در ادامه، به بررسی بیشتر آن می پردازیم. اگر با خرابی این قطعه و سایر قطعات مواجهه شدید برای تعمیر پکیج می‌توانید با آچاره در ارتباط باشید.

نکات کلیدی

  • نحوه عملکرد: فن پکیج با استفاده از پروانه ای که در داخل آن قرار دارد، گازهای حاصل از احتراق را به خارج از ساختمان هدایت می‌کند.
  • اهمیت: در صورت خرابی فن پکیج، گازهای حاصل از احتراق در محفظه احتراق جمع می‌شوند و می توانند خطرناک باشند.
  • علائم خرابی فن پکیج: برخی از علائم خرابی فن پکیج عبارتند از: روشن نشدن پکیج، خاموش شدن مکرر پکیج، و تولید صدای غیرعادی از فن.

فن پکیج دارای محفظه احتراق بسته

پکیج دارای محفظه احتراق بسته، دود محصولات احتراق با استفاده از فن به فضای بیرون هدایت می‌شود و هوا نیز از بیرون به محفظه احتراق مکیده می‌شود. فن این دستگاهها با برق ۲۲۰ ولت کار می‌کند و دو نوع ثابت و مدولار دارد.

اتصال موتور فن به بدنه آن با استفاده از لرزه‌گیر مهار می‌شود تا صدا و لرزش فن تا حد زیادی کاهش یابد. کنترل کارکرد مناسب فن و همچنین باز بودن مسیر دودکش توسط قطعه‌ای به نام پرشر هوا (پرشر دود) و با کمک یک ونتوری یا پیتوت که روی بدنه فن نصب شده است، زیر نظر برد کنترل انجام می‌شود.

در مقاله دیگر به دلایل روشن ماندن فن پکیج پرداخته شده است.

فن پکیج
تعمیر پکیج
تعمیرپکیج

مشخصات خروجی فن پکیج چیست؟

خروجی فن پکیج معمولاً با قطر ۶ سانتی‌متر است که یا به صورت دودکش تک جداره نمره ۶ ادامه می‌یابد یا به صورت سیستم دو لوله ای به دودکش نمره ۸ سانتی‌متر تبدیل می‌شود یا با دودکش دوجداره که قطر لوله داخلی (دود) آن ۶ و قطر لوله بیرونی که برای مکش هوا است به ۱۰ سانتی متر است، متصل می‌شود.

تعمیرات تخصصی پکیج با آچاره

سرعن فن پکیج به چه عواملی بستگی دارد؟

در فن های مدولار، سرعت فن توسط سنسور هال یا همان سرعت سنج پکیج کنترل می‌شود. سرعت فن با توان شعله رابطه مستقیم دارد. یعنی هرچه توان شعله بیشتر باشد، سرعت فن نیز بیشتر می‌شود و بالعکس.

معمولاً فن با حداکثر سرعت روشن می‌شود. سپس با وصل شدن پرشر هوا و فعال شدن شیر گاز و جرقه زن، سرعت فن کاهش می یابد. پس از حس کردن شعله توسط میله یونیزاسیون، سرعت فن متناسب با توان شعله تنظیم می شود. البته در حالت آبگرم مصرفی، شعله و فن با حداکثر توان خود کار می‌کنند.

سنسور هال روی فن قرار گرفته است و به طور مداوم سرعت فن را کنترل می‌کند. این سرعت سنج بر اساس تئوری اثر هال با ۶ قطب مغناطیسی (سه قطب مثبت و سه قطب منفی) کار می‌کند.

ادامه کار فن بعد از خاموش شدن مشعل به علت خروج دود باقی مانده در محفظه احتراق و کاهش دمای مبدل حرارتی اصلی است.

محاسبه رایگان هزینه سرویس و تعمیر پکیج!

علت نصب ونتوری یا پیتوت روی بدنه فن پکیج چیست؟

روی بدنه فن، ونتوری یا پیتوتی نصب شده است که وظیفه آن ایجاد مکش برای فعال کردن پرشر هوا است. عملکرد ونتوری بر اساس تغییر سطح مقطع است. در اثر عبور دود از دهانه ونتوری، فشار در آن نقطه کاهش می‌یابد. این کاهش فشار باعث ایجاد مکش در لوله سیلیکونی متصل به پرشر هوا می‌شود. دیافراگم داخل پرشر هوا در اثر مکش ایجاد شده، به سوئیچ فشار فشار وارد می کند و باعث فعال شدن آن می شود.

نصب فن پکیج

توضیحات تکمیلی در مورد فن پکیج

در این مقاله در مورد فن پکیج چیست؟ توضیح  داده شد و سعی شد نکات مهمی مانند مشخصات خروجی فن، ویژگی فن مدولار، علت افزایش و کاهش سرعت فن، دلیل نصب پیتوت و سایر موارد بحث شده است.

علاوه بر این، فن پکیج نقش مهمی در ایجاد مکش برای فعال کردن پرشر هوا دارد. در پایان، می توان گفت که فن پکیج، قطعه ای ضروری در پکیج است که عملکرد صحیح این دستگاه را تضمین می کند.  برای تعمیر فن پکیج نیز می‌توان از متخصصین وب سایت آچاره کمک گرفت.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر پکیج

درخواست تعمیر پکیج!

 

کلیک کنید